UżywaneOpinieUżywany Volkswagen Touran II (od 2015 r.) - opinie, dane techniczne,...

Używany Volkswagen Touran II (od 2015 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Volkswagen Touran nigdy nie był autem, na które patrzyło się z pożądaniem i jakimikolwiek emocjami. To raczej wybór z rozsądku, ale czy to oznacza, że takie auto nie może oferować niczego ciekawego? Jakie są opinie o rodzinnym Touranie II?

Pierwotne założenia Volkswagena Tourana były proste: oferować wszechstronność siedmioosobowego MPV w samochodzie niewiele większym niż zwykły Volkswagen Golf Variant, a jednocześnie nie wyglądać i nie prowadzić się jak wielki, kwadratowy van. Jak to wyszło? Początkowo Touran prezentował się niezwykle nijako i nie wzbudzał jakichkolwiek emocji. Był autem dla tych, którzy chcą lub muszą być anonimowi, a wszystkie pozytywne cechy samochodu poświęcili przestrzeni, funkcjonalności i ergonomii. Druga generacja, która zadebiutowała w 2015 roku również nie jest szczególnie emocjonująca, ale przynajmniej, jeśli komuś podobają się inne modele marki, tj. Passat czy Golf, w Touranie znajdzie wiele elementów wspólnych. Nawet we wnętrzu może poczuć się jak w typowym Volkswagenie, a nie tylko ucywilizowanym samochodzie dostawczym. Jak prezentuje się to auto z zewnątrz, w środku i czym może zaskoczyć potencjalnego właściciela?

Volkswagen Touran II - tył
Mimo ogromnej przestrzeni i funkcjonalności, wszystko udało się zamknąć w ładnej, płynnej linii MPV.

Używany Volkswagen Touran II – wymiary, nadwozie

Ustaliliśmy już, że nie jest to auto, które będzie wzbudzało zainteresowanie czy też podziw na ulicach, ale nie taka jest jego rola. Z drugiej strony nie możemy napisać, że jest to auto brzydkie i skrajnie nudne. Nie wyróżnia się na ulicy, nie odstaje również od innych przedstawicieli tego segmentu, ale w odpowiedniej konfiguracji i z ładnym lakierem może wykazywać oznaki elegancji i statecznego wyglądu. Srebrny lub ciemnoszary lakier może kojarzyć się z komfortowymi, hotelowymi „shuttle’ami”, które rozwożą gości np. na lotnisko. To akurat żadna ujma. Szukający dynamiki czy sportowych cech mogą celować w czerwony lub niebieski lakier, ale zapewne będą to dość rzadkie widoki na portalach z ogłoszeniami. Tak czy inaczej auto prezentuje się estetycznie, ma przód, który od razu kojarzy się z innymi modelami marki, tj. szeroki i wąski grill z chromowanym wykończeniem i ładne klosze lamp z charakterystyczną sygnaturą LED. Również z tyłu znajdziemy wiele cech upodabniających Tourana np. do wspomnianego Golfa w wersji Variant. Co prawda linia dachu jest poprowadzona zdecydowanie wyżej, ale stosunkowo krótkie zwisy nadają całej sylwetce lekkości. Volkswagen Touran II mierzy 4527 mm długości, 1829 mm szerokości i 1659 mm wysokości. Rozstaw osi to 2791 mm.

Volkswagen Touran II - przód
Klasyczna sylwetka w odpowiedniej konfiguracji może się podobać.

Używany Volkswagen Touran II – wnętrze, bagażnik

Volkswagena Tourana II nie kupuje się dla wyglądu, tylko dla tego, co oferuje w środku – rewelacyjnej funkcjonalności, ergonomii i przestrzeni. Touran ma wiele wspólnego z ówcześnie oferowanym Volkswagenem Golfem Mk7, co oznacza, że ​​ma deskę rozdzielczą, która jest zarówno nowoczesna i nawet elegancka, jak i łatwa w użyciu i posiadająca sporo praktycznych rozwiązań. Wszystkie Tourany były standardowo wyposażone w 8,0-calowy kolorowy ekran dotykowy, radio DAB, Bluetooth i gniazdo USB. Najważniejsze jest jednak to, jak genialnie przemyślane jest wnętrze Tourana.

Zacznijmy od tego, że drugi rząd składa się z trzech pojedynczych siedzeń, dzięki czemu można przewozić obok siebie trzy foteliki dziecięce. W rzeczywistości Touran ma punkty mocowania Isofix na sześciu z siedmiu siedzeń – dość nietypowe, nawet w nowoczesnych autach z tego segmentu. Co więcej, wszystkie fotele przesuwają się i składają niezależnie od siebie, a dwa zewnętrzne siedzenia również przechylają się do przodu, aby dość łatwo wdrapać się do najbardziej wysuniętego do tyłu rzędu. Dwa ostatnie fotele łatwo wysuwają się z podłogi bagażnika, pozostawiając wystarczająco dużo miejsca na kilka toreb z zakupami. Jak na samochód, który pod względem gabarytów nie przypomina autobusu, Touran jest naprawdę godny podziwu. Pojemność bagażnika to 834 litry w konfiguracji 5-osobowej i aż 1980 litrów w po złożeniu oparć kanapy.

Używany Volkswagen Touran II – silniki

Jak przystało na Volkswagena, wybór jednostek napędowych jest ogromny i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli ktoś planuje częste podróże z rodziną, lepiej pomijać bazowe wersje benzynowe i wysokoprężne o mocy 110 i 115 KM. Być może sprawdzą się w mieście i podczas spokojnej jazdy bez obciążenia, ale z pełnym pokładem i bagażem może być problem zarówno z dynamiką, jak i wysokim spalaniem. Optymalnym wyborem będzie silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM, jak również jego następca (od 2018 roku) czyli 1.5 TSI EVO o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm. W tej wersji sprint do setki zajmuje 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 209 km/h, co daje wyobrażenie o tym, że pod obciążeniem mamy jeszcze sporą rezerwę dla płynnej jazdy. Jest jeszcze silnik 1.8 TSI o mocy 180 KM i on sprawdzi się przede wszystkim z kompletem 7 pasażerów i np. boksem dachowym.

Volkswagen Touran II - silnik
Jednostka 1.8 TSI to propozycja dla wymagających oraz dla tych, którzy chcą często podróżować z całą rodziną.

Jeśli pominiemy wspomniane bazowe jednostki o mocy 110 i 115 KM, bazą może okazać się silnik 2.0 TDI o mocy 122 KM i momencie obrotowym 320 Nm. To również nie jest demon prędkości, ale w trasie, szczególnie przy niższych prędkościach, może wykazać się bardzo niskim spalaniem. Optymalną alternatywą jest wersja o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm, a dla wymagających jest odmiana 190-konna. Tam moment obrotowy sięga 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,2 sekundy, prędkość maksymalna to 220 km/h, a średnie spalanie nie przekracza 5 l/100 km. Idealny, rodzinny krążownik szos.

Volkswagen Touran II - bagażnik
Silnik wysokoprężny pasuje do tego modelu i trudno się dziwić, że jest najczęściej spotykany w ogłoszeniach.

Używany Volkswagen Touran II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wysoka funkcjonalność i walor praktyczny wnętrza m.in. indywidualne fotele”.

„Przestronne wnętrze oraz bardzo duży i praktyczny bagażnik”.

„Wysoki komfort podróży i przyjemne prowadzenie”.

„Oszczędne jednostki napędowe, szczególnie wysokoprężne”.

 Wady 

„Nie jest to auto dla szukających ciekawej stylistyki”.

„Bazowe, najsłabsze silniki nie oferują wystarczającej elastyczności pod obciążeniem”.

„W konfiguracji 7-osobowej bagażnik ma symboliczną pojemność”.

„Ceny zadbanych egzemplarzy są bardzo wysokie”.

Volkswagen Touran II - przód
Dla tych, którzy chcą odrobiny sportowych emocji (głównie wizualnych), przygotowano odmianę R-Line z agresywniejszą linią zderzaków czy też większymi felgami.

Używany Volkswagen Touran II – awaryjność, typowe usterki

Ten przestronny i funkcjonalny samochód rodzinny był w większości przypadków używany na parkingach i na ciasnych miejskich uliczkach, więc warto dokładnie sprawdzić karoserię oraz felgi pod kątem uszkodzeń. Należy również przyjrzeć się wnętrzu pod kątem oznak zużycia i upewnić się, że dwa najbardziej wysunięte do tyłu siedzenia łatwo się podnoszą i składają. Wszelkie zadrapania, pęknięcia, uszkodzenia mogą być argumentem do negocjacji ceny, o ile nie są bardzo znaczące. Trzeba także sprawdzić, czy fotele się przesuwają, składają itp. Jeśli chodzi o znane problemy i usterki, dość często wariuje elektronika, np. system nie informuje o przepalonej żarówce, zawiesza się, wyłącza podświetlenie kabiny. Ponadto niektóre silniki mogą mieć zbyt niskie obroty na biegu jałowym, co może prowadzić do gaśnięcia (ze skrzynią manualną) lub szarpania podczas ruszania. Aktualizacja oprogramowania sterownika silnika może naprawić ten problem. Chociaż do tej pory nie ma doniesień o typowych awariach Tourana, warto poświęcić trochę więcej uwagi każdemu egzemplarzowi wyposażonemu w automatyczną przekładnię DSG. W przeszłości Volkswagen miał dość kosztowne problemy z tymi skrzyniami biegów i chociaż teraz wydaje się, że jest już w porządku, nadal warto uważać na szarpanie, zwłaszcza gdy samochód zwalnia.

Volkswagen Touran II - skrzynia biegów
Spore obciążenie i możliwość ciągnięcia przyczepy mogą dawać się we znaki skrzyni biegów, którą warto dokładnie sprawdzić przed zakupem.

Używany Volkswagen Touran II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volkswagenie Touran II znajduje się na podszybiu w lewym dolnym rogu, widoczny przez szybę przednią, jak również na podłodze pod tylnym fotelem z prawej strony.

Volkswagen Touran II numer VIN

Używany Volkswagen Touran II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 264 ogłoszeń dotyczących używanego Volkswagena Tourana II. Przykładowo egzemplarz z 2018 roku w wersji Comfortline z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i przebiegiem 178 000 kilometrów to koszt około 79 000 złotych. Za około 120 000 złotych znajdziemy model z 2020 roku z przebiegiem około 25 000 kilometrów i silnikiem 1.5 TSI 150 KM w wersji Highline.

Używany Volkswagen Touran II – podsumowanie

Touran to niezbyt emocjonujący, ale bardzo praktyczny, komfortowy i przestronny, do tego oferujący ciekawą gamę silnikową samochód. Za zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze trzeba słono zapłacić, ale każdy odwdzięczy się rewelacyjnym charakterem, jeśli chodzi o rodzinę.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Touran I (2003-2015) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Tiguan II (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Volkswagen Touran II - bok

Volkswagen Touran II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 452/182/165 cm
Rozstaw osi 279 cm
Pojemność bagażnika 137-834-1980 l
Volkswagen Touran II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.2 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI
Pojemność 1197 cm³ 999 cm³ 1498 cm³ 1395 cm³ 1798 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 110 KM 115 KM 150 KM 150 KM 180 KM
Maks. moment 175 Nm 190 Nm 250 Nm 250 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 11,3 s 8,9 s 8,9 s 8,3 s
Prędkość maks. 189 km/h 191 km/h 209 km/h 209 km/h 218 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km 6,8 l/100 km 5,5 l/100 km 5,8 l/100 km 6,2 l/100 km
Volkswagen Touran II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 115 KM 122 KM 150 KM 190 KM
Maks. moment 250 Nm 320 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 10,8 s 9,3 s 8,2 s
Prędkość maks. 190 km/h 195 km/h 208 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,7 l/100 km 5,1 l/100 km 4,5 l/100 km 4,8 l/100 km

Używany Volkswagen Touran II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji