NowościAktualnościDuże samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

Duże samochody dostawcze – przegląd rynku 2024 r.

Największe auta dostawcze mają ładowność wynoszącą nawet kilka ton. Oto zestawienie 10 modeli, które można kupić w polskich salonach.

Największe samochody dostawcze dostępne na polskim rynku oferują szeroki wachlarz konfiguracji (kilka długości, kilka wysokości, różne warianty zabudowy), a do tego mają nie tylko dużą przestrzeń ładunkową, ale także ponadprzeciętną ładowność. Trzeba jednak mieć świadomość, że do jazdy niektórymi modelami nie wystarczy samo prawo jazdy kategorii B i aby legalnie poruszać się nimi należy posiadać kategorię C.

Poniżej prezentujemy 10 przedstawicieli segmentu dużych vanów, do których wkrótce dołączą jeszcze Nissan Interstar oraz Toyota ProAce Max. Warto także zauważyć, że większość aut z tej listy jest produkowana w Polsce (Ducato, Jumper, Boxer i Movano w Gliwicach, a Crafter i TGE we Wrześni).

Citroen Jumper

  • silniki: wysokoprężne 2.2 H3-Power (120-180 KM) oraz elektryczny (270 KM)
  • ładowność: 1000-1500 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 10,0-17,0 m3
  • cena: od 157 948 zł brutto (128 413 zł netto)

Citroen Jumpy 2. generacji jest na rynku od 2006 roku, a w październiku zeszłego roku został ponownie odświeżony. Model ten występuje jako furgon w sześciu rozmiarach (L2H1, L2H2, L3H2, L3H3, L4H2, L4H3), jako rama do zabudowy (w trzech długościach, także z podwójną kabiną) oraz jako platforma do zabudowy (w trzech długościach). Gama dostępnych jednostek napędowych zawiera trzy turbodiesle i wersję elektryczną.

Citroen Jumper

Fiat Ducato

  • silniki: wysokoprężne 2.2 H3-Power (120-180 KM) oraz elektryczny (270 KM)
  • ładowność: 900-1480 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 10,0-17,0 m3
  • cena: od 156 948 zł brutto (127 600 zł netto)

Fiat Ducato 3. generacji miał swoją premierę w 2006 roku, a w październiku ubiegłego roku przeszedł kolejny lifting. Klienci mają do wyboru furgon w sześciu konfiguracjach (L2H1, L2H2, L3H2, L3H3, L4H2, L4H3), kabinę, podwójną kabinę, maxi kabinę, maxi podwójna kabinę, maxi kabinę ze skrzynią fabryczną i podwójna kabinę ze skrzynią fabryczną. Oferta jednostek napędowych zawiera trzy turbodiesle i wersję z napędem elektrycznym.

Fiat Ducato

Ford Transit

  • silniki: wysokoprężne 2.0 EcoBlue (105-170 KM) oraz elektryczne (184-269 KM)
  • ładowność: 832-2458 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 9,5-15,1 m3
  • cena: od 144 968 zł brutto (117 860 zł netto)

Ford Transit w obecnym wcieleniu zadebiutował w 2014 roku, a pięć lat później został poddany modernizacji. Model ten jest dostępny jako Van i Brygadówka (w obu przypadkach do wyboru pięć wariantów – L2H2, L2H3, L3H2, L3H4, L4H3) oraz podwozie pod zabudowę. W gamie silnikowej znalazły się cztery wysokoprężne jednostki EcoBlue oraz dwie wersje elektryczne.

Ford Transit

Iveco Daily

  • silniki: wysokoprężne 2.3-3.0 (116-207 KM) oraz elektryczne (134-188 KM)
  • ładowność: do 4772 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 7,3-19,6 m3
  • cena: brak danych

Iveco Daily w aktualnej odsłonie jest sprzedawane od 2014 roku i było już odświeżane. Oferta tego modelu obejmuje aż pięć długości (5,08-7,54 m) i trzy wysokości (H1, H2, H3), a do tego dochodzą jeszcze podwozie z kabiną, wariant 4×4 oraz wersja o DMC 7 ton. Klienci mogą wybierać między kilkoma turbodieslami i dwoma „elektrykami”.

Iveco Daily

Man TGE

  • silniki: wysokoprężne 2.0 (102-177 KM) oraz elektryczny (136 KM)
  • ładowność: 870-3347 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 9,9-18,4 m3
  • cena: brak danych

Man TGE został przedstawiony w 2016 roku i dzieli podzespoły z Crafterem (oba auta powstają w tej samej fabryce w Polsce). Gama modelu zawiera furgon, podwozie z pojedynczą kabiną, podwozie z podwójną kabiną, wersję osobowo-towarową oraz minibus. Paleta silnikowa zawiera 2-litrowego turbodiesla w kilku wariantach mocy, a także odmianę z napędem elektrycznym.

Man TGE

Mercedes Sprinter

  • silniki: wysokoprężne 2.0 (114-190 KM) oraz elektryczne (136-204 KM)
  • ładowność: do 3070 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 9,0- 17,0 m3
  • cena: od 194 378 zł brutto (158 031 zł netto)

Mercedes Sprinter 3. generacji pojawił się na rynku w 2018 roku. Niemiecki dostawczak jest dostępny jako furgon, podwozie ze skrzynią ładunkową i podwozie do zabudowy oraz w osobowej odmianie Tourer. W gamie silnikowej znalazło się kilka turbodiesli oraz dwie wersje elektryczne.

Mercedes Sprinter

Opel Movano

  • silniki: wysokoprężne 2.2 Diesel (120-180 KM) oraz elektryczny (270 KM)
  • ładowność: 1330-1785 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 8,0-17,0 m3
  • cena: od 157 948 zł brutto (128 413 zł netto)

Opel Movano 3. generacji ujrzał światło dzienne dopiero w 2021 roku, ale dzieli konstrukcję z Ducato, Boxerem i Jumperem, które pochodzą z 2006 roku. W październiku ubiegłego roku opisywany model przeszedł lifting. Do wyboru furgon w ośmiu wariantach (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2, L3H2, L3H3, L4H2, L4H3) oraz podwozie i platforma do zabudowy. Paleta jednostek napędowych obejmuje trzy turbodiesle i „elektryka”.

Opel Movano

Peugeot Boxer

  • silniki: wysokoprężne 2.2 H3-Power (120-180 KM) oraz elektryczny (270 KM)
  • ładowność: 1000-1500 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 10,0-17,0 m3
  • cena: od 157 948 zł brutto (128 413 zł netto)

Peugeot Boxer 2. generacji zadebiutował w 2006 roku, a w październiku zeszłego roku przeszedł kolejną modernizację. Oferta obejmuje furgon w sześciu odmianach (L2H1, L2H2, L3H2, L3H3, L4H2, L4H3), podwozie do zabudowy, podwozie do zabudowy z podwójną kabiną oraz platformę do zabudowy. Gama silnikowa obejmuje cztery jednostki wysokoprężne oraz wariant elektryczny.

Peugeot Boxer

Renault Master

  • silniki: wysokoprężne 2.3 Blue dCi (110-180 KM) oraz elektryczny (77 KM)
  • ładowność: 901-2151 kg
  • przestrzeń ładunkowa: 10,8-17,0 m3
  • cena: od 153 135 zł brutto (124 500 zł netto)

Aktualnie w sprzedaży jest Renault Master 3. generacji (debiut w 2010 roku), ale jeszcze w tym roku w salonach zadebiutuje jego następca. Dotychczasowy model występuje jako furgon, podwozie do zabudowy, podłoga z kabiną, auto ze skrzynią otwartą, wywrotka i kontener. Klienci mają do wyboru turbodiesla 2.3 Blue dCi w kilku wariantach mocy i „elektryka”.

Renault Master

Volkswagen Crafter

  • silniki: wysokoprężne 2.0 TDI (140-177 KM)
  • ładowność: brak danych
  • przestrzeń ładunkowa: 9,9-18,4 m3
  • cena: od 180 712 zł brutto (146 920 zł netto)

Volkswagen Crafter 2. generacji został zaprezentowany w 2016 roku i jest produkowany w Polsce. Dostawczak ten występuje jako furgon (trzy długości, dwie wysokości), wariant skrzyniowy, podwozie do zabudowy oraz kamper Grand California. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje wysokoprężny motor 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy.

VW Crafter

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji