Warranty Direct 2018 - otwierające

Firma ubezpieczeniowa z Anglii tworzy swoje rankingi niezawodności na innych zasadach niż niemieckie organizacje, np. GTU i TUV. Niektóre modele potwierdzają swoje wyniki również w raporcie Warranty Direct.

Warranty Direct jest firmą zajmującą się ubezpieczeniem samochodu od ryzyka usterki. Każdy może tam wykupić polisę, która w razie potrzeby pokryje ewentualne koszty naprawy samochodu w określonym w umowie zakresie. Firma w międzyczasie zajmuje się wyliczaniem tzw. indeksu awaryjności dla danego modelu samochodu. Jest on wielkością bezwymiarową, określaną na podstawie wartości zbieranych przez firmę, tj, częstotliwości występowania usterek, kosztów ich naprawy i czasu unieruchomienia auta z powodu braku mobilności. Parametr ustalono w takich sposób, żeby średnia wartość dla całej bazy wynosiła 100. Jeśli samochód uzyskał indeks niższy niż 100, jego niezawodność można uznać za lepszą niż średnia.

W rankingu znalazło się 220 modeli podzielonych na 8 najważniejszych segmentów rynkowych. Sklasyfikowano je według oryginalnego podziału modeli na segmenty rynkowe i z tego powodu nieco różni się on od tego stosowanego w Polsce. W zestawieniu zawarto także wartość średniego kosztu naprawy samochodu, przeliczonego na złotówki po kursie z dnia 15 maja 2018 roku. Ogólnie przyjęło się, że auta z indeksem awaryjności poniżej 30 uznaje się za wyjątkowo bezproblemowe, a powyżej 200 – za modele podwyższonego ryzyka. Przyjrzyjmy się, w których segmentach znalazło się najwięcej bezawaryjnych samochodów.

Samochody miejskie

Pierwszą 5. zajmują prawie w całości auta koreańskie i japońskie. Jako jedyny „wyłamał” się Opel Agila, sprzedawany w Wielkiej Brytanii pod marką Vauxhall. Do zalet małego Opla należą przede wszystkim bardzo niskie koszty napraw. Co ciekawe, Corsa uplasowała się już na końcu stawki. Najmniejsze prawdopodobieństwo awarii występuje w Toyocie iQ. Bliźniacze konstrukcyjnie Citroen C1 i Peugeot 107 również uzyskały przyzwoity wynik. Zdecydowana większość małych samochodów mieści się w granicy średniego indeksu niezawodności. Największe prawdopodobieństwo wystąpienia usterek dotyczy Smartów, Mini i wybranych modeli Renault, Alfa Romeo i Fiata.

Lp.Marka/modelŚredni koszt naprawyIndeks awaryjności
1Toyota iQ1082 zł3
2Opel/Vauxhall Agila560 zł7
3Hyundai Getz1936 zł9
4Honda Jazz1908 zł11
5Hyundai i10979 zł12
6Citroen C11237 zł15
7Ford Ka828 zł18
8Chevrolet Kalos565 zł19
8Kia Picanto790 zł19
10Peugeot 1071335 zł20
11Toyota Yaris908 zł21
11Mazda 2967 zł21
13Volkswagen Polo890 zł24
14Seat Ibiza677 zł25
14Ford Fusion935 zł25
16Ford Fiesta963 zł26
17Toyota Aygo1013 zł30
18Kia Rio1150 zł36
18Mitsubishi Colt1496 zł36
20Nissan Micra1355 zł38
21Skoda Fabia1243 zł39
22Renault Twingo786 zł42
23Volkswagen Fox885 zł49
24Suzuki Splash1227 zł50
25Smart Fortwo1278 zł53
26Renault Grand Modus1097 zł57
27Fiat Punto910 zł60
27Citroen C31362 zł60
29Chevrolet Matiz848 zł62
30Renault Clio Campus1109 zł63
30Renault Clio1242 zł63
30Fiat Panda1441 zł63
33Chevrolet Aveo1481 zł64
34Suzuki Swift1538 zł69
35Citroen C21219 zł71
36Fiat 5001398 zł78
36Mini Cooper1462 zł78
38Peugeot 1007990 zł91
39Opel/Vauxhall Corsa1510 zł95
40Mini One1565 zł 100
40MCC Smart1841 zł100
42Renault Modus1345 zł106
43Alfa Romeo Mito1776 zł141
44Smart Forfour1761 zł148
45Mini John Cooper Works2468 zł200

Samochody kompaktowe

Absolutne zwycięstwo Mitsubishi Lancera, a w pierwszej 10. znajdziemy aż sześć samochodów japońskich i dwa koreańskie – to dowodzi solidności aut z rodowodem dalekowschodnim. Ok. ¾ samochodów uzyskało indeks awaryjności mniejszy niż 100. Do optymalnie awaryjnych można zaliczyć kompaktowe Peugeoty i Volkswageny. Słabo wypadły jedyne dwa Seaty w zestawieniu: zajęły czwarte i drugie miejsce od końca. Trwałość nie jest szczególną cechą również kompaktowych aut premium (Mercedes klasy A, BMW serii 1, Audi A3), a do tego nie ma co w nich liczyć na tanie naprawy. Stawkę zamyka Fiat Bravo.

Lp.Marka/modelŚredni koszt naprawyIndeks awaryjności
1Mitsubishi Lancer335 zł4
2Mercedes-Benz CLC701 zł13
3Honda Insight771 zł18
4Ford Focus859 zł19
5Hyundai i301560 zł23
6Honda Civic1706 zł26
7Nissan Almera869 zł29
8Toyota Corolla1477 zł36
9Kia Cee'd1649 zł38
10Toyota Auris1691 zł45
11Mazda 31309 zł46
12Rover 251015 zł47
13Renault Megane1171 zł59
14Volkswagen Beetle1094 zł60
15Volvo C301431 zł61
16Volkswagen Golf1327 zł67
17Nissan Qashqai1707 zł69
18Chevrolet Cruze1051 zł85
18Peugeot 3071343 zł85
20Peugeot 2061431 zł86
21Peugeot 2071649 zł87
22Citroen C41594 zł88
23Peugeot 3081458 zł89
24Skoda Octavia1674 zł97
25MG ZR1512 zł106
26Chevrolet Lacetti1565 zł111
27Vauxhall Astra1857 zł127
28Mercedes klasy A2174 zł129
29Volkswagen Jetta1933 zł132
29BMW serii 12503 zł132
29Alfa Romeo 1471052 zł132
32Seat Altea1724 zł134
33Audi A32121 zł137
34Seat Leon2559 zł165
35Fiat Bravo2023 zł176

Samochody klasy średniej

Tylko dwa japońskie auta mieszczą się w granicach największej bezawaryjności, a jest to Toyota Prius i Honda Accord. Jako mało problematyczne można także uznać Toyotę Avensis, Mazdę 6 oraz Forda Mondeo. Nieźle wypadły też Renault Laguna i Volkswagen Passat. Pozostałe 13 modeli przekroczyło średnią wartość indeksu awaryjności. Dół tabeli „okupują” Ople i „francuzy”, a zamyka ją Seat Toledo.

Lp.Marka/modelŚredni koszt naprawyIndeks awaryjności
1Toyota Prius1323 zł27
2Honda Accord1841 zł29
3Ford Mondeo2074 zł58
4Toyota Avensis2016 zł60
5Mazda 61734 zł61
6Renault Laguna1093 zł77
7Volkswagen Passat1476 zł96
8Skoda Superb1638 zł105
9Volvo S401571 zł109
10Subaru Legacy3595 zł115
10Volkswagen Passat CC1538 zł115
12Chrysler Sebring1492 zł117
13Volvo V501550 zł121
14Citroen C51558 zł124
15Nissan Primera1750 zł127
16Peugeot 4071552 zł137
17Opel/Vauxhall Insignia1692 zł141
18Mercedes klasy B2486 zł144
19Opel/Vauxhall Vectra1377 zł149
20Seat Toledo1680 zł190

Kompaktowe SUV-y i crossovery

Pełen sukces Suzuki: aż trzy modele tej japońskiej marki stanęły w tym segmencie na podium. Zwyciężył prosty w budowie Jimny. Doskonałe wyniki zdobyły SUV-y z Francji: Renault Koleos i „bliźniaki” Citroen C-Crosser i Peugeot 4007, które znacznie wyprzedziły Mitsubishi Outlandera, na którym bazują. Aż połowa SUV-ów ma indeks awaryjności przekraczający 100. Drugą połowę otwiera BMW X1 (najwyższy koszt napraw), a kończy Audi Q5 (przed nim BMW X3). Na końcu tabeli uplasowały się inne duże i nowoczesne SUV-y jak Mazda CX-7 czy Jeep Cherokee. To dowodzi, że skomplikowana konstrukcja faktycznie oznacza większe prawdopodobieństwo awarii.

Lp.Marka/modelŚredni koszt naprawyIndeks awaryjności
1Suzuki Jimny968 zł33
2Suzuki SX4901 zł51
3Suzuki Grand Vitara1701 zł57
4Honda CR-V1708 zł60
5Audi A4 Allroad1795 zł64
6Hyundai Tucson1256 zł75
7Citroen C-Crosser1443 zł76
8Renault Koleos1178 zł78
9Skoda Yeti1914 zł83
10Peugeot 40071096 zł87
11Nissan X-Trail1623 zł88
12Toyota RAV42160 zł96
13Kia Sportage1689 zł99
14BMW X14652 zł101
15Ford Kuga1851 zł104
16Volvo XC602009 zł105
16Subaru Forester1705 zł105
18Chevrolet Captiva1542 zł141
19Jeep Patriot1322 zł142
20Land Rover Freelander2035 zł149
20Volkswagen Tiguan1804 zł149
22Mitsubishi Outlander2327 zł152
22Jeep Cherokee1516 zł152
24Opel/Vauxhall Antara2270 zł162
25Audi A6 Allroad2197 zł199
26Mazda CX-72146 zł209
27BMW X32694 zł239
28Audi Q53838 zł283
Na następnej stronie:
Duże SUV-y; samochody klasy wyższej; coupe; minivany