Mazda MX-5 - model roku 2019

Mazda udoskonaliła model MX-5 na rok 2019. Poważnie zmodernizowano dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Wprowadzono zmiany w układach wtryskowym, dolotowym, rozrządu, korbowo-tłokowym i wydechowym.

Jednostka 2.0 Skyactiv-G uzyskuje 184 KM przy 7000 obr./min i 205 Nm przy 4000 (poprzednio 160 KM przy 6000 obr./min i 200 Nm przy 4600 obr./min). Poprawił się przebieg momentu obrotowego, a ogranicznik obrotów interweniuje przy 7500 zamiast przy 6800 obr./min. Roadster przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 6,5 s (-0,8 s) i rozpędza się do 219 km/h (+5 km/h). Wersja RF (ze składaną częścią metalowego dachu) „setkę” uzyskuje po 6,8 s od startu, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Zmodernizowano także mniejszy silnik 1.5, który rozwija 132 zamiast 131 KM (osiągi nie uległy zmianie).

Mazda MX-5 FL
Mazda MX-5 jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych: roadster i RF – ze składaną środkową częścią dachu. Modernizacja na rok 2019 objęła je obie.
Mazda MX-5 FL - dynamiczne
Silnik 2.0 został znacznie wzmocniony – zamiast 160 rozwija 184 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz – w roadsterze – 6,5 zamiast 7,3 s.

Kolejną ważną modyfikacją jest zastosowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej w zakresie 30 mm (do tej pory kierownicę można było przestawiać tylko w pionie).

Mazda MX-5 FL - kierownica
Kierownica nareszcie ma dwuosiową regulację.

Ponadto MX-5 otrzymała nowe systemy bezpieczeństwa czynnego. Są to asystent awaryjnego hamowania w ruchu miejskim, układy monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania (z funkcją automatycznego hamowania), nadzorowania koncentracji kierowcy oraz rozpoznawania znaków drogowych. Nowością jest także kamera cofania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here