NowościAktualnościVolkswageny ID.3 i ID.4 – nowe oprogramowanie, nowe możliwości

Volkswageny ID.3 i ID.4 – nowe oprogramowanie, nowe możliwości

Dzięki nowemu oprogramowaniu elektryczne auta z rodziny ID. zyskają dodatkowe funkcje. Aktualizacja dotyczy wszystkich modeli, również tych, które zostały już dostarczone do klientów. Dowiedz się więcej na ten temat.

Oprogramowanie ID. Software 3.0, które zostało wprowadzone wraz z Volkswagenem ID.5, teraz debiutuje także w pozostałych modelach z rodziny ID. Z nowych funkcjonalności już niedługo będą mogli skorzystać właściciele ID.3 oraz ID.4 – według zapowiedzi, zdalna aktualizacja systemu zostanie udostępniona bezpłatnie w drugim kwartale tego roku.

Jakie konkretnie funkcje zyskają użytkownicy, którzy zaktualizują oprogramowanie w swoich elektrycznych Volkswagenach? Poniżej przedstawiamy najważniejsze nowości:

  • Travel Assist z danymi z inteligencji zbiorowej – ten opcjonalny system utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, dopasowując się przy tym do stylu jazdy kierowcy – może ustawić auto bliżej prawej lub lewej krawędzi. Travel Assist dba także o odpowiedni odstęp od poprzedzającego pojazdu i utrzymuje zadaną prędkość. Co istotne, prędkość samochodu może być dostosowana do obowiązujących na danym odcinku ograniczeń oraz układu drogi (np. zakręty, ronda).

Volkswagen - ID. Software 3.0

  • Automatyczna zmiana pasa ruchu – system Travel Assist obserwuje otaczający ruch drogowy, a na autostradzie może w razie potrzeby aktywnie wspomagać zmianę pasa ruchu (przy prędkości powyżej 90 km/h). Automatyczną zmianę pasa inicjuje się poprzez włączenie kierunkowskazu, pod warunkiem oczywiście, że czujniki nie wykryją w otoczeniu żadnych przeszkód, a kierowca trzyma ręce na kierownicy.

Volkswagen - ID. Software 3.0

  • Park Assist Plus z funkcją pamięci – inteligentny asystent parkowania może wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować samochód, bez ingerencji kierowcy, którego zadaniem jest jedynie aktywacja systemu. Największą nowością jest funkcja pamięci, dzięki której auto może „nauczyć się” do pięciu różnych manewrów, np. parkowania pod domem lub w garażu.
  • Nowe funkcje wyświetlaczy – opcjonalny wyświetlacz HUD przekazuje teraz więcej informacji, m.in. obok danych z nawigacji, wyświetlana jest także ikona akumulatora ze stan naładowania (w %), a ikony kierunkowskazów są lepiej widoczne.

Volkswagen - ID. Software 3.0

  • Zaktualizowana nawigacja – opcjonalny system nawigacji lokalizuje samochód dokładnie na pasie ruchu, co pozwala z odpowiednio dużym wyprzedzeniem sugerować zmianę pasa ruchu na zjazdach z autostrady i skrzyżowaniach.
  • Zoptymalizowana kontrola głosowa – system rozpoznaje polecenia znacznie szybciej i dokładniej, rozumie ogólne zwroty oraz potoczne pytania i wyrażenia, a także jest w stanie określić, kto wypowiada polecenie (kierowca czy pasażer). Skuteczność rozpoznawania mowy wynosi obecnie ok. 95%.

Volkswagen - ID. Software 3.0

  • Większa moc ładowania – modele z rodziny ID. wyposażone w baterię 77 kWh mogą być ładowane z maksymalną mocą do 135 kW (wcześniej – 125 kW). Poprawiono również zarządzanie temperaturą akumulatora, dzięki czemu można przejechać większy dystans, zwłaszcza gdy temperatura otoczenia jest niska, a ponadto można aktywować funkcję Battery Care Mode, która ogranicza maksymalny stopień naładowania do 80%.
  • Inteligentne planowanie podróży – menu ładowania otrzymało bardziej przejrzystą strukturę i zawiera więcej informacji. W przypadku dłuższych podróży, kalkulator trasy online w nawigacji wyznacza trasę z wieloma przystankami, umożliwiając jak najszybsze dotarcie do celu. Uwzględnia on m.in. dane o ruchu drogowym, jak również pożądany poziom naładowania akumulatora po dotarciu do miejsca docelowego czy celu pośredniego. Przystanki na ładowanie są oceniane dynamicznie, co oznacza, że proponowana trasa może np. obejmować dwa krótkie ładowania o wysokiej mocy zamiast jednego dłuższego na stacji o niskiej mocy.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji