Wjedzie dalej niż konkurenci, ale odbiega od nich wykończeniem. Oto opinie o Subaru XV, zebrane w programie Wybór Kierowców.
Subaru modelem XV chciał zdobyć klientów, dla których Forester i Outback były zbyt duże. Do nowego crossovera zaprojektował atrakcyjną stylistycznie karoserię i osadził ją na wysokim podwoziu. Dzięki temu samochód uzyskał prześwit liczący 22 cm i dobrze radził sobie nie tylko z miejskimi krawężnikami, ale i w lekkim terenie. Wszystkie XV producent wyposażył w napęd na cztery koła, poprawiający prowadzenie w zakrętach także w trudnych warunkach drogowych. Użytkownicy narzekają jednak na twardo zestrojone jak na SUV-a zawieszenie. Nie najlepszej jakości są także plastiki użyte do wykończenia wnętrza. Wyglądają tanio i szybko zaczynają trzeszczeć. Właściciele XV wytykają to na każdym kroku, zwłaszcza że XV jako nowy nie był tani. Używane również trzymają cenę z uwagi na markę.
Unikaj Diesla
XV-a można było kupić ze 114-konnym silnikiem 1.6 i 150-konnym 2.0. Dopiero drugi zapewnia niewielkiemu Subaru z miarę przyzwoite osiągi i w codziennej eksploatacji nie sprawia problemów. Nie polecamy Diesla z uwagi na kłopotliwy rozrząd. Ma on co prawda lepsze osiągi, ale brakuje mu mocy w dolnym zakresie obrotów. Tylko „benzyniaki” dostępne były z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic, która nie opóźnia pracy silnika i nie drażni przeciąganiem biegów.
Subaru XV – opinie użytkowników
Zalety
„Obraz z kamery cofania jest bardzo wyraźny, a obiektyw umiejscowiono w takim miejscu, że się nie brudzi”
„Dzięki napędowi na cztery koła auto dobrze trzyma się drogi, a kierowca czuje się bezpiecznie niezależnie od warunków pogodowych”
„W środku wygodnie. Dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu, także nad głowami”
„Duży prześwit przydaje się w mieście i w lekkim terenie”
Wady
„Diesel lubi wysokie obroty – na niskich jest mało elastyczny i brakuje mu werwy”
„Plastikowe elementy wnętrza trzeszczą na nierównościach, stuki dochodzą także z okolic tylnej klapy”
„Bardzo twarde zawieszenie, przez co samochód podskakuje na dołach”
„Serwis nie reaguje na zgłaszane usterki, a przeglądy są bardzo drogie”
Subaru XV – podsumowanie
W Subaru XV nic nie będzie tanie – ani jego zakup, ani ceny części, ani koszty spalanego paliwa. To dobra oferta dla miłośników marki lub osób chcących mieć innego SUV-a niż większość kierowców. I przy okazji mieszkających z dala od utwardzonej drogi.
Subaru XV (od 2012 r.) dane techniczne
Subaru XV wymiary
Dł./szer./wys. | 445/178/161 cm |
Rozstaw osi | 263 cm |
Pojemność bagażnika | 340-1230 l |
Subaru XV silniki
Silnik | 1.6i | 2.0i | 2.0D |
Pojemność | 1600 ccm | 1995 ccm | 1998 ccm |
Paliwo | benz. | benz. | turbodiesel |
Maks. moc | 114 KM | 150 KM | 147 KM |
Maks. moment | 150 Nm | 196 Nm | 350 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,1 s | 10,5 s | 9,3 s |
Prędkość maks. | 179 km/h | 187 km/h | 198 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,5 l/100 km | 7,0 l/100 km | 5,4 l/100 km |