Używana Mazda CX-5 (2012-2017) – OPINIE

Solidny, bogato wyposażony i właściwie bezawaryjny SUV. Klienci o tym wiedzą, dlatego akceptują wysokie ceny. Oto opinie o pierwszej generacji Mazdy CX-5, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Premiera CX-5 drugiej generacji miała miejsce w zeszłym roku, dlatego atrakcyjność pierwszego wcielenia na rynku wtórnym nieco wzrosła. Ten model jest poszukiwany, mimo bardzo wysokich kwot, jakich żądają za nie właściciele. Jest nowocześnie zaprojektowany i przestronny, ale raczej nie pięcioosobowy, ponieważ środkowa osoba z tyłu usiądzie na zwężonym miejscu. Zadbano o względy praktyczne: drzwi zachodzą na progi (nie brudzą się nogawki), natomiast tylną kanapę można podzielić na trzy oddzielne części. Nie mamy zastrzeżeń do wykończenia SUV-a Mazdy, a tym bardziej do designu kokpitu. Na razie starzeje się nieźle.

Mazda CX-5 jak jeździ?

Podobnie jak w pozostałych SUV-ach japońskiego producenta, CX-5 jest modelem z nastawieniem lekko sportowym. Auto jedzie tam gdzie chce kierowca i nie zaskakuje nagłymi zmianami kierunku jazdy. Wydajne wspomaganie kierownicy przydaje się w mieście i dostosowuje się do wyższych prędkości. Szkoda, że poskąpiono na wyciszeniu i przez to trudno mówić o idealnym komforcie na autostradach. Użytkownicy skarżą się również na dygoczące lusterka i maskę, nasilające się wraz ze zwiększaniem prędkości.

Silniki Mazdy CX-5

To pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano silniki technologii SkyActiv – zwiększono stopień sprężania w jednostkach benzynowych i zmniejszono go w dieslach. Z tego powodu silniki wysokoprężne miewają problemy z rozruchem, ale nie wymagają uzupełniania płynu AdBlue. Trudno je polecić w tym modelu, bo palą niewiele mniej od „benzyniaków” i zaczynają ujawniać się w nich wady wałków rozrządu: wycierają się, przez co do silnika dostają się opiłki. Problem dotyczy diesli z początku produkcji (2012-2013 rok). Silniki benzynowe są wolnossące, początkowo wyłącznie 2.0 SkyActiv-G o mocy 160 KM (napęd 4×4) lub 165 KM (napęd na jedną oś). Przy okazji liftingu z 2015 roku do gamy dołączył 192-konny 2.5. Jego wadą jest wyższe spalanie, choć i słabsze wersje spalą w mieście ok. 10 l/100 km.

Mazda CX-5 opinie użytkowników

Zalety

„Układ jezdny idealny. Autem nie buja i nie rzuca – to zasługa jego sztywności. Mazdą można wchodzić w zakręty stylem przypominającym sportowy”

„Kierownica chodzi lekko i wspomaganie dostosowuje się do prędkości”

„Silnika 2.2 D w ogóle nie słychać i nie czuć. 150 KM wystarcza do sprawnego wyprzedzania”

„Mimo kół 19’ resorowanie jest komfortowe”

Wady

„Wygłuszenie nadkoli – beznadziejne. Przy dłuższej jeździe szum opon już mocno denerwuje”

„Obsługa komputera pokładowego nawigacji jest nieporozumieniem. Języka polskiego nie ma nawet w komendach”

„Zbiornik paliwa to największa zmora auta. Ma nietypowy kształt i przy niższym poziomie nie potrafi zassać paliwa”

Mazda CX-5 awaryjność i koszty utrzymania

Typowo japońskie pochodzenie nie może być tanie. Do Mazd brakuje zamienników, a ceny części w ASO potrafią zniechęcić, podobnie koszty przeglądów. Na szczęście wydatki będą raczej planowane – samochód rzadko zaskakuje właścicieli niespodziewanymi awariami. Czasami „haczą” manualne przekładnie i występują problemy z elektryczną regulacją foteli lub lusterek.

Mazda CX-5  podsumowanie

Mazdą CX-5 interesuje się coraz więcej odbiorców i w ogłoszeniach można przebierać już w przeszło kilkuset ofertach. Diesle wystepują w mniejszości. Poniżej 50 tysięcy złotych znajdziemy tylko auta powypadkowe, często z USA. Optymalna kwota na używaną CX-5 to ok. 60-65 tys. zł. Roczne auta z minimalnym przebiegiem są nawet dwa razy droższe i „dobijają” do cen podstawowych wersji nowej generacji.

Mazda CX-5 dane techniczne

Mazda CX-5 wymiary

Dł./szer./wys. 455/184/171 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 503-1620 l

Mazda CX-5 silniki

Silnik 2.0 SkyActiv-G 2.0 SkyActiv-G 2.5 SkyActiv-G 2.2 SkyActiv-D 2.2 SkyActiv-D
Pojemność 1998 ccm 1998 ccm 2488 ccm 2191 ccm 2191 ccm
Paliwo benz. benz. benz. diesel biturbo diesel biturbo
Maks. moc 160 KM 165 KM 192 KM 150 KM 175 KM
Maks. moment 208 Nm 210 Nm 256 Nm 380 Nm 420 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 9,2 s 8,0 s 9,2 s 8,8 s
Prędkość maks. 197 km/h 200 km/h 194 km/h 202 km/h 207 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 6,0 l/100 km 7,2 l/100 km 5,2 l/100 km 5,2 l/100 km

Mazda CX-5 opinie użytkowników

Mazda CX-5 ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Mazda CX-5 ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność