Sprzedać samochód to jedno, ale sprawić, by kierowca był później z niego zadowolony – to coś zupełnie innego. Największą rolę odgrywa tu sprawnie działająca sieć serwisowa.
Wysoka jakość obsługi, profesjonalizm mechaników i terminowość wykonywanych usług są w stanie sprawić, że eksploatacja auta, które nawet sprawia nieco problemów, dla kierowcy nie będzie szczególnie uciążliwa. Wizyta w serwisie nie przysparza zbędnych nerwów, a klient ma wrażenie, że znajduje się pod opieką fachowców. I przeciwnie – cóż z tego, że auto się nie psuje, jeśli nawet rutynowy przegląd wiąże się ze zmarnowaniem całego dnia i kłóceniem się o wysokość rachunku.
Oczywiście postrzeganie serwisów jest obarczone uprzedzeniami – kierowcy, którzy kiedyś zrazili się do którejś stacji autoryzowanej obsługi, swoją niechęć przekładają niekiedy na całą sieć. Mogą też nie zwrócić uwagi na zachodzące zmiany. Widać to dobrze w wynikach Wyboru Kierowców.
W zestawieniu na pierwszym miejscu uplasował się serwis Toyoty, z wynikiem 76%. Sieć stacji Toyoty zebrała maksymalne noty za jakość obsługi i fachowość. Drugie miejsce na podium z wynikiem 68,4% zdobył Citroen, na trzecim znalazł się bratni Peugeot (64,2%)
Pełna lista ocen serwisów autoryzowanych
Pozycja | Marka | Wynik |
---|---|---|
1 | Toyota | 75.95 |
2 | Citroen | 68.42 |
3 | Peugeot | 64.15 |
4 | Ford | 57.07 |
5 | Suzuki | 53.85 |
6 | Mazda | 51.85 |
7 | Skoda | 48.72 |
8 | Kia | 47.55 |
9 | Renault | 46.51 |
10 | Mitsubishi | 46.25 |
11 | Nissan | 45.45 |
12 | Hyundai | 44.78 |
13 | Honda | 44.44 |
14 | BMW | 42.31 |
15 | Mercedes | 41.67 |
16 | Volkswagen | 40.98 |
17 | Opel | 37.86 |
18 | Audi | 36.84 |
19 | Volvo | 35.29 |
20 | Fiat | 34.85 |
21 | Alfa Romeo | 28.57 |
22 | Seat | 28.57 |