BezpieczeństwoDroga hamowania ze 100 km/h - RANKING

Droga hamowania ze 100 km/h – RANKING

Od krótszej drogi hamowania może zależeć nawet życie kierowcy i pasażerów. Które auta w różnych segmentach zatrzymują się najszybciej? Oto nasze zestawienie wyników drogi hamowania 355 samochodów.

Od kolizji na drodze czasem mogą nas dzielić centymetry. Producenci samochodów nie zawsze podają w katalogach tak istotny parametr jakim jest droga hamowania. Tygodnik „Motor” we własnym zakresie sprawdził aż 355 modeli różnych segmentów.

Jak testowano drogę hamowania?

Odcinek potrzebny do wyhamowania mierzy się od prędkości 100 km/h do zatrzymania. Wszystkie samochody testowano na suchej i płaskiej nawierzchni. Przyjęte długości dróg hamowania osiągnięto na zimnych hamulcach, czyli odzwierciedlających typowe hamowanie w zwykłym ruchu drogowym. Do wykonania pomiaru zastosowano urządzenie wykorzystujące GPS.

Cena i przeznaczenie grają rolę

W zależności od segmentu, długości dróg hamowania są zróżnicowane. W klasie samochodów najmniejszych średni wynik to ok. 39,5 metra, a wraz ze wzrostem wielkości (a co za tym idzie również wartości aut) parametry są coraz niższe. O ile rezultat 40 metrów ze 100 km/h jest akceptowalny w klasie mini, w przypadku droższych aut klasy średniej i wyższej jest już nie do przyjęcia. Czołowe pozycje zajmują usportowione odmiany popularnych aut, a najskuteczniejsze hamulce ze wszystkich mają samochody sportowe – najlepsze Audi RS5 zatrzymuje się ze 100 km/h w zaledwie 32,5 metra. Najgorzej hamują przeważnie SUV-y i crossovery.

Wyniki w poszczególnych segmentach

Samochody małe

Auta małe - Mini Cooper S
Auta małe – Mini Cooper S

Najmniejsze, a zarazem najtańsze auta nie przewodzą w rankingu. Prawie połowa z nich zatrzymuje się dopiero po 40 metrach, a najgorsza Panda Cross potrzebuje na to aż 42,2 metra. Mocny i wręcz stworzony do szybkiej jazdy Mini Cooper S znacząco wyprzedził rywali i osiągnął bardzo dobry rezultat 35,7 m. Typowi przedstawiciele segmentu (ze słabszymi silnikami i kosztujący kilka razy mniej) potrzebują co najmniej dwa metry więcej.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Mini Cooper S35,7 m10 st.
2Renault Twingo SCe37,6 m15 st.
2Skoda Citigo 1.037,6 m13 st.
4Fiat 500 1.3 JTD38,0 m23 st.
5Opel Adam S38,8 m19 st.
5Toyota Aygo 1.038,8 m21 st.
7Citroen C1 1.039,5 m16 st.
7Fiat 500C Abarth39,5 m20 st.
9Fiat 500 TwinAir39,8 m12 st.
10Chevrolet Spark 1.240,1 m16 st.
10Ford Ka 1.240,1 m7 st.
12Kia Picanto 1.240,5 m19 st.
12Renault Zoe40,5 m7 st.
14Kia Picanto 1.041,0 m16 st.
15Fiat Panda 1.241,3 m18 st.
16Mitsubishi i-MiEV41,4 m14 st.
17Hyundai i10 1.141,5 m18 st.
18Fiat Panda 4x4 1.3 MTJ41,9 m24 st.
19Fiat Panda Cross 4x4 1.3 MTJ 42,2 m6 st.

 

Samochody miejskie

Auta miejskie - Audi A1
Auta miejskie – Audi A1

Klasa wyżej ma już znacznie korzystniejsze statystyki – średnia droga hamowania wynosi ok. 38 metrów, a barierę 40 m przekroczyła znacznie mniejsza część badanych aut. Pierwszą dziesiątkę okupują usportowione hot-hatche i mieszczą się w granicach do 36,5 metra. Zaskakująco dobrze wypadł Chevrolet Aveo drugiej generacji z niewielkim silnikiem 1.4, który wskoczył na 8. miejsce. Co ciekawe, jego poprzednik wylądował na ostatnim – rezultat 44,1 m jest jednym z najgorszych w całym teście.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Audi A1 1.4 TFSI S tronic35,0 m15 st.
1Renault Clio RS 35,0 m28 st.
3Audi S1 Sportback35,6 m18 st.
4Citroen DS3 Racing35,9 m22 st.
5VW Polo 1.2 TDI BM36,0 m14 st.
5VW Polo 1.2 TSI DSG36,0 m15 st.
7VW Polo 1.2 TSI R-Line36,2 m10 st.
8Chevrolet Aveo 1.436,3 m19 st.
9Opel Corsa OPC36,5 m17 st.
10Ford Fiesta ST36,7 m17 st.
11Skoda Fabia Com. 1.6 TDI36,8 m11 st.
12Peugeot 208 1.4 36,9 m14 st.
13Seat Ibiza 1.6 TDI37,0 m20 st.
14Citroen DS3 1.6 THP37,2 m21 st.
15Seat Ibiza ST 1.6 TDI 37,4 m26 st.
16Audi A1 Sportback 1.6 TDI37,5 m10 st.
17Hyundai i20 Coupe 1.237,7 m12 st.
18Lancia Ypsilon 0.937,8 m25 st.
19Fiat Punto Evo 1.3 JTD 38,1 m24 st.
20Renault Clio Gt. 0.9 Tce38,4 m15 st.
20VW Polo GTI DSG38,4 m8 st.
22Suzuki Swift 1.238,5 m28 st.
23Dacia Logan MCV 1.239,1 m20 st.
23Honda Jazz Hybrid39,1 m17 st.
25Seat Ibiza ST 1.439,2 m14 st.
26Mitsubishi Colt 1.339,4 m18 st.
27Toyota Yaris HSD39,5 m25 st.
28Honda Jazz 1.439,7 m18 st.
28Toyota Yaris 1.33 39,7 m24 st.
30Citroen C3 1.6 HDI40,3 m18 st.
31Skoda Fabia 1.041,0 m22 st.
31Skoda Fabia Combi 1.2 TSI41,0 m6 st.
33Tata Indica Vista 1.441,4 m15 st.
34Kia Rio 1.2 41,5 m23 st.
35Nissan Micra 1.2 t. DIG-S41,7 m16 st.
36Peugeot 207 1.441,8 m24 st.
37Chevrolet Aveo 1.244,1 m20 st.

 

Samochody kompaktowe

Kompakty - Mitsubishi Lancer Evo. X
Kompakty – Mitsubishi Lancer Evo. X

Aż trzy auta zatrzymały się przed 35 metrem, a średni wynik wszystkim kompaktów wynosi znakomite 37 metrów. Warto zwrócić uwagę na dwie Skody w pierwszej dziesiątce – mimo że nie mają mocnych silników, Octavia i Rapid wyhamowują na dystansie 35 metrów. Odległość 39 metrów w tej klasie należy już do przegranych. Znajdziemy tam głównie Chevrolety i samochody koreańskie, a najgorzej wypadł Mitsubishi Lancer (42,3 m).

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Mitsubishi Lancer Evo. X34,3 m5 st.
2Renault Megane RS Trophy 34,6 m18 st.
3VW Golf VII R 34,9 m17 st.
4Honda Civic Type-R 35,0 m14 st.
5Skoda Octavia C. 2.0 TDI35,1 m16 st.
5VW Golf VII GTI Perf. 35,1 m15 st.
7Mini Clubman Cooper S 35,5 m9 st.
7VW Golf VII GTD35,5 m16 st.
9Mercedes CLA 20035,7 m15 st.
9Skoda Rapid 1.2 TSI35,7 m18 st.
11Renault Megane RS RBR35,8 m19 st.
12Skoda Oct. C. 2.0 TDI 4x435,9 m19 st.
13Audi A3 1.8 TFSI S tronic36,0 m18 st.
13Mercedes A 180 36,0 m20 st.
13Seat Leon SC 1.8 TSI FR36,0 m15 st.
13Seat Toledo 1.6 TDI36,0 m24 st.
13Skoda Octavia RS Combi36,0 m19 st.
13VW Golf VII 1.4 TSI36,0 m10 st.
19BMW 118i 36,1 m16 st.
20Citroen DS4 1.6 HDi36,2 m24 st.
20Ford Focus ST Kombi36,2 m13 st.
20Renault Megane RS36,2 m24 st.
23BMW 116i 36,3 m17 st.
23Seat Leon 1.4 TSI36,3 m24 st.
23Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG36,3 m16 st.
23VW Golf VII Variant 2.0 TDI36,3 m15 st.
27VW Golf VII 2.0 TDI36,4 m17 st.
28Peugeot 308 1.2 e-THP36,5 m16 st.
28Seat Leon Cupra R36,5 m15 st.
30Mercedes CLA 200 SB36,6 m4 st.
30VW Beetle 1.2 TSI36,6 m18 st.
32Mazda 3 MPS36,7 m15 st.
32Opel Astra ecoFLEX36,7 m28 st.
34Ford Focus 1.6 TDCI36,9 m22 st.
34Mercedes CLA 250 SB36,9 m18 st.
34VW Golf VI 1.4 TSI36,9 m17 st.
37Nissan Pulsar 1.2 TCe37,0 m23 st.
37Toyota Auris 1.2T37,0 m11 st.
37VW Beetle 1.4 TSI37,0 m16 st.
37VW Scirocco R37,0 m15 st.
41Citroen DS5 2.0 HDi37,1 m27 st.
41VW Golf VII 2.0 TDI DSG 4M37,1 m15 st.
43Peugeot 308 1.6 THP37,5 m17 st.
44Ford Focus 1.6 T 37,6 m22 st.
44Kia Cee'd 1.0 T-GDI37,6 m12 st.
44Renault Megane GT37,6 m22 st.
44VW Golf VI R37,6 m14 st.
48Ford Focus 1.0 EcoBoost37,7 m19 st.
48Renault Megane 1.4 TCe 37,7 m17 st.
48Toyota Auris Hybrid37,7 m12 st.
51Ford Focus 1.6 EcoBoost37,8 m7 st.
51Skoda Octavia C. 1.4 TSI37,8 m23 st.
51Skoda Octavia C. 1.8 TSI DSG37,8 m24 st.
54Skoda Octavia Greenline37,9 m10 st.
54Volvo V40 D337,9 m22 st.
56Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi38,0 m20 st.
56Kia Cee'd 1.6 CRDi38,0 m19 st.
56Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 38,0 m25 st.
56Renault Meg. GT 1.6 dCi 38,0 m21 st.
56Toyota Auris T. Sports 1.638,0 m22 st.
61Hyundai i30 C. 1.6 GDI38,3 m18 st.
61Toyota Auris T. S.Hybrid38,3 m25 st.
63Alfa Romeo Giulietta 1.438,4 m14 st.
64Honda CR-Z38,5 m16 st.
64Skoda Octavia RS38,5 m1 st.
66Honda Civic 1.838,9 m20 st.
67Citroen C4 1.6 HDI39,3 m13 st.
68Hyundai i30 Kom. 1.439,4 m12 st.
69Chevrolet Cruze Kom. 1.4 T39,5 m28 st.
70Toyota Prius III39,6 m15 st.
71Chevrolet Cruze 5d 1.839,8 m21 st.
72Volvo V40 T339,9 m23 st.
73Hyundai Elantra 1.640,1 m15 st.
74Hyundai i30 1.441,4 m10 st.
75Mitsubishi Lancer 1.642,3 m17 st.

 

Samochody klasy średniej

Klasa średnia - Audi A4
Klasa średnia – Audi A4

W tej klasie przebadano mniej aut niż kompaktów, ale i tak średni wynik kształtuje się w granicach 36,8 metra. Pierwsze dwa miejsca zajmują Audi A4 trzeciej generacji (przed- i poliftowe), a pierwsza dziesiątka wyhamowuje przed 36. metrem. Podobnie jak wcześniej, końcówkę tabeli zajmują auta koreańskie i japońskie, ale najdalej zatrzymało się Volvo S60 (jako jedyne przy 42. metrze).

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temp. Zewn.
1Audi A4 2.0 TFSI DSG q.34,9 m12 st.
1Audi A4 2.0 TDI 34,9 m25 st.
3Skoda Superb 2.0 TSI DSG35,1 m13 st.
4Peugeot 508 1.6 THP35,4 m4 st.
5Audi A4 Allroad 2.0 TFSI S t.35,5 m13 st.
6Mercedes C 220 BT35,6 m12 st.
7Ford Mondeo 2.0 EcoBoost35,7 m27 st.
8Mercedes C 200 35,8 m3 st.
8Peugeot 508 RXH35,8 m8 st.
10Ford Mondeo 1.6 EcoBoost36,0 m8 st.
10Ford Mondeo Kom. 2.0 TDCI aut.36,0 m18 st.
10Mercedes C 180 Kom. 36,0 m19 st.,
10Skoda Superb 1.4 TSI36,0 m20 st.
14Skoda Superb Com. 2.0 TDI36,1 m19 st.
15Infiniti Q50 2.0T36,2 m20 st.
15Opel Insignia ST 2.0 CDTI Bt 4x436,2 m21 st.
15Suzuki Kizashi 2.4 4WD CVT36,2 m9 st.
18Opel Insignia CT 2.0T 4x436,4 m20 st.
19Opel Insignia 5d 1.6 SIDI36,5 m26 st.
20BMW 435d xDrive36,6 m24 st.
20VW Passat Alltr. 2.0 TDI DSG36,6 m22 st.
22BMW 335d36,8 m16 st.
22Volvo V60 D5 AWD Polestar36,8 m19 st.
24BMW 320d Touring36,9 m16 st.
24Mazda 6 2.2 MZR-CD36,9 m30 st.
26Volvo S60 2.0d37,0 m24 st.
26Volvo V60 D337,0 m4 st.
28Subaru Outback 3.637,1 m20 st.
28Volvo V60 CC D4 2.437,1 m19 st.
30Honda Accord 2.037,2 m17 st.
31Citroen C5 CT 2.2 HDi37,3 m21 st.
31Jaguar XE 25t37,3 m26 st.
33BMW 320d37,4 m28 st.
34Ford Mondeo Kom. 1.5 EB37,8 m22 st.
35Mercedes C 300 hybrid37,9 m20 st.
36Toyota Avensis 2.2 D-4D Kom.38,0 m18 st.
37Subaru Outback 2.0D38,2 m21 st.
38Hyundai i40 1.7D HIGH38,3 m18 st.
39Honda Accord 2.438,4 m20 st.
40Mazda 6 Kom. 2.2d 4x4 AT38,5 m20 st.
41Renault Laguna 2.0 HDI Kom.38,8 m21 st.
42VW Passat B5 1.9 TDI 39,8 m29 st.
43Toyota Avensis TS 1.840,3 m28 st.
44Toyota Avensis 2.2d40,5 m16 st.
44Volvo V60 Plug-In Hybrid40,5 m25 st.
46Kia Optima 2.040,9 m13 st.
47Volvo S60 T3 1.642,0 m19 st.

 

Samochody klasy wyższej i luksusowe

Klasa wyższa - Audi A6 Allroad
Klasa wyższa – Audi A6 Allroad

Ponownie triumfuje Audi – A6 Allroad nie ma sobie równych i jako jedyne może się pochwalić drogą hamowania poniżej 34 metrów, a w pierwszej dziesiątce znajdziemy aż sześć modeli producenta z Ingolstadt. Auta klasy wyższej hamują nieznacznie lepiej od niższego segmentu (średnio 36,7 m), ale wciąż zdarzają się „czarne owce” potrzebujące aż 40 metrów ze 100 km/h, jak hybrydowe BMW serii 5, Volvo XC70 i niszowy Hyundai Equus.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temp. Zewn.
1Audi A6 Allroad 3.0 TDI33,4 m22 st.
2Porsche Panamera GTS34,1 m20 st.
3Audi RS 734,5 m13 st.
4Mercedes E 350 BlueTEC 9GT34,6 m18 st.
5Audi S734,8 m27 st.
6Audi S834,9 m10 st.
7BMW 750d35,0 m15 st.
8Audi A7 3.0 TDI quattro35,2 m5 st.
9Audi A7 3.0 TFSI quattro36,0 m21 st.
9Mercedes CLS AMG36,0 m22 st.
11Saab 9-5 2.0T XWD36,4 m16 st.
12BMW 650i GC xDrive36,5 m19 st.
13BMW 640d Gran Coupe36,7 m24 st.
14Mercedes S 350 BlueTEC 36,8 m15 st.
14Saab 9-5 2.8 V6 Aero36,8 m9 st.
16BMW 530d xDrive36,9 m22 st.
17Mercedes E 350 CDI T 4matic37,4 m27 st.
18Mercedes CLS 350 CDI37,5 m11 st.
19Lexus GS 450h 37,8 m22 st.
20Infiniti M37S38,2 m27 st.
21BMW 535i38,6 m15 st.
22Lexus GS 250 38,8 m21 st.
23Mercedes E 500 4Matic39,8 m21 st.
24BMW 5 hybrid40,8 m22 st.
25Volvo XC70 D3 2.0d Ocean Race41,6 m23 st.
26Hyundai Equus42,0 m30 st.

 

Minivany i kombivany

Minivany - BMW serii 2
Minivany – BMW serii 2

Auta rodzinne również mogą się pochwalić skutecznymi hamulcami – średnia droga hamowania licząca ok. 38 metrów jest dobrym wynikiem, zważywszy na większy ciężar samochodów. By zatrzymać się ze 100 km/h, pierwsze dwa miejsca (BMW serii 2, Mercedes Klasy V) potrzebują mniej niż 36 metrów, a część popularniejszych reprezentantów mieści się w granicy 37 metra. Fiat 500L i Peugeot Partner są przegranymi zestawienia – wyhamowują dopiero po 42 metrze.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temp. Zewn.
1BMW 218d Active T. aut.35,0 m6 st.
2Mercedes V 250 BlueTEC 35,9 m5 st.
3Seat Alhambra 2.0 TDI DSG36,0 m19 st.
3VW Golf S.van 2.0 TDI DSG36,0 m24 st.
5Kia Carens 2.0b AT36,4 m20 st.
6VW Touran 1.4 TSI DSG36,7 m11 st.
7Renault Scenic Xmod 1.2 TCe37,0 m9 st.
8Kia Venga 1.437,1 m15 st.
9VW Caddy 2.0 TDI37,3 m24 st.
10VW Sharan 2.0 TDI DSG37,4 m12 st.
11Renault Gr. Scenic 1.6 dCi37,5 m26 st.
12Citroen Berlingo XTR 1.6 HDi 37,7 m19 st.
12Fiat 500L Living 1.6MTJ 37,7 m5 st.
14VW CrossTouran 2.0 TDI DSG37,8 m17 st.
14VW Golf S.van 1.4 TSI DSG37,8 m23 st.
16VW Multivan T6 2.0 BiTDI37,9 m29 st.
17Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BH38,0 m30 st.
18Citroen C4 Picasso 1.6 THP38,3 m29 st.
19Dacia Lodgy 1.2 TCe38,4 m13 st.
19Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi38,4 m31 st.
21Ford B-Max 1.4 38,6 m14 st.
22Nissan Note 1.238,7 m9 st.
22Toyota Verso-S 1.3338,7 m11 st.
24Ford Tourneo Courier 1.0 EB39,0 m23 st.
25Peugeot 5008 2.0 Hdi39,1 m22 st.
26Toyota Verso-S 1.4 D-4D39,3 m11 st.
27Ford Tourneo Con. 1.6 TDCi39,4 m16 st.
28VW Touran 2.0 TDI39,6 m12 st.
29Toyota Verso 2.0 D-4D39,8 m12 st.
30Nissan Cube 1.640,1 m13 st.
31Dacia Lodgy 1.5 dCi40,3 m17 st.
31Ford S-Max 2.0 TDCI40,3 m17 st.
33Subaru Trezia 40,4 m25 st.
34Fiat Freemont 2.0D40,5 m21 st.
35Nissan Note 1.440,9 m22 st.
36Fiat 500L Trekking 1.6 JTD42,2 m30 st.
37Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi42,3 m14 st.

 

Samochody sportowe

Auta sportowe - Audi RS5
Auta sportowe – Audi RS5

Zdecydowanie jest to segment najlepiej hamujących samochodów – średnia droga hamowania poniżej 35 metrów i 32,5 metra w przypadku pierwszego miejsca mówi samo za siebie. Pierwsza piątka zatrzymuje się już przed 34 metrem. Żaden reprezentant segmentu nie przekroczył 40 metrów, ale i tak rozczarowują parametry osiągnięte przez bliźniacze konstrukcje Toyota GT86/Subaru BRZ.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Audi RS532,5 m18 st.
2Porsche 911 Targa 4S PDK33,6 m26 st.
3Aston Martin V12 Vant. S33,7 m20 st.
4Audi TT Cabrio 2.0 TFSI 230 q33,8 m24 st.
5Audi R8 V1033,9 m18 st.
6Audi R8 V10 plus34,0 m19 st.
6Jaguar F-Type Coupe R34,0 m19 st.
6Jaguar F-Type V8 S34,0 m24 st.
9Porsche 911 GTS cabrio PDK34,1 m25 st.
10Porsche 911 Carrera 4S PDK34,3 m29 st.
11BMW 1M34,4 m23 st.
12Porsche Boxster GTS34,5 m20 st.
13BMW Z4 sDrive28i34,6 m18 st.
14Audi TT 2.0 TFSI quattro St35,1 m12 st.
15BMW i835,4 m14 st.
16Mercedes SLS35,5 m15 st.
17BMW 650i Cabrio36,1 m28 st.
18BMW 220i Cabrio36,2 m11 st.
19Ford Mustang Conv. 2.3 EB36,3 m13 st.
20Nissan 370Z Nismo36,7 m23 st.
20Peugeot 308 CC 1.6 THP36,7 m18 st.
22Mercedes SLK 25036,9 m21 st.
23Porsche 911 (964)37,3 m15 st.
24Renault Megane CC 1.4 TCe37,5 m31 st.
25Hyundai Veloster39,3 m23 st.
26Toyota GT 8639,6 m29 st.
27Subaru BRZ39,9 m19 st.

 

Małe SUV-y i crossovery

Crossovery - Citroen C4 Cactus
Crossovery – Citroen C4 Cactus

To jedyny segment, w którym na podium znajdziemy aż dwa auta francuskie. Lider – Citroen C4 Cactus – ze 100 km/h zatrzymuje się już na dystansie 35,8 metra, a konkurencyjny Renault Captur o 0,7 m dalej. Crossovery jednak na ogół hamują gorzej od minivanów, a nawet aut miejskich. Średni dystans wyniósł 39 metrów, a powyżej 40 m znalazła się 1/3 samochodów. Ponownie na końcu tabeli spotkamy auta japońskie i koreańskie. Ostatnie miejsce przypadło Dacii Duster – 45,3 metra to przedostatni wynik w całym teście.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Citr. C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG35,8 m24 st.
2Mercedes GLA 200 CDI 4M36,1 m14 st.
3Renault Captur 1.2 TCe EDC36,5 m21 st.
4VW Tiguan 2.0 TDI36,6 m20 st.
5Honda CR-V 2.2 CDTI 36,8 m9 st.
6Honda CR-V 1.6 i-DTEC36,9 m22 st.
7Hyundai Tucson 2.0 CRDI 37,0 m19 st.
7Kia Soul 1.6 GDI37,0 m12 st.
9Suzuki SX4 S-Cross 1.6 4WD37,1 m21 st.
10Range Rover Evoque 2.2 d37,2 m10 st.
10Skoda Yeti 1.4 TSI 2WD37,2 m13 st.
10Skoda Yeti 2.0 TDI 4x437,2 m21 st.
13Skoda Yeti 1.2 TSI DSG 2WD37,4 m13 st.
14Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD37,7 m20 st.
14Peugeot 2008 1.2 VTi37,7 m23 st.
16Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD38,1 m35 st.
17Nissan Qashqai 1.2 DIG-T38,2 m11 st.
18Mini Countr. Cooper SD 4WD38,4 m12 st.
19Jeep Compass 2.2 CRD 16338,6 m16 st.
20Hyundai Tucson 1.6 GDI 2WD38,8 m22 st.
20Subaru Impreza XV 2.0d38,8 m10 st.
22Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD39,0 m18 st.
22Mazda CX-5 2.2d39,0 m18 st.
22Mazda CX-5 2.5b aut.39,0 m17 st.
25Subaru Levorg 1.6T CVT39,1 m10 st.
25VW Cross Polo 1.6 TDI39,1 m17 st.
27Fiat 500X 1.6 E-Torq FWD39,3 m18 st.
27Kia Soul 1.6 39,3 m9 st.
29Mazda CX-5 2.0b39,4 m17 st.
30Fiat 500X 1.4T FWD39,6 m8 st.
30Mitsubishi ASX 1.6 2WD39,6 m13 st.
32Nissan Juke 1.5 dCi39,7 m19 st.
33Renault Koleos 2.0d 39,8 m27 st.
34Kia Sportage 2.0D 2WD40,0 m26 st.
34Toyota RAV4 2.2 D-4D40,0 m20 st.
36Nissan Juke 1.6 2WD40,2 m14 st.
36SsangYong Korando 2.0d40,2 m25 st.
38Jeep Cherokee 3.2 V6 Trail.40,6 m20 st.
39Ford Kuga 2.0 TDCi41,0 m21 st.
39Kia Sportage 1.6 2WD41,0 m18 st.
41Subaru Forester 2.041,2 m13 st.
42Toyota RAV4 2.0 Multidrive 41,3 m15 st.
43Peugeot 3008 2.0 HDi 41,8 m21 st.
44Dacia Duster 1.5 dCi41,9 m27 st.
45Subaru Forester 2.5T43,2 m18 st.
46Mitsubishi ASX 1.8 DID43,5 m27 st.
47Kia Soul EV44,2 m5 st.
48Suzuki Grand Vitara 1.9 DdiS44,6 m20 st.
49Dacia Duster 1.645,3 m26 st.

 

Duże SUV-y i terenowe

Duże SUV-y - Porsche Cayenne
Duże SUV-y – Porsche Cayenne

Wraz ze wzrostem cen SUV-ów maleje ich droga hamowania. Większe i droższe SUV-y do wyhamowania ze 100 km/h potrzebują średnio niewiele ponad 37 metrów, a najlepsi (dwie odmiany Porsche Cayenne) potrafią się zatrzymać już przed 35 metrem. Skuteczność hamowania nie jest dobrą stroną Jeepów. W terenie na ogół niewiele się to zda, ale 45,7 metra Wranglera i 44,5 metra Grand Cherokee powinny dać do myślenia, jeśli chcemy jeździć nimi po szosie. W przypadku pierwszego modelu jest to najgorszy rezultat w skali całego testu.

PozycjaMarka i modelDroga hamowania [100-0 km/h]Temperatura zewnętrzna
1Porsche Cayenne Turbo34,5 m10 st.
2Porsche Cayenne GTS 34,7 m14 st.
3Audi Q5 2.0 TDI S tronic35,0 m20 st.
4Jeep Grand Cherokee SRT835,3 m12 st.
5Volvo XC90 D5 AWD35,9 m16 st.
6Audi Q7 3.0 TFSI36,0 m10 st.
6Mercedes GL 50036,0 m28 st.
8Porsche Macan S diesel36,1 m8 st.
9Volvo XC90 T6 AWD36,4 m32 st.
10Mercedes GLK 350 CDI 4M36,6 m10 st.
11BMW X3 xDrive28i 36,7 m10 st.
11BMW X3 xDrive30d36,7 m12 st.
13Volvo XC60 T636,8 m14 st.
14Audi Q5 hybrid36,9 m14 st.
14Porsche Cayenne S36,9 m13 st.
16BMW X6M37,0 m6 st.
16Mercedes GLK 220 CDI 4M37,0 m26 st.
16Range Rover Sport SVR37,0 m18 st.
19Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI37,1 m15 st.
20BMW X5 M50d37,4 m32 st.
21BMW X3 xDrive20d37,7 m19 st.
21Volvo XC60 2.4 d37,7 m27 st.
23Volvo XC60 D338,1 m24 st.
24Nissan X-Trail 1.6 dCi38,4 m27 st.
25Infiniti FX30d38,5 m26 st.
25VW Touareg 3.0 TDI38,5 m20 st.
27Mitsubishi Outlander PHEV38,6 m22 st.
28Jeep Gr. Cherokee 3.0 CRD38,8 m13 st.
29Mitsubishi Outlander 2.0 DID39,1 m20 st.
30LR Discovery Sport SD439,4 m29 st.
31Mercedes G 50040,2 m21 st.
32Mitsubishi Outlander 2.0 CVT40,9 m2 st.
32Range Rover Sport 3.0d40,9 m21 st.
34Mitsubishi Outlander 2.2d41,3 m18 st.
35Nissan X-Trail 2.2d 43,3 m24 st.
36Mercedes G 350 CDI43,5 m23 st.
37Mitsubishi Pajero Sport A/T44,2 m12 st.
38Jeep Grand Cherokee 5.744,5 m12 st.
39Jeep Wrangler 2.8 CRD aut.45,7 m18 st.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji