Nurburgring tor

Nürburgring to najsłynniejszy, najtrudniejszy i jeden z najbardziej niebezpiecznych torów na świecie. Miłośnik motoryzacji, który nie słyszał o kultowej nitce asfaltu w górach Eifel powinien obejrzeć ten dokument.

Jeżeli jesteś szybki na Nürburgringu, jesteś szybki wszędzie. Stwierdzenie padające na samym początku dokumentu doskonale obrazuje stan rzeczy. Co więcej – w takim samym stopniu dotyczy kierowców, jak i samochodów. Kierowca, który nauczy się sprawnej jazdy po trasie składającej się ze 174 zakrętów o różnym wyprofilowaniu i pokonywanych z różnymi prędkościami, poradzi sobie z każdą drogą. Samochód, którego układ jezdny zda egzamin w legendarnym „Zielonym Piekle” nie zawiedzie na żadnej drodze.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Zlokalizowany w zachodniej części Niemiec Nürburgring powstał w latach 1925-1927 nakładem 15 milionów ówczesnych marek. Historyczny Nürburgring składał się z 22,8-kilometrowej Pętli Północnej (Nordschleife), 7,7-kilometrowej Pętli Południowej (Südschleife) oraz 2,3-kilometrowego łącznika przy prostej startowej. Dzięki połączeniu sekcji możliwe było organizowanie wyścigów o okrążeniach liczących przeszło 28 km.

Warto wiedzieć: Nie żyje Sabine Schmitz. Królowa Nurburgringu miała 51 lat

Współczesny Nürburgring składa się z niezwykle wymagającej Pętli Północnej oraz zbudowanego w 1984 r. toru Grand Prix, który liczy 4,5 km. Połączenie między nimi wciąż jest zachowane.

Nurburgring

Na legendarnym obiekcie wciąż odbywają się imprezy sportowe. W najlepsze trwają też testy prototypów. W określonych godzinach każdy zmotoryzowany po wniesieniu opłaty można pokonać okrążenie toru w dowolnym tempie – jak przystało na obiekt sportowy, nie obowiązują tu ograniczenia prędkości także podczas ogólnodostępnych Touristenfahrten. Warto jednak mierzyć siły na zamiary i zachować zdrowy rozsądek. Nürburgring jest torem starej daty w dosłownym tego słowa znaczeniu – przez większość okrążenia nitka asfaltu wiedzie tuż przy metalowych barierach, a żwirowe pułapki czy trawiaste pobocza to rzadkość. Stąd duża liczba wypadków, których kompilacje stale zasilają m.in. wiele kanałów na Youtube.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here