NowościRozrywka5 największych zwrotów akcji u Peugeota - HISTORIA

5 największych zwrotów akcji u Peugeota – HISTORIA

Motoryzacyjne realia są bezlitosne i często zmuszają producentów do zmian taktyki w projektowaniu aut. Zobaczmy, jakie zmiany następowały w gamie Peugeota.

Czasy się zmieniają i dotkliwie odczuwają to producenci. Za wszystkim stoją klienci, oczekujący od samochodów coraz więcej. Nie tylko w zakresie dynamiki, zużycia paliwa, bezpieczeństwa, ale też wyglądu. Dziś już nie produkuje się aut, które mają tylko jeździć, a nie wyglądać. Nawet najtańsze oferowane dziś samochody już choć trochę przyciągać uwagę, albo przynajmniej zaskakiwać np. pod maską lub we wnętrzu. Obecnie właściwie każdy motoryzacyjny gigant stawia na zmiany koncepcji. Do lamusa odchodzą klasyczne sedany i minivany, a zyskują auta typu coupe i SUV. Dochodzi do różnych form mieszania typów nadwozia i dzięki temu powstają SUVy-coupe lub nawet sedany-coupe. Właśnie taki będzie nowy Peugeot 508 – mocno pochylona tylna szyba pozwoli mu konkurować z najważniejszymi konkurentami i pomoże znaleźć nowych nabywców.

Pierwsze zmiany koncepcji francuskiej marki nastąpiły już bardzo dawno temu, chociaż w ostatnich latach się one nasiliły. Przyjrzyjmy się, z czego musiał zrezygnować Peugeot na przestrzeni lat.

1 Przedni napęd

Napęd na przednią oś po raz pierwszy trafił do modelu 204 z 1965 roku. Peugeot bardzo długo „rozstawał” się z tylnym napędem, bo 27 lat; ostatni model z takim rozwiązaniem – 505 – był oferowany w Europie aż do 1992 roku.

Peugeot 204
Peugeot 204

2 Od kabrioletu do CC

Peugeot zabłysnął w świecie kabrioletów, oferując przez długie lata model 205 cabrio. W 2000 roku przedstawiono jego następcę, 206 CC. W porównaniu z poprzednikiem miał on dach typu hardtop, składający się elektrycznie. Po nim przyszedł czas na kolejne auta typu coupe-cabrio (307/308 CC, 207 CC). Dwa lata temu francuska firma zakończyła swoją przygodę ze zdejmowanym dachem, nie oferując go już w żadnym swoim aucie.

3 Rozstanie z Pininfariną

Piękne linie aut coupe Peugeota to zasługa studia Pininfarina, z którym firma współpracowała przez 42 lata. Ostatnim autem „narysowanym” przez Pininfarinę był 406 Coupe. W 2005 roku zadebiutował jego następca, 407 Coupe. Dużo mu brakuje do lekkości i elegancji znanej z poprzednika.

4 Koniec z klasą wyższą

Koniec produkcji modelu 607 w 2010 roku oznaczał dla Peugeota zakończenie kariery w segmencie aut klasy wyższej. Trzeba przyznać, że firmie nigdy nie szło w tym segmencie. Nie oznacza to, że dawne luksusowe modele (604, 605) nie są dziś ciekawymi autami kolekcjonerskimi.

Peugeot 607
Peugeot 607

5 Od minivana do SUV-a

Przed sedanami wyraźny spadek zainteresowania odnotowano w segmencie minivanów – klienci zaczęli od nich wymagać również modnego wyglądu SUV-a. Peugeot wyszedł im naprzeciw i nowe wcielenie 5008 jest już uterenowionym autem. Co nie znaczy, że przestronniejszym od poprzednika.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji