Citroen C3 Aircross

Przegląd testów i porównań Citroena C3 Aircrossa w międzynarodowych mediach motoryzacyjnych. Jak specjaliści oceniają nowego SUV-a francuskiej marki?

 

Miejski SUV Citroen C3 Aircross zadebiutował na rynku jesienią ub.r., zastępując minivana C3 Picasso. Zbudowano go na tej samej platformie, z której korzystają Peugeot 2008 oraz Opel Crossland X. Auto nie jest dostępne z napędem 4×4, ale występuje z rozbudowanym systemem kontroli trakcji z trybami na różne rodzaje nawierzchni. Ruch francuskiego producenta odzwierciedla rynkowe trendy – popularne niegdyś minivany ustępują miejsca crossoverom i SUV-om. C3 Aircross nie do końca wyzbył się jednak funkcjonalności znanych z poprzednika: ma przesuwną tylną kanapą z regulacją pochylenia oparć. Ciekawostka: model o tej nazwie występował już w gamie Citroena w Ameryce Południowej. Był to… uterenowiony C3 Picasso.

Zobacz też: Opinie światowej prasy o Citroenie C3

 

What Car?

Brytyjski magazyn poleca najmocniejszą wersję C3 Aircrossa o mocy 130 KM – nie tylko z uwagi na osiągi, ale i szósty bieg, przydatny podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Citroen C3 Aircross - Whatcar
Citroen C3 Aircross – Whatcar

Dziennikarze chwalą Citroena za skuteczne izolowanie wibracji oraz zwrotność, ale zwracają uwagę na mało komunikatywny układ kierowniczy. Samochód spodoba się szczególnie tym, którzy lubią siedzieć wysoko – fotel zamocowano nieco wyżej niż np. w konkurencyjnych Seacie Aronie i Kii Stonic. Nie każdemu przypadnie do gustu sterowanie wentylacją za pośrednictwem ekranu multimediów. Bardzo dobrze oceniona została przestronność kabiny z przodu, zwrócono też uwagę, że z tyłu Citroen w miarę wygodnie jak na swoje wymiary zmieści trzy osoby – to zasługa wysoko zamocowanej kanapy i niskiego tunelu środkowego. Rywale mogą pozazdrościć mu też dużego bagażnika z podwójną podłogą. Co więcej, przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć dzięki przesuwnej kanapie oraz składanemu oparciu przedniego fotela pasażera. Na koniec – przyzwoicie skalkulowana cena oraz dobry poziom wyposażenia.

Link: What Car?

 

„Car”: Citroen C3 Aircross, Kia Stonic, Renault Captur, Seat Arona – porównanie

Inny brytyjski tytuł porównał C3 Aircrossa ze 110-konnym silnikiem 1.2 z czołowymi rywalami – nowymi modelami Seata i Kii oraz bestsellerowym Renault Capturem.

Citroen C3 Aircross - Car
Citroen C3 Aircross – Car

Chris Chilton wskazuje, że Citroen ma sporo z minivana – w końcu zastąpił C3 Picasso. Na jego korzyść zdecydowanie przemawiają duży bagażnik i przesuwna kanapa. Kia ma najmniejszy bagażnik i oferuje niską pozycję za kierownicą, Renault też oferuje przesuwną kanapę, a Seat w dziedzinie funkcjonalności nie wyróżnia się niczym szczególnym. W kwestii dzielności w terenie tylko C3 Aircross ma do zaoferowania coś więcej niż spory prześwit – to opcjonalny układ Grip Control, poprawiający przyczepność na mniej przyczepnych nawierzchniach. Żadne z aut nie jest dostępne z napędem 4×4. Citroen punktuje też dynamicznym silnikiem, choć skrzynia biegów mogłaby pracować precyzyjniej. Stonic prowadzi się przyjemnie, ale jest mało komfortowy – w przeciwieństwie do Seata, który w udany sposób łączy dynamikę jazdy z komfortem. Captur okazuje się zaskakująco kompetentny w zakrętach, ale na tle rzędowych „trójek” rywali jego 1,2-litrowy silnik R4 brzmi fatalnie. W kategorii kosztów Citroen zdobywa kolejne plusy: wymaga najmniejszej dopłaty względem swojego miejskiego odpowiednika, C3. Werdykt: C3 Aircross wygrywa – m.in. urokiem i praktycznością.

Link: CAR

 

„Auto Express”: Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Mazda CX-3 – porównanie

Stylowy, przestronny Citroen, odważny Hyundai i niemłoda już, ale wciąż atrakcyjna Mazda.

Citroen C3 Aircross - Auto Express
Citroen C3 Aircross – Auto Express

Kona z 1-litrowym silnikiem turbo o mocy 120 KM nie prowadzi się tak dynamicznie jak CX-3 i nie jest tak komfortowa jak Citroen, a i responsywność jej silnika wypada gorzej niż jednostki rywali – chociaż skrzynia pracuje tu precyzyjniej niż w Citroenie. C3 Aircross stawia wygodę ponad precyzją prowadzenia. Jest przyjemnie miękki, podróżującym oferuje najbardziej funkcjonalną kabinę w testowanym gronie, a jego 130-konny benzynowy silnik 1.2 okazuje się najbardziej elastyczny. Mazda jako jedyna ma wolnossącą jednostkę, która najchętniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu i współpracuje z wzorowo precyzyjną przekładnia. Lekka konstrukcja zapewnia jej najlepszy czas w sprincie, a w połączeniu z dobrze wyważonym układem kierowniczym – najprzyjemniejsze prowadzenie. Komfort – lepszy niż w Konie, gorszy niż w C3 Aircrossie. To wystarczyło CX-3 do zajęcia drugiego miejsca. Na pierwszą pozycję wjechał Citroen, który poza wymienionymi zaletami oferuje najlepszą specyfikację. Hyundai – ostatni.

Link: Auto Express

 

Caradisiac: Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona – porównanie

Małych SUV-ów jest dziś na rynku już ponad 20, więc żeby zaistnieć w segmencie, trzeba się skutecznie wyróżniać – o czym wiedzieli i projektanci Citroena, i Hyundaia.

Citroen C3 Aircross - Caradisiac
Citroen C3 Aircross – Caradisiac

Droższa Kona jest lepiej wyposażona, żwawsza, bardziej zwarta na drodze i ma lepsze warunki gwarancji, ale w pozostałych kategoriach przegrywa z C3 Aircrossem – jej silnik nieco więcej pali i donośniej brzmi, zawieszenie okazuje się mniej komfortowe. Werdykt: Citroen górą.

Link: Caradisiac

 

Na następnej stronie opinie z Carwow, Largus.fr, Autocentrum i Motoru
Oceny czytelników
[Głosów: 0 Średnia: 0]