UżywaneOpinieUżywany Volkswagen T-Roc (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Volkswagen T-Roc (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Żaden liczący się na rynku producent nie może lekceważyć mody na crossovery. Volkswagen postanowił wejść na rynek z modelem T-Roc i zrobił to w idealnym momencie. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto rozważyć jego zakup?

Alternatywa dla Golfa? Jeśli ktoś bardzo chce kompaktowego crossovera, ale Tiguan wydaje się za duży i zbyt poważny, Volkswagen T-Roc wydaje się odpowiednim wyborem. Mimo to określanie go mianem alternatywy dla popularnego Golfa jest odrobinę przesadą. Golf to niemal flagowy model niemieckiej marki i nie chodzi tu o wielkość czy poziom prestiżu, ale o popularność i mnogość najróżniejszych wersji – od oszczędnego kombi z silnikiem Diesla po sportową i bardzo szybką odmianę R. T-Roc również oferuje sporą elastyczność, ale w środku posiada zauważalnie gorsze materiały, ma nieco mniej przestrzeni i gorsze wyposażenie. Po liftingu stał się zdecydowanie lepszy, ale nie na tyle, aby być pełnoprawną alternatywą. Tak czy inaczej to niezwykle udany model i jeśli ktoś szuka modnego crossovera w praktycznym wydaniu, T-Roc będzie bardzo ciekawą propozycją.

Volkswagen T-Roc - tył
T-Roc w czerwieni, z czarnym dachem i srebrnymi wstawkami prezentuje się świetnie.

Używany Volkswagen T-Roc – wymiary, nadwozie

Pod względem wizualnym T-Roc prezentuje się bardzo dobrze i co prawda ma wiele elementów podobnych do Golfa, Tiguana czy T-Crossa, ale dzięki zastosowaniu kilku elementów, ma swój charakterystyczny styl. Z przodu w oczy rzuca się szeroki grill, który ładnie koresponduje z kloszami lamp, a listwy – jedna chromowana w dolnej części oraz LED w górnej – spinają wszystko w jedną całość. Oprócz tego w zderzaku zamontowano bardzo charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej, które odróżniają T-Roc’a od innych aut i modeli Volkswagena i sprawiają, że nie da się tego auta pomylić z żadnym innym. Linia boczna jest zgrabna i dość masywna, co potęgują szerokie listwy z tworzywa na nadkolach oraz w dolnej części drzwi. Mocne przetłoczenia nad nadkolami dodają całości ciekawego wyglądu. Tył jest już dość klasyczny, z charakterystycznymi dla Volkswagena kloszami lamp z ładną sygnaturą LED w środku. W odpowiedniej wersji np. z czerwonym lakierem, czarnym dachem, srebrną listwą i relingami, T-Roc może prezentować się naprawdę dobrze. Auto mierzy 4234 mm długości, 1819 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Rozstaw osi to 2603 mm.

Volkswagen T-Roc - przód
Miłośnicy volkswagenowskiego minimalizmu mogą wybrać wersję w stonowanym, grafitowym kolorze.

Używany Volkswagen T-Roc – wnętrze, bagażnik

Wnętrze T-Roc’a jest przestronne i świetnie zorganizowane, ale jeśli ktoś chce porównać je do obecnie oferowanego Golfa, na pewno zauważy różnice pod względem przestrzeni. Na pewno nie jest źle i różnice można zaakceptować, jeśli weźmiemy pod uwagę niższą cenę, ale jeśli ktoś liczył na tyle samo miejsca z tyłu oraz na szerokość, może być nieco rozczarowany. Pozytywnie zaskakuje za to przestrzeń nad głową – tej nie brakuje nawet z tyłu. Kanapa pomieści co prawda trzy osoby, ale pasażer w środku będzie miał niewygodnie m.in. przez wysoki tunel środkowy i wyprofilowanie kanapy, które faworyzuje dwóch pasażerów siedzących po obu stronach. Są nawiewy na tył, obszerny podłokietnik i wystarczająco przestrzeni na nogi, również pod poprzedzającym fotelem.

Jeśli chodzi o projekt deski rozdzielczej, jest zdecydowanie ciekawiej, a w niektórych wersjach możemy liczyć na kolorowe wstawki np. czerwone lub szare. Pod względem ergonomii jest świetnie, są schowki, półeczki, uchwyty na kubki itp. Pewnym szokiem może być jednak fakt, że w wersji sprzed liftingu na desce rozdzielczej oraz w jej okolicach nie uświadczymy miękkich materiałów. Wszystko jest twarde, także górna część deski rozdzielczej. Nawet w równolegle oferowanym Polo było więcej miękkich materiałów. Po liftingu to się co prawda zmieniło, ale jeśli ktoś szuka starszych egzemplarzy, powinien o tym pamiętać. Na szczęście wyposażenie jest w porządku. Praktycznie każdy T-Roc jest wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, dwustrefową klimatyzację, Bluetooth, radio DAB, 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczne hamowanie awaryjne i asystenta utrzymania pasa ruchu. Warto jednak celować w wyższe wersje wyposażenia, m.in. z podgrzewanymi fotelami czy kierownicą. Jeśli chodzi o bagażnik, jest całkiem nieźle, choć trochę rozczarowuje brak bocznych siatek i nieregularne kształty ścianek. Mamy jednak podwójną podłogę (w wersji z napędem 4Motion miejsca jest mniej), haczyki na siatki, przejście na dłuższe przedmioty itp. Pojemność w konfiguracji 5-osobowej to 445 litrów, a po złożeniu oparć na płasko – 1290 litrów.

Używany Volkswagen T-Roc – silniki

Oferta silnikowa jest naprawdę bogata i trudno narzekać na jakiekolwiek braki. Bazowym silnikiem benzynowym jest 1.0 TSI o mocy 115 KM (po 2020 r. – 110 KM) i momencie obrotowym 200 Nm. Trochę brakuje mu wigoru i kultury pracy, ale jeśli ktoś planuje podróżować głównie po mieście bez większego obciążenia, może się na taki silnik skusić. Alternatywą jest 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm i chyba jest to najpopularniejsza wersja, która oferuje zarówno niezłe osiągi, elastyczność, sprawność w mieście i w trasie, jak również rozsądne spalanie. Sprint do setki zajmuje 8,5 sekundy, prędkość maksymalna to 203 km/h a średnie spalanie 5,5 l/100 km. Jest także wersja 2.0 TSI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 350 Nm, która w połączeniu z napędem 4Motion i skrzynią automatyczną DSG (7-stopniową) czyni z tego kompaktowego crossovera naprawdę dynamiczne, wszechstronne auto. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 216 km/h. Średnie spalanie – 6,7 l/100 km. Jest także wersja R z silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM, momencie obrotowym 400 Nm, napędem 4Motion i skrzynią DSG. Tutaj od 0 do 100 km/h przyspieszymy w 4,8 sekundy i rozpędzimy się do 250 km/h. Średnie spalanie – 7,1 l/100km.

Volkswagen T-Roc - silnik
Silnik 1.5 TSI to najczęstszy wybór do tego auta, który zapewnia optymalne połączenie dynamiki, oszczędności i kultury pracy.

Są również silniki wysokoprężne, choć po liftingu w ofercie zostało tylko 2.0 TDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Podobnie jak 150-konne 1.5 TSI, podobnie ta jednostka jest optymalnym wyborem do T-Roc’a. Oferuje niezłą dynamikę – 8,8 s do setki – oraz przyzwoite spalanie na poziomie 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Dla bardziej wymagających jest 190-konna wersja (400 Nm), która rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Ta wersja jest dostępna tylko z napędem 4Motion i DSG, więc ceny mogą być spore. Średnie spalanie – 5,1 l/100 km. Dla mniej wymagających są wersje 1.6 TDI lub 2.0 TDI – obie o mocy 115 KM i ze średnim spalaniem poniżej 5 l/100 km.

Volkswagen T-Roc - silnik
Dla ceniących osiągi przygotowano silnik 2.0 TSI, który zapewnia imponujące 190 KM.

Używany Volkswagen T-Roc – opinie użytkowników

 Zalety 

„Świetna i odważna jak na Volkswagena stylistyka”.

„Przyjemne prowadzenie, oszczędne i dynamiczne silniki”.

„Wysoki komfort podróży i niezłe wyposażenie”.

„Dość obszerne i praktyczne wnętrze”.

 Wady 

„Raczej przeciętna ilość miejsca na kanapie”.

„Przed liftingiem kiepskiej jakości materiały we wnętrzu”.

„Wyraźne braki w wyposażeniu w porównaniu do Golfa”.

„Zadbane i doposażone egzemplarze są bardzo drogie”.

Używany Volkswagen T-Roc – awaryjność, typowe usterki

W początkowych wersjach modelu było sporo braków w wyposażeniu (np. opcjonalne podparcie lędźwiowe), dlatego też warto szukać modeli z 2018 r. lub późniejszych. Poza tym zdecydowanie warto sprawdzić wszelkie uszkodzenia i/lub nieumiejętne naprawy, także podwozia. To w głównej mierze auto miejskie, ale wersje z napędem 4Motion mogły być nieco ostrzej traktowane, również w terenie. Oprócz tego tworzywa sztuczne we wnętrzu są twarde i szorstkie i mogą nie wytrzymać życia rodzinnego, tak dobrze jak wnętrza innych samochodów Grupy Volkswagena. Poza tym Volkswagen T-Roc to bardzo niezawodny samochód, który nie cierpi na popularne, powtarzające się usterki czy problemy.

Volkswagen T-Roc - wnętrze
Największą bolączką przedliftingowego modelu jest kiepska jakość materiałów we wnętrzu – wszędzie plastik.

Używany Volkswagen T-Roc – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Volkswagenie T-Roc znajduje się pod maską po prawej stronie, wytłoczony na elemencie nadwozia (w okolicach nadkola) oraz za szybą, w lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajduje się na naklejce umieszczonej po lewej stronie, na słupku B pod drzwiami kierowcy.

Volkswagen T-Roc numer VIN

Używany Volkswagen T-Roc – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 250 ogłoszeń dotyczących używanego Volkswagena T-Roc’a. Przykładowo model z 2019 roku w wersji Premium z silnikiem 1.5 TSI ACT i przebiegiem 84 000 kilometrów to koszt około 100 000 złotych. Za około 85 000 złotych można znaleźć model z 2021 roku z silnikiem 1.0 TSI i przebiegiem 20 000 kilometrów.

Używany Volkswagen T-Roc – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka nietuzinkowego, ale pewnego i funkcjonalnego crossovera do miasta, powinien zwrócić uwagę na Volkswagena T-Roc’a. Nie jest być może tak atrakcyjny jak francuska konkurencja, ale zapewnia spory wybór napędów i silników, nieźle się prowadzi i jest oszczędny. Niestety za zadbane egzemplarze trzeba słono zapłacić.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Tiguan II (od 2016 r.) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020) – opinie użytkowników

Volkswagen T-Roc - bok

Volkswagen T-Roc – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.423/181/150 cm
Rozstaw osi260 cm
Pojemność bagażnika445-1290 l
Volkswagen T-Roc – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.0 TSI1.0 TSI1.5 TSI ACT2.0 TSI2.0 TSI (R)
Pojemność999 cm³999 cm³1498 cm³1984 cm³1984 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc110 KM115 KM150 KM190 KM300 KM
Maks. moment200 Nm200 Nm250 Nm350 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s10,1 s8,4 s7,2 s4,8 s
Prędkość maks.185 km/h187 km/h205 km/h216 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,0 l/100 km5,1 l/100 km5,3 l/100 km6,7 l/100 km7,1 l/100 km
Volkswagen T-Roc – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 cm³1968 cm³1968 cm³1968 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc115 KM115 KM150 KM190 KM
Maks. moment250 Nm300 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s10,4 s8,8 s7,7 s
Prędkość maks.185 km/h187 km/h205 km/h216 km/h
Śr. zużycie paliwa4,8 l/100 km4,7 l/100 km4,9 l/100 km5,1 l/100 km

Używany Volkswagen T-Roc – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji