Hyundai Bayon doczekał się liftingu, w ramach którego wprowadzono kilka drobnych, ale zauważalnych zmian. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Hyundai Bayon jest najmniejszym członkiem rodziny SUV-ów tej koreańskiej marki. Został po raz pierwszy pokazany w marcu 2021 roku, a teraz zaprezentowano go w odświeżonej wersji. Opisywany model otrzymał kilka niewielkich poprawek, które mają szansę przyczynić się do wzrostu jego popularność na rynku. Przekonajmy się zatem, jakie konkretnie zmiany wprowadzono.
Z przodu odświeżony Bayon upodobnił się do nowej Kony. Światła do jazdy dziennej połączyła podświetlana listwa, tworząc sygnaturę świetlną nazywaną przez Hyundaia Seamless Horizon. Ten zabieg stylistyczny w połączeniu z przemodelowanym zderzakiem sprawia, że samochód wygląda na szerszy. Poprawek ponadto doczekał się też tylny zderzak. Producent przygotował jeszcze nowe wzory 16- i 17-calowych felg, a także atrakcyjną paletę kolorów nadwozia, w której znalazły się cztery nowe lakiery – Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl.
Wnętrze Hyundaia Bayona po liftingu różni się jedynie detalami. Na konsoli środkowej pozostawiono jeden port USB typu A do przesyłania danych (umożliwia korzystanie z Android Auto i Apple CarPlay), natomiast gniazda USB typu A służące tylko do ładowania telefonu (po jednym z przodu i z tyłu) zostały zastąpione przez nowsze USB typu C. Do tego poprawiono oświetlenie wnętrza – w osłonach przeciwsłonecznych zastosowano LED-y zamiast zwykłych żarówek, a na liście opcji pojawiło się wielokolorowe oświetlenie nastrojowe (ambientowe).
Nowy Hyundai Bayon oferuje również bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Wśród dostępnych w tym modelu systemów wspomagających kierowcę można znaleźć m.in. asystenta zapobiegania kolizjom w martwym polu widzenia (BCA), asystenta podążania pasem ruchu (LFA) czy asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA).
Jak na razie koreański producent nie przedstawił żadnych szczegółów dotyczących gamy silnikowej ani cen. Można przypuszczać, że przynajmniej w tej pierwszej kwestii nie będzie zaskoczenia – Bayon zapewne nadal będzie oferowany z benzynowym silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 100 KM z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. Jeśli zaś chodzi o ceny, w tym przypadku może nastąpić spora zmiana. O tym jednak przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy.
Sprawdź szczegółowy cennik aktualnego modelu: