Parametr przyspieszenia od 0 do 100 km/h jest jednym z czynników branych pod uwagę podczas zakupu samochodu. Jak się kształtuje w 350 różnych autach? Jakie są różnice pomiędzy realnymi osiągami a obietnicami producentów? Oto szczegółowe wyniki pomiarów przyspieszenia pojazdów z różnych klas.
Chcąc kupić samochód najczęściej chcemy wiedzieć, w ile sekund rozpędzi się do 100 km/h. Mimo tego, że rzadko kiedy będziemy mogli sprawdzić to w praktyce, wierzymy producentom na słowo i ten parametr może zadecydować o wyborze samochodu. Firmy motoryzacyjne dobrze o tym wiedzą i starają się wypaść wśród innych jak najlepiej.
Jak mierzono przyspieszenie?
Pomiary 350 aut przeprowadzono w identycznych warunkach, tj. na suchym i równym asfalcie, na zamkniętym torze. Samochody tankowano maksymalnie do 1/4 baku, a w środku znajdowały się dwie osoby. Wyłączano w nich wszystkie niepotrzebne odbiorniki prądu, a ciśnienie w oponach uzupełniono według zaleceń producenta. Parametr jest średnią dwóch najlepszych wyników uzyskanych w przeciwnych kierunkach, a zmierzyło go urządzenie wykorzystujące system GPS.
Czasami, by przyciągnąć klienta podają sekundy przyspieszenia nieco na wyrost i w rzeczywistości samochód osiąga pierwsze 100 km/h nawet dwie sekundy później niż jest to podane w oficjalnych danych. Spośród 350 badanych przez tygodnik „Motor” aut jedynie 105 miało wynik lepszy niż deklaruje producent. 35 z nich przyspieszało identycznie niż „na papierze”.
Jakie są wnioski z przeprowadzonego testu?
Jeśli sprint „do setki” jest dla nas ważny, powinniśmy rozejrzeć się za samochodem tylnonapędowym lub 4×4 – takie auta figurują w czołówce rankingu, a pierwszy przednionapędowy (VW Scirocco) uplasował się na 36. pozycji. Drugą istotną kwestią jest dobry automat. Jeśli sprawnie zmienia biegi, robi to szybciej nawet od doświadczonego kierowcy i pozwala bez zwłoki osiągnąć jak najlepszy rezultat. W samochodach z dobrą skrzynią automatyczną wyniki są powtarzalne, nawet jeśli za sterami siedzi mniej wykwalifikowany kierowca.
Samochody przyspieszają coraz lepiej
Współczesne auta są też coraz dynamiczniejsze. Kiedyś 7-8 sekund do 100 km/h przysługiwało tylko najlepszym, dzisiaj taki wynik osiągają mocniejsze wersje w autach z większości segmentów. Rezultat poniżej 7 sekund wciąż jest zarezerwowany dla samochodów sportowych, ewentualnie usportowionych hot-hatchy lub SUV-ów. Typowe przyspieszenie 9-10 sekund pozwala znaleźć się dopiero w drugiej połowie zestawienia, natomiast powyżej 12 sekund potrzebuje dopiero ostatnia „pięćdziesiątka” tabeli, składająca się głównie z aut miejskich.
Przyspieszenie jest zależne od wielu czynników
W niektórych autach, jak np. Porsche 911 lepszy rezultat uzyskała wersja z napędem 4×4 (w porównaniu z tylnym), natomiast w Skodzie Citigo pierwszą „setkę” szybciej osiągniemy wersją benzynową, a nie LPG. Kluczowe są także opony – na letnich auta lepiej nabierają prędkości, jak w przypadku Seata Exeo z silnikiem 1.8 Turbo. Różnica w zależności od opon wyniosła pół sekundy.
Najlepsi i najgorsi w poszczególnych klasach
Auta małe
Wszystkie miejsca podium zajmują różne odmiany Mini. Najszybszy jest Cooper S w automacie, później najmocniejsza odmiana w wersji Coupe. Tuż za nim znajdziemy pięciodrzwiowy wariant SD. Słabsze auta tego segmentu okupują głównie końcówkę tabeli, a na samym dole jest Chevrolet Spark z rezultatem 16 sekund. To prawie 3 razy gorzej od Mini.
Auta miejskie
Pierwsze 3 miejsca należą do usportowionych hot-hatchy. Na szczycie figuruje Audi S1, a drugi VW Polo R WRC jest już o 0,8 sekundy od niego gorszy. Trzecie miejsce zajął Peugeot 208 GTi, przyspieszający do „setki” w 6,8 sekundy. Najgorzej natomiast wypadła Skoda Fabia w podstawowej wersji 1.0 – 17 sekund dało jej też ostatnie miejsce na tle wszystkich. „Tyły” tabeli zajmuje również wiele innych aut miejskich.
Kompakty
Podobna sytuacja. Spośród kompatowych hot-hatchy najszybszy jest Golf R i Scirocco, zajmujące w zestawieniu ogólnym 24. i 36. miejsce. Tuż za nimi znalazło się Subaru Impreza STI, a nieco dalej Ford Focus RS i Renault Megane RS. Najwolniejszymi autami klasy kompaktowej została Skoda Rapid z 1.6 TDI pod maską i Renault Fluence z benzyniakiem 1.6. Przyspieszenie na poziomie 12,2 s dało im równe 300. miejsce.
Klasa średnia
BMW górą – topowe diesle w serii 3 i 4 pozwalają osiągnąć rezultat poniżej 5 sekund do 100 km/h, czyli bardzo dobre 19. miejsce w zestawieniu. Z aut bawarskiej marki lepiej przyspiesza tylko X6M i elektryczne i8. Za nimi uplasowało się Volvo V60 T60, a niewiele dalej znajdziemy Subaru Legacy GT. Najdalej znalazło się Audi A4 Avant. Diesel 2.0 TDI rozpędza je do 100 km/h w 10,7 sekundy, przez co wylądowało na 239. pozycji.
Klasa wyższa
Potężne Audi RS7 osiąga pierwszą „setkę” już po sensacyjnych 3,6 s i zasłużenie jest najlepiej przyspieszającym autem klasy wyższej. Drugie RS6 Avant jest już o prawie sekundę gorsze, ale i tak konkurenci zostają w tyle – trzecim BMW 550i GT 100 km/h będziemy jechać dopiero po 5,6 sekundy. W tym segmencie znajdziemy same szybkie auta. Najdalej jest BMW 520d, mające i tak przyzwoity rezultat ponad 8 sekund (113. miejsce).
SUV-y i crossovery
Najlepszym SUV-em okazało się BMW X1 xDrive25i, które przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, co daje mu dopiero 65. miejsce w tabeli. Dokładnie tak samo jest w przypadku Subaru Forestera z silnikiem 2.5T. Usportowiony Nissan Juke Nismo potrzebuje już ponad sekundę dłużej. Crossovery, podobnie jak auta miejskie, znajdziemy głównie na końcu. Najwolniejsza Dacia Duster w podstawowej wersji silnikowej potrzebuje aż 14,6 sekundy, co jest znacznie gorszym rezultatem niż podaje producent. Jeszcze za nim uplasował się Fiat Panda Cross, ale to auto niszowe, rzadko spotykane na polskich drogach.
Duże SUV-y i auta terenowe
Najszybsze SUV-y plasują się w pierwszej dwudziestce zestawienia. Porsche Cayenne Turbo i BMW X6M „setkę” mają już po 4,5 i 4,7 s i zajmują odpowiednio 13. i 17. miejsce. Topowa odmiana Jeepa Grand Cherokee depcze im po piętach i przyspiesza zaledwie 0,2 s gorzej. Hybrydowy Lexus RX wypadł natomiast najgorzej w klasie, co nie oznacza, że jest ospały – 8,9 sekundy i 147. lokata.
Minivany
Zaskoczenie – elektryczne BMW i3 znacząco wyprzedziło konkurentów i zajęło 87. miejsce. Drugim na podium i najlepszym minivanem z tradycyjnym źródłem napędu został Mercedes B, który potrzebuje 8 sekund, by osiągnąć 100 km/h. Trzeci: Golf Sportsvan 1.4 TSI i jego 8,7 s. Ponownie Dacia „na tyłach” – ponad 16 sekund Logana MCV oznacza przedostatnie miejsce w zestawieniu ogólnym.
Auta sportowe
Zwycięzcą nie tylko w tym segmencie, ale w całym rankingu zostało Audi R8 V10 plus. Jako jedyne w sprincie do „setki” uzyskało wynik poniżej trzech sekund i „odsadziło” drugiego Jaguara F-Type i trzeciego Mercedesa SLS prawie o sekundę. Co ciekawe, samochody Audi znalazły się na wszystkich miejscach podium w całym teście. Najwolniejsze auto sportowe – Peugeot RCZ z dieslem – potrzebuje aż 8,9 s, czyli tyle co m.in. Skoda Octavia, Skoda Superb, Lexus RX.
Testowe wyniki przyspieszenia od 0 do 100 km/h
Marka i model | Przyspieszenie testowe | Przyspieszenie fabryczne | Różnica [%] | |
---|---|---|---|---|
1 | Audi R8 V10 plus | 2,9 | 3,2 | -9,4 |
2 | Audi RS 7 | 3,6 | 3,9 | -7,7 |
3 | Audi S8 | 3,8 | 4,1 | -7,3 |
3 | Jaguar F-Type Coupe R | 3,8 | 4,2 | -9,5 |
5 | Mercedes SLS | 3,9 | 3,8 | 2,6 |
6 | Porsche 911 Carrera 4S PDK | 4,1 | 4,3 | -4,7 |
7 | Aston Martin V12 Vantage S | 4,2 | 3,9 | 7,7 |
7 | Jaguar F-Type V8 S | 4,2 | 4,3 | -2,3 |
7 | Porsche 911 GTS 4 PDK | 4,2 | 4,0 | 5,0 |
10 | BMW i8 | 4,3 | 4,4 | -2,3 |
10 | Porsche 911 Carrera S PDK | 4,3 | 4,3 | 0,0 |
12 | Audi RS6 Avant | 4,4 | 4,6 | -4,3 |
13 | Porsche 911 GTS cabrio PDK | 4,5 | 4,4 | 2,3 |
13 | Porsche Cayenne Turbo | 4,5 | 4,5 | 0,0 |
15 | Porsche 911 Carrera 4S PDK (997) | 4,6 | 4,3 | 7,0 |
15 | Porsche Boxster GTS | 4,6 | 4,7 | -2,1 |
17 | BMW X6M | 4,7 | 4,7 | 0,0 |
17 | Porsche Cayman S PDK | 4,7 | 4,9 | -4,1 |
19 | BMW 335d | 4,8 | 4,8 | 0,0 |
19 | BMW 435d xDrive | 4,8 | 4,7 | 2,1 |
21 | Jeep Grand Cherokee SRT8 | 4,9 | 5,0 | -2,0 |
21 | Porsche 911 Targa 4S PDK | 4,9 | 4,6 | 6,5 |
23 | BMW M135i | 5,2 | 5,1 | 2,0 |
24 | Porsche Cayenne S 3.6 V6 | 5,4 | 5,4 | 0,0 |
24 | Volvo V60 T6 Polestar | 5,4 | 5,9 | -8,5 |
24 | VW Golf VI R | 5,4 | 5,5 | -1,8 |
27 | Audi S1 Sportback | 5,6 | 5,9 | -5,1 |
27 | Audi TT 2.0TFSI quattro S tronic | 5,6 | 5,3 | 5,7 |
27 | BMW 550i GT | 5,6 | 5,5 | 1,8 |
27 | Nissan 370Z Nismo | 5,6 | 5,2 | 7,7 |
31 | Audi A6 Allroad 3.0 TDI | 5,7 | 5,5 | 3,6 |
31 | BMW X4 xDrive30d | 5,7 | 5,8 | -1,7 |
33 | Audi A7 3.0 TFSI quattro | 5,8 | 5,6 | 3,6 |
33 | Audi A7 3.0 TDI quattro | 5,8 | 5,7 | 1,8 |
33 | Subaru Legacy GT 2.5T | 5,8 | 6,2 | -6,5 |
36 | Audi A8 3.0 TDI | 5,9 | 5,9 | 0,0 |
36 | Mercedes CLS 350 CGI | 5,9 | 6,1 | -3,3 |
36 | Nissan 370Z | 5,9 | 5,6 | 5,4 |
36 | VW Scirocco R FL | 5,9 | 5,7 | 3,5 |
40 | Subaru Impreza STI | 6,0 | 5,2 | 15,4 |
41 | Mercedes C 350 4MATIC aut. | 6,1 | 6,0 | 1,7 |
41 | Mercedes CLS 350 CDI | 6,1 | 6,2 | -1,6 |
43 | Audi Q7 3.0 TFSI | 6,2 | 6,1 | 1,6 |
43 | Mini Cooper S aut. | 6,2 | 6,7 | -7,5 |
43 | Porsche Cayenne S | 6,2 | 5,9 | 5,1 |
43 | Renault Megane RS RBR RB8 | 6,2 | 6,0 | 3,3 |
43 | VW Touareg 4.2 TDI | 6,2 | 5,8 | 6,9 |
48 | Audi A4 2.0 TFSI DSG quattro | 6,3 | 6,5 | -3,1 |
48 | Ford Focus RS | 6,3 | 5,9 | 6,8 |
48 | Volvo S80 T6 AWD aut. | 6,3 | 6,7 | -6,0 |
48 | VW Golf VII GTI Perormance | 6,3 | 6,4 | -1,6 |
48 | VW Scirocco 2.0 TSI DSG | 6,3 | 6,9 | -8,7 |
53 | BMW 5 xDrive35d GT | 6,4 | 6,0 | 6,7 |
53 | Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost | 6,4 | 5,8 | 10,3 |
53 | Mercedes G 500 | 6,4 | 6,1 | 4,9 |
53 | VW Passat B8 V. 2.0 BiTDI 4M DSG | 6,4 | 6,3 | 1,6 |
53 | VW Polo R WRC | 6,4 | 6,4 | 0,0 |
58 | Infiniti M37S | 6,5 | 6,2 | 4,8 |
58 | Renault Megane RS | 6,5 | 6,1 | 6,6 |
58 | Seat Leon Cupra R | 6,5 | 6,2 | 4,8 |
58 | VW Golf VI GTI DSG | 6,5 | 6,9 | -5,8 |
62 | Hyundai Genesis 3.8 | 6,6 | 6,4 | 3,1 |
62 | Infiniti G37 Cabrio | 6,6 | 6,4 | 3,1 |
62 | Mazda 3 MPS | 6,6 | 6,1 | 8,2 |
65 | BMW X1 xDrive25i | 6,7 | 6,5 | 3,1 |
65 | Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic | 6,7 | 6,6 | 1,5 |
65 | Subaru Forester 2.5T | 6,7 | 7,1 | -5,6 |
68 | Mercedes CLA 250 Shooting Brake | 6,8 | 6,9 | -1,4 |
68 | Mitsubishi Lancer Ralliart | 6,8 | 7,1 | -4,2 |
68 | Peugeot 208 GTI | 6,8 | 6,8 | 0,0 |
71 | Renault Clio RS Trophy | 6,9 | 6,6 | 4,5 |
72 | Citroen DS3 Racing | 7,0 | 6,5 | 7,7 |
72 | Mini Coupe Cooper S | 7,0 | 6,9 | 1,4 |
72 | Renault Clio RS | 7,0 | 6,7 | 4,5 |
72 | Volvo C30 T5 | 7,0 | 6,7 | 4,5 |
76 | Audi Q5 hybrid | 7,1 | 7,1 | 0,0 |
76 | Ford Focus ST | 7,1 | 6,8 | 4,4 |
76 | Opel Corsa OPC | 7,1 | 6,8 | 4,4 |
76 | Opel Insignia OPC | 7,1 | 6,3 | 12,7 |
76 | Seat Leon SC 1.8 TSI FR | 7,1 | 7,1 | 0,0 |
81 | Audi A4 Allroad 2.0 TFSI S tronic | 7,2 | 6,9 | 4,3 |
81 | Ford Fiesta ST | 7,2 | 6,9 | 4,3 |
81 | Mercedes E 350 CDI | 7,2 | 6,9 | 4,3 |
81 | Mini 5d Cooper SD | 7,2 | 7,3 | -1,4 |
81 | Mini Clubman Cooper S AT8 | 7,2 | 7,1 | 1,4 |
86 | Peugeot 207 RC | 7,3 | 7,1 | 2,8 |
87 | Audi A5 Sportback 2.0 TSI DSG Quattro | 7,4 | 6,6 | 12,1 |
87 | BMW i3 | 7,4 | 7,2 | 2,8 |
87 | Mercedes ML 350 CDI BE | 7,4 | 7,4 | 0,0 |
87 | Mini Cooper S Cabrio | 7,4 | 7,4 | 0,0 |
87 | Nissan Juke Nismo RS | 7,4 | 7,0 | 5,7 |
87 | Skoda Superb 2.0 TSI DSG | 7,4 | 7,8 | -5,1 |
93 | Fiat 500 Abarth esseesse | 7,5 | 7,4 | 1,4 |
93 | Mercedes E 350 CDI T 4Matic | 7,5 | 7,5 | 0,0 |
93 | VW Golf VII GTD | 7,5 | 7,5 | 0,0 |
93 | VW Touareg 3.0 TDI | 7,5 | 8,7 | -13,8 |
97 | Honda Civic Type-R VIII | 7,6 | 6,6 | 15,2 |
97 | Mini Paceman Cooper S ALL4 | 7,6 | 7,5 | 1,3 |
99 | Citroen DS3 1.6 THP | 7,7 | 8,1 | -4,9 |
99 | Mercedes C 220 BlueTEC | 7,7 | 7,4 | 4,1 |
99 | Nissan Juke 1.6 4WD CVT | 7,7 | 8,4 | -8,3 |
99 | Skoda Octavia RS | 7,7 | 8,4 | -8,3 |
99 | Toyota GT 86 | 7,7 | 7,6 | 1,3 |
99 | Volvo V60 D5 AWD Polestar | 7,7 | 7,5 | 2,7 |
105 | Opel Insignia C. T. 2.0T 4x4 | 7,8 | 7,9 | -1,3 |
105 | Subaru BRZ | 7,8 | 7,6 | 2,6 |
107 | Mazda MX-5 | 7,9 | 7,6 | 3,9 |
107 | VW Golf VII 1.4 TSI | 7,9 | 8,4 | -6,0 |
109 | Mercedes B 220 4Matic 7G-DCT | 8,0 | 7,5 | 6,7 |
109 | Range Rover TDV6 | 8,0 | 7,9 | 1,3 |
109 | Saab 9-5 2.0T XWD | 8,0 | 7,9 | 1,3 |
109 | Seat Leon ST 2.0 TDI FR | 8,0 | 7,8 | 2,6 |
113 | BMW 520d xDrive | 8,1 | 8,1 | 0,0 |
113 | Mazda 6 2.5 AT | 8,1 | 7,8 | 3,8 |
113 | Volvo V40 T3 | 8,1 | 8,8 | -8,0 |
116 | BMW X3 xDrive20d | 8,2 | 8,2 | 0,0 |
116 | Hyundai Tucson 2.0 CRDI | 8,2 | 9,9 | -17,2 |
116 | VW Golf VI 1.4 TSI | 8,2 | 8,0 | 2,5 |
119 | Alfa Romeo 159 2.0 JTDm | 8,3 | 8,8 | -5,7 |
119 | Ford Focus 1.6 EcoBoost | 8,3 | 8,0 | 3,8 |
119 | Mazda CX-7 2.3T | 8,3 | 8,2 | 1,2 |
119 | Peugeot 308 GTI | 8,3 | 8,8 | -5,7 |
119 | Volvo V60 Cross Country D4 | 8,3 | 8,9 | -6,7 |
124 | Audi A4 2.0 TDI | 8,4 | 8,3 | 1,2 |
124 | Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk | 8,4 | 8,0 | 5,0 |
124 | Mazda CX-5 2.2d | 8,4 | 9,4 | -10,6 |
124 | Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 | 8,4 | 8,4 | 0,0 |
128 | Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel | 8,5 | 8,5 | 0,0 |
128 | Honda Accord 2.2 CDTI sedan | 8,5 | 8,8 | -3,4 |
128 | Honda Civic 1.8 | 8,5 | 8,7 | -2,3 |
128 | Subaru Levorg 1.6T CVT | 8,5 | 8,9 | -4,5 |
128 | Volvo XC90 D5 AWD | 8,5 | 7,8 | 9,0 |
128 | VW Beetle 1.4 TSI | 8,5 | 8,3 | 2,4 |
128 | VW Passat B7 1.8 TSI kombi | 8,5 | 8,7 | -2,3 |
135 | Land Rover Discovery 4 3.0 D | 8,6 | 9,6 | -10,4 |
135 | Peugeot 508 1.6 THP | 8,6 | 8,6 | 0,0 |
135 | Skoda Yeti 1.8 TSI | 8,6 | 8,4 | 2,4 |
138 | Skoda Superb Combi 2.0 TDI | 8,7 | 8,1 | 7,4 |
138 | VW Golf Sportsvan 1.4 TSI | 8,7 | 8,8 | -1,1 |
138 | VW Golf VII Variant 2.0 TDI | 8,7 | 8,9 | -2,2 |
141 | Citroen C5 Cross Tourer 2.2 HDi | 8,8 | 8,6 | 2,3 |
141 | Seat Exeo 1.8T | 8,8 | 9,3 | -5,4 |
141 | Seat Exeo 2.0 TDI | 8,8 | 8,4 | 4,8 |
141 | Skoda Octavia 1.4 TSI | 8,8 | 8,4 | 4,8 |
141 | Toyota GT 86 aut. | 8,8 | 8,2 | 7,3 |
141 | VW Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG | 8,8 | 9,2 | -4,3 |
147 | Lexus RX 450h | 8,9 | 7,9 | 12,7 |
147 | Peugeot RCZ 2.0 HDi | 8,9 | 8,6 | 3,5 |
147 | Seat Exeo ST 2.0 TDI | 8,9 | 8,4 | 6,0 |
147 | Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 | 8,9 | 8,7 | 2,3 |
147 | Skoda Superb 1.4 TSI | 8,9 | 8,6 | 3,5 |
152 | BMW 218d Active Tourer aut. | 9,0 | 8,9 | 1,1 |
152 | Ford Focus 1.6 T | 9,0 | 8,6 | 4,7 |
152 | Lancia Voyager 3.6 | 9,0 | 8,5 | 5,9 |
152 | Volvo V60 D3 | 9,0 | 9,4 | -4,3 |
152 | VW Passat B8 2.0 TDI DSG | 9,0 | 8,7 | 3,4 |
157 | Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB | 9,1 | 7,8 | 16,7 |
157 | Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT 4WD | 9,1 | 9,1 | 0,0 |
157 | Mazda 3 2.0 | 9,1 | 10,4 | -12,5 |
157 | VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG | 9,1 | 8,9 | 2,2 |
161 | Audi A1 1.4 TFSI S tronic | 9,2 | 9,1 | 1,1 |
161 | Ford Focus 1.5 EcoBoost | 9,2 | 8,9 | 3,4 |
161 | Ford Mondeo 5d 1.6 EcoBoost | 9,2 | 9,3 | -1,1 |
161 | Mazda 6 2.2 MZR-CD | 9,2 | 8,5 | 8,2 |
161 | Renault Laguna 2.0 dCi kombi | 9,2 | 10,0 | -8,0 |
166 | Citroen C4 1.2 THP | 9,3 | 10,8 | -13,9 |
166 | Ford S-Max 2.0 TDCi aut. | 9,3 | 9,5 | -2,1 |
166 | Opel Insignia ST 2.0 CDTI BiTurbo 4x4 | 9,3 | 9,1 | 2,2 |
166 | Seat Exeo 1.8T | 9,3 | 9,3 | 0,0 |
166 | Subaru Impreza XV 2.0d | 9,3 | 9,0 | 3,3 |
166 | Volvo V40 D3 aut. | 9,3 | 9,3 | 0,0 |
172 | Honda CR-Z | 9,4 | 9,9 | -5,1 |
172 | Hyundai i40 2.0 | 9,4 | 9,5 | -1,1 |
172 | Hyundai Veloster | 9,4 | 9,7 | -3,1 |
172 | Seat Alhambra 2.0 TDI DSG | 9,4 | 8,9 | 5,6 |
172 | Seat Leon 1.4 TSI | 9,4 | 9,3 | 1,1 |
172 | Toyota Auris 1.8 | 9,4 | 9,5 | -1,1 |
178 | Citroen C5 1.6 THP | 9,5 | 9,5 | 0,0 |
179 | Citroen C5 2.2 HDi Break | 9,6 | 10,4 | -7,7 |
179 | Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD | 9,6 | 9,8 | -2,0 |
179 | Opel Insignia 2.0 CDTI Aut. | 9,6 | 9,6 | 0,0 |
179 | VW Touran 1.4 TSI DSG | 9,6 | 8,9 | 7,9 |
183 | Kia Optima 2.0 | 9,7 | 9,5 | 2,1 |
183 | Nissan Qashqai 2.0 dCi | 9,7 | 9,9 | -2,0 |
183 | Opel Astra GTC 2.0 CDTI | 9,7 | 8,9 | 9,0 |
183 | Opel Astra ST 2.0 CDTI | 9,7 | 9,5 | 2,1 |
183 | Peugeot 3008 2.0 HDi | 9,7 | 9,7 | 0,0 |
183 | Peugeot 5008 1.6 THP | 9,7 | 9,6 | 1,0 |
183 | Smart Cabrio Brabus | 9,7 | 8,9 | 9,0 |
183 | VW Polo 1.2 TSI DSG | 9,7 | 9,7 | 0,0 |
183 | VW Polo 1.2 TSI R-Line | 9,7 | 9,7 | 0,0 |
192 | Ford Mondeo 2.2 TDCI kombi | 9,8 | 8,9 | 10,1 |
192 | Opel Insignia Country T. 2.0d BiT. 4x4 | 9,8 | 9,9 | -1,0 |
192 | Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi | 9,8 | 9,5 | 3,2 |
192 | Renault Grand Scenic 2.0 dCi | 9,8 | 9,5 | 3,2 |
196 | Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost | 9,9 | 9,3 | 6,5 |
196 | Mazda CX-5 2.0 | 9,9 | 10,5 | -5,7 |
196 | Skoda Fabia 1.2 TSI DSG | 9,9 | 9,4 | 5,3 |
196 | Suzuki Kizashi 2.4 4WD CVT | 9,9 | 8,8 | 12,5 |
196 | VW Golf VI 2.0 TDI DSG | 9,9 | 9,3 | 6,5 |
201 | Chevrolet Malibu 2.4 aut. | 10,0 | 10,2 | -2,0 |
201 | Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI | 10,0 | 9,8 | 2,0 |
201 | Mercedes B 200 CDI | 10,0 | 9,5 | 5,3 |
201 | Mercedes GLA 200 CDI DCT 4Matic | 10,0 | 9,9 | 1,0 |
201 | Peugeot 508 RXH | 10,0 | 8,5 | 17,6 |
201 | Renault Megane Grandtour 2.0 dCi | 10,0 | 9,8 | 2,0 |
201 | Seat Toledo 1.6 TDI | 10,0 | 10,4 | -3,8 |
201 | Volvo XC70 D3 2.0d Ocean Race | 10,0 | 10,2 | -2,0 |
209 | Fiat Linea 1.4 T-JET | 10,1 | 9,2 | 9,8 |
209 | SsangYong Korando D20T AWD | 10,1 | 10,0 | 1,0 |
209 | Volvo S60 2.0d | 10,1 | 9,4 | 7,4 |
212 | Citroen C4 Picasso 1.6THP | 10,2 | 9,9 | 3,0 |
212 | Mercedes V 250 BlueTEC | 10,2 | 9,1 | 12,1 |
212 | Mini Countryman Cooper D | 10,2 | 10,9 | -6,4 |
212 | Mitsubishi Outlander PHEV | 10,2 | 11,0 | -7,3 |
212 | Opel Insignia 1.6 SIDI | 10,2 | 9,2 | 10,9 |
212 | Opel Mokka 1.4 Turbo 4WD | 10,2 | 9,8 | 4,1 |
212 | Subaru Outback 2.0D | 10,2 | 9,7 | 5,2 |
212 | Toyota Auris 1.2T | 10,2 | 10,1 | 1,0 |
212 | Toyota Avensis Touring Sports 1.8 147 | 10,2 | 9,7 | 5,2 |
212 | VW Tiguan 2.0 TDI | 10,2 | 10,5 | -2,9 |
222 | Fiat 500X 1.4T FWD | 10,3 | 9,8 | 5,1 |
222 | Honda CR-V 2.2 i-CDTi | 10,3 | 10,3 | 0,0 |
222 | Subaru Forester 2.0d | 10,3 | 10,2 | 1,0 |
222 | Toyota Auris 1.6 | 10,3 | 10,0 | 3,0 |
222 | Toyota Auris 2.0 D-4D | 10,3 | 10,0 | 3,0 |
222 | Toyota Avensis 2.0 D-4D | 10,3 | 9,8 | 5,1 |
228 | Honda Civic 1.6 i-DTEC | 10,4 | 10,5 | -1,0 |
228 | Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 | 10,4 | 10,4 | 0,0 |
228 | VW Passat B7 2.0 TDI DSG | 10,4 | 9,8 | 6,1 |
231 | Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD | 10,5 | 10,2 | 2,9 |
231 | Peugeot 508 2.0 HDi | 10,5 | 9,8 | 7,1 |
231 | VW Jetta 1.2 TSI | 10,5 | 10,9 | -3,7 |
231 | VW Passat B5 1.9 TDI | 10,5 | 10,2 | 2,9 |
235 | Kia Cee'd 1.0 T-GDI | 10,6 | 11,1 | -4,5 |
235 | Opel Insignia 2.0 CDTI | 10,6 | 11,1 | -4,5 |
235 | Renault Scenic 1.4 TCe | 10,6 | 10,5 | 1,0 |
235 | Skoda Octavia 1.2 TSI DSG | 10,6 | 10,8 | -1,9 |
239 | Audi A4 Avant 2.0 TDI | 10,7 | 9,7 | 10,3 |
239 | Renault Grand Scenic 1.6 dCi | 10,7 | 11,1 | -3,6 |
241 | Fiat Sedici 2.0 D | 10,8 | 11,2 | -3,6 |
241 | Kia Sportage 1.6 2WD | 10,8 | 11,1 | -2,7 |
241 | Nissan Micra 1.2 turbo DIG-S | 10,8 | 11,3 | -4,4 |
241 | VW Multivan T6 2.0 BiTDI Gen.Six | 10,8 | 10,0 | 8,0 |
245 | Citroen C4 1.6 HDi | 10,9 | 11,3 | -3,5 |
245 | Honda Jazz 1.4 | 10,9 | 12,6 | -13,5 |
245 | Renault Megane CC 1.4 TCe | 10,9 | 10,7 | 1,9 |
245 | Toyota RAV4 2.2 D-4D | 10,9 | 10,0 | 9,0 |
249 | Chevrolet Cruze 1.8 | 11,0 | 10,0 | 10,0 |
250 | Citroen DS4 1.6 HDi | 11,1 | 11,3 | -1,8 |
250 | Mazda 3 1.6 | 11,1 | 12,2 | -9,0 |
250 | Mitsubishi ASX 1.6 2WD | 11,1 | 11,1 | 0,0 |
250 | Mitsubishi ASX 1.8 DID | 11,1 | 10,3 | 7,8 |
250 | Nissan Qashqai 1.2 DIG-T | 11,1 | 11,3 | -1,8 |
250 | Suzuki Vitara 1.6 4x4 | 11,1 | 12,0 | -7,5 |
250 | Toyota Prius III | 11,1 | 10,4 | 6,7 |
250 | Toyota Verso 1.8 | 11,1 | 10,4 | 6,7 |
258 | BMW 116i | 11,2 | 10,9 | 2,8 |
258 | Fiat 500X 1.6 E-Torq FWD | 11,2 | 11,5 | -2,6 |
258 | Ford Kuga 2.0 TDCi | 11,2 | 10,4 | 7,7 |
258 | Kia Soul 1.6 GDI | 11,2 | 11,0 | 1,8 |
258 | Mazda CX-3 1.5d 4x4 | 11,2 | 10,5 | 6,7 |
258 | Mitsubishi Outlander 2.0 DID | 11,2 | 10,8 | 3,7 |
258 | Opel Zafira Tourer 1.4 T 140 EcoFLEX | 11,2 | 10,7 | 4,7 |
258 | Seat Ibiza ST 1.6 TDI | 11,2 | 10,9 | 2,8 |
258 | Skoda Fabia Combi 1.2 TSI | 11,2 | 11,0 | 1,8 |
258 | Toyota Verso 2.0 D-4D | 11,2 | 11,3 | -0,9 |
268 | Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi | 11,3 | 12,4 | -8,9 |
268 | Honda CR-V 1.6 i-DTEC | 11,3 | 11,2 | 0,9 |
268 | Honda Insight | 11,3 | 12,4 | -8,9 |
268 | Kia Soul 1.6 CRDI | 11,3 | 11,3 | 0,0 |
268 | Kia Soul EV | 11,3 | 12,0 | -5,8 |
273 | Dacia Lodgy 1.2 TCe | 11,4 | 11,1 | 2,7 |
273 | Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir | 11,4 | 10,8 | 5,6 |
273 | Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | 11,4 | 11,2 | 1,8 |
273 | Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi | 11,4 | 11,2 | 1,8 |
273 | Hyundai ix35 2.0 MPI 4WD | 11,4 | 10,7 | 6,5 |
273 | Renault Scenic Xmod 1.2 TCe | 11,4 | 11,4 | 0,0 |
279 | Honda City | 11,5 | 11,6 | -0,9 |
279 | Nissan X-Trail 1.6 dCi | 11,5 | 11,0 | 4,5 |
279 | Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD | 11,5 | 12,0 | -4,2 |
282 | Citroen C3 1.6 HDi | 11,6 | 11,0 | 5,5 |
282 | Opel Astra 1.7 CDTi | 11,6 | 11,5 | 0,9 |
282 | Renault Clio 1.2 TCe | 11,6 | 11,0 | 5,5 |
282 | Skoda Octavia Tour 1.6 | 11,6 | 12,3 | -5,7 |
286 | Lexus CT 200h | 11,7 | 10,3 | 13,6 |
286 | Opel Corsa 1.4 Turbo | 11,7 | 11,0 | 6,4 |
288 | Chevrolet Cruze 1.6 | 11,8 | 11,8 | 0,0 |
288 | Citroen C3 1.4 VTi | 11,8 | 10,6 | 11,3 |
288 | Citroen C3 Picasso 1.6 HDi | 11,8 | 12,1 | -2,5 |
288 | Nissan Juke 1.5 dCi | 11,8 | 11,2 | 5,4 |
288 | Toyota Yaris 1.33 | 11,8 | 11,7 | 0,9 |
293 | Ford Focus 1.6 TDCI | 11,9 | 10,9 | 9,2 |
293 | Toyota Prius+ | 11,9 | 11,3 | 5,3 |
295 | Dacia Logan 0.9 TCe | 12,0 | 11,1 | 8,1 |
295 | Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost | 12,0 | 12,3 | -2,4 |
295 | Toyota Yaris HSD | 12,0 | 11,8 | 1,7 |
298 | Suzuki Swift 1.3 | 12,1 | 11,0 | 10,0 |
298 | VW Jetta 1.6 TDI DSG | 12,1 | 11,7 | 3,4 |
300 | Lancia Ypsilon 0.9 | 12,2 | 11,9 | 2,5 |
300 | Renault Fluence 1.5 dCi | 12,2 | 10,4 | 17,3 |
300 | Renault Fluence 1.6 | 12,2 | 11,7 | 4,3 |
300 | Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG | 12,2 | 12,1 | 0,8 |
304 | Peugeot 207 SW 1.6 HDi | 12,3 | 13,7 | -10,2 |
304 | VW Polo 1.4 | 12,3 | 11,9 | 3,4 |
306 | VW Sharan 2.0 TDI DSG | 12,4 | 10,9 | 13,8 |
307 | Fiat 500 TwinAir | 12,5 | 11,5 | 8,7 |
307 | Toyota Verso 1.6 D-4D | 12,5 | 12,7 | -1,6 |
309 | Chevrolet Spark 1.2 | 12,6 | 12,1 | 4,1 |
309 | Seat Ibiza 1.6 TDI | 12,6 | 12,0 | 5,0 |
311 | Peugeot 207 1.4 | 12,7 | 11,5 | 10,4 |
312 | Kia Rio 1.2 | 12,8 | 13,1 | -2,3 |
313 | Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS | 13,0 | 12,8 | 1,6 |
314 | Dacia Duster 1.5 dCi | 13,1 | 12,9 | 1,6 |
314 | Fiat Punto Evo 1.3 JTD | 13,1 | 11,7 | 12,0 |
314 | Hyundai i20 1.2 | 13,1 | 13,1 | 0,0 |
314 | Nissan Note 1.4 | 13,1 | 13,1 | 0,0 |
314 | Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D | 13,1 | 12,5 | 4,8 |
319 | Renault Clio 0.9 TCe | 13,2 | 12,2 | 8,2 |
319 | Toyota Urban Cruiser 1.3 VVTi | 13,2 | 12,5 | 5,6 |
321 | Citroen Berlingo XTR 1.6 HDi | 13,3 | 12,4 | 7,3 |
322 | Fiat 500 1.2 | 13,4 | 12,9 | 3,9 |
322 | Peugeot 3008 1.6 HDi | 13,4 | 12,2 | 9,8 |
322 | Toyota Aygo 1.0 | 13,4 | 14,2 | -5,6 |
325 | Suzuki Alto | 13,5 | 14,0 | -3,6 |
326 | Ford B-Max 1.4 | 13,6 | 13,8 | -1,4 |
327 | Suzuki Celerio 1.0 | 13,7 | 13,5 | 1,5 |
328 | Ford Ka 1.2 | 13,8 | 13,3 | 3,8 |
328 | Nissan Note 1.2 | 13,8 | 13,7 | 0,7 |
328 | Volvo V70 1.6D | 13,8 | 13,5 | 2,2 |
331 | Skoda Citigo 1.0 LPG (na benz.) | 13,9 | 13,2 | 5,3 |
332 | Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 HDi | 14,1 | 13,4 | 5,2 |
332 | Skoda Citigo 1.0 LPG (na gazie) | 14,1 | 13,2 | 6,8 |
332 | Skoda Fabia 1.4 TDI | 14,1 | 14,8 | -4,7 |
332 | VW Up! 1.0 | 14,1 | 13,2 | 6,8 |
336 | Kia Picanto 1.0 | 14,2 | 14,4 | -1,4 |
336 | VW Polo 1.2 TDI BlueMotion | 14,2 | 13,6 | 4,4 |
336 | VW Polo 1.6 TDI | 14,2 | 13,9 | 2,2 |
339 | Citroen C4 Cactus 1.2 | 14,3 | 14,5 | -1,4 |
340 | Dacia Duster 1.6 | 14,6 | 12,5 | 16,8 |
341 | Fiat Panda Cross 1.3 MTJ | 14,8 | 14,3 | 3,5 |
342 | Fiat Panda 1.2 | 14,9 | 14,2 | 4,9 |
343 | Skoda Citigo 1.0 | 15,0 | 14,4 | 4,2 |
344 | Fiat Panda 4x4 1.3 MTJ | 15,2 | 14,5 | 4,8 |
345 | Opel Corsa 1.3 CDTi | 15,5 | 15,2 | 2,0 |
346 | Renault Twingo SCe | 15,8 | 14,5 | 9,0 |
347 | Dacia Logan MCV 1.2 LPG (na benz.) | 15,9 | 14,5 | 9,7 |
348 | Chevrolet Spark 1.0 | 16,0 | 15,5 | 3,2 |
349 | Dacia Logan MCV 1.2 LPG (na gazie) | 16,6 | 15,1 | 9,9 |
350 | Skoda Fabia 1.0 | 17,0 | 15,7 | 8,3 |