Volkswagen Multivan po liftingu zmienił się nie tylko z wyglądu. Zmodernizowano także silniki oraz wprowadzono nowe multimedia i systemy bezpieczeństwa. Pojawi się także wersja elektryczna.
Volkswagen mówi o aucie po modernizacji Multivan T6.1, by podkreślić jak dużo w nim nowości. Oto najważniejsze zmiany, jakie wprowadzono w popularnym niemieckim minibusie szóstej generacji.
Volkswagen Multivan – stylizacja
Nowe są przedni zderzak, reflektory i lampy przeciwmgielne, ale najbardziej w oczy rzuca się znacznie większy grill, przypominający te zastosowane w Touaregu oraz Arteonie. Z tyłu delikatnie przeprojektowano światła.
Volkswagen Multivan – wnętrze
- Całkiem nowa jest deska rozdzielcza.
- W wersji Highline zamiast tradycyjnych wskaźników zastosowano cyfrowy, 10,25-calowy wyświetlacz, którego wygląd i to jakie dane, które aktualnie pokazuje, można zmieniać.
- Nowe są także systemy multimedialne – Discover Media (8-calowy ekran) oraz Discover Pro (9,2 cala). Wyposażono je m.in. w bezprzewodowy interfejs do integracji z iPhone’ami, zintegrowaną kartę SIM umożliwiającą korzystanie z usług internetowych oraz sterowanie głosowe. Ponadto dostępne będą także prostsze zestawy multimedialne z 6,5-calowym ekranem dotykowym lub z tradycyjnym sterowaniem.
Volkswagen Multivan – silniki
Do napędu będą stosowane zmodernizowane diesle:
- 2.0 TDI 90 KM (poprzednio 84 KM)
- 2.0 TDI 110 KM (poprzednio 102 KM)
Bez zmian pozostały wersje:
- 2.0 TDI 150 KM
- 2.0 BiTDI 199 KM
- 150-konną jednostkę można będzie zamówić ze skrzynią dwusprzęgłową DSG, a także z napędem 4×4. Topowa odmiana ma seryjnie przekładnię DSG, a napęd na wszystkie koła jest opcjonalny.
- W ofercie znajdzie się także wersja elektryczna, opracowana wspólnie z firmą ABT – tunerem aut koncernu Volkswagen i teamem wyścigowym. Silnik generuje 112 KM, a akumulatory mają pojemność 38,8 lub 77,6 kWh. Maksymalny zasięg ma wynosić ponad 400 kilometrów.
Volkswagen Multivan – układ jezdny
Zamiast hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego zastosowano elektromechaniczne. Dzięki temu możliwe było wprowadzenie nowych systemów bezpieczeństwa czynnego, których działanie opiera się na korekcie toru jazdy.
Volkswagen Multivan – systemy bezpieczeństwa
W T6.1 pojawiły się nowe układy wspomagające kierowcę:
- Cross Wind Assist – samoczynnie stabilizuje pojazd podczas mocnych podmuchów bocznego wiatru.
- Lane Assist – automatycznie utrzymuje auto na pasie ruchu.
- Park Assist – umożliwia nie tylko zaparkowanie, ale także wyjazd z miejsca.
- Rear Traffic Assist – podczas cofania ostrzega o możliwości kolizji z nadjeżdżającym z boku pojazdem. Przy braku reakcji kierowcy automatycznie hamuje.
- Trailer Assist – system automatycznego parkowania z przyczepą.