Używany Ford Galaxy II (2006-2015) – OPINIE

Przestronny Ford Galaxy jest wzorem idealnego samochodu dla 7-osobowej rodziny. Oto opinie użytkowników o drugiej generacji Forda Galaxy, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Ford sam zaprojektował następcę przestarzałego Galaxy I, produkowanego wcześniej w ramach współpracy z Volkswagenem w latach 1996-2006. Galaxy II wymiarami niewiele różni się od poprzednika, ale w środku zdecydowanie bliżej mu do „osobówki”: fotele trzeciego rzędu wreszcie wygodnie się składają, tworząc przestrzeń z równą podłogą. Tylne siedzenia można traktować jako pełnowymiarowe, bo wygodnie na nich pojadą nawet dorośli pasażerowie. Rodzinny charakter Galaxy podkreślają wymyślne schowki i fotele wyposażenie w lotnicze stoliki lub opcjonalne ekrany LCD w zagłówkach. Równocześnie z Galaxy zadebiutował też model S-Max. Cechuje się bardziej sportowym nastawieniem, ściętym tyłem i mocniejszymi silnikami. W jego przypadku trzeci rząd siedzeń należy traktować raczej jako awaryjny.

Jak jeździ Ford Galaxy II?

Być może właściwości jezdne zadecydowały o sukcesie tego modelu na rynku pierwotnym, co teraz przekłada się na popyt w ogłoszeniach. Mimo okazałych wymiarów i wagi, Galaxy wyróżnia się niezwykle lekkim prowadzeniem, podobnym do aut osobowych. Z mocnym silnikiem to prawdziwy połykacz autostradowych kilometrów. Początkowo wybór opierał się na jednostkach Duratec (2.0, 2.3) i dieslach TDCi: 1.8 autorstwa Forda i 2.0/2.2 konstrukcji PSA. Po liftingu z 2010 roku nastała era silników EcoBoost (1.6 i 2.0). Do oferty silników wysokoprężnych dołączył 1.6 TDCi. Do pozostałych dodano filtr cząstek stałych.

Ford Galaxy II awaryjność

W zasadzie rynek sam zweryfikował, co należy kupować. Najczęściej w ogłoszeniach trafiają się Galaxy z 2.0 TDCi pod maską. I to właśnie za nimi najlepiej się rozglądać. Ten silnik właściwie nie ma wad i oferowano go przez cały okres produkcji. Sprawny napęd zagwarantują odmiany od 140 KM wzwyż. Mocniejszy 2.2 TDCi po liftingu rozwija nawet 200 KM, jednak spala już zauważalnie więcej paliwa. 1.8 TDCi nie ma filtra cząstek stałych, ale wycofano go jeszcze przed liftingiem. Szwankuje w nich układ wtryskowy i szybko zużywa się „dwumas”: na szczęście jego cena jest akceptowalna na tle konkurentów. Benzyniaki występują sporadycznie i nie wyróżniają się niczym szczególnym na tle diesli. Dopiero jednostki EcoBoost generują niezłe osiągi połączone z akceptowalnym spalaniem. Szkoda, że 225-konnego 2.5 T oferowano tylko w S-Maxie.

Ford Galaxy II opinie użytkowników

Zalety

„Silnik Diesla nie przenosi dokuczliwego hałasu do wnętrza auta. Nie słychać też zbytnich szumów z zewnątrz”

„Wszyscy chwalą precyzję kierowania tym vanem. Prowadzi się go jak zwykłego sedana”

„Mnóstwo miejsca we wszystkich rzędach siedzeń. Nawet ostatni ma możliwość regulacji oparć foteli”

„System wentylacji nie omija żadnego z pasażerów – osobne nawiewy są na drugi i trzeci rząd siedzeń”

 

Wady

„W samochodzie dość szybko zużywają się opony, niezależnie od ich półki cenowej. Pora przejść na tańsze”

„Schowków jest dużo, ale nie są praktyczne – nie ma gdzie schować np. apteczki czy gaśnicy”

„Denerwuje brak koła zapasowego. Zastąpiono je zestawem naprawczym, dlatego wożę dojazdówkę w bagażniku”

„Parkowanie – tylko z czujnikami. Boczne słupki nieco ograniczają widoczność”

 

Ford Galaxy II koszty, sytuacja rynkowa

Do wszystkich silników nie powinno być problemu ze znalezieniem oryginalnych i względnie tanich części zamiennych. Nie można narzekać na mały wybór samochodów używanych, jednak te z dolnej półki cenowej (ok. 25 tys. złotych) będą miały nieco zużyte wnętrze i niekiedy pierwsze oznaki korozji. S-Maxy są o kilka tysięcy złotych tańsze. Auta po liftingu: powyżej 35 tys. zł. Optymalna kwota za bogato wyposażonego Galaxy to 50 tys. zł. Ponad ¾ ofert dotyczy Fordów z silnikami wysokoprężnymi. Jeśli priorytetem jest benzyniak, lepiej żeby nie miał LPG.

Ford Galaxy II podsumowanie

To realnie jeden z lepszych Fordów ostatnich lat. Świetnie się prowadzi, ma ogromne wnętrze i jest wiernym kompanem dalekich, rodzinnych podróży. S-Max to propozycja dla oczekujących od minivana sportowego prowadzenia. I również dużej przestrzeni, ale dla pięciu osób.

Ford Galaxy II dane techniczne

Ford Galaxy II wymiary

Dł./szer./wys. 482/189/176 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika 830-2325 l

Ford Galaxy II silniki benzynowe

Silnik 1.6 EcoBoost 2.0 2.0 EcoBoost 2.3
Pojemność 1596 ccm 1999 ccm 1999 ccm 2261 ccm
Paliwo turbo benz. benz. turbo benz. benz.
Maks. moc 160 KM 145 KM 203 KM 161 KM
Maks. moment 240 Nm 190 Nm 300 Nm 208 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 11,2 s 8,8 s 11,1 s
Prędkość maks. 201 km/h 194 km/h 217 km/h 191 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km 8,2 l/100 km 8,1 l/100 km 9,8 l/100 km

Ford Galaxy II silniki diesla

Silnik 1.6 TDCi 1.8 TDCi 2.0 TDCi 2.2 TDCi
Pojemność 1560 ccm 1753 ccm 1997 ccm 2179 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 115 KM 125 KM 140 KM 175 KM
Maks. moment 270 Nm 320 Nm 320 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s 11,8 s 10,6 s 9,6 s
Prędkość maks. 178 km/h 187 km/h 193 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,2 l/100 km 6,3 l/100 km 5,7 l/100 km 6,7 l/100 km

Ford Galaxy II opinie użytkowników

Ford Galaxy II ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ford Galaxy II ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność