Oto najmocniejszy Volkswagen T-Roc. Ma 300 KM i do 100 km/h rozpędza się w 4,9 s.
Volkswagen na salonie genewskim zaprezentuje T-Roca R – sportową wersję swojego mniejszego kompaktowego SUV-a. Na razie firma mówi o nim „bliski wersji produkcyjnej samochód koncepcyjny”, ale można przyjąć, że to tylko takie marketingowe zabiegi, bo auto – przynajmniej na zdjęciach wygląda na w 100 procentach seryjne. Oto najważniejsze cechy T-Roca R, które wyróżniają go od słabszych wersji.
Volkswagen T-Roc R – napęd
T-Roc R został wyposażony w benzynową, turbodoładowaną jednostkę 2.0 TSI rozwijającą 300 KM (jedynym mocniejszym SUV-em w gamie VW jest Touareg w wersjach 3.0 TSI 340 KM i nowej 4.0 TDI V8 421 KM) i 400 Nm. Połączono go z 7-biegową przekładnią DSG, a napęd przenoszony jest na cztery koła.
Volkswagen T-Roc R – osiągi
T-Roc R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s i uzyskuje – elektronicznie ograniczoną – prędkość maksymalną 250 km/h. Na razie nie podano jeszcze informacji na temat zużycia paliwa.
Volkswagen T-Roc R – układ jezdny
Topowa odmiana otrzymała inaczej zestrojone i obniżone zawieszenie, a układ kierowniczy ma zmienne przełożenie, tak by zdecydowanie reagował przy niższych prędkościach, a w trakcie szybkiej jazdy autostradowej nie powodował nerwowych reakcji auta. T-Roc R ma seryjnie 17-calowy układ hamulcowy i 18-calowe obręcze. Felgi o cal większe z oponami 235/40 są opcjonalne.
Volkswagen T-Roc R – elektronika
Do wyboru będzie kilka trybów jazdy, w tym specjalny, najbardziej sportowy – race. Ponadto do dyspozycji przewidziano system wspomagania dynamicznego ruszania, zapewniający maksymalną trakcję i pełne wykorzystanie potencjału silnika podczas startu (tzw. launch control). Co ciekawe, układ stabilizacji toru jazdy będzie można odłączyć.
Volkswagen T-Roc R – wygląd
Wersję R wyróżniają m.in. inaczej stylizowane grill, zderzaki, pionowe światła do jazdy dziennej czy podwójne końcówki wydechu. We wnętrzu nowa jest spłaszczona u dołu kierownica z łopatkami do zmiany biegów, sportowe fotele oraz nakładki pedałów i progów.