UżywaneUżywany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) - który silnik wybrać?

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) – który silnik wybrać?

Wysiłki Volkswagena przyniosły tylko częściowy skutek – Passat B7 jest lepszy od poprzednika, ale nadal awaryjny. Który silnik najlepiej w nim rozważyć?

Odświeżenie stylistyki przedniej i tylnej części nadwozia oraz dodanie nowych opcji wyposażenia to z reguły typowe zabiegi czynione podczas przeprowadzania liftingu samochodu. Tak właśnie Volkswagen zrobił z Passatem B7 – ulepszył poprzednika (B6), lecz chciał jak najprędzej wycofać ten model z uwagi na liczne skargi dotyczące jego awaryjności. Passat B7 ma zatem identyczne wymiary i oferuje podobną (czyli godną uznania) ilość miejsca w środku. Silniki wprost przejęto z B6 z końcowego okresu produkcji. Mamy zatem poprawione turbodiesle 2.0 TDI, ale też wciąż niedopracowane odmiany jednostek benzynowych.

Który silnik najlepiej wybrać w używanym Volkswagenie Passacie B7? Przyjrzyjmy się wszystkim i wybierzmy godnego zainteresowania.

Używany Volkswagen Passat B7 – silniki benzynowe

Podstawową jednostką benzynową w Passacie B7 jest 1.4 TSI z pojedynczym (122 KM) lub podwójnym doładowaniem (turbosprężarka + kompresor, czyli Twincharger: 160 KM). Obydwie słyną z usterek łańcucha rozrządu, natomiast mocniejsza odmiana dodatkowo spala olej silnikowy i dochodzi w nich do spektakularnych pęknięć tłoków (i to pomimo zmodernizowania tego silnika w 2012 r.). Z tych powodów lepiej wybrać odmianę 122-konną (koszty wymiany rozrządu staniały do rozsądnych kwot) lub nawet postawić na podobnego parametrami 1.8 TSI (również 160 KM). On, wraz z 2.0 TSI (211 KM), również palą dużo oleju silnikowego, a receptą na ten problem jest w zasadzie tylko przeróbka tłoków. Na szczycie gamy umieszczono wolnossącego 3.6 VR6 (299 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI), który ogranicza możliwość założenia do niego gazu. W standardzie oferowano go z 6-biegowymi skrzyniami DSG (dostępne także jako opcja w 2.0 TSI), uchodzącymi za trwalsze od 7-biegowych w słabszych silnikach. Obydwie flagowe jednostki zestawiano również z napędem 4MOTION (TSI w Passacie Alltrack).

Volkswagen Passat B7 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.4 TSI 1.4 TSI Twincharger 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 VR6 FSI
Pojemność 1390 cm³ 1390 cm³ 1798 cm³ 1984 cm³ 3597 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo + kompr. benz., turbo benz., turbo benz.
Maks. moc 122 KM 160 KM 160 KM 211 KM 299 KM
Maks. moment 200 Nm 240 Nm 250 Nm 280 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 8,5 s 8,5 s 7,6 s 5,5 s
Prędkość maks. 205 km/h 220 km/h 220 km/h 238 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 6,2 l/100 km 7,1 l/100 km 7,9 l/100 km 9,3 l/100 km
Volkswagen Passat B7 1.4 TSI
Bazowy 1.4 TSI/122 KM będzie najtańszym w utrzymaniu silnikiem benzynowym w Passacie B7, choć nieco do niego za słabym.
Volkswagen Passat B7 1.8 TSI
Silnik 1.8 TSI dostępny był tylko do 2012 r., gdy zastąpił go (z raczej marnym skutkiem) 160-konny 1.4 TSI Twincharger.

Używany Volkswagen Passat B7 – silniki Diesla

W Passacie B7 postawiono na klarowny podział turbodiesli, obejmujący jednostki nastawione na oszczędny charakter, jak i odpowiadające zwolennikom dobrych osiągów. Paletę otwiera 105-konny 1.6 TDI, dalej ulokowano silnik 2.0 TDI w pośredniej odmianie 140 KM i najmocniejszej 170 KM (177 KM po 2012 r.). Obydwie należą do rodziny EA189 z wtryskiem common rail i paskiem rozrządu. Nie dręczą ich już awarie panewek z nowszych odmian 1.9 TDI czy usterki głowic/pompowtryskiwaczy ze starszych 2.0 TDI, niemniej warto sprawdzić historię wymian newralgicznych elementów układu chłodzenia (chłodnica EGR, pompa wody) lub napraw osprzętu, typu sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe czy turbosprężarka ze zmienną geometrią. Wybierając 1.6 TDI należy mieć z tyłu głowy wysoką cenę nieregenerowalnych wtryskiwaczy (są droższe niż do 2.0 TDI). Na pocieszenie, do diesli montowano tylko 6-biegowe skrzynie DSG z tzw. mokrymi sprzęgłami. Tak czy inaczej podczas jazdy próbnej warto sprawdzić poprawność jej działania, a w przypadku poszarpywania lub innych defektów wynegocjować kwotę na przeprowadzenie remontu (nawet 5-6 tys. zł).

Volkswagen Passat B7 – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 140 KM 170 KM 177 KM
Maks. moment 250 Nm 320 Nm 350 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s 9,8 s 8,5 s 8,4 s
Prędkość maks. 198 km/h 213 km/h 227 km/h 227 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km 5,3 l/100 km 5,6 l/100 km 5,7 l/100 km
Volkswagen Passat B7 2.0 TDI
Biorąc pod uwagę kiepskie wersje benzynowe, 2.0 TDI uchodzi za najpewniejszy silnik w Passacie B7 (choć, oczywiście, nie zupełnie bezawaryjny).

Używany Volkswagen Passat B7 – który silnik wybrać?

Rynek wtórny obfituje głównie w Passaty B7 2.0 TDI – i bardzo dobrze, bo właśnie ten silniki wypada najkorzystniej, jeśli weźmiemy pod uwagę niezawodność, zużycie paliwa oraz osiągi. Należy przede wszystkim gruntownie przebadać historię napraw i unikać aut z ekstremalnie wysokimi przebiegami. Niezłe są jeszcze 1.6 TDI oraz 1.4 TSI/122 KM, lecz zaakceptują je tylko kierowcy o spokojnym stylu jazdy. Pozostałe jednostki TSI mogą się okazać „tykającymi bombami” zwiastującymi rychłe, wysokie wydatki.

Polecamy także inne artykuły o używanym Volkswagenie Passacie B7:

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Passat B6 i Volkswagen Passat B7 – którą generację wybrać?

Volkswagen Passat B7

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji