Range Rover Sport drugiej generacji jest na rynku od 2013 roku. Ceny tego modelu startują od 344 400 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Range Rover Sport w aktualnym, drugim wydaniu zadebiutował w 2013 roku, a cztery lata później światło dzienne ujrzała jego odświeżona wersja. Mimo upływu czasu opisywany model nadal wygląda całkiem świeżo, a przy tym – bardzo elegancko i dostojnie. Swoim pasażerom Range Rover Sport oferuje bardzo komfortowe warunki i w odróżnieniu od niektórych konkurentów – świetnie radzi sobie także poza asfaltem.
Range Rover Sport (2021) – wymiary, pojemność bagażnika
Range Rover Sport mierzy 487,9 cm długości, 207,3 cm szerokości (222,0 cm z lusterkami) i 180,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 292,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 623 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1463 l.
Range Rover Sport (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 3 wysokoprężne oraz hybrydę plug-in. Wszystkie wersje mają napęd na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- P300 (2.0/300 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,8 l/100 km
- P400 (3.0/400 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 10,3 l/100 km
- P525 (5.0/525 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,6 l/100 km
- P575 (5.0/575 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s, prędkość maksymalna: 283 km/h, średnie zużycie paliwa: 15,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- D250 (3.0/249 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km
- D300 (3.0/300 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km
- D350 (3.0/350 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 9,1 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- P400e (2.0/404 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,2 l/100 km
Nowy Range Rover Sport (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podana cena dotyczy auta w podstawowej wersji wyposażenia S z silnikiem P300 (2.0/300 KM). Range Rover Sport jest objęty 3-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.
Sport – od 344 400 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, Silver
- Zestaw naprawczy do opon
- Zawieszenie pneumatyczne
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Przednie poduszki powietrzne, fotel przedniego pasażera z czujnikiem wykrywającym obecność
- Tylne uchwyty ISOFIX
- Układ wstępnego napinania pasów bezpieczeństwa
- System zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
- Asystent hamowania awaryjnego (EBA)
- Asystent stabilizowania toru jazdy przyczepy (TSA)
- System ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS)
- Dynamiczna kontrola stabilności (DSC)
- Elektroniczna kontrola trakcji (ETC)
- System wspomagający ruszanie na śliskiej nawierzchni
- System zapobiegający przewróceniu się pojazdu (RSC)
- System kontroli hamulców w zakręcie (CBC)
- System kontroli zjazdu (HDC)
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- Elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD)
- System kontroli staczania ze wzniesienia (GAC)
- System kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia (GRC)
- System wstępnego zwiększenia ciśnienia w układzie hamulcowym
- System Terrain Response
- Asystent ruszania na wzniesieniu
- Kamera cofania
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Alarm wolumetryczny
- Konfigurowalny zamek centralny
- Konfigurowalny odblokowanie jednych drzwi
- Elektryczne blokady drzwi (dla bezpieczeństwa dzieci)
- System monitorowania ciśnienia w kołach
- Reflektory Premium LED ze światłami do jazdy dziennej LED
- Spryskiwacze reflektorów
- Automatyczne światła mijania
- Oświetlenie powitalne
- Laminowana szyba przednia redukująca hałas
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Wykończenie wnętrza Dark Brushed Aluminium
- Podsufitka Morzine w kolorze Cirrus
- Tapicerka skórzana Ebony
- Tylna kanapa z podłokietnikiem
- Tylna kanapa składana, dzielona 60:40
- Konsola centralna z podłokietnikiem
- Zamykany schowek na rękawiczki
- Kieszenie w przednich drzwiach
- Uchwyty na kubki z przodu i z tyłu
- Skórzana kierownica
- Manualna regulacja kolumny kierowniczej
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
- Manualnie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne
- Lusterka zewnętrzne, podgrzewane, z wbudowanymi kierunkowskazami, elektrycznie regulowane
- Elektrycznie sterowane szyby z otwieraniem/zamykaniem za jednym naciśnięciem
- Dostęp bezkluczykowy
- Osłona przestrzeni bagażowej
- Oświetlenie bagażnika
- Punkty mocowania w bagażniku
- Wirtualny zestaw wskaźników kierowcy
- 10-calowy ekran dotykowy Touch Pro
- Nawigacja Pro
- Łączność bezprzewodowa Bluetooth
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Radio cyfrowe DAB
- Zestaw audio Sound System – 250W, 8 głośników
Więcej na temat Range Rovera Sport:
fajny ale taki gejowski