VW Golf Variant - przód

Volkswagen Golf 8. generacji został zaprezentowany jesienią 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 84 790 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Volkswagen Golf od lat znajduje się na szczycie listy najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. W zeszłym roku do sprzedaży trafiło ósme wcielenie przeboju z Wolfsburga. Nowy model w standardzie oferuje m.in. cyfrowy zestaw wskaźników, system komunikacji Car2X oraz szeroki wachlarz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule: 12 najciekawszych rozwiązań w nowym Golfie VIII

VW Golf Variant - tył

Volkswagen Golf (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Volkswagen Golf VIII mierzy 428,4 cm długości, 178,9 cm szerokości (207,3 cm z lusterkami) i 149,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 261,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 381 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1237 l.

Volkswagen Golf VIII (2020)
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VIII Variant mierzy 463,3 cm długości, 178,9 cm szerokości (207,3 cm z lusterkami) i 149,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 266,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 611 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1642 l.

VW Golf Variant - bagażnik
Volkswagen Golf Variant

VW Golf (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 7 jednostek benzynowych (w tym 3 wyposażone w układ mild hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną) i 2 wysokoprężne oraz hybrydę plug-in. Jedynie Golf Variant z silnikiem 2.0 TSI/190 KM ma napęd na wszystkie koła 4Motion, a pozostałe wersje są przednionapędowe. Poniżej prezentujemy dane techniczne Volkswagena Golfa z nadwoziem hatchback, w nawiasach podane parametry modelu Variant (o ile się różnią).

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 (10,5) s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4 (5,5) l/100 km
  • 1.5 TSI EVO (130 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 (9,4) s, prędkość maksymalna: 214 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,5 (5,5-5,6) l/100 km
  • 1.5 TSI EVO (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 (8,7) s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 (5,7-5,8) l/100 km
  • 2.0 TSI (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 s, prędkość maksymalna: 238 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
  • 2.0 TSI 4Motion (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s, prędkość maksymalna: 234 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 eTSI mHEV (110 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 (10,6) s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2 (5,3) l/100 km
  • 1.5 eTSI EVO mHEV (130 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 213 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,6 (5,5-5,7) l/100 km
  • 1.5 eTSI EVO mHEV (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 (8,7) s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 (5,7-5,8) l/100 km
Volkswagen Golf VIII (2020)
Silnik 1.5 eTSI

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 TDI (115 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 (10,5) s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 (4,6-4,7) l/100 km
  • 2.0 TDI (150 KM, 340 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 (9,1) s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,4-4,6 (4,5-4,6) l/100 km
  • 2.0 TDI (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,9) s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6 (4,7) l/100 km
VW Golf Variant (2021)
Silnik 2.0 TDI

Napęd hybrydowy:

  • 1.4 TSI eHybrid (204 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: brak danych

Nowy VW Golf (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 TSI/110 KM (Life i Active) oraz 1.5 TSI/130 KM (Style i R-Line). Najtańszy Golf z turbodieslem pod maską kosztuje 100 690 zł (2.0 TDI/115 KM, Life). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Volkswagen Golf VIII (2020)

Life – od 84 790 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Norfolk
  • Zapasowe koło dojazdowe
  • Klimatyzacja z regulacją automatyczną Climatronic, 1-strefowa, z filtrem Air Care
  • Poduszka czołowa kierowcy i pasażera wraz z dezaktywacją poduszki powietrznej dla pasażera
  • Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne przód/tył
  • Isofix – przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu oraz na siedzeniu pasażera z przodu
  • ESP, ASR, ABS, MSR, wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy
  • XDS – blokada mechanizmu różnicowego
  • Front Assist – system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów
  • Asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist
  • Aktywny tempomat ACC z funkcją Stop & Go
  • System rozpoznający zmęczenie kierowcy
  • System wykrywający pieszych
  • System komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową Car2x
  • Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
  • System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
  • Emergency call – automatyczne wzywanie pomocy
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Reflektory LED Basic
  • Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów
  • Światła autostradowe
  • Tylne światła w technologii LED
  • Kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą
  • Tapicerka siedzeń Maze
  • Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
  • Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich
  • Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
  • Oparcie tylnej kanapy dzielone (60:40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich przedmiotów
  • 2 lampki LED do czytania z przodu z wykończeniem chromowanym oraz 2 lampki LED do czytania z tyłu
  • Oświetlenie Ambient – 10 kolorów oświetlenia wnętrza
  • Gniazdo 12V w konsoli środkowej
  • Gniazdo 12V w bagażniku
  • Lusterko wsteczne, przyciemniane
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z funkcją pamięci i obniżania po stronie pasażera
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Digital Cockpit Pro – cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, personalizowany
  • System radiowy Composition z 8,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • Tuner cyfrowy DAB+
  • Instalacja telefoniczna Bluetooth z funkcją ładowania indukcyjnego
  • App Connect – połączenie smartfona z samochodem
  • 2 gniazda USB-C z przodu oraz 2 gniazda USB do ładowania z tyłu
  • 7 głośników (1 centralny + 4 z przodu + 2 z tyłu)

Style – od 99 490 zł, obejmuje wyposażenie wersji Life oraz dodatkowo:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Noctis (tylko 1.4 TSI eHybrid)
  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Nottingham (pozostałe wersje silnikowe)
  • Klimatyzacja z regulacją automatyczną Climatronic, 3-strefowa z panelem do sterowania z tyłu i filtrem Air Care
  • System Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist
  • Reflektory LED Plus
  • Światła na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • Podświetlana listwa na osłonie chłodnicy oraz podświetlane wgłębienia klamek
  • Chromowana dolna listwa szyb bocznych
  • Tapicerka siedzeń Alcantara
  • Fotel kierowcy i pasażera, sportowy
  • Fotel kierowcy ergoActive
  • Elektryczna regulacja ustawień fotela z funkcją pamięci
  • Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich, dla fotela kierowcy elektryczna z funkcją masażu
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie LED przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie Ambient Plus – 30 kolorów oświetlenia wnętrza
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • System radiowy Ready2Discover z 10-calowym ekranem dotykowym i usługą Streaming&Internet
  • App Connect – bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem dla CarPlay, przewodowe dla Android Auto
Volkswagen Golf VIII (2020)
Zamiast klasycznej dźwigni „automatu” – minimalistyczny przełącznik.

R-Line – od 100 290 zł, obejmuje wyposażenie wersji Life oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Valencia
  • Wspomaganie progresywne
  • Wybór profilu jazdy
  • Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • Sportowa kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą
  • Tapicerka siedzeń Sardegna
  • Fotele przednie z zintegrowanym zagłówkiem, sportowe
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie LED przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie Ambient Plus – 30 kolorów oświetlenia wnętrza
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • System radiowy Ready2Discover z 10-calowym ekranem dotykowym i usługą Streaming&Internet
  • App Connect – bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem dla CarPlay, przewodowe dla Android Auto
VW Golf (2020)
3-strefowa klimatyzacja automatyczna to wyposażenie seryjne w wersji Style, w pozostałych odmianach wymaga 1950 zł dopłaty.

Active – od 92 940 zł, obejmuje wyposażenie wersji Life oraz dodatkowo:

  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Galway
  • Asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu
  • Tapicerka siedzeń dla wersji specjalnej
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie LED przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu
  • Oświetlenie Ambient Plus – 30 kolorów oświetlenia wnętrza
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, składane, z funkcją pamięci i obniżania po stronie pasażera
  • System radiowy Ready2Discover z 10-calowym ekranem dotykowym i usługą Streaming&Internet
  • App Connect – bezprzewodowe połączenie smartfona z samochodem dla CarPlay, przewodowe dla Android Auto

Więcej na temat nowego Volkswagena Golfa:

Volkswagen Golf VIII – opinie, zalety i wady

Volkswagen Golf VIII 1.5 eTSI 150 DSG – nasz test

Volkswagen Golf kontra Mazda 3 i Mercedes klasy A – porównanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here