Volkswagen ID.3 1ST

Volkswagen ID.3 ustanowił nowy rekord zasięgu. Pokonał trasę z Zwickau do Schaffhausen w Szwajcarii na jednym ładowaniu. Sprawdź szczegóły.

Elektryczny Volkswagen ID.3 dopiero debiutuje w salonach sprzedaży, ale niemiecki producent już od dłuższego czasu prowadzi kampanię informacyjną, mającą na celu pokazanie, że „elektryki” są tak samo funkcjonalne jak auta spalinowe, a pod niektórymi względami okazują się nawet wyraźnie lepsze.

Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się, że samochody elektryczne nie nadają się do jazdy w trasie, a konieczność ładowania po drodze znacząco wydłuży czas podróży. Jednak jak udowadnia Volkswagen, te wątpliwości są zupełnie niepotrzebne. Potwierdza to rekord ustanowiony przez Felixa Egolfa, szwajcarskiego kierowcę ze sporym doświadczeniem w „jeździe o kropelce”.

Z danych fabrycznych wynika, że całkowicie seryjny Volkswagen ID.3 1ST Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh może przejechać na jednym ładowaniu do 420 km. Tymczasem Felix Egolf był w stanie poprawić ten wynik o ponad 26%, pokonując mierzącą 531 km trasę z fabryki VW w Zwickau (Niemcy) do Schaffhausen (Szwajcaria) bez postoju na „tankowanie”.

56% tej trasy przebiegało drogami lokalnymi, a 44% – autostradami. Średnie zużycie prądu wyniosło 10,9 kWh/100 km przy średniej prędkości wynoszącej 56 km/h (fabrycznie: 14,5-15,3 kWh/100 km).

Osiągniecie takiego rezultatu było możliwe dzięki stosowaniu zasad ecodrivingu. Egolf zdejmował nogę z pedału przyspieszenia, gdy tylko się dało, pozwalając ID.3 na swobodne „żeglowanie”. Na autostradzie starał się też jechać w strumieniu powietrza za ciężarówkami.

Warto dodać, że zadania nie ułatwiała obecność kamerzysty i dodatkowego sprzętu, co zwiększało wagę auta o ok. 250 kg. Ponadto kierowca przez całą podróż korzystał z „prądożernych” elementów wyposażenia, jak nawigacja, radio i klimatyzacja.

Zobacz również:

Volkswagen ID.3 (2020) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here