Duża pojemność i wysoki moment obrotowy. W większych autach silnik Diesla to gwarancja niezłych osiągów i niewielkiego średniego spalania. Oto przegląd 11 najlepszych silników wysokoprężnych w większych używanych autach.
W tym zestawieniu przyjrzymy się polecanym silnikom wysokoprężnym w autach klasy średniej, wyższej i w SUV-ach (polecane diesle w używanych autach miejskich i kompaktowych pod tym linkiem). To już inny pułap cenowy (od 30 tys. złotych), a samochody będą przy tym nieco starsze. Opisane poniżej silniki nie będą sprawiały problemów nabywcom, pod warunkiem że poprzedni właściciele umiejętnie o nie dbali. Co ciekawe, polecane jednostki nie należą zwykle do rzadkości w gamie modelowej – to wciąż mogą być bardzo popularne, jak nie bazowe silniki poszczególnych modeli, dlatego jest w czym wybierać, szukając auta dla siebie. Jeśli trafimy okazję z niskim przebiegiem, będziemy mogli cieszyć się możliwościami nowoczesnego Diesla przez lata.
Przeczytaj także: 17 najgorszych silników Diesla
Auta klasy średniej
1 Audi A4 2.0 TDI
Lata produkcji: 2007-2015 (lifting w 2011 r.)
W Audi A4 B8 znajdziemy przeważnie silniki 2.0 TDI CR z common rail, będące zmodernizowanymi odmianami starszych jednostek 2.0 TDI PD. Są lepsze od wersji z pompowtryskiwaczami, bo poprawiono w nich układ smarowania oraz zastosowano nową głowicę i układ wtryskowy. Choć nie da się uniknąć obecności filtra DPF i dwumasowego koła zamachowego, nie należy się nimi przejmować, bo nie powinny sprawić nabywcy wielu przykrości. Silnik zachwyca niskim spalaniem i sprawnie napędza A4-kę, nie będzie też problemu ze znalezieniem do niego części. Barierą cenową jest wartość 30 tysięcy złotych. Za tyle kupimy A4 B8 z przebiegiem ok. 250 tys. km. Uwaga na auta z awaryjną, bezstopniową skrzynią Multitronic.
Marka/model | Audi A4 |
Silnik | 2.0 TDI |
Pojemność | 1968 cm3 |
Moc | 143 KM |
Moment obrotowy | 320 Nm |
0-100 km/h | 9,4 s |
Prędkość maksymalna | 215 km/h |
Zużycie paliwa | 5,1 l/100 km |
2 Citroen C5 2.0 HDI
Lata produkcji: 2008-2016 (lifting w 2010 r.)
Za Citroenem C5 przemawia nie tylko komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne (występują też auta z zawieszeniem tradycyjnym), ale i wysoka niezawodność, którą przyćmiewa stereotyp awaryjnego auta francuskiego. W rzeczywistości C5 ma bardzo udane silniki Diesla (1.6 i 2.0 HDi), ale optymalnym wyborem do niego będzie mocniejszy, 138-konny wariant dwulitrowy. Silnik jest zaskakująco trwały. Ma co prawda filtr cząstek stałych, ale wystarczy pamiętać o uzupełnianiu w nim płynu obniżającego temperaturę spalania sadzy. Citroen C5 to stosunkowo młode, ale rozsądnie wyceniane auto. Co ważne, wiele z nich pochodzi od entuzjastów marki, dzięki czemu przeważnie są zadbane. Podaż: mocno ograniczona w porównaniu do niemieckich konkurentów.
Marka/model | Citroen C5 |
Silnik | 2.0 HDI |
Pojemność | 1997 cm3 |
Moc | 138 KM |
Moment obrotowy | 340 Nm |
0-100 km/h | 11,6 s |
Prędkość maksymalna | 204 km/h |
Zużycie paliwa | 6,5 l/100 km |