NowościPremieryNowy Volkswagen ID.7 – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Volkswagen ID.7 – oficjalne zdjęcia i informacje

Volkswagen ID.7 to elektryczna limuzyna, która w ofercie marki zastąpi Passata w wersji sedan. Dowiedz się więcej na temat najnowszego modelu z Wolfsburga.

Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje swoją gamę aut z napędem elektrycznym. W samym tylko 2023 roku na rynku pojawią się trzy nowe modele – odświeżony ID.3, ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi oraz flagowy ID.7. Ten ostatni miał dziś swoją premierę. Oto, co już wiemy na temat elektrycznego następcy Passata.

VW ID.7 - tył

Od strony wizualnej nowy Volkswagen ID.7 nie stanowi rewolucji. Został bowiem zaprojektowany w stylu, który znamy z wcześniejszych modeli z rodziny ID. Na uznanie zasługuje jednak dopracowana aerodynamika (współczynnik cx to zaledwie 0,23). Sam wygląd nadwozia z nisko poprowadzoną linią dachu wpisuje się w nurt „czterodrzwiowych coupe”, choć ze względu na klapę bagażnika otwieraną wraz z szybą jest po prostu liftbackiem.

VW ID.7 - bok

Volkswagen ID.7 mierzy blisko 5 metrów długości, a jego rozstaw osi wynosi prawie 3 metry, co przekłada się na dużą ilość miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń oraz 532-litrowy bagażnik. Na liście wyposażenia standardowego tej elektrycznej limuzyny znajdziemy m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz 15-calowy ekran dotykowy systemu inforozrywki. Centralny wyświetlacz jest najważniejszym elementem kokpitu, ponieważ za jego pomocą zarządza się wszystkimi funkcjami auta, w tym także klimatyzacją, a nawet ustawieniem kratek wentylacyjnych. Znajdujące się poniżej ekranu dotykowe suwaki do regulacji temperatury i głośności otrzymały podświetlenie.

Wrażenie robią również dostępne opcje. Volkswagen ID.7 może być wyposażony w m.in. adaptacyjne fotele Climatronic z funkcjami chłodzenia, ogrzewania i suszenia oraz rozbudowanym masażem. Ponadto z listy dodatków będzie można wybrać np. automatycznie przyciemniany dach panoramiczny oraz 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon (14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w bagażniku). ID.7 jest też przystosowany do półautonomicznej jazdy za sprawą systemu Travel Assist, a dodatkowo potrafi jeszcze samodzielnie wykonywać różne manewry na parkingu dzięki asystentowi parkowania z funkcją pamięci.

VW ID.7 - system multimedialny

ID.7 bazuje na sprawdzonej już platformie MEB, ale jako pierwszy model Volkswagena otrzymał nową generację układu napędowego, która wytwarza 286 KM i 545 Nm. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny przekazuje moc w całości na tylną oś, ale niewykluczone, że w przyszłości dołączy wariant GTX z napędem na wszystkie koła. Klienci będą mieli do wyboru dwie pojemności baterii – 82 kWh (77 kWh netto) oraz 91 kWh (86 kWh netto). Niemiecki producent deklaruje, że jego flagowa limuzyna przejedzie nawet 700 km w cyklu WLTP.

VW ID.7 - gniazdo ładowania

Volkswagen ID.7 zostanie wprowadzony na europejski rynek jesienią tego roku, a jego produkcja będzie się odbywać w zakładach w Emden. Dokładna specyfikacja poszczególnych wersji oraz ceny pozostają jak na razie nieznane.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji