NowościAktualnościMazda MX-5 na rok 2019 – z dużo mocniejszym silnikiem

Mazda MX-5 na rok 2019 – z dużo mocniejszym silnikiem

Mazda udoskonaliła model MX-5 na rok 2019. Poważnie zmodernizowano dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Wprowadzono zmiany w układach wtryskowym, dolotowym, rozrządu, korbowo-tłokowym i wydechowym.

Jednostka 2.0 Skyactiv-G uzyskuje 184 KM przy 7000 obr./min i 205 Nm przy 4000 (poprzednio 160 KM przy 6000 obr./min i 200 Nm przy 4600 obr./min). Poprawił się przebieg momentu obrotowego, a ogranicznik obrotów interweniuje przy 7500 zamiast przy 6800 obr./min. Roadster przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 6,5 s (-0,8 s) i rozpędza się do 219 km/h (+5 km/h). Wersja RF (ze składaną częścią metalowego dachu) „setkę” uzyskuje po 6,8 s od startu, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Zmodernizowano także mniejszy silnik 1.5, który rozwija 132 zamiast 131 KM (osiągi nie uległy zmianie).

Mazda MX-5 FL
Mazda MX-5 jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych: roadster i RF – ze składaną środkową częścią dachu. Modernizacja na rok 2019 objęła je obie.
Mazda MX-5 FL - dynamiczne
Silnik 2.0 został znacznie wzmocniony – zamiast 160 rozwija 184 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz – w roadsterze – 6,5 zamiast 7,3 s.

Kolejną ważną modyfikacją jest zastosowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej w zakresie 30 mm (do tej pory kierownicę można było przestawiać tylko w pionie).

Mazda MX-5 FL - kierownica
Kierownica nareszcie ma dwuosiową regulację.

Ponadto MX-5 otrzymała nowe systemy bezpieczeństwa czynnego. Są to asystent awaryjnego hamowania w ruchu miejskim, układy monitorowania ruchu poprzecznego podczas cofania (z funkcją automatycznego hamowania), nadzorowania koncentracji kierowcy oraz rozpoznawania znaków drogowych. Nowością jest także kamera cofania.

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji