Citroen C3 Aircross, Renault Captur

Kolejna nowość w klasie miejskich crossoverów, Citroen C3 Aircross, staje naprzeciw lidera segmentu, Renault Captura. Oto porównanie tych dwóch modeli przygotowane przez tygodnik „Motor”.

Wysyp nowości w segmencie miejskich crossoverów sprawił, że w ciągu bieżącego roku liczba aut tej klasy wzrośnie niemal dwukrotnie (z 6 do 11). Do najważniejszych premier należy Citroen C3 Aircross. Ten ciekawie stylizowany model ma szanse namieszać na rynku – wszak przy zakupie tego typu samochodów wygląd ma o wiele większe znaczenie niż w innych segmentach.

Ale interesujący design nie wystarczy, bo konkurencja jest bardzo wymagająca. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak nowy Citroen wypada na jej tle. Wybraliśmy Renault Captura. Mimo że od jego debiutu minęły już 4 lata, w Europie wciąż jest najchętniej kupowanym autem tej klasy. W Polsce ustępuje tylko Suzuki Vitarze.

Rozmiary nie decydują

Jak przystało na miejskie crossovery, oba auta mają nadwozia, których długość o kilkanaście centymetrów przekracza 4 m. Citroen nieco przerasta Renault – jest o 3,2 cm dłuższy, o 4,6 cm szerszy i o 3,1 cm wyższy (z relingami o 7,1 cm). Za to rozstawem osi wygrywa Captur – ale tylko o 2 mm.

Większe rozmiary Citroena nie zapewniają mu jednak lepszej przestronności. Z przodu ilość miejsca w obu crossoverach jest bardzo podobna (rozbieżności nie przekraczają 2 cm). Jednak w drugim rzędzie zdecydowanie lepiej wypada Renault – jego pasażerowie znajdą tam aż o 10 cm większą przestrzeń na nogi. A to już ogromna różnica.

Citroen C3 Aircross - wymiary
Citroen C3 Aircross – wymiary

Za to porównanie bagażników wygrywa Citroen. Ma o 33 l większą pojemność i o 7 cm niżej położony próg. A do tego o 75 kg większą ładowność.

Zawieszenie Renault skuteczniej tłumi wstrząsy i nawet w testowanym aucie z 17-calowymi kołami (o cal więcej niż w Citroenie) zapewnia wyższy komfort jazdy. C3 Aircross jest za to zwinniejszy, stabilniejszy i w przeciwieństwie do rywala nie pozwala sobie na bujanie przy gwałtownych manewrach.

Na następnej stronie
Silniki, wyposażenie