Fiat 500 Spiaggina ’58, czyli stylowe nawiązanie do historii

Fiat 500 Spiaggina ’58, czyli stylowe nawiązanie do historii

Umiejętne odwoływanie się do historii jest jedną ze składowych sukcesu współczesnego Fiata 500. Jego najnowsza, mocno limitowana wersja to Spiaggina ’58.

W 1958 r. ruszyła sprzedaż wyjątkowo otwartej na świat odmiany Fiata 500 – pozbawionej drzwi i dachu. Ochronę – bardziej przed bezpośrednią ekspozycją na słońce niż deszczem  – mógł zapewnić dach rozpinany na stelażu z cienkich rurek. Model znany jako Fiat 500 Ghia Jolly czy 500 Jolly Spiaggina był eksportowany do krajów, których klimat pozwalał na eksploatację tak specyficznego, rekreacyjnego pojazdu.

Fiat postanowił przypomnieć o kultowej wersji klasycznej pięćsetki limitowaną wersją współczesnego modelu 500 – Spiaggina ’58 trafi do zaledwie 1958 klientów. Wizualnie będzie to Fiat 500C z dachem uszytym z beżowego brezentu, 16-calowymi felgami, chromowanymi dodatkami oraz z błękitnym lakierem Volare Blue, który został zarezerwowany dla odmiany Spiaggina ’58

Fiat 500 Spiaggina
Samochód, który zadebiutował w 1957 r., a w 1958 r. trafił do produkcji pozwalał cieszyć się radością z jazdy z wiatrem we włosach w pełnym tego słowa znaczeniu.

Zgodnie z długą już tradycją tworzenia limitowanych wersji współczesnego Fiata 500, producent zadbał o bogatsze wyposażenie samochodu, obejmującego m.in. system multimedialny Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem, nawigacją TomTom, automatyczną klimatyzację i tylne czujniki parkowania. Do wyboru będą benzynowe silniki 1.2 (69 KM) oraz 0.9 TwinAir (85 KM). Niezbyt mocne, jednak w zupełności wystarczające w aucie o masie nieprzekraczającej jednej tony.

Spiaggina by Garage Italia

Debiutowi nowej wersji specjalnej Fiata 500 towarzyszyła prezentacja prototypu Spiaggina by Garage Italia, które specjaliści Garage Italia opracowali we współpracy z Pininfariną. Spiaggina by Garage Italia została pozbawiona dachu, a zamiast tylnej kanapy ma powiększoną i wykończoną szlachetnymi materiałami przestrzeń ładunkową. W jej lewej burcie ukryto turystyczny prysznic. Odpowiedni poziom bezpieczeństwa zapewnia pałąk przeciwkapotażowy. Na próbę przygotowano warianty z klasyczną i niską przednią szybą. Ta druga w kombinacji z drewnianą podłogą kufra, może przywodzić na myśl luksusowe jachty.

Kolejnym smaczkiem są obszyte skórą Foglizzo Leather fotele w kolorystyce dopasowanej do barwy nadwozia. Zostały zespolone miękką i również tapicerowaną wstawką, dzięki czemu cała kanapa nawiązuje do samochodów sprzed lat. Spiaggina by Garage Italia nie jest jedynie prototypem, który powstał w celach pokazowych. Zainteresowani mogą zamówić w Garage Italia, własny, wymarzony egzemplarz z dowolnym z oferowanych w Fiacie 500 silników. Oczywiście na atrakcyjną cenę nie ma co liczyć. Oryginalne i ręcznie produkowane auto będzie drogie (ceny nie zostały jeszcze ujawnione).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji