Volkswagen Amarok doczekał się kolejnej, tym razem czysto użytkowej odmiany. Sprawdź, czym wyróżnia się wersja Pro i ile trzeba za nią zapłacić.
Druga generacja Volkswagena Amaroka zadebiutowała w 2022 roku. Dotychczas ten bazujący na Fordzie Ranger pick-up był oferowany wyłącznie z 3-litrowym silnikiem Diesla o mocy 240 KM, a klienci mieli do wyboru trzy, dość wyraźnie różniące się między sobą poziomy wyposażenia – od eleganckiej odmiany Aventura po wariant PanAmericana o terenowym charakterze. Niedawno dołączyła do nich czwarta, bazowa wersja Pro. Przekonajmy się, czym ona się charakteryzuje.
Volkswagen Amarok Pro został wyposażony w wysokoprężną jednostkę 2.0 TDI o mocy 170 KM, którą sprzęgnięto z 6-biegową ręczną skrzynią oraz napędem na cztery koła 4Motion z reduktorem i manualną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. To jedyny motor dostępny w tym aucie, a 3-litrowy turbodiesel pozostaje zarezerwowany wyłącznie dla droższych odmian.
Z zewnątrz podstawowy wariant niemieckiego pick-upa wyróżnia się surowym, pozbawionym ozdobników wyglądem. Znakiem rozpoznawczym Amaroka Pro są czarne, nielakierowane elementy nadwozia – zderzaki, grill, obudowy lusterek i klamki, jak również stalowe felgi o średnicy 16 cali z oponami 255/70 R16. W kabinie opisywanego Volkswagena znajdziemy natomiast deskę rozdzielczą z czarnego tworzywa sztucznego, podłogę wyłożona czarną wykładziną oraz materiałową tapicerkę. Wszystko po to, aby jak najłatwiej można było utrzymać czystość we wnętrzu.
Jak przystało na samochód stworzony do ciężkiej pracy, Volkswagen Amarok Pro oferuje ok. 1000 kg ładowności i może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. W skrzyni ładunkowej można z kolei umieścić europaletę (zmieści się w poprzek między nadkolami), a solidne zaczepy pozwolą utrzymać ją na miejscu podczas jazdy. Warto też wspomnieć o dodatkowej kracie na tylnej ścianie kabiny, która zabezpiecza szybę przed uszkodzeniem i stanowi wspornik ładunku.
Pomimo użytkowego charakteru pick-up Volkswagena w opisywanej wersji zapewnia całkiem dobre wyposażenie. Standardowo można liczyć na m.in. manualną klimatyzację, adaptacyjnym tempomatem ACC z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, reflektory LED, demontowalny hak holowniczy, Digital Cockpit z 8-calowym ekranem oraz system multimedialny z 10,1-calowym dotykowym wyświetlaczem.
Za nowego Volkswagena Amarok Pro trzeba zapłacić 228 780 zł brutto (186 000 zł netto). Samochód jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 250 000 km przebiegu, a użytkownik dodatkowo zyskuje pakiet przeglądów na 60 miesięcy/50 000 km.
Dowiedz się więcej o tym aucie: