Citroen C5 Aircross został poddany liftingowi po czterech latach od debiutu. Przekonajmy się, czym charakteryzuje się odświeżony model.

Po modelach C3 i C3 Aircross (liftingi odpowiednio w 2020 i 2021) przyszła pora na modernizację Citroena C5 Aircross. Zmiany zewnętrzne ponownie ograniczyły się głównie do przedniej części nadwozia, natomiast we wnętrzu poprawiono kilka istotnych detali. Sprawdźmy zatem, czym wyróżnia się ten kompaktowy SUV w najnowszej odsłonie.

Przód nowego Citroena C5 Aircross od razu zdradza, że mamy do czynienia z autem po liftingu. W oczy rzucają się zmienione reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V oraz zupełnie inny grill z wyeksponowanym logo marki, a także przeprojektowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza. Z tyłu zmiany są dużo skromniejsze – tylne lampy zachowały dotychczasowy kształt, ale otrzymały nową, trójwymiarową sygnaturę świetlną.

Nowość stanowią również 18-calowe, diamentowane i dwukolorowe felgi aluminiowe PULSAR oraz wyjątkowy lakier Bleu Eclipse o głębokim, ciemnoniebieskim odcieniu, który w zależności od oświetlenia może przechodzić w czerń. Właśnie tak skonfigurowany został samochód ze zdjęć. Ponadto należy jeszcze wspomnieć o nowych pakietach kolorystycznych, obejmujących kontrastowe wykończenie paneli Airbump, lusterek i wstawek w przednim zderzaku.

Zaglądając do kabiny odświeżonego Citroena C5 Aircross, zauważymy przemodelowany kokpit. W centrum uwagi znajduje się większy, 10-calowy wyświetlacz centralny, który teraz góruje nad deską rozdzielczą. Pod nim umieszczono kratki wentylacyjne, a poniżej – dotykowe przyciski do obsługi głównych funkcji systemu multimedialnego. Duże zmiany zaszły także na konsoli środkowej – masywna dźwignia automatu ustąpiła miejsca minimalistycznemu przełącznikowi, znanemu chociażby z Citroena C4.

Francuski SUV w ramach liftingu zyskał również nowe fotele Citroen Advanced Comfort, które wypełnia grubsza, mniej podatna na odkształcenia pianka. Dodatkowo w ofercie pojawią się nowe wzory tapicerki i materiałów wykończeniowych.

Na razie nie ujawniono szczegółów dotyczących gamy silnikowej. Należy się jednak spodziewać, że tak jak do tej pory, klienci będą mieli do wyboru benzynowy motor 1.2 PureTech i wysokoprężny 1.5 BlueHDi (oba o mocy 130 KM) oraz 225-konną hybrydę plug-in.

Dowiedz się więcej o Citroenie C5 Aircross:

Citroen C5 Aircross – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here