UżywaneOpinieUżywane Subaru XV I (2012-2017) – OPINIE

Używane Subaru XV I (2012-2017) – OPINIE

Wjedzie dalej niż konkurenci, ale odbiega od nich wykończeniem. Oto opinie o Subaru XV, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Subaru modelem XV chciał zdobyć klientów, dla których Forester i Outback były zbyt duże. Do nowego crossovera zaprojektował atrakcyjną stylistycznie karoserię i osadził ją na wysokim podwoziu. Dzięki temu samochód uzyskał prześwit liczący 22 cm i dobrze radził sobie nie tylko z miejskimi krawężnikami, ale i w lekkim terenie. Wszystkie XV producent wyposażył w napęd na cztery koła, poprawiający prowadzenie w zakrętach także w trudnych warunkach drogowych. Użytkownicy narzekają jednak na twardo zestrojone jak na SUV-a zawieszenie. Nie najlepszej jakości są także plastiki użyte do wykończenia wnętrza. Wyglądają tanio i szybko zaczynają trzeszczeć. Właściciele XV wytykają to na każdym kroku, zwłaszcza że XV jako nowy nie był tani. Używane również trzymają cenę z uwagi na markę.

Unikaj Diesla

XV-a można było kupić ze 114-konnym silnikiem 1.6 i 150-konnym 2.0. Dopiero drugi zapewnia niewielkiemu Subaru z miarę przyzwoite osiągi i w codziennej eksploatacji nie sprawia problemów. Nie polecamy Diesla z uwagi na kłopotliwy rozrząd. Ma on co prawda lepsze osiągi, ale brakuje mu mocy w dolnym zakresie obrotów. Tylko „benzyniaki” dostępne były z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która nie opóźnia pracy silnika i nie drażni przeciąganiem biegów.

Subaru XV – opinie użytkowników

Zalety

„Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny, a obiektyw umiejscowiono w takim miejscu, że się nie brudzi”

„Dzięki napędowi na cztery koła auto dobrze trzyma się drogi, a kierowca czuje się bezpiecznie niezależnie od warunków pogodowych”

„W środku wygodnie. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu, także nad głowami”

„Duży prześwit przydaje się w mieście i w lekkim terenie”

Wady

„Diesel lubi wysokie obroty – na niskich jest mało elastyczny i brakuje mu werwy”

„Plastikowe elementy wnętrza trzeszczą na nierównościach, stuki dochodzą także z okolic tylnej klapy”

„Bardzo twarde zawieszenie, przez co samochód podskakuje na dołach”

„Serwis nie reaguje na zgłaszane usterki, a przeglądy są bardzo drogie”

Subaru XV – podsumowanie

W Subaru XV nic nie będzie tanie – ani jego zakup, ani ceny części, ani koszty spalanego paliwa. To dobra oferta dla miłośników marki lub osób chcących mieć innego SUV-a niż większość kierowców. I przy okazji mieszkających z dala od utwardzonej drogi.

Subaru XV (od 2012 r.) dane techniczne

Subaru XV wymiary

Dł./szer./wys. 445/178/161 cm
Rozstaw osi 263 cm
Pojemność bagażnika 340-1230 l

Subaru XV silniki

Silnik 1.6i 2.0i 2.0D
Pojemność 1600 ccm 1995 ccm 1998 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel
Maks. moc 114 KM 150 KM 147 KM
Maks. moment 150 Nm 196 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,1 s 10,5 s 9,3 s
Prędkość maks. 179 km/h 187 km/h 198 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,5 l/100 km 7,0 l/100 km 5,4 l/100 km
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji