NowościAktualnościZmodernizowany Fiat 500X z silnikami produkowanymi w Polsce

Zmodernizowany Fiat 500X z silnikami produkowanymi w Polsce

Kompaktowy SUV Fiata – 500X – po czterech latach od debiutu doczekał się modernizacji. Odświeżone wizualnie auto otrzyma całkiem nowe silniki, które będą powstawać w polskiej fabryce w Bielsku-Białej.

Auto otrzymało m.in. przeprojektowane zderzaki i nowe oświetlenie – przednie reflektory mogą być teraz w pełni diodowe, a tylne światła upodobniono do tych z modelu 500 po liftingu (z lakierowaną częścią po środku). We wnętrzu zastosowano m.in. nową kierownicę i wskaźniki. Wyposażenie uzupełniono o kolejne systemy bezpieczeństwa czynnego. Są to m.in. układy rozpoznawania znaków drogowych, automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji oraz ostrzegający o samochodach nadjeżdżających z boku podczas cofania.

Nowy Fiat 500X - dynamiczne
Przednie reflektory mogą być teraz w pełni diodowe, a nie ksenonowe jak w aucie przed liftingiem.
Nowy Fiat 500X - tył
Największą zmianą z tyłu są światła bardzo podobne do tych zastosowanych w Fiacie 500.
Nowy Fiat 500X - deska rozdzielcza
Zmiany w kabinie są kosmetyczne – nowe są m.in. kierownica i wskaźniki.

Nowy Fiat 500X

 

Najważniejszą zmianą jest jednak zastosowanie całkiem nowych turbodoładowanych silników benzynowych (produkowanych w fabryce w Bielsku-Białej). Jednostka 1.0 ma trzy cylindry (rozwija 120 KM i 190 Nm), a 1.3 – cztery cylindry (150 KM, 270 Nm). Ze słabszą 500X rozpędza się do 100 km/h w 10,9 s, a z mocniejszą – w 9,1 s. Prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 188 i 201 km/h, a zużycie paliwa 5,8-6,0 l i 6,1-6,5. Ponadto w polskiej gamie znajdują się także silnik benzynowy 1.6 110 KM oraz turbodiesel 1.6 (120 KM).

Nowy Fiat 500X - silnik 1.0
Nowe benzynowe turbodoładowane silniki mają pojemność 1,0 (fot.) i 1,3 l. Mniejszy jest 3-cylindrowy, większy – 4-cylindrowy.

Znane są już ceny modelu po liftingu. Najtańszy Fiat 500X 1.6 E-Torq Urban Look kosztuje 67 tys zł. Auto z silnikiem 1.0 wyceniono na 73 tys. zł, natomiast z 1.5 połączonym seryjnie ze skrzynią DCT (wersja City Cross) – na 88 tys. zł. Za 500X z turbodieslem 1.6 trzeba zapłacić minimum 78 tys. zł (wersja Urban).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji