Fiat 500 Spiaggina '58

Umiejętne odwoływanie się do historii jest jedną ze składowych sukcesu współczesnego Fiata 500. Jego najnowsza, mocno limitowana wersja to Spiaggina ’58.

W 1958 r. ruszyła sprzedaż wyjątkowo otwartej na świat odmiany Fiata 500 – pozbawionej drzwi i dachu. Ochronę – bardziej przed bezpośrednią ekspozycją na słońce niż deszczem  – mógł zapewnić dach rozpinany na stelażu z cienkich rurek. Model znany jako Fiat 500 Ghia Jolly czy 500 Jolly Spiaggina był eksportowany do krajów, których klimat pozwalał na eksploatację tak specyficznego, rekreacyjnego pojazdu.

Fiat postanowił przypomnieć o kultowej wersji klasycznej pięćsetki limitowaną wersją współczesnego modelu 500 – Spiaggina ’58 trafi do zaledwie 1958 klientów. Wizualnie będzie to Fiat 500C z dachem uszytym z beżowego brezentu, 16-calowymi felgami, chromowanymi dodatkami oraz z błękitnym lakierem Volare Blue, który został zarezerwowany dla odmiany Spiaggina ’58

Fiat 500 Spiaggina
Samochód, który zadebiutował w 1957 r., a w 1958 r. trafił do produkcji pozwalał cieszyć się radością z jazdy z wiatrem we włosach w pełnym tego słowa znaczeniu.

Zgodnie z długą już tradycją tworzenia limitowanych wersji współczesnego Fiata 500, producent zadbał o bogatsze wyposażenie samochodu, obejmującego m.in. system multimedialny Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem, nawigacją TomTom, automatyczną klimatyzację i tylne czujniki parkowania. Do wyboru będą benzynowe silniki 1.2 (69 KM) oraz 0.9 TwinAir (85 KM). Niezbyt mocne, jednak w zupełności wystarczające w aucie o masie nieprzekraczającej jednej tony.

Spiaggina by Garage Italia

Debiutowi nowej wersji specjalnej Fiata 500 towarzyszyła prezentacja prototypu Spiaggina by Garage Italia, które specjaliści Garage Italia opracowali we współpracy z Pininfariną. Spiaggina by Garage Italia została pozbawiona dachu, a zamiast tylnej kanapy ma powiększoną i wykończoną szlachetnymi materiałami przestrzeń ładunkową. W jej lewej burcie ukryto turystyczny prysznic. Odpowiedni poziom bezpieczeństwa zapewnia pałąk przeciwkapotażowy. Na próbę przygotowano warianty z klasyczną i niską przednią szybą. Ta druga w kombinacji z drewnianą podłogą kufra, może przywodzić na myśl luksusowe jachty.

Kolejnym smaczkiem są obszyte skórą Foglizzo Leather fotele w kolorystyce dopasowanej do barwy nadwozia. Zostały zespolone miękką i również tapicerowaną wstawką, dzięki czemu cała kanapa nawiązuje do samochodów sprzed lat. Spiaggina by Garage Italia nie jest jedynie prototypem, który powstał w celach pokazowych. Zainteresowani mogą zamówić w Garage Italia, własny, wymarzony egzemplarz z dowolnym z oferowanych w Fiacie 500 silników. Oczywiście na atrakcyjną cenę nie ma co liczyć. Oryginalne i ręcznie produkowane auto będzie drogie (ceny nie zostały jeszcze ujawnione).