Współpraca reklamowaNajciekawsze rozwiązania i elementy wyposażenia Fiata 600

Najciekawsze rozwiązania i elementy wyposażenia Fiata 600

Nowy Fiat 600 rusza na podbój rynku. Producent zadbał, by auto było dobrze przygotowane do rywalizacji o względy kierowców. Na pokładzie Fiata 600 nie zabrakło ciekawych rozwiązań i elementów wyposażenia.

Zupełnie nowy rozdział w historii miejskich modeli Fiata otworzy nowy model 600. Połączono w nim charakterystyczny i uwielbiany przez klientów styl „pięćsetki” z elementami typowymi dla crossoverów. Auto będzie produkowane w Polsce, a do sprzedaży trafi zarówno w wersji elektrycznej, jak i hybrydowej z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo.

Fiat 600 - wnetrze

Już od momentu otwarcia drzwi nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma kontakt z nowoczesnym samochodem. Deskę rozdzielczą zdominowały dwa wyświetlacze – znajdujący się za kierownicą ma 7 cali, a centralny – 10,25 cala. Sposób prezentowana na nich informacji jest estetyczny oraz czytelny. Całość jest oparta na elektronice, która umożliwia sposób personalizacji wskazań oraz typu wyświetlanych informacji. System multimedialny U Connect obsługuje bezprzewodowy Carplay oraz Android Auto, więc kierowca może korzystać w aucie z własnych aplikacji – włącznie z nawigacyjnymi. O brak prądu do smartfona nie trzeba się obawiać. Na pokład Fiata 600 trafiła bezprzewodowa ładowarka, a także gniazda USB-A, USB-C oraz klasyczne 12V.

Fiat 600 - nawigacja

Fabryczna nawigacja z funkcją zdalnej aktualizacji została przygotowana przez renomowaną firmę TomTom. Może okazać się szczególnie przydatna w elektrycznym Fiacie 600e, bo prezentuje dostępne ładowarki. Poza tym nawigacja informuje o dostępności miejsc parkingowych.

Fiat 600 - tyl

Przygotowana przez Fiata aplikacja może połączyć się z autem i w razie potrzeby aktywować światła, sygnał dźwiękowy, ogrzewanie i klimatyzację, a także otworzyć lub zamknąć drzwi. Przyda się, gdy chcemy wsiąść do wnętrza o optymalnej temperaturze lub nie mamy pewności, czy zamknęliśmy auto. Elektronika potrafi ułatwiać życie. W Fiacie 600e elektronicznie wybiera się nawet kierunek jazdy – służą do tego przyciski na konsoli środkowej. Brak klasycznego lewarka ma plusy – umożliwił zaprojektowanie wielu schowków w konsoli środkowej. Łączna pojemność skrytek w kabinie to 15 l.

Fiat nie zapomniał przy tym o klasycznych przyciskach. Znajdujące się na konsoli środkowej służą do obsługi wentylacji i klimatyzacji. Z kolei guzikami na kierownicy można sterować zestawem głośnomówiącym, zmieniać ustawienia radia, tempomatu oraz ogranicznika prędkości. Jest też przycisk do aktywowania funkcji obsługi głosowej. Można ją wywołać także komendą „Hej Fiat”. Jeszcze do niedawna takie rozwiązania, podobnie jak fotel z funkcją masażu, były dostępne jedynie dla aut z najwyższej półki.

Fiat 600 - fotel z masazem

Zgodnie z aktualnymi trendami wnętrze otrzymało tzw. nastrojowe podświetlenie. Kierowca do własnych preferencji może dopasować nie tylko natężenie światła, ale również jego barwę. Służą do tego łatwe w obsłudze suwaki w menu systemu multimedialnego.

Fiat 600 - podswietlenie wnetrza

Fiat 600 ma 4,17 m długości i 1,78 m szerokości, co w połączeniu z mała (10,5 m) średnicą zawracania ułatwia jazdę po mieście, a jednocześnie umożliwiło zaprojektowanie wnętrza zapewniającego należyty komfort czterem dorosłym osobom. Przednie fotele są obszerne i mają duży zakres regulacji. Nie zostały bardzo mocno wyprofilowane, co przy codziennej eksploatacji okazuje się plusem – dość płaskie siedzisko ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Mówiąc o codziennej eksploatacji nie można zapominać też o bagażniku. Mieści pokaźne 360 l (385 l w hybrydzie), a po złożeniu oparcia kanapy rośnie do 1231 l. Co równie istotne, przestrzeń ładunkowa jest foremna, a pod podwójną podłogą skrywa schowek. Jak przystało na nowoczesny samochód, Fiat 600 oferuje możliwość otwarcia i zamknięcia klapy kufra ruchem stopy pod zderzakiem.

Fiat 600 - kamera cofania

Fiat 600 otrzymał kamerę cofania z funkcją widoku 360 stopni. Nie jest to klasyczne rozwiązanie, oparte o system kamer. Użyto jedynie tylnej kamery, która w miarę ruchu pojazdu „dorysowuje” obraz na ekranie. Może się on przydać, gdy do wyjechania z danego miejsca konieczne jest wykonanie kilku manewrów.

Kierowca może liczyć także na wsparcie ze strony innych systemów. W tym aktywnego tempomatu, funkcji rozpoznawania znaków oraz systemu monitorowania martwego pola. W razie potrzeby samochód jest w stanie uruchomić procedurę awaryjnego hamowania, co może ograniczyć skutki zderzenia lub w ogóle mu zapobiec.

Fiat 600 - systemy wsparcia

Elektryczny Fiat 600e ma silnik generujący 156 KM i 260 Nm, który w razie potrzeby – wyrażonej mocnym naciśnięciem na gaz lub włączeniem trybu Sport, jest w stanie zapewnić bardzo dobre osiągi. Akumulator o pojemności 54 kWh ma natomiast zapewnić wysokie zasięgi – nawet do 600 km w trybie miejskim. W naszych warunkach niezwykle istotna może okazać się obecność na liście wyposażenia standardowego pompy ciepła, która ogranicza zużycie energii na ogrzewanie kabiny w porównaniu z nagrzewnicą elektryczną., a więc sprzyja utrzymaniu możliwie wysokich zasięgów także przy niekorzystnej pogodzie.

Fiat 600e - moce ladowania

Kolejne plusy to akceptowane moce ładowania – 11 kW w przypadku prądu przemiennego (pełne ładowanie jest kwestią 6 godzin) oraz 100 kW w przypadku prądu stałego, czerpanego z zewnętrznej ładowarki – w takich warunkach 20-80% naładowania można uzyskać w zaledwie 30 min. Co równie istotne, krzywa mocy ładowania nie załamuje się przy niskich wartościach. Wręcz przeciwnie – w okolicach 80% wynosi ok. 75 kW.

Fiat 600 Hybrid

Ciekawostki nie zabrakło też w napędzie hybrydowej wersji. Mimo że mamy tu do czynienia z tzw. miękką hybrydą, w określonych sytuacjach, czyli małym zapotrzebowaniu na moc i prędkościach do 30 km/h, hybrydowy Fiat 600 będzie w stanie jeździć wyłącznie „na prądzie”. Zasięg w bezemisyjnym trybie sięga 1 km. Funkcja przyda się zwłaszcza podczas jazdy w dużych korkach czy manewrowania, kiedy silnik spalinowy pracowałby w niekorzystnych dla siebie warunkach. 29-konny silnik elektryczny przydaje się także w innych sytuacjach. Wspomaga on jednostkę napędową w fazie rozpędzania, a do tego pełni rolę alternatora i rozrusznika. Z motorem tłokowym został połączony pasem. Wysoka moc oraz sposób zespolenia jednostek sprawia, że rozruch z użyciem systemu start stop jest bardzo szybki i cichy.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji