The new Volkswagen T-Roc

Produkowany od 2017 r. kompaktowy SUV doczekał się modernizacji. Oto najistotniejsze zmiany w Volkswagenie T-Roc po liftingu.

Volkswagen bardzo poważnie traktuje T-Roca. Od momentu debiutu w 2017 r. sprzedał się on w liczbie ponad miliona egzemplarzy, co dowodzi z jaką precyzją kompaktowy crossover Volkswagena „wstrzelił się” w wymagania odbiorców. Po czterech latach nadszedł czas premiery odświeżonego T-Roca – wizualnie, ale w większym stopniu we wnętrzu. Lifting dotknął nie tylko standardowy model, ale też i usportowionego T-Roca R oraz wersję kabriolet.

The new Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc po liftingu (fot. Volkswagen)

Volkswagen T-Roc po liftingu – nadwozie

Zmiany karoserii są subtelne. Z przodu ograniczają się do nowego wzornictwa zderzaka oraz reflektorów dostępnych standardowo w technologii LED, opcjonalnie jako matrycowe IQ LIGHT. Pojawiło się 5 nowych kolorów nadwozia oraz niespotykane dotąd wzory felg o średnicy 17-19 cali. Przeprojektowano także tylny zderzak oraz światła, które teraz są lekko przyciemnione. Dla wybranych wersji (m.in. Style) przewidziano dwukolorowe malowanie karoserii oraz udekorowanie jej elementami chromowanymi. Nie zabraknie też modnej ostatnimi czasy podświetlanej osłony chłodnicy.

Volkswagen T-Roc R po liftingu (fot. Volkswagen)
Volkswagen T-Roc R po liftingu (fot. Volkswagen)
Volkswagen T-Roc Cabriolet po liftingu (fot. Volkswagen)
Volkswagen T-Roc Cabriolet po liftingu (fot. Volkswagen)

Volkswagen T-Roc po liftingu – wnętrze

Lifting przyniósł najwięcej świeżości w środku T-Roca. Zmieniła się przede wszystkim konsola środkowa, a konkretnie umiejscowienie dotykowego ekranu, który teraz „wystaje” ponad deskę, a nie jest w nią wbudowany w całości. Panel klimatyzacji zyskał dotykową obsługę, lecz Volkswagen zapewnia, że jego „łatwość obsługi podczas jazdy zapewniają funkcjonalne rowki prowadzące”. Czas pokaże, na czym polega to rozwiązanie i na ile sprawdza się w praktyce.

Volkswagen T-Roc po liftingu (fot. Volkswagen)

Dotykowe panele znalazły się również na seryjnej, wielofunkcyjnej kierownicy. Za nią ulokowano, także dostępne bez dopłaty, cyfrowe wskaźniki wyświetlane na ekranie 8-calowym lub 10,25-calowym jako opcjonalny Digital Cockpit Pro. O komfort jazdy mają zadbać fotele ergoActive dostępne od wersji Style „w górę”. Kubatura wnętrza i objętość bagażnika nie zmieniły się względem wersji sprzed liftingu.

Volkswagen T-Roc po liftingu (fot. Volkswagen)

Volkswagen T-Roc po liftingu – wyposażenie

Na pokładzie T-Roca pojawi się wiele udogodnień z zakresu bezpieczeństwa i inforozrywki. Do kompaktowego SUV-a Volkswagena trafią takie opcje jak:

  • systemy Lane Assist, Front Assist i Park Assist;
  • aktywny tempomat ACC z regulacją prędkości przed ograniczeniami i zakrętami;
  • asystent jazdy IQ.DRIVE dopasowujący parametry jazdy do odczytywanych danych drogowych z GPS, wspomagany sygnałami z umieszczonej z przodu kamery;
  • system Modular Infotainment Toolkit z usługami We Connect Plus, Android Auto, Apple Car Play oraz sterowaniem głosowym;
  • system ochrony pasażerów PreCrash, naprężający pasy bezpieczeństwa i zamykający okna, by zoptymalizować działanie poduszek powietrznych.

Volkswagen T-Roc po liftingu (fot. Volkswagen)

Volkswagen T-Roc po liftingu – silniki

W tej kwestii nic się nie zmieni. Nadal dostępne będą trzy silniki TSI (1.0/110 KM, 1.5/150 KM i 2.0/190 KM) oraz turbodiesel 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy: 115 i 150 KM. Pod maską T-Roca R ponownie trafi 2.0 TSI rozwijający 300 KM. Silniki sprzężono z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi lub 7-biegowymi DSG. Odmiana 2.0 TDI/150 KM opcjonalnie otrzyma napęd 4MOTION, który z kolei seryjnie trafi do 2.0 TSI/190 KM.

Volkswagen T-Roc po liftingu (fot. Volkswagen)

Volkswagen T-Roc po liftingu – cena

Volkswagen T-Roc po liftingu pojawi się w salonach wiosną 2022 roku. Ceny, po przeliczeniu na złotówki, powinny startować od ok. 110 tys. zł za „zwykłego” T-Roca i ok. 150 tys. zł za odmianę kabriolet.

Polecamy inne materiały o Volkswagenie T-Roc:

Volkswagen T-Roc (2021) – opis wersji i cennik

Porównanie Volkswagena T-Roca R z Mini Contrymanem JCW

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here