NowościAktualnościWodorowa flota Toyoty przejechała ponad 5 milionów kilometrów

Wodorowa flota Toyoty przejechała ponad 5 milionów kilometrów

Niemiecka firma ride-sharingowa CleverShuttle korzysta z 45 wodorowych Toyot Mirai. Auta z tej floty przejechały dotąd bezawaryjnie ponad 5 milionów kilometrów.

CleverShuttle działa od 2015 roku i jest największym niemieckim serwisem ride-poolingowym, działającym w Berlinie, Dreźnie, Düsseldorfie, Kilonii, Lipsku i Monachium. Dzięki aplikacji mobilnej powstał system łączenia kierowców z jednym lub kilkoma pasażerami naraz. Pozwala on odbierać kilku klientów jadących w tym samym kierunku ze wskazanych przez nich lokalizacji i rozwieźć ich w wybrane przez nich miejsca docelowe. Wspólny przejazd może być nawet o 40% tańszy od jazdy zwykłą taksówką.

Pierwsze 20 egzemplarzy Toyoty Mirai trafiło do CleverShuttle we wrześniu 2017 r. W ciągu kolejnych miesięcy flota rozrosła się łącznie do 45 wodorowych sedanów, które do tej pory przejechały w sumie ponad 5 milionów kilometrów.

„Samochody elektryczne na ogniwa paliwowe takie jak Toyota Mirai stanowią fundament naszej skuteczności w biznesie ze względu na ich niezawodność. Dzięki nim obsłużyliśmy ogromną liczbę pasażerów, którym mogliśmy zapewnić komfortową jazdę bez emisji spalin” – powiedział Jan Hofmann, Chief Operating Officer i współzałożyciel CleverShuttle.

Bezemisyjny Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 154 KM. Na jednym zbiorniku wodoru potrafi przejechać od 500 do nawet 700 km, a tankowanie zajmuje tylko 3 minuty. Daje to wodorowej Toyocie wyraźną przewagę nad typowymi „elektrykami”, których ładowanie trwa znacznie dłużej. Pod koniec 2020 r. do sprzedaży trafi druga generacja Mirai.

Toyota Mirai - CleverShuttle

„Doświadczenia, jakie zebraliśmy po pokonaniu 5 milionów kilometrów przez wodorowe Toyoty w CleverShuttle, to dowód, że samochody na ogniwa paliwowe są doskonale przystosowane do codziennego użytku” – powiedział Ferry M.M. Franz, dyrektor Toyota Motor Europe w Berlinie. – „Samochody te nie sprawiają żadnych problemów technicznych, a ogniwa paliwowe są bardzo wydajne. Po przejechaniu średnio 180 000 km przez każde z aut z tej floty, możemy stwierdzić, że napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai to dojrzała i trwała konstrukcja”.

Warto również zobaczyć:

James May testuje: Tesla Model S kontra Toyota Mirai

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji