NowościAktualnościVolkswagen Golf 8 po liftingu z bliska – pierwsze wrażenia

Volkswagen Golf 8 po liftingu z bliska – pierwsze wrażenia

Volkswagen postanowił uczcić 50-lecie swojego bestsellerowego modelu, wypuszczając na rynek jego odświeżoną wersję. Sprawdziliśmy już, co do zaoferowania ma Golf po liftingu.

Choć Volkswagen Golf 8. generacji nadal wygląda świeżo i mogłoby się wydawać, że jego premiera miała miejsce nie tak dawno temu, to jednak metryki się nie oszuka. Kompakt z Wolfsburga w swoim obecnym wydaniu został zaprezentowany w październiku 2019 roku, czyli niedługo od tego momentu minie już 5 lat.

Nie dziwi więc, że niemiecki koncern wykorzystał nadarzającą się okazję, jaką jest 50-lecie modelu, i na początku tego roku poddał go drobnej, ale przemyślanej modernizacji. W miniony weekend uczestniczyliśmy w polskiej prezentacji nowego Volkswagena Golfa i mieliśmy okazję zapoznać się z wprowadzonymi w ramach liftingu zmianami. Oto wszystko, co warto wiedzieć o tym aucie.

VW Golf FL - wersje

Volkswagen Golf 8 po liftingu – nadwozie, wymiary

Volkswagen Golf mierzy 428,2 cm długości, 178,9 cm szerokości (207,3 cm z lusterkami) i 148,3 cm wysokości, a model Variant jest od niego o 34,9 cm dłuższy i o 0,4 cm wyższy. Rozstaw osi w zależności od rodzaju nadwozia wynosi 262,0 cm (hatchback) lub 266,9 cm (kombi).

VW Golf FL - logo

Opisywany lifting przyniósł nowe, smuklejsze reflektory, a co za tym idzie – przeprojektowany zderzak. Nowością z przodu jest także podświetlane logo. Tylne światła otrzymały z kolei zmieniony wzór, a uzupełnieniem modernizacji są nowe wzory obręczy kół i kolory nadwozia.

VW Golf FL - światła

VW Golf FL - felgi

Volkswagen Golf 8 po liftingu – wnętrze, bagażnik

Zmiany w kabinie są zdecydowanie bardziej widoczne od tych na zewnątrz. W oczy rzuca się przede wszystkim większy ekran centralny (seryjnie o przekątnej 10,3 cala, a w droższych wersjach – 12,9 cala), za pomocą którego zarządza się najnowszym systemem infotainment MIB 4.

VW Golf FL - deska rozdzielcza

Pokładowe multimedia po ostatniej aktualizacji stały się łatwiejsze w obsłudze, a powszechnie krytykowane dotykowe suwaki do regulacji temperatury oraz głośności zostały poprawione i zyskały podświetlenie. Dodajmy do tego, że Volkswagen wysłuchał opinii użytkowników i przywrócił fizyczne przyciski na kierownicy (dotykowe pozostały jedynie w Golfie R).

VW Golf FL - system multimedialny

VW Golf FL - przyciski

Lifting nie wpłynął w żaden sposób na przestronność wnętrza ani przestrzeń bagażową. Oznacza to, że pomimo stosunkowo skromnych wymiarów nadwozia, Golf wciąż oferuje przyzwoitą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń i na pewno nie można o nim powiedzieć, że jest ciasny. Bagażnik w hatchbacku ma 381 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy można go powiększyć do 1237 l, natomiast w przypadku kombi te wartości wynoszą odpowiednio 611 l oraz 1642 l.

VW Golf FL - fotele przednie

VW Golf FL - tylna kanapa

VW Golf FL - bagażnik

Volkswagen Golf 8 po liftingu – silniki

W gamie nowego Golfa znajdziemy w sumie 12 wersji silnikowych. Rolę podstawowej jednostki pełni 116-konny silnik benzynowy 1.5 (oferowany jako TSI z manualną skrzynią biegów oraz eTSI z układem MHEV i przekładnią DSG). Wyżej są jeszcze 150-konne 1.5 (również w wariantach TSI i eTSI) oraz 204-konne 2.0 TSI (w standardzie z dwusprzęgłową skrzynią i napędem 4Motion, ale bez tzw. miękkiej hybrydy). Najmocniejsze odmiany 2-litrowego motoru TSI zostały natomiast zarezerwowane dla wersji GTI (265 KM), GTI Clubsport (300 KM) oraz R (333 KM). Wszystkie trzy łączą się z DSG, a topowa dodatkowo z napędem wszystkich kół.

VW Golf FL - silnik

Zwolennicy Diesli mają znacznie skromniejszy wybór, ale należy docenić, że przynajmniej Volkswagen nie poszedł śladem swoich konkurentów i nie zdecydował się na całkowite wycofanie silników wysokoprężnych ze sprzedaży. Słabszy wariant jednostki 2.0 TDI (116 KM) współpracuje z ręczną przekładnią, a w przypadku 150-konnego turbodiesla seryjnie dostępna jest skrzynia DSG.

Zwieńczeniem oferty są dwie hybrydy plug-in – o mocy 204 KM (standardowy model) lub 272 KM (GTE). Obie są wyposażone w benzynowy motor 1.5 TSI, niewielką jednostkę elektryczną i 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową (pozostałe wersje silnikowe mają 7-biegowe DSG). Niemal dwukrotnie większa bateria (o pojemności 19,7 kWh netto wobec 10,6 kWh netto przed liftingiem) obsługuje teraz funkcję szybkiego ładowania DC (do 40 kW) i według danych producenta pozwala na przejechanie do 142 km na samym prądzie.

VW Golf FL - tył

Volkswagen Golf 8 po liftingu – wrażenia z jazdy

Podczas krótkich jazd testowych udostępniony nam został bogato wyposażony Volkswagen Golf Variant w odmianie R-Line Plus z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM i nadwoziem w nowym kolorze Crystal Ice Blue. Wyjściowa cena takiego egzemplarza to 151 590 zł, ale specyfikacja widocznego na zdjęciach samochodu została uzupełniona o m.in. panoramiczny szklany dach.

VW Golf FL - przód

Odświeżony Golf jeździ tak samo dobrze jak dotychczasowy model – zawieszenie sprawnie wybiera nierówności, a układ kierowniczy daje odpowiednie wyczucie tego, co dzieje się z kołami. Docenić należy również zestrojenie układu napędowego eTSI – podczas spokojnego przemieszczania się silnik często przełącza się w tryb 2-cylindrowy, a po odpuszczeniu nogi z pedału gazu włącza bieg jałowy i gasi silnik, co przynosi wymierne efekty widoczne gołym okiem na komputerze pokładowym.

Volkswagen Golf 8 po liftingu – cena, wyposażenie

Jak na obecne standardy rynkowe, Volkswagen przygotował wyjątkowo szeroki cennik nowego Golfa. Obejmuje on cztery warianty podstawowe (Golf, Life, Style i R-Line), trzy wersje specjalne (Life Plus, Edition 50 i R-Line Plus) oraz pięć sportowych odmian (GTI, GTI Clubsport, GTE, R i R Black Edition). Wersje GTI, GTI Clubsport i GTE są zarezerwowane wyłącznie dla hatchbacka, natomiast pozostałe występują z obydwoma rodzajami nadwozia.

VW Golf FL - wersje

Ceny odświeżonego Golfa startują aktualnie od 106 190 zł za auto z silnikiem 1.5 TSI o mocy 116 KM i skrzynią manualną. Podstawowa konfiguracja tego modelu zawiera m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 10,2-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,3-calowym ekranem dotykowym.

VW Golf FL - tył

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji