Łączy ducha kultowej „500” z użytecznością dla przeciętnej rodziny. Oto opinie o Fiacie 500L, zebrane w programie Wybór Kierowców.
Powiększony Fiat 500 nie jest bardzo dużym autem, bo mierzy ponad 4,1 metra. Tyle jednak wystarczy, by w komfortowych warunkach przewieźć czwórkę dorosłych osób lub rodzinę z trójką dzieci. Jeśli komuś mało, może „zapolować” na wydłużony wariant Living, dostępny także w wersji 7-osobowej. Wnętrze rozplanowano w pomysłowy sposób. Tylny rząd foteli umieszczono wyżej niż przedni, natomiast do przewożenia długich przedmiotów przyda się opcja składania przedniego fotela pasażera. Wszystkie 500L mają system zwiększania siły wspomagania kierownicy (City), przez co manewrowanie na parkingu przestaje być uciążliwe.
Pojemność rodem z aut miejskich
Silniki minivana Fiata lepiej czują się w warunkach miejskich, szczególnie podstawowy i popularny wariant 1.4/95 KM. Jego wadą jest dość wysokie spalanie w korkach, ale bez problemu można go „zagazować”. 500L od samego początku oferowano z dwucylindrowym, turbodoładowanym, 0,9-litrowym silnikiem rozwijającym 85 lub 105 KM – jest już żwawszy, ale będzie się „męczył” zwłaszcza przy komplecie pasażerów w odmianie Living. Optymalnym wyborem zostaje 1.4 T-Jet i diesle – 1.3 i 1.6 M-Jet. Cieszą się dobrą opinią wśród mechaników, ale warto w nich zwrócić uwagę na pracę zaworu EGR. Wszystkie mają filtr cząstek stałych.
Fiat 500L opinie użytkowników
Zalety
„Auto jest wysoko zawieszone już w bazowej wersji – to bardzo ważne na naszych drogach”
„Świetne przeszklenie. Żaden słupek nie zasłania widoczności”
„Rewelacja w mieście – możliwość ustawienia siły wspomagania kierownicy”
„Wielkość bagażnika można zmieniać na różne sposoby. Składa się nie tylko kanapa, ale i przedni fotel pasażera”
Wady
„6-biegowa skrzynia jest źle zestopniowana. Biegi są bardzo krótkie, przez co w mieście trzeba je często zmieniać”
„Fotele przednie mają zbyt krótkie i wąskie siedziska”
„Kierownica ma szeroki zakres regulacji, ale w każdej pozycji zasłania część zegarów”
„Fiat nieco myszkuje przy dużych prędkościach”
Fiat 500L podsumowanie
W ofertach sprzedaży przeważają wersje benzynowe, głównie 1.4 i turbodoładowany T-Jet. Trafiają się nawet Livingi z 0.9 TwinAir. Diesle stanowią 1/4 rynku wtórnego. Bezwypadkowe egzemplarze wyceniane są na ponad 30 tys. zł. Najdroższe są uterenowione Trekkingi z wyprzedaży rocznika 2017.
Fiat 500L (od 2012 r.) dane techniczne
Fiat 500L – wymiary
Dł./szer./wys. | 414-436/178/166-168 cm |
Rozstaw osi | 261 cm |
Pojemność bagażnika | 400-1310 l; 560-1708 l (Living) |
Fiat 500L – silniki
Silnik | 0.9 TwinAir | 0.9 TwinAir | 1.4 16V | 1.4 T-Jet |
Pojemność | 875 ccm | 875 ccm | 1368 ccm | 1368 ccm |
Paliwo | turbo benz. | turbo benz. | benz. | turbo benz. |
Maks. moc | 85 KM | 105 KM | 95 KM | 120 KM |
Maks. moment | 140 Nm | 145 Nm | 127 Nm | 215 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,8 s | 12,3 s | 12,8 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 167 km/h | 180 km/h | 178 km/h | 189 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,9 l/100 km | 4,8 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,9 l/100 km |
Silnik | 1.3 M-Jet | 1.6 M-Jet | 1.6 M-Jet |
Pojemność | 1248 ccm | 1598 ccm | 1598 ccm |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 85 KM | 105 KM | 120 KM |
Maks. moment | 200 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,9 s | 11,3 s | 10,7 s |
Prędkość maks. | 165 km/h | 182 km/h | 189 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,2 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,6 l/100 km |