VW ID. Buzz (2022)

Volkswagen ID. Buzz to współczesna interpretacja kultowego Bulika. Dowiedz się więcej na temat tego oryginalnego minivana z napędem elektrycznym.

Volkswagen stale rozwija swoją europejską gamę aut elektrycznych, wprowadzając na rynek coraz ciekawsze modele. Po kompaktowych ID.3 i ID.4 przyszła kolej na SUV-a coupe – ID.5, a teraz poznaliśmy pierwszego minivana i to od razu w twój wersjach – osobowej ID. Buzz i dostawczej ID. Buzz Cargo. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat najnowszego Volkswagena z napędem elektrycznym.

VW ID. Buzz (2022)

Volkswagen ID. Buzz – nadwozie, wymiary

Volkswagen ID. Buzz mierzy 471,2 cm długości, 198,5 cm szerokości i 193,7 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 298,8 cm. W porównaniu z przedstawionym w ubiegłym roku nowym Multivanem, opisywany model jest o 26,1 cm krótszy, o 4,4 cm szerszy i o 3 cm wyższy. Odległość między osiami jest mniejsza o 13,6 cm, jednak biorąc pod uwagę, że ID. Buzz ma tylko dwa rzędy siedzeń, a Multivan trzy, miejsca dla pasażerów powinno być pod dostatkiem.

VW ID. Buzz (2022)

Pod względem stylistyki Volkswagen ID. Buzz przypomina mniejszą wersję Multivana. Karoseria z obłym przodem i niemal kwadratowym tyłem oraz dwukolorowe malowanie stanowią nawiązanie do legendarnego modelu T1, czyli tzw. Bulika.

Volkswagen ID. Buzz – wnętrze, bagażnik

Kabina Volkswagena ID. Buzz pomieści 5 osób, a dzięki płaskiej podłodze w obu rzędach siedzeń nie powinno brakować miejsca na nogi. Dodatkowym atutem są przesuwne drzwi po obu stronach auta, które ułatwiają np. montaż fotelika. Trochę jednak szkoda, że z tyłu znalazła się zwykła kanapa zamiast trzech indywidualnych foteli.

VW ID. Buzz (2022)

Powodów do narzekań nie daje za to bagażnik – jego bazowa pojemność wynosi 1121 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 2205 l. W przypadku dostawczego ID. Buzz Cargo objętość przestrzeni ładunkowej to aż 3,9 m3, co pozwala zabrać dwie europalety (ustawione jedna za drugą).

Projekt deski rozdzielczej ID. Buzz to z kolei połączenie rozwiązań znanych z Multivana (krótka konsola środkowa, sporo schowków) oraz z innych modeli rodziny ID. (minimalistyczny styl, kokpit zdominowany przez dwa wyświetlacze). Umieszczony przed kierowcą cyfrowy zestaw wskaźników ma przekątną 5,3 cala, natomiast ekran centralny – 10 cali (w opcji 12-calowy). Fizyczne elementy obsługi zredukowano do niezbędnego minimum, a na kierownicy pojawiły się typowe dla nowych Volkswagenów dotykowe panele.

VW ID. Buzz (2022)

Volkswagen ID. Buzz – gama silnikowa

Volkswagen nie ujawnił jak na razie zbyt wielu szczegółów odnośnie dostępnych jednostek napędowych. Na razie potwierdzona jest tylko jedna wersja – z 204-konnym silnikiem elektrycznym, akumulatorem o pojemności 77 kWh netto i tylnym napędem. W tej odmianie ID. Buzz rozpędza się do 145 km/h (ogranicznik), a jego bateria może przyjąć prąd z mocą do 170 kW – wówczas potrzeba zaledwie 30 minut, aby poziom naładowania wzrósł z 5 do 80%.

VW ID. Buzz (2022)

Volkswagen ID. Buzz – cena

Produkcja Volkswagenów ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo ma ruszyć w pierwszej połowie tego roku, a jesienią pierwsze auta pojawią się w salonach. Wcześniej, bo już w maju rozpocznie się przedsprzedaż i wtedy powinniśmy poznać szczegółową ofertę. Tanio raczej nie będzie – biorąc pod uwagę ceny Multivana i innych modeli ID., należy spodziewać się, że ID. Buzz zostanie wyceniony na ok. 230-250 tysięcy zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj