Jednym z najbardziej rozpoznawalnych kempingowych samochodów świata jest Volkswagen California. Jego odświeżona wersja będzie oferowana z dopiskiem 6.1.
Premiera turystycznego modelu Volkswagena odbyła się podczas Caravan Salon – odbywające się w Düsseldorfie targi sprzętu kempingowego są jedną z największych imprez tego typu na świecie. Każdego roku odwiedza je ponad 160 tysięcy gości.
Techniczne oznaczenie 6.1 może budzić skojarzenia z wersją aplikacji. I jest to jak najbardziej na miejscu. California zmieniła się wizualnie (m.in. otrzymała większy grill, inne światła czy felgi), ale najwięcej nowinek dotyczy rozwiązań technicznych. Po raz pierwszy do Californii będą oferowane cyfrowe zegary i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy sprawia, że jazda kamperem jest jeszcze bezpieczniejsza i łatwiejsza niż do tej pory dzięki – między innymi – zastosowaniu takich systemów asystujących, jak Lane Assist.
Nowy jest także Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz wskaźników. Zmieniła się również oferta systemów multimedialnych. Podstawowy – Composition Audio – ma prosty wyświetlacz liniowy, średni – Composition Color – wyposażono w 6,5-calowy ekran dotykowy. Nowością w Californii 6.1 są dwa systemy multimedialne najwyższej klasy – Discover Media z 8-calowym ekranem dotykowym i Discover Pro, którego ekran ma przekątną aż 9,2 cala. Obydwa urządzenia należą do trzeciej generacji systemów Modular Infotainment Matrix (MIB3). Najważniejszą nową funkcją systemów Discover Media i Discover Pro jest wykorzystanie zintegrowanej karty eSIM (opcjonalnej w urządzeniu Composition Audio) jako interfejsu systemu Volkswagen We, który zapewnia dostęp do licznych usług online. Poza tym, systemy z rodziny MIB3 zapewniają takie funkcje, streaming audio za pośrednictwem portali Apple Music i TIDAL, sterowanie głosem i usługę App Connect Wireless. Dzięki niej za pośrednictwem systemu multimedialnego po raz pierwszy poprzez Bluetooth można bezprzewodowo korzystać z aplikacji na iPhone.
Najważniejszą zmianą techniczną w Californii 6.1 jest zastosowanie elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. Dzięki niemu California 6.1, która na rynku zadebiutuje tej jesieni, będzie oferowana z wieloma systemami asystującymi, które do tej pory nie były dostępne. Wśród nich znajdą się asystent pasa ruchu, asystent parkowania, system ostrzegający o przeszkodach znajdujących się z boku samochodu podczas manewrowania i asystent cofania z przyczepą. Standardowym wyposażeniem każdej Californii 6.1 będzie system Cross Wind Assist, który automatycznie stabilizuje samochód w przypadku silnego wiatru.
Zmodernizowane miejsca do spania zaoferują jeszcze wyższy komfort. Lepszą ochronę przed zbyt dużą ilością światła docierającego do wnętrza kampera zapewniają ciemnoszare płócienne rolety zamontowane w podstawie górnego łóżka. Indywidualnie sterowane diody LED, które znajdują się w dachu oraz w części mieszkalnej, umożliwiają zaprogramowanie nie tylko czasu włączenia, ale również określenie jak szybko i do jakiego poziomu natężenia światła mają się zaświecić.
Zarówno tą funkcją, jak i wieloma innymi steruje się za pośrednictwem nowego panelu sterowania, który znajduje się w górnej konsoli. Stosowany wcześniej wyświetlacz monochromatyczny zastąpiono dużym, kolorowym ekranem dotykowym o znacznie większej liczbie funkcji. Za pomocą panelu sterowania można uzyskać dostęp do wielu informacji i zmieniać ustawienia trybu kemping, lodówki, światła i systemu. Za pomocą menu można sterować podnoszonym dachem, który w Californii Ocean 6.1 standardowo jest wyposażony w elektrohydrauliczne sterowanie.
Podobnie jest z seryjnym ogrzewaniem postojowym. Bardzo praktyczną funkcją jest nowa funkcja „Poziom” – wskaźnik wychylenia pokazuje wzdłużne i poprzeczne wychylenie, pod jakimi California 6.1 jest zaparkowana na kempingu. Dzięki temu kampera można bardzo łatwo wypoziomować, aby zapewnić maksymalny komfort przebywania w nim.
California 6.1 będzie oferowana z napędem na przednie koła lub – za dopłatą – 4Motion. Źródłem mocy będzie silnik 2.0 TDI, który dostosowano do normy emisji spalin Euro 6d Temp Evap.