Volkswagen T-Cross - dynamiczne
Volkswagen T-Cross

T-Cross to najmniejszy crossover Volkswagena, blisko spokrewniony z Polo. Zamówienia na auto będzie można składać od listopada.

T-Cross celuje w sam środek rozrastającego się i szybko zyskującego na popularności segmentu miejskich crossoverów. Zbudowano go na płycie podłogowej MQB A0, czyli tej, na której oparte jest m.in. Polo (oba auta mają w zasadzie identyczny rozstaw osi). T-Cross mierzy 411 cm, jest zatem od hatchbacka zaledwie o 5,4 cm dłuższy, ale na wysokość ma 156 cm – aż o 11,2 cm więcej (co skutkuje m.in. znacznie wyższym, o 10 cm, zamontowaniem siedzeń).

Volkswagen T-Cross - tył
Tylne światła są seryjnie diodowe.

T-Cross jest też autem zdecydowanie funkcjonalniejszym. Zastosowano w nim bowiem przesuwaną w zakresie 14 cm, dzieloną w proporcji 60:40 kanapę, co umożliwia – w zależności od potrzeb – zwiększenie miejsca na nogi albo przestrzeni ładunkowej. Bagażnik T-Crossa jest duży jak na gabaryty auta – podstawowa pojemność wynosi od 385 do 455 l – w zależności od pozycji kanapy. Maksymalnie, po dach, można zapakować 1281 l.

Volkswagen T-Cross - bagażnik
Bagażnik ma pojemność od 385 do 455 l (zależy ona od tego, jak ustawiona jest przesuwana kanapa). W wyposażeniu – podwójna podłoga i haczyki do wieszania toreb. Oparcie fotela pasażera jest składane.

T-Cross będzie oferowany jedynie z napędem przednim i czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru. Jednostki benzynowe to trzycylindrowa 1.0 TSI (95 KM; skrzynia manualna 5-biegowa), 1.0 TSI (115 KM; skrzynia manualna 6-biegowa lub 7-biegowa DSG) oraz czterocylindrowa 1.5 TSI o mocy 150 KM (7-biegowa skrzynia DSG). Jedynym dieslem będzie 1.6 TDI (95 KM; skrzynia manualna 5-biegowa lub 7-biegowa DSG). Podstawowy T-Cross 1.0 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,5 s i uzyskuje prędkość maksymalną 180 km/h, a topowy 150-konny wariant „setkę” osiąga po 7,8 s, a rozpędzanie kończy przy 220 km/h.

Volkswagen T-Cross - bok
T-Cross ma standardowo 16-calowe felgi (17′ i 18′ są opcją). Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia, 12 kolorów nadwozia i pakiety stylizacyjne (w tym R-design).

Miejski crossover Volkswagena będzie bogato wyposażony w systemy wsparcia kierowcy. Na „pokładzie” znajdą się – seryjnie lub za dopłatą – adaptacyjny tempomat, układ automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji (wykrywający także pieszych), asystent pasa ruchu, systemy monitorujący martwe pola w lusterkach wstecznych i ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania, wykrywający zmęczenie kierowcy i automatycznie sterujący światłami drogowymi.

Volkswagen T-Cross - deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza jest bardzo podobna, ale nie identyczna z tą w Polo. Opcjonalnie będą oferowane cyfrowe wskaźniki i system multimedialny z ekranem o przekątnej 8 cali.

W wyposażeniu znajdą się także takie udogodnienia jak indukcyjna ładowarka do smartfonów, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania auta czy audio sygnowane przez firmę Beats (z 300 watowym 8-kanałowym wzmacniaczem oraz subwooferem umieszczonym w bagażniku).

Volkswagen T-Cross - przód
W pełni diodowe reflektory – za dopłatą.

T-Crossa można będzie zamawiać od listopada. Cen na razie cen nie podano. W Niemczech bazowa wersja 1.0 TSI kosztuje 17 975 euro, o 625 euro (około 2700 zł) więcej niż Polo Comfortline z tym samym silnikiem.