Oferta używanych SUV-ów rośnie z roku na rok, a ciekawe oferty kosztują coraz mniej. Budżet 20 tys. zł pozwala już na zakup atrakcyjnego SUV-a z napędem 4×4. Przedstawiamy 13 najlepszych SUV-ów w tym przedziale cenowym.
Wysoka pozycja za kierownicą, podwyższony prześwit i napęd 4×4 (choć nie zawsze) to główne atuty SUV-ów, dzięki którym szturmem zdobyły uznanie w oczach klientów. Uterenowiony samochód przydaje się niemal w każdych warunkach. W mieście niestraszne mu pokaźne krawężniki, a osoby mieszkające na przedmieściach lub wsiach doceniają jego przystosowanie do nieutwardzonych albo dziurawych dróg. SUV jest też dobrym kompanem do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Marzenie do zrealizowania
Wszelkie zalety SUV-ów do niedawna przyćmiewała niemała cena zakupu, nawet jeśli ktoś poszukiwał uterenowionego samochodu z drugiej ręki. Każdy rok oznacza jednak większy lub mniejszy spadek cen konkretnych modeli, a zważywszy na to, że sporo SUV-ów debiutowało ponad 10 lat temu, ich ceny wyjściowe są już akceptowalne przez sporą część zainteresowanych osób. Nie warto jednak celować w oferty z najniższych półek cenowych: dotyczą one przeważnie aut powypadkowych, forsownie eksploatowanych lub z kłopotliwą jednostką napędową. Ze względów ekonomicznych w tym segmencie wciąż poszukiwane są diesle, bo nie wszystkie silniki benzynowe da się przystosować do zasilania LPG. A że SUV-y często wykorzystuje się jako samochody rodzinne, spalanie odgrywa tu dużą rolę.
Najciekawsze propozycje używanych SUV-ów
Poniżej przedstawiamy dokładniejsze opisy 13 uterenowionych modeli, których zakup powinien zmieścić się w kwocie 20 tys. zł. Wszystkie oceniliśmy pod kątem funkcjonalności (przestronności wnętrza i pojemności bagażnika), silników (ich poziomu niezawodności), off-roadu (skuteczności napędu 4×4, wysokości prześwitu) i ogólnej niezawodności (poziomu wykończenia i dostępności części).
1. Chevrolet Captiva (2006-2015)
Jego wygląd robi wrażenie, ale czar pryska po zajęciu miejsca za kierownicą i po przejechaniu pierwszych kilometrów. Po pierwsze, Chevrolet nie zachwyca jakością materiałów użytych do wykonania wnętrza, rozczarowuje również ich spasowaniem i ogólnym designem kokpitu. Po drugie, prowadzeniem bliżej mu do znacznie starszych od niego minivanów, chociaż trzeba przyznać, że zawieszenie wybiera nierówności w zadowalającym stopniu (niestety kosztem szybkiego pojawiania się w nim luzów). To dość duże auto (467 cm długości) z pomysłowo zagospodarowanym i wielkim wnętrzem, mogącym pomieścić nawet 7 osób. Co ważne, w trzecim rzędzie siedzeń względnie wygodnie będą podróżować nawet niezbyt wysokie osoby dorosłe. Jeśli komuś zależy na niskim spalaniu, zawiedzie się nawet wybierając diesla – dwulitrowa jednostka spala średnio ok. 7,5 l/100 km. To i tak sporo mniej od topowej 3.2 V6, ale w niej można przynajmniej liczyć na niezłe osiągi. Z uwagi na wycofanie się Chevroleta z Europy Captiva jest sporo tańsza od bliźniaczego Opla Antary, który zresztą rzadziej pojawia się w polskich ogłoszeniach.
Chevrolet Captiva – możliwe usterki:
- drobne, ale uciążliwe awarie elektroniki
- szybko pojawiające się luzy zawieszenia
Chevrolet Captiva – polecany silnik: 2.0 D
Zasilanie/cyl. |
diesel/R4 |
Pojemność |
1991 cm³ |
Moc maks. |
150 KM |
Maks. moment obrotowy |
320 Nm |
Prędkość maks. |
182 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,9 s |
Śr. zużycie paliwa |
7,4 l/100 km |
Chevrolet Captiva – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
*** |
Off-road |
** |
Niezawodność |
*** |
Chevrolet Captiva - galeria
2. Honda CR-V II (2002-2007)
Druga generacja CR-V jeszcze przypomina bardziej terenówkę niż SUV-a (pokaźny prześwit, koło zapasowe na tylnej klapie otwieranej w bok), ale i tak nie nadaje się do wypadów w grząski teren, w którym nie radzi sobie jej napęd na cztery koła. Jeśli rozpatrujemy CR-V jako samochód rodzinny, trafiliśmy w dziesiątkę. Auto jest większe od swoich następców i mierzy 454 cm (po liftingu 6 cm więcej), ma obszerny 527-litrowy bagażnik i kabinę, w której nie zabraknie miejsca dla kompletu pasażerów. Deskę Hondy zmontowano na wysokim poziomie. Uwagę zwraca nietypowe umiejscowienie dźwigni hamulca ręcznego na konsoli środkowej. Wybór silników w Hondzie ogranicza się w zasadzie do dwóch jednostek – benzynowej 2.0 i-VTEC (był jeszcze rzadko spotykany 2.4) i diesla 2.2 i-CTDi. Druga z nich czasami boryka się z problemem hałasującego łańcucha rozrządu, ale na ogół odznacza się dużą trwałością. Odradzamy montaż instalacji gazowej do silników benzynowych, chyba że będziemy pamiętać o regulacji luzu zaworowego co 20 tys. km.
Honda CR-V – możliwe usterki:
- tylny most miewa wycieki, zawodzi też elektronika, przez co napęd trafia na tył
- hałasujący łańcuch rozrządu w dieslach
Honda CR-V – polecany silnik: 2.0 i-VTEC
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/R4 |
Pojemność |
1998 cm³ |
Moc maks. |
150 KM |
Maks. moment obrotowy |
192 Nm |
Prędkość maks. |
177 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,1 s |
Śr. zużycie paliwa |
9,7 l/100 km |
Honda CR-V – oceny
Funkcjonalność |
***** |
Silniki |
**** |
Off-road |
** |
Niezawodność |
**** |
3. Hyundai Santa Fe (2000-2006)
Santa Fe I ma już 18 lat i w tej chwili jest jednym z najtańszych do kupienia SUV-ów. Docenią go zarówno ojcowie rodzin, jak i osoby, którym zależy na przydatności napędu 4×4 – do 2005 roku wykorzystywał sprzęgło lepkościowe, po liftingu natomiast wprowadzono sprzęgło sterowane elektronicznie, a na desce rozdzielczej pojawił się przełącznik zmiany trybów. Silnikowo najlepszym wyborem pozostaje benzynowa jednostka 2.7 z automatyczną skrzynią biegów. Rozpędza Hyundaia w akceptowalny sposób i toleruje LPG. Do popularniejszych w ogłoszeniach diesli radzimy podchodzić z rezerwą z uwagi na awarie układu wtryskowego. Santa Fe to dość dopracowany samochód pod względem wykończenia i jego wnętrze nieźle znosi próbę czasu oraz już spore przebiegi.
Hyundai Santa Fe – możliwe usterki:
- głośna praca układu napędowego
- nierównomierna praca silników Diesla
Hyundai Santa Fe – polecany silnik: 2.7 V6
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/V6 |
Pojemność |
2656 cm³ |
Moc maks. |
173 KM |
Maks. moment obrotowy |
255 Nm |
Prędkość maks. |
182 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,6 s |
Śr. zużycie paliwa |
11,5 l/100 km |
Hyundai Santa Fe – oceny
Funkcjonalność |
***** |
Silniki |
*** |
Off-road |
**** |
Niezawodność |
*** |
Hyundai Santa Fe - galeria
4. i 5. Hyundai Tucson I / Kia Sportage II (2004-2010)
Oba te koreańskie modele są bliźniakami konstrukcyjnymi, więc wybór między nimi pozostaje kwestią gustu. Ich kompaktowe rozmiary (433 cm długości) docenią osoby chcące użytkować samochód w mieście, natomiast duet Hyundai-Kia nieźle radzi sobie też w lekkim terenie. Wersja 4×4 (były też z napędem na przód) wykorzystuje elektrycznie sterowane sprzęgło międzyosiowe, które można wyłączyć przyciskiem w środku. Bojowego charakteru dodają plastikowe osłony na błotnikach i w okolicach progów. Wnętrze zaprojektowano jeszcze według starej koreańskiej szkoły budowania uterenowionych aut, czyli z wykorzystaniem twardych plastików i ich przeciętnego spasowania. Wygląd kokpitu to już kwestia gustu – zaprojektowano go z nastawieniem na prostotę obsługi.
Koreański duet z biegiem lat daje się poznać z coraz lepszej strony. Co prawda zdarzają się drobne usterki elektryczne, a precyzja skrzyni biegów i jakość powłoki lakierniczej pozostawia wiele do życzenia, ale biorąc pod uwagę ogólną trwałość poszczególnych elementów (turbosprężarek, sprzęgła, układu wtryskowego) trudno im cokolwiek zarzucić. W ich przypadku można polecić i silniki benzynowe, i Diesla. Oszczędność nie jest jednak mocną stroną tych pierwszych, natomiast 140-konny 2.0 CRDi wyposażono już w problematyczny filtr cząstek stałych (nie ma go w 112-konnej odmianie).
Opisywane generacje Tucsona i Sportage nigdy nie kusiły klientów swoją stylistyką, przez co rynek powoli o nich zapomina. To dobra okazja do znalezienia zadbanego egzemplarza z niskim, faktycznym przebiegiem. Co więcej, powstaje coraz więcej sklepów oferujących do nich tanie części zamienne.
Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – możliwe usterki:
- drobne usterki instalacji elektrycznej (śniedzieją połączenia)
- wybrane egzemplarze wyprodukowane po 2006 roku mogą mieć filtr cząstek stałych, który sprawia problemy
- niska jakość powłoki lakierniczej
Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – polecany silnik: 2.0 CRDi
Zasilanie/cyl. |
diesel/R4 |
Pojemność |
1991 cm³ |
Moc maks. |
140 KM |
Maks. moment obrotowy |
305 Nm |
Prędkość maks. |
178 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,1 s |
Śr. zużycie paliwa |
7,1 l/100 km |
Hyundai Tucson I / Kia Sportage II – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
**** |
Off-road |
*** |
Niezawodność |
**** |
Hyundai Tucson I - galeria
6. Land Rover Freeleander (1996-2006)
To najstarszy model w zestawieniu i widać to głównie w środku – kokpit Freelandera jest toporny, nieprzyjemny w dotyku i stylistycznie już „trąca myszką”. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe: rodzinną, pięciodrzwiową i bardziej lifestylową trzydrzwiową, w której można zdjąć wykonaną z tworzywa sztucznego tylną część dachu. W tym aucie nie uświadczymy mocnych silników, poza 2,5-litrowym V6, który z uwagi na ogromne spalanie jest u nas rzadkością. Jeśli koniecznie chcemy benzynową jednostkę, pozostaje 120-konna 1.8, ale ma ona warstwową budowę i jest droga w naprawach. Diesle? Są dwa: 2.0 Di opracowany przez Rovera i 2.0 TD4 zapożyczony od BMW. Wszystkie Freelandery mają napęd na cztery koła. Oglądając poszczególne auta zwróćmy uwagę, czy nie jest przerobionym „anglikiem”. Poznamy je po zamku w drzwiach pasażera, pracujących w drugą stronę wycieraczkach i po braku lusterka w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy.
Land Rover Freelander – możliwe usterki:
- szwankuje przekładnia kątowa i sprzęgło dołączające napęd na tylną oś. Naprawy obu elementów są drogie (od 1000 do 6000 zł).
Land Rover Freelander – polecany silnik: 2.0 TD4
Zasilanie/cyl. |
diesel/R4 |
Pojemność |
1951 cm³ |
Moc maks. |
112 KM |
Maks. moment obrotowy |
260 Nm |
Prędkość maks. |
164 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
13,2 s |
Śr. zużycie paliwa |
7,7 l/100 km |
Land Rover Freelander – oceny
Funkcjonalność |
*** |
Silniki |
*** |
Off-road |
** |
Niezawodność |
** |
Land Rover Freelander - galeria
7. Jeep Compass (2007-2017)
Słynący z konstruowania doskonałych samochodów terenowych Jeep postanowił zawalczyć na arenie kompaktowych SUV-ów i… niezbyt mu się to udało. W 2007 roku przedstawił dwa bazujące na jednej płycie podłogowej modele: Compassa i bardziej klasycznego Patriota. Auta otrzymały charakterystyczny grill i spory prześwit, ale to wszystko, co łączy je z pozostałymi Jeepami. Nie wszystkie Compassy mają napęd 4×4, a jeśli tak, to układ z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Środek zaprojektowano z naciskiem na klasykę, ale od razu rzucają się w oczy twarde plastiki, a podczas jazdy „wszystko słychać” – to efekt słabego wyciszenia. Benzynowe Compassy to rzadkość na rynku wtórnym. Szkoda, bo to całkiem trwałe konstrukcje Jeepa i Chryslera, tolerujące zasilanie gazem. Diesel 2.0 CRD to nic innego jak volkswagenowski 2.0 TDI ze sprawiającymi kłopoty pompowtryskiwaczami. Jego wadą jest też głośna praca, ale osiągi ma dobre.
Jeep Compass – możliwe usterki:
- drobne problemy z korozją
- usterki opcjonalnej skrzyni CVT
Jeep Compass – polecany silnik: 2.0 CRD
Zasilanie/cyl. |
diesel/ R4 |
Pojemność |
1968 cm³ |
Moc maks. |
140 KM |
Maks. moment obrotowy |
310 Nm |
Prędkość maks. |
178 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,5 s |
Śr. zużycie paliwa |
5,5 l/100 km |
Jeep Compass – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
** |
Off-road |
*** |
Niezawodność |
** |
8. Mitsubishi Outlander I (2003-2007)
Samochód nieco u nas zapomniany – popularność zyskała dopiero druga generacja z 2006 roku. Wcześniejszy model ma atrakcyjną, bojową stylistykę, która wciąż może się podobać. Wnętrze nie rozpieszcza pasażerów ilością miejsca, ale ma ciekawie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Outlander I to samochód na każdy rodzaj nawierzchni. Na asfalcie prowadzi się pewnie i cicho, a sprawny napęd na cztery koła przydaje się po zjechaniu do lasu. Gamę silników (wyłącznie benzynowych) otwiera 136-konna „dwulitrówka”: ma jeszcze akceptowalne spalanie, ale czasami przedni napęd. 2,4-litrową jednostkę Mivec zwykle łączono natomiast z automatyczną skrzynią biegów. Ciekawostkę stanowi odmiana Turbo ze zdławionym do 201 KM silnikiem 4G63T z Lancera Evo. Ze względu na niszowy charakter tego samochodu zdobycie niektórych części może być wyzwaniem.
Mitsubishi Outlander I – możliwe usterki:
- korodujące tylne nadkola
- często krzywią się tarcze hamulcowe
Mitsubishi Outlander I – polecany silnik: 2.0 16V
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/R4 |
Pojemność |
1997 cm³ |
Moc maks. |
136 KM |
Maks. moment obrotowy |
176 Nm |
Prędkość maks. |
192 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,4 s |
Śr. zużycie paliwa |
9,5 l/100 km |
Mitsubishi Outlander I – oceny
Funkcjonalność |
*** |
Silniki |
**** |
Off-road |
*** |
Niezawodność |
**** |
Mitsubishi Outlander I - galeria
9. Nissan X-Trail I (2001-2007)
X-Trail jest jednym z niewielu SUV-ów, którym można bez obaw zapuścić się nieco dalej od asfaltu. Ma 19 cm prześwitu i elektronicznie sterowany napęd 4×4 All Mode, który można zblokować do 40 km/h. Samochód mierzy mniej więcej tyle co główni konkurenci i wygospodarowano w nim obszerną kabinę, niestety kosztem mieszczącego zaledwie 410 l. Do wyboru po dwie jednostki benzynowe i dwa diesle. Silniki wysokoprężne z pojemności 2,2 l generują 114 i 136 KM. Słabszą (i starszą) odmianę zasila pompa wtryskowa, nowszą natomiast wyposażono w układ common rail. Niestety, właśnie w nim dochodzi do poważnych awarii, np. rozszczelnień intercoolerów czy zatarć turbosprężarek. O wiele bezpieczniejszym wyborem są jednostki benzynowe 2.0 i 2.5, bez problemu znoszące instalację gazową.
Nissan X-Trail I – możliwe usterki:
- rozszczelnienie intercoolera w nowszych dieslach, bardzo drogie części
- awarie sprzęgła międzyosiowego: skutek forsownej jazdy ze spiętym napędem
Nissan X-Trail I – polecany silnik: 2.0 16V
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/R4 |
Pojemność |
1998 cm³ |
Moc maks. |
140 KM |
Maks. moment obrotowy |
192 Nm |
Prędkość maks. |
177 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
11,3 s |
Śr. zużycie paliwa |
9,3 l/100 km |
Nissan X-Trail I – oceny
Funkcjonalność |
*** |
Silniki |
**** |
Off-road |
***** |
Niezawodność |
**** |
Nissan X-Trail I -galeria
10. Subaru Forester II (2002-2008)
Mimo takiej samej długości Forester nie może się równać z X-Trailem, jeśli chodzi o przestronność kabiny. Przekonuje do siebie jeszcze lepszym, stałym napędem 4×4 i typowo terenowymi rozwiązaniami, m.in. reduktorem (tylko z 2.0). Układ napędowy różni się w zależności od zastosowanej skrzyni biegów: „automaty” mają dyferencjał ze sprzęgłem wielopłytkowym, auta z przekładnią manualną natomiast centralny dyferencjał z blokadą wiskotyczną. Subaru w tym modelu nie oferował diesli, a wyłącznie jednostki benzynowe typu boxer. Wybór jest dość szeroki: od 125-konnego 2.0 aż po 2.5 Turbo/230 KM. Z uwagi na nietypową budowę silniki wymagają wyspecjalizowanej obsługi, nie grzeszą również oszczędnością. Jeśli nabędziemy Forestera z LPG, należy pamiętać o systematycznej regulacji luzów zaworowych.
Subaru Forester II – możliwe usterki:
- nietrwałe tylne amortyzatory
- uszkodzenia bloków silników 2.5 Turbo
Subaru Forester II – polecany silnik: 2.0 DOHC
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/B4 |
Pojemność |
1994 cm³ |
Moc maks. |
158 KM |
Maks. moment obrotowy |
186 Nm |
Prędkość maks. |
188 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
9,7 s |
Śr. zużycie paliwa |
9,3 l/100 km |
Subaru Forester II – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
*** |
Off-road |
**** |
Niezawodność |
**** |
Subaru Forester II - galeria
11. Suzuki Grand Vitara II (2005-2014)
To SUV, którym można bez obaw zapuścić się nawet w cięższy teren – wszystkie Grand Vitary mają stały napęd na cztery koła, blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor. Terenowe usposobienie sprawia, że Suzuki nieco gorzej prowadzi się na asfalcie, ale i tak o wiele lepiej od rasowych terenówek. Do jej zalet należy zaliczyć trwałe zawieszenie (choć średnio komfortowe) i odporne na zużycie wnętrze. Samochód występował również w „krótkiej” (trzydrzwiowej) wersji, która oferowano ze 106-konnym silnikiem 1.6. Polecamy ją tylko dla dwóch osób, nie planujących wypadów daleko poza asfalt – ta wersja ma prostszy i mniej skuteczny układ napędowy. Jedynym dieslem w ofercie był pochodzący z Renault 1.9 DDiS. Nie polecamy go z uwagi na awarie turbosprężarek i wycieki oleju. Optymalnym napędem dla Grand Vitary jest dwulitrowa jednostka 2.0, ewentualnie bardzo trwałe 2.7 i 3.2 V6. Uwaga – spalanie tych ostatnich może przerażać.
Suzuki Grand Vitara II – możliwe usterki:
- w dieslach zacierają się turbosprężarki
- w piastach kół mogą powstawać luzy
Suzuki Grand Vitara II – polecany silnik: 2.0
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/R4 |
Pojemność |
1995 cm³ |
Moc maks. |
140 KM |
Maks. moment obrotowy |
183 Nm |
Prędkość maks. |
175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
12,5 s |
Śr. zużycie paliwa |
8,8 l/100 km |
Suzuki Grand Vitara II – oceny
Funkcjonalność |
*** |
Silniki |
**** |
Off-road |
***** |
Niezawodność |
**** |
Suzuki Grand Vitara - galeria
12. Suzuki SX4 (2006-2014)
To najmniejszy samochód w tym zestawieniu, mogący uchodzić wręcz za crossovera. Z długością 415 cm trudno oczekiwać nadzwyczajnej ilości miejsca w środku, niemniej dla rodziny z dwójką dzieci powinno wystarczyć. Dla oczekujących większego bagażnika przygotowano wersję sedan, jednak u nas jest prawdziwym białym krukiem. Większość jeżdżących po polskich drogach SX4 napędza 1,6-litrowa jednostka o mocy 107 lub 120 KM (po 2009 r.) albo niezawodny diesel Fiata, nazwany tutaj 1.9 DDiS. Po liftingu do oferty dołączył 2.0 DDiS (również Fiata), który najlepiej łączy niskie spalanie z więcej niż wystarczającymi osiągami. Tańsze odmiany SX4 mają napęd na przód, droższe – także na tył, gdzie napęd przenosi elektrycznie sterowane sprzęgło. W budżecie 20 tys. zł trudno znaleźć zgrabniejsze, młodsze i równie niezawodne uterenowione auto. Z czasem przekładnia kierownica zaczyna wydzielać stuki, a jeśli samochód użytkowano w trudnych warunkach, istnieje ryzyko urwania przewodu sterowania sprzęgłem płytkowym tylnej osi. Koszty serwisowania prezentują się na rozsądnym poziomie.
Suzuki SX4 – możliwe usterki:
- w benzynowych autach sprzed liftingu zdarzały się awarie sondy lambda
- stuka przekładnia kierownicza
- szybko zużywa się tapicerka
Suzuki SX4 – polecany silnik: 1.9 DDiS
Zasilanie/cyl. |
diesel/R4 |
Pojemność |
1910 cm³ |
Moc maks. |
120 KM |
Maks. moment obrotowy |
280 Nm |
Prędkość maks. |
190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,5 s |
Śr. zużycie paliwa |
5,3 l/100 km |
Suzuki SX4 – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
***** |
Off-road |
*** |
Niezawodność |
***** |
13. Toyota RAV4 II (2000-2006)
RAV4 drugiej generacji nawet w pięciodrzwiowej odmianie zachowuje kompaktowe rozmiary (420 cm długości), ale i też nie rozpieszcza pasażerów przestronnością. Dostęp do przeciętnego bagażnika uzyskujemy po otwarciu odchylanej na bok klapy, na szczęście można go powiększyć nie tylko składając kanapę, ale i przesuwając ją. Ta generacja jest ostatnią, w której oferowano krótkie, rekreacyjne nadwozie trzydrzwiowe – podobnie jak w Grand Vitarze, lepiej nikogo tam nie sadzać z tyłu ani tym bardziej wybierać się z kompletem pasażerów na wakacje. „RAV-kę” napędzają trzy silniki benzynowe (1.8, 2.0 i 2,4 na rynek amerykański), ale tylko najsłabsza ma napęd na przednie koła. 116-konny diesel sporadycznie sprawia problemy z nietrwałymi wtryskiwaczami.
Toyota RAV4 – możliwe usterki:
- przedwczesne zużycie sprzęgła
- wycieki z układu chłodzenia
Toyota RAV4 II – polecany silnik: 2.0 VVT-i
Zasilanie/cyl. |
benzynowy/R4 |
Pojemność |
1998 cm³ |
Moc maks. |
150 KM |
Maks. moment obrotowy |
192 Nm |
Prędkość maks. |
185 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,6 s |
Śr. zużycie paliwa |
8,6 l/100 km |
Toyota RAV4 II – oceny
Funkcjonalność |
**** |
Silniki |
**** |
Off-road |
**** |
Niezawodność |
**** |
Toyota RAV4 - II - galeria