Producent z Russelsheim zachęca do wirtualnego zwiedzania kolekcji Opel Classic. Cztery trasy tematyczne pozwalają lepiej poznać historię marki.
Zbiory Opel Classic liczą ponad 600 zabytkowych aut i modeli studyjnych oraz ponad 300 innych eksponatów – od maszyn do szycia aż do silnika lotniczego. Wystawa poświęcona dziedzictwu niemieckiej marki jest zlokalizowana w dawnej stacji załadowczej K6 na terenie fabryki w Russelsheim, a teraz dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii można ją zwiedzać przez całą dobę, 365 dni w roku.
Wirtualne zwiedzanie kolekcji Opel Classic
Dla odwiedzających wirtualną wystawę przygotowano cztery trasy tematyczne:
- „Napęd alternatywny” o niezwykłych samochodach koncepcyjnych, jak np. bijący rekordy RAK 2 z 1928 roku z potężnym napędem rakietowym, wczesne prototypy aut elektrycznych, takie jak Opel Impuls I z 1990 roku, a także testowane z sukcesem pojazdy napędzane wodorem, czyli Ople HydroGen 1 do 4, w większości bazujące na modelu Zafira.
- „Sporty motorowe” o legendarnych samochodach rajdowych, takich jak Opel Ascona oraz Opel Ascona 400, którymi ścigał się Walter Röhrl, a także przygotowany do startu w Rajdzie Paryż-Dakar Opel Kadett 4×4.
- „Szalone lata 20. XX wieku” o czasach nieokiełznanego ducha wynalazczości, który podsycał pragnienie ustanawiania światowych rekordów.
- „Mobilność dla każdego” o modelach, które zmotoryzowały miliony ludzi w całej Europie. Istotnym elementem tej wycieczki jest historia Opla Kadetta i jego następcy – Astry.
„Dzięki Wirtualnej Kolekcji Samochodów ludzie mogą poznać bogatą historię Opla, nie ruszając się z domu” – mówi Stephen Norman, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu. – „To niezwykłe doświadczenie nie tylko dla takich automaniaków, jak ja, ale także dla wszystkich zainteresowanych społeczną historią marki. Ludzie mają wiele przyjemnych wspomnień związanych z rodzinnymi samochodami Opla. Wyjazdy na wakacje lub w odwiedziny do najbliższych… Jesteśmy dumni z naszego statusu przyjaznej i przystępnej niemieckiej marki — niemającej sobie równych pod względem stawiania klienta na pierwszym miejscu. Wirtualna Kolekcja Samochodów jest kolejnym wspaniałym tego przykładem.”
„W szczycie kryzysu wywołanego koronawirusem zespół Marketingu i Komunikacji wpadł na pomysł cyfrowej wersji Opel Classic” — dodaje Harald Hamprecht, wiceprezes ds. komunikacji. – „Chcieliśmy pozostać widoczni i dostępni dla naszych fanów i klientów. Zespół dał z siebie wszystko i stworzył Wirtualną Kolekcję Samochodów w rekordowym czasie. Gratuluję i dziękuję wszystkim zaangażowanym oraz zapraszam naszych internetowych gości do zwiedzania!”