Dbać o środowisko naturalne można na wiele sposobów. Produkcja niskoemisyjnych samochodów to nie wszystko. Volvo sięga także po mniej typowe rozwiązania.

Szwedzka marka konsekwentnie rozwija swoją gamę hybrydowych modeli. Ostatnio do oferty dołączyło Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid. Szwedzi przygotowują się również do rynkowego debiutu pierwszego w pełni elektrycznego auta, bazującego na miejskim SUV-ie XC40. A to jeszcze nie koniec działań Volvo, które mają przyczynić się do poprawy jakości powietrza.

Z ciekawą inicjatywą wyszedł portugalski oddział Volvo. W Porto został zainstalowany specjalny nośnik reklamowy, który przez 3 miesiące neutralizował szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Billboard miał powierzchnię 250 metrów kwadratowych i umieszczono na nim reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo. Winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytanu, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeń (m.in. dwutlenek azotu, dwutlenek siarki i lotne związki organiczne) w momencie ich kontaktu z powierzchnią nośnika. Billboard Volvo filtruje powietrze równie skutecznie, co 250 drzew – odpowiada to wytwarzaniu około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.

Nietypowy nośnik reklamowy był używany do końca lutego, a następnie został wykorzystany do produkcji toreb i akcesoriów modowych. W portugalskim oddziale Volvo pracują już nad tym, aby w kwietniu tego roku zainstalować w Lizbonie podobny billboard o jeszcze większej powierzchni, dzięki czemu będzie jeszcze skuteczniej oczyszczać powietrze ze spalin.

Od jakiegoś czasu Volvo stara się również, aby w procesach logistycznych wykorzystywać transport kolejowy zamiast drogowego. Wcześniej transport nowych aut między belgijską fabryką w Ghent a magazynem w północnych Włoszech odbywał się drogą kołową. Po wdrożeniu transportu kolejowego udało się obniżyć emisję CO2 na tym odcinku o niemal 75%, a z kolei na trasie z Ghent do drugiej bazy logistycznej w Austrii emisje zmniejszyły się prawie o połowę.

Podobne rozwiązania szwedzka marka planuje wprowadzić także w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Do 2025 roku Volvo chce obniżyć o 25% emisje związane z działaniami operacyjnymi takimi jak logistyka. Osiągnięcie tego celu będzie konkretnym krokiem w kierunku zrealizowania ambicji tej firmy, by do 2040 r. osiągnąć neutralność klimatyczną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here