UżywaneNajlepsze używane SUV-y do 20 tys. zł

Najlepsze używane SUV-y do 20 tys. zł

Oferta używanych SUV-ów rośnie z roku na rok, a ciekawe oferty kosztują coraz mniej. Budżet 20 tys. zł pozwala już na zakup atrakcyjnego SUV-a z napędem 4×4. Przedstawiamy 13 najlepszych SUV-ów w tym przedziale cenowym.

Wysoka pozycja za kierownicą, podwyższony prześwit i napęd 4×4 (choć nie zawsze) to główne atuty SUV-ów, dzięki którym szturmem zdobyły uznanie w oczach klientów. Uterenowiony samochód przydaje się niemal w każdych warunkach. W mieście niestraszne mu pokaźne krawężniki, a osoby mieszkające na przedmieściach lub wsiach doceniają jego przystosowanie do nieutwardzonych albo dziurawych dróg. SUV jest też dobrym kompanem do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Marzenie do zrealizowania

Wszelkie zalety SUV-ów do niedawna przyćmiewała niemała cena zakupu, nawet jeśli ktoś poszukiwał uterenowionego samochodu z drugiej ręki. Każdy rok oznacza jednak większy lub mniejszy spadek cen konkretnych modeli, a zważywszy na to, że sporo SUV-ów debiutowało ponad 10 lat temu, ich ceny wyjściowe są już akceptowalne przez sporą część zainteresowanych osób. Nie warto jednak celować w oferty z najniższych półek cenowych: dotyczą one przeważnie aut powypadkowych, forsownie eksploatowanych lub z kłopotliwą jednostką napędową. Ze względów ekonomicznych w tym segmencie wciąż poszukiwane są diesle, bo nie wszystkie silniki benzynowe da się przystosować do zasilania LPG. A że SUV-y często wykorzystuje się jako samochody rodzinne, spalanie odgrywa tu dużą rolę.

Najciekawsze propozycje używanych SUV-ów

Poniżej przedstawiamy dokładniejsze opisy 13 uterenowionych modeli, których zakup powinien zmieścić się w kwocie 20 tys. zł. Wszystkie oceniliśmy pod kątem funkcjonalności (przestronności wnętrza i pojemności bagażnika), silników (ich poziomu niezawodności), off-roadu (skuteczności napędu 4×4, wysokości prześwitu) i ogólnej niezawodności (poziomu wykończenia i dostępności części).

1. Chevrolet Captiva (2006-2015)

  • Ceny: od 19 tys. zł

Chevrolet Captiva - jazda

Jego wygląd robi wrażenie, ale czar pryska po zajęciu miejsca za kierownicą i po przejechaniu pierwszych kilometrów. Po pierwsze, Chevrolet nie zachwyca jakością materiałów użytych do wykonania wnętrza, rozczarowuje również ich spasowaniem i ogólnym designem kokpitu. Po drugie, prowadzeniem bliżej mu do znacznie starszych od niego minivanów, chociaż trzeba przyznać, że zawieszenie wybiera nierówności w zadowalającym stopniu (niestety kosztem szybkiego pojawiania się w nim luzów). To dość duże auto (467 cm długości) z pomysłowo zagospodarowanym i wielkim wnętrzem, mogącym pomieścić nawet 7 osób. Co ważne, w trzecim rzędzie siedzeń względnie wygodnie będą podróżować nawet niezbyt wysokie osoby dorosłe. Jeśli komuś zależy na niskim spalaniu, zawiedzie się nawet wybierając diesla – dwulitrowa jednostka spala średnio ok. 7,5 l/100 km. To i tak sporo mniej od topowej 3.2 V6, ale w niej można przynajmniej liczyć na niezłe osiągi. Z uwagi na wycofanie się Chevroleta z Europy Captiva jest sporo tańsza od bliźniaczego Opla Antary, który zresztą rzadziej pojawia się w polskich ogłoszeniach.

Chevrolet Captiva – możliwe usterki:

  • drobne, ale uciążliwe awarie elektroniki
  • szybko pojawiające się luzy zawieszenia

Chevrolet Captiva – polecany silnik: 2.0 D

Zasilanie/cyl. diesel/R4
Pojemność 1991 cm³
Moc maks. 150 KM
Maks. moment obrotowy 320 Nm
Prędkość maks. 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km

Chevrolet Captiva – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki ***
Off-road **
Niezawodność ***

2. Honda CR-V II (2002-2007)

  • Ceny: od 14 tys. zł

Honda CR-V - jazda

Druga generacja CR-V jeszcze przypomina bardziej terenówkę niż SUV-a (pokaźny prześwit, koło zapasowe na tylnej klapie otwieranej w bok), ale i tak nie nadaje się do wypadów w grząski teren, w którym nie radzi sobie jej napęd na cztery koła. Jeśli rozpatrujemy CR-V jako samochód rodzinny, trafiliśmy w dziesiątkę. Auto jest większe od swoich następców i mierzy 454 cm (po liftingu 6 cm więcej), ma obszerny 527-litrowy bagażnik i kabinę, w której nie zabraknie miejsca dla kompletu pasażerów. Deskę Hondy zmontowano na wysokim poziomie. Uwagę zwraca nietypowe umiejscowienie dźwigni hamulca ręcznego na konsoli środkowej. Wybór silników w Hondzie ogranicza się w zasadzie do dwóch jednostek – benzynowej 2.0 i-VTEC (był jeszcze rzadko spotykany 2.4) i diesla 2.2 i-CTDi. Druga z nich czasami boryka się z problemem hałasującego łańcucha rozrządu, ale na ogół odznacza się dużą trwałością. Odradzamy montaż instalacji gazowej do silników benzynowych, chyba że będziemy pamiętać o regulacji luzu zaworowego co 20 tys. km.

Honda CR-V – możliwe usterki:

  • tylny most miewa wycieki, zawodzi też elektronika, przez co napęd trafia na tył
  • hałasujący łańcuch rozrządu w dieslach

Honda CR-V – polecany silnik: 2.0 i-VTEC

Zasilanie/cyl. benzynowy/R4
Pojemność 1998 cm³
Moc maks. 150 KM
Maks. moment obrotowy 192 Nm
Prędkość maks. 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Śr. zużycie paliwa 9,7 l/100 km

Honda CR-V – oceny

Funkcjonalność *****
Silniki ****
Off-road **
Niezawodność ****

3. Hyundai Santa Fe (2000-2006)

  • Ceny: od 8 tys. zł

Hyundai Santa Fe - jazda

Santa Fe I ma już 18 lat i w tej chwili jest jednym z najtańszych do kupienia SUV-ów. Docenią go zarówno ojcowie rodzin, jak i osoby, którym zależy na przydatności napędu 4×4 – do 2005 roku wykorzystywał sprzęgło lepkościowe, po liftingu natomiast wprowadzono sprzęgło sterowane elektronicznie, a na desce rozdzielczej pojawił się przełącznik zmiany trybów. Silnikowo najlepszym wyborem pozostaje benzynowa jednostka 2.7 z automatyczną skrzynią biegów. Rozpędza Hyundaia w akceptowalny sposób i toleruje LPG. Do popularniejszych w ogłoszeniach diesli radzimy podchodzić z rezerwą z uwagi na awarie układu wtryskowego. Santa Fe to dość dopracowany samochód pod względem wykończenia i jego wnętrze nieźle znosi próbę czasu oraz już spore przebiegi.

Hyundai Santa Fe – możliwe usterki:

  • głośna praca układu napędowego
  • nierównomierna praca silników Diesla

Hyundai Santa Fe – polecany silnik: 2.7 V6

Zasilanie/cyl. benzynowy/V6
Pojemność 2656 cm³
Moc maks. 173 KM
Maks. moment obrotowy 255 Nm
Prędkość maks. 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s
Śr. zużycie paliwa 11,5 l/100 km

Hyundai Santa Fe – oceny

Funkcjonalność *****
Silniki ***
Off-road ****
Niezawodność ***

4. i 5. Hyundai Tucson I / Kia Sportage II (2004-2010)

  • Ceny: od 15 tys. zł

Kia Sportage - jazda

Oba te koreańskie modele są bliźniakami konstrukcyjnymi, więc wybór między nimi pozostaje kwestią gustu. Ich kompaktowe rozmiary (433 cm długości) docenią osoby chcące użytkować samochód w mieście, natomiast duet Hyundai-Kia nieźle radzi sobie też w lekkim terenie. Wersja 4×4 (były też z napędem na przód) wykorzystuje elektrycznie sterowane sprzęgło międzyosiowe, które można wyłączyć przyciskiem w środku. Bojowego charakteru dodają plastikowe osłony na błotnikach i w okolicach progów. Wnętrze zaprojektowano jeszcze według starej koreańskiej szkoły budowania uterenowionych aut, czyli z wykorzystaniem twardych plastików i ich przeciętnego spasowania. Wygląd kokpitu to już kwestia gustu – zaprojektowano go z nastawieniem na prostotę obsługi.

Hyundai Tucson - jazda

Koreański duet z biegiem lat daje się poznać z coraz lepszej strony. Co prawda zdarzają się drobne usterki elektryczne, a precyzja skrzyni biegów i jakość powłoki lakierniczej pozostawia wiele do życzenia, ale biorąc pod uwagę ogólną trwałość poszczególnych elementów (turbosprężarek, sprzęgła, układu wtryskowego) trudno im cokolwiek zarzucić. W ich przypadku można polecić i silniki benzynowe, i Diesla. Oszczędność nie jest jednak mocną stroną tych pierwszych, natomiast 140-konny 2.0 CRDi wyposażono już w problematyczny filtr cząstek stałych (nie ma go w 112-konnej odmianie).

Opisywane generacje Tucsona i Sportage nigdy nie kusiły klientów swoją stylistyką, przez co rynek powoli o nich zapomina. To dobra okazja do znalezienia zadbanego egzemplarza z niskim, faktycznym przebiegiem. Co więcej, powstaje coraz więcej sklepów oferujących do nich tanie części zamienne.

Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – możliwe usterki:

  • drobne usterki instalacji elektrycznej (śniedzieją połączenia)
  • wybrane egzemplarze wyprodukowane po 2006 roku mogą mieć filtr cząstek stałych, który sprawia problemy
  • niska jakość powłoki lakierniczej

Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – polecany silnik: 2.0 CRDi

Zasilanie/cyl. diesel/R4
Pojemność 1991 cm³
Moc maks. 140 KM
Maks. moment obrotowy 305 Nm
Prędkość maks. 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Śr. zużycie paliwa 7,1 l/100 km

Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki ****
Off-road ***
Niezawodność ****

6. Land Rover Freeleander (1996-2006)

  • Ceny: od 7 tys. zł

Land Rover Freelander - jazda

To najstarszy model w zestawieniu i widać to głównie w środku – kokpit Freelandera jest toporny, nieprzyjemny w dotyku i stylistycznie już „trąca myszką”. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe: rodzinną, pięciodrzwiową i bardziej lifestylową trzydrzwiową, w której można zdjąć wykonaną z tworzywa sztucznego tylną część dachu. W tym aucie nie uświadczymy mocnych silników, poza 2,5-litrowym V6, który z uwagi na ogromne spalanie jest u nas rzadkością. Jeśli koniecznie chcemy benzynową jednostkę, pozostaje 120-konna 1.8, ale ma ona warstwową budowę i jest droga w naprawach. Diesle? Są dwa: 2.0 Di opracowany przez Rovera i 2.0 TD4 zapożyczony od BMW. Wszystkie Freelandery mają napęd na cztery koła. Oglądając poszczególne auta zwróćmy uwagę, czy nie jest przerobionym „anglikiem”. Poznamy je po zamku w drzwiach pasażera, pracujących w drugą stronę wycieraczkach i po braku lusterka w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy.

Land Rover Freelander – możliwe usterki:

  • szwankuje przekładnia kątowa i sprzęgło dołączające napęd na tylną oś. Naprawy obu elementów są drogie (od 1000 do 6000 zł).

Land Rover Freelander – polecany silnik: 2.0 TD4

Zasilanie/cyl. diesel/R4
Pojemność 1951 cm³
Moc maks. 112 KM
Maks. moment obrotowy 260 Nm
Prędkość maks. 164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s
Śr. zużycie paliwa 7,7 l/100 km

Land Rover Freelander – oceny

Funkcjonalność ***
Silniki ***
Off-road **
Niezawodność **

7. Jeep Compass (2007-2017)

  • Ceny: od 18 tys. zł

Jeep Compass - jazda

Słynący z konstruowania doskonałych samochodów terenowych Jeep postanowił zawalczyć na arenie kompaktowych SUV-ów i… niezbyt mu się to udało. W 2007 roku przedstawił dwa bazujące na jednej płycie podłogowej modele: Compassa i bardziej klasycznego Patriota. Auta otrzymały charakterystyczny grill i spory prześwit, ale to wszystko, co łączy je z pozostałymi Jeepami. Nie wszystkie Compassy mają napęd 4×4, a jeśli tak, to układ z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Środek zaprojektowano z naciskiem na klasykę, ale od razu rzucają się w oczy twarde plastiki, a podczas jazdy „wszystko słychać” – to efekt słabego wyciszenia. Benzynowe Compassy to rzadkość na rynku wtórnym. Szkoda, bo to całkiem trwałe konstrukcje Jeepa i Chryslera, tolerujące zasilanie gazem. Diesel 2.0 CRD to nic innego jak volkswagenowski 2.0 TDI ze sprawiającymi kłopoty pompowtryskiwaczami. Jego wadą jest też głośna praca, ale osiągi ma dobre.

Jeep Compass – możliwe usterki:

  • drobne problemy z korozją
  • usterki opcjonalnej skrzyni CVT

Jeep Compass – polecany silnik: 2.0 CRD

Zasilanie/cyl. diesel/ R4
Pojemność 1968 cm³
Moc maks. 140 KM
Maks. moment obrotowy 310 Nm
Prędkość maks. 178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km

Jeep Compass – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki **
Off-road ***
Niezawodność **

8. Mitsubishi Outlander I (2003-2007)

  • Ceny: od 10 tys. zł

Mitsubishi Outlander - jazda

Samochód nieco u nas zapomniany – popularność zyskała dopiero druga generacja z 2006 roku. Wcześniejszy model ma atrakcyjną, bojową stylistykę, która wciąż może się podobać. Wnętrze nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca, ale ma ciekawie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Outlander I to samochód na każdy rodzaj nawierzchni. Na asfalcie prowadzi się pewnie i cicho, a sprawny napęd na cztery koła przydaje się po zjechaniu do lasu. Gamę silników (wyłącznie benzynowych) otwiera 136-konna „dwulitrówka”: ma jeszcze akceptowalne spalanie, ale czasami przedni napęd. 2,4-litrową jednostkę Mivec zwykle łączono natomiast z automatyczną skrzynią biegów. Ciekawostkę stanowi odmiana Turbo ze zdławionym do 201 KM silnikiem 4G63T z Lancera Evo. Ze względu na niszowy charakter tego samochodu zdobycie niektórych części może być wyzwaniem.

Mitsubishi Outlander I – możliwe usterki:

  • korodujące tylne nadkola
  • często krzywią się tarcze hamulcowe

Mitsubishi Outlander I – polecany silnik: 2.0 16V

Zasilanie/cyl. benzynowy/R4
Pojemność 1997 cm³
Moc maks. 136 KM
Maks. moment obrotowy 176 Nm
Prędkość maks. 192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Śr. zużycie paliwa 9,5 l/100 km

Mitsubishi Outlander I – oceny

Funkcjonalność ***
Silniki ****
Off-road ***
Niezawodność ****

9. Nissan X-Trail I (2001-2007)

  • Ceny: od 11 tys. zł

Nissan X-Trail - jazda

X-Trail jest jednym z niewielu SUV-ów, którym można bez obaw zapuścić się nieco dalej od asfaltu. Ma 19 cm prześwitu i elektronicznie sterowany napęd 4×4 All Mode, który można zblokować do 40 km/h. Samochód mierzy mniej więcej tyle co główni konkurenci i wygospodarowano w nim obszerną kabinę, niestety kosztem mieszczącego zaledwie 410 l. Do wyboru po dwie jednostki benzynowe i dwa diesle. Silniki wysokoprężne z pojemności 2,2 l generują 114 i 136 KM. Słabszą (i starszą) odmianę zasila pompa wtryskowa, nowszą natomiast wyposażono w układ common rail. Niestety, właśnie w nim dochodzi do poważnych awarii, np. rozszczelnień intercoolerów czy zatarć turbosprężarek. O wiele bezpieczniejszym wyborem są jednostki benzynowe 2.0 i 2.5, bez problemu znoszące instalację gazową.

Nissan X-Trail I – możliwe usterki:

  • rozszczelnienie intercoolera w nowszych dieslach, bardzo drogie części
  • awarie sprzęgła międzyosiowego: skutek forsownej jazdy ze spiętym napędem

Nissan X-Trail I – polecany silnik: 2.0 16V

Zasilanie/cyl. benzynowy/R4
Pojemność 1998 cm³
Moc maks. 140 KM
Maks. moment obrotowy 192 Nm
Prędkość maks. 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km

Nissan X-Trail I – oceny

Funkcjonalność ***
Silniki ****
Off-road *****
Niezawodność ****

10. Subaru Forester II (2002-2008)

  • Ceny: od 12 tys. zł

Subaru Forester - jazda

Mimo takiej samej długości Forester nie może się równać z X-Trailem, jeśli chodzi o przestronność kabiny. Przekonuje do siebie jeszcze lepszym, stałym napędem 4×4 i typowo terenowymi rozwiązaniami, m.in. reduktorem (tylko z 2.0). Układ napędowy różni się w zależności od zastosowanej skrzyni biegów: „automaty” mają dyferencjał ze sprzęgłem wielopłytkowym, auta z przekładnią manualną natomiast centralny dyferencjał z blokadą wiskotyczną. Subaru w tym modelu nie oferował diesli, a wyłącznie jednostki benzynowe typu boxer. Wybór jest dość szeroki: od 125-konnego 2.0 aż po 2.5 Turbo/230 KM. Z uwagi na nietypową budowę silniki wymagają wyspecjalizowanej obsługi, nie grzeszą również oszczędnością. Jeśli nabędziemy Forestera z LPG, należy pamiętać o systematycznej regulacji luzów zaworowych.

Subaru Forester II – możliwe usterki:

  • nietrwałe tylne amortyzatory
  • uszkodzenia bloków silników 2.5 Turbo

Subaru Forester II – polecany silnik: 2.0 DOHC

Zasilanie/cyl. benzynowy/B4
Pojemność 1994 cm³
Moc maks. 158 KM
Maks. moment obrotowy 186 Nm
Prędkość maks. 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km

Subaru Forester II – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki ***
Off-road ****
Niezawodność ****

11. Suzuki Grand Vitara II (2005-2014)

  • Ceny: od 17 tys. zł

Suzuki Grand Vitara - jazda

To SUV, którym można bez obaw zapuścić się nawet w cięższy teren – wszystkie Grand Vitary mają stały napęd na cztery koła, blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor. Terenowe usposobienie sprawia, że Suzuki nieco gorzej prowadzi się na asfalcie, ale i tak o wiele lepiej od rasowych terenówek. Do jej zalet należy zaliczyć trwałe zawieszenie (choć średnio komfortowe) i odporne na zużycie wnętrze. Samochód występował również w „krótkiej” (trzydrzwiowej) wersji, która oferowano ze 106-konnym silnikiem 1.6. Polecamy ją tylko dla dwóch osób, nie planujących wypadów daleko poza asfalt – ta wersja ma prostszy i mniej skuteczny układ napędowy. Jedynym dieslem w ofercie był pochodzący z Renault 1.9 DDiS. Nie polecamy go z uwagi na awarie turbosprężarek i wycieki oleju. Optymalnym napędem dla Grand Vitary jest dwulitrowa jednostka 2.0, ewentualnie bardzo trwałe 2.7 i 3.2 V6. Uwaga – spalanie tych ostatnich może przerażać.

Suzuki Grand Vitara II – możliwe usterki:

  • w dieslach zacierają się turbosprężarki
  • w piastach kół mogą powstawać luzy

Suzuki Grand Vitara II – polecany silnik: 2.0

Zasilanie/cyl. benzynowy/R4
Pojemność 1995 cm³
Moc maks. 140 KM
Maks. moment obrotowy 183 Nm
Prędkość maks. 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 s
Śr. zużycie paliwa 8,8 l/100 km

Suzuki Grand Vitara II – oceny

Funkcjonalność ***
Silniki ****
Off-road *****
Niezawodność ****

12. Suzuki SX4 (2006-2014)

  • Ceny: od 14 tys. zł

Suzuki SX4 - jazda

To najmniejszy samochód w tym zestawieniu, mogący uchodzić wręcz za crossovera. Z długością 415 cm trudno oczekiwać nadzwyczajnej ilości miejsca w środku, niemniej dla rodziny z dwójką dzieci powinno wystarczyć. Dla oczekujących większego bagażnika przygotowano wersję sedan, jednak u nas jest prawdziwym białym krukiem. Większość jeżdżących po polskich drogach SX4 napędza 1,6-litrowa jednostka o mocy 107 lub 120 KM (po 2009 r.) albo niezawodny diesel Fiata, nazwany tutaj 1.9 DDiS. Po liftingu do oferty dołączył 2.0 DDiS (również Fiata), który najlepiej łączy niskie spalanie z więcej niż wystarczającymi osiągami. Tańsze odmiany SX4 mają napęd na przód, droższe – także na tył, gdzie napęd przenosi elektrycznie sterowane sprzęgło. W budżecie 20 tys. zł trudno znaleźć zgrabniejsze, młodsze i równie niezawodne uterenowione auto. Z czasem przekładnia kierownica zaczyna wydzielać stuki, a jeśli samochód użytkowano w trudnych warunkach, istnieje ryzyko urwania przewodu sterowania sprzęgłem płytkowym tylnej osi. Koszty serwisowania prezentują się na rozsądnym poziomie.

Suzuki SX4 – możliwe usterki:

  • w benzynowych autach sprzed liftingu zdarzały się awarie sondy lambda
  • stuka przekładnia kierownicza
  • szybko zużywa się tapicerka

Suzuki SX4 – polecany silnik: 1.9 DDiS

Zasilanie/cyl. diesel/R4
Pojemność 1910 cm³
Moc maks. 120 KM
Maks. moment obrotowy 280 Nm
Prędkość maks. 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km

Suzuki SX4 – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki *****
Off-road ***
Niezawodność *****

13. Toyota RAV4 II (2000-2006)

  • Ceny: od 13,5 tys. zł

Toyota RAV4 - jazda

RAV4 drugiej generacji nawet w pięciodrzwiowej odmianie zachowuje kompaktowe rozmiary (420 cm długości), ale i też nie rozpieszcza pasażerów przestronnością. Dostęp do przeciętnego bagażnika uzyskujemy po otwarciu odchylanej na bok klapy, na szczęście można go powiększyć nie tylko składając kanapę, ale i przesuwając ją. Ta generacja jest ostatnią, w której oferowano krótkie, rekreacyjne nadwozie trzydrzwiowe – podobnie jak w Grand Vitarze, lepiej nikogo tam nie sadzać z tyłu ani tym bardziej wybierać się z kompletem pasażerów na wakacje. „RAV-kę” napędzają trzy silniki benzynowe (1.8, 2.0 i 2,4 na rynek amerykański), ale tylko najsłabsza ma napęd na przednie koła. 116-konny diesel sporadycznie sprawia problemy z nietrwałymi wtryskiwaczami.

Toyota RAV4 – możliwe usterki:

  • przedwczesne zużycie sprzęgła
  • wycieki z układu chłodzenia

Toyota RAV4 II – polecany silnik: 2.0 VVT-i

Zasilanie/cyl. benzynowy/R4
Pojemność 1998 cm³
Moc maks. 150 KM
Maks. moment obrotowy 192 Nm
Prędkość maks. 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s
Śr. zużycie paliwa 8,6 l/100 km

Toyota RAV4 II – oceny

Funkcjonalność ****
Silniki ****
Off-road ****
Niezawodność ****
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji