Volkswagen Golf VII 08

Golf VII z drugiej ręki może być ciekawszą propozycją od nieco przestarzałej „Piątki” i „Szóstki”. Poznajmy opinie właścicieli używanych Volkswagenów Golfów VII.

Rynek używanych Golfów obfituje w coraz więcej „Siódemek”. Nic dziwnego, bowiem ten model zadebiutował już jakiś czas temu (koniec 2012 r.) i cieszył się w Polsce nie mniejszą popularnością niż starsze generacje. W odróżnieniu od Golfa VI, opisywany model nie był udoskonalonym poprzednikiem, a zupełnie nowym samochodem opracowanym na platformie MQB, wykorzystanej zresztą także do opracowania Golfa VIII. Zachowano tradycyjny wybór wersji nadwoziowych, obejmujący 3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kombi (Variant). Sedan już wcześniej „poszedł swoją drogą” jako Jetta, natomiast niedługo po debiucie Golfa VII przedstawiono następcę Golfa Plus, mianowicie Golfa Sportsvana. Pod maskami znalazły się doskonale znane silniki TSI/TDI w zmodernizowanych wersjach zazwyczaj pozbawionych defektów starszych odmian. W „Siódemce” Volkswagen sprawił miłą niespodziankę miłośnikom hot hatchy, bowiem przygotował aż 10 odmian o mocy powyżej 200 KM (konkretnie 204-360 KM w Golfach GTI oraz R, a także w hybrydowym Golfie GTE). Ofertę uzupełniło podwyższone kombi (Alltrack) oraz modele elektryczne (e-Golf). Samochód poddano liftingowi tylko raz, w 2017 r.

Volkswagen Golf VII
Golfy z silnikami słabszymi niż 120 KM mają tylne zawieszenie oparte o belkę skrętną. W mocniejszych zastosowano konstrukcję wielowahaczową. Niezależnie od wersji, własności jezdne i tak można postawić po stronie plusów tego auta.

Aktualnie można już przebierać w kilkuset ofertach używanych Golfów VII za minimum 30 tys. zł. Jak wygląda awaryjność silników w tym modelu? Na jakie wyposażenie można liczyć w „Siódemce”? Czy to nadal prosty w obsłudze, ergonomiczny samochód? Oto opinie właścicieli używanych Volkswagenów Golfów VII.

Volkswagen Golf VII
Wybór praktycznej wersji kombi nie musi oznaczać konfiguracji ze słabym silnikiem. Golfa Varianta oferowano w odmianie GTD (2.0 TDI/184 KM) oraz R (300/310 KM). Kultowego GTI zarezerwowano jednak wyłącznie dla hatchbacków.

Używany Volkswagen Golf VII – wnętrze

Kokpit Golfa, zwłaszcza poliftowego w bogatej wersji wyposażeniowej, ocieka nowoczesnością i elegancją, m.in. za sprawą błyszczących, czarnych wstawek czy w pełni cyfrowych wskaźników. Auta z początku produkcji mają jeszcze analogowe zegary oraz mniejsze ekrany dotykowe, niemniej i w nich można znaleźć przydatne systemy, jak chociażby adaptacyjny tempomat lub asystent parkowania. Później listę powiększono o więcej elektroniki wspomagającej kierowcę. Nagromadzenie jej sprawia, że do obsługi Golfa w tym wypadku trzeba przywyknąć, zwłaszcza osobom niezbyt zaznajomionym w aktualnych nowinkach technicznych. Na uwagę zasługuje z kolei doskonałe – jak na auto kompaktowe – wykończenie (z miękko wyściełanymi schowkami i wnękami).

Fotelom Golfa z reguły niczego nie brakowało pod względem komfortu i podparcia bocznego. Podobnie jest w „Siódemce”, która otrzymała porządne fotele z regulacją ręczną lub elektryczną. Na szczególną uwagę zasługują bardzo wygodne odpowiedniki ErgoActive lub doskonale wyprofilowane fotele z odmian usportowionych (zdobionych w GTI szkocką kratą). Drugi rząd nie rozpieszcza ilością miejsca, ale też nie czyni Golfa samochodem ciasnym (od dawna mieści się on raczej w gronie najkrótszych kompaktów). Do bagażników wejdzie rozsądne 380 l (hatchback) lub aż 605 l w odmianie kombi. Trudno mieć zastrzeżenia do ich funkcjonalności: można liczyć na regularny kształt i gadżety w postaci haczyków lub gniazd zasilających.

Używany Volkswagen Golf VII – silniki benzynowe

Z gamy Golfa VII na dobre zniknęły wersje wolnossące – chętni na silnik benzynowy skazani są na odmiany TSI z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Początkowo montowano jednostki 1.2 TSI (85/105/110 KM) oraz 1.4 TSI (122/125/140/150 KM). Po liftingu zastąpiono je, odpowiednio, 1.0 TSI (85/110/115 KM; jedyny 3-cylindrowy silnik w Golfie VII) i 1.5 TSI (130/150 KM). Ten drugi standardowo otrzymywał, wraz z mocniejszymi 1.4 TSI (140/150 KM) system odłączający, przy mniejszym obciążeniu, dwa cylindry (ACT). Wszystkie wymienione silniki pochodzą z rodziny EA211 z paskiem rozrządu. W odmianie Alltrack dodatkowo montowano 180-konnego 1.8 TSI: na inne rynki przewidziano odmianę 172-konną. Paletę wersji GTI oraz R w całości oparto na bliskim mu konstrukcyjnie (ta sama rodzina EA888) 2.0 TSI, rozwijającym 220/230/245/265/290/310 KM w rozmaitych wariantach GTI oraz 300/310/360 KM w Golfach R. Oprócz tego „Siódemka” występowała jako hybryda plug-in – konkretnie w postaci wersji GTE o łącznej mocy 204 KM (z silnika 1.4 TSI wspomaganego jednostką elektryczną).

Volkswagen Golf VII silnik
Jednostki 1.4 TSI z Golfa VII wolne są od problemów z łańcuchem rozrządu, bo po zmodyfikowaniu tych silników zastąpiono go… paskiem (rodzina EA211).

Używany Volkswagen Golf VII – silniki Diesla i elektryczne

Na tle bogato obsadzonej gamy wersji benzynowych, zaledwie 5 odmian wysokoprężnych prezentuje się dość skromnie. Stosowano tylko dwa turbodiesle – 1.6 TDI (90/110/115 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM oraz 184 KM w Golfie Alltrack i GTD). Łączono je, jak i pozostałe odmiany, ze skrzyniami ręcznymi (5/6 biegów) oraz dwusprzęgłowymi DSG (6/7 biegów). Wybrane warianty zestawiano z napędem na 4 koła (4Motion). Nowością tej generacji bez wątpienia była wersja elektryczna (e-Golf): początkowo słabsza i zasilana mniejszą baterią (115 KM; 24,2 kWh). Po liftingu otrzymała ona dodatkowy zastrzyk mocy (136 KM) przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności akumulatora (35,8 kWh). W naszych testach elektryczny Golf zapewniał realny zasięg na jednym ładowaniu na poziomie 130-250 km, w zależności od warunków pogodowych i ustawionego trybu jazdy.

Porównanie Golfów z 4 rodzajami napędu: benzynowym (TSI), dieslem (TDI), hybrydowym (GTE) i elektrycznym (e-Golf)

Volkswagen Golf VII silnik
Diesle dotrwały do końca produkcji Golfa VII. Już bazowy 1.6 TDI bez większych problemów nadaje się do eksploatacji po drogach szybkiego ruchu (może poza odmianą 90-konną).

Używany Volkswagen Golf VII – opinie użytkowników

 Zalety 

„Jak na auto kompaktowe, wyciszenie robi wrażenie. Przyjemnie jeździ się na autostradzie”

„Ergonomia to mocna strona Golfa. Dużo schowków i intuicyjne sterowanie wieloma funkcjami”

„Dobrze się prowadzi, a jednocześnie łatwo nim zaparkować w mieście. Auto na każde warunki”

„Golfem GTI bez obaw da się jeździć na co dzień. Przy łagodnym traktowaniu nie pali zbyt dużo”

 Wady 

„Filtr DPF wypala się nawet co 200-300 km w jeździe miejskiej. Na dłuższą metę to uciążliwe”

„Silnik 1.4 TSI pobiera trochę oleju przy wyższych prędkościach”

„Po Volkswagenie oczekiwałem większej precyzji skrzyni biegów. Niektóre biegi trzeba ponownie wysprzęglać”

„Lakier błyskawicznie nabiera rys. W kilkuletnim aucie musiałem robić zaprawki”

Używany Volkswagen Golf VII – awaryjność, typowe usterki

Awaryjność silników TSI spadła do akceptowalnego poziomu. Zdarzają się jednostkowe przypadki usterek wariatora faz rozrządu (1.2 TSI), nastawnika turbosprężarki (1.2 TSI/1.4 TSI) i pompy cieczy chłodzącej (1.8 TSI, 2.0 TDI). Ponadto 1.4 TSI nadal potrafi zużywać olej, ale raczej podczas intensywnej eksploatacji na autostradach. W 2-litrowym dieslu dodatkowo szwankują poduszki silnika i napinacze paska rozrządu (zdarza się to również w 1.6 TDI). Oprócz tego Golf VII nie ujmuje jakością powłoki lakierniczej, która po zaledwie kilku latach eksploatacji potrafi prosić się o detailing. Krytykowany bywa stan uszczelek i chromowanych elementów nadwozia. Estetykę auta psują nadmiernie parujące reflektory. Czasami hałasują tylne amortyzatory. Najstarsze auta dobiły do granicy bezproblemowej pracy skrzyni DSG. Przy przebiegach powyżej 200 tys. km może zaistnieć konieczność zregenerowania przekładni, a na pewno wtedy, gdy przeciąga biegi i szarpie. Z kolei skrzynie ręczne nie grzeszą precyzją wybierania przełożeń.

Volkswagen Golf VII skrzynia DSG
Z uwagi na dość przeciętne skrzynie ręczne, obecność dwusprzęgłowego „automatu” DSG bywa istotna w Golfie VII. Aby wydłużyć żywotność tej skrzyni, nie można zapominać o wymianach oleju przekładniowego.

Używany Volkswagen Golf VII – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito w okolicach gniazda osadzenia prawego amortyzatora. Odczytamy go również z wnęki w desce rozdzielczej po lewej stronie.

Volkswagen Golf VII numer VIN

Używany Volkswagen Golf VII – sytuacja rynkowa, ceny

Najtańsze Golfy VII (30-40 tys. zł) to zazwyczaj turbodiesle z przebiegami prawie 300 tys. km. Realny budżet, pozwalający rozejrzeć się za autami z różnymi silnikami i w lepszym stanie technicznym, opiewa na 45-60 tys. zł. W górnych granicach tych kwot czasami trafiają się samochody poliftowe. Młodszy rocznik lub minimalny przebieg oznaczają wydatek nawet 80-90 tys. zł. Golfy GTI/R oraz e-Golfy wystawiane są za grubo ponad 100 tys. zł. Jak na tak nowoczesne auto, uwagę zwraca bardzo duża podaż diesli (niecała połowa ofert). Podobnie rozkłada się udział hatchbacków i kombi (na korzyść tych pierwszych).

Używany Volkswagen Golf VII – podsumowanie

Drobne wpadki jakościowe nieco nadszarpnęły wizerunek Golfa VII, lecz nie są w stanie zaburzyć ogólnej bardzo dobrej oceny tego modelu. Dobrze, że w zauważalnym stopniu zmniejszyła się awaryjność silników. Dla poszukujących nowoczesnego i nieźle wykonanego auta kompaktowego to z pewnością propozycja godna rozpatrzenia.

Redakcja poleca inne artykuły o używanych Volkswagenach:

Używany Volkswagen Golf V i Volkswagen Golf VI – którą generację wybrać?

Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) – opinie użytkowników

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) – opinie użytkowników

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.426-459/180/144-152 cm
Rozstaw osi264 cm
Pojemność bagażnikahtb 380-1270 l, kmb 605-1620 l, e-Golf 345 l
Volkswagen Golf VII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. do 150 KM)
Silnik1.0 TSI1.0 TSI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TSI1.4 TSI1.5 TSI
Pojemność999 cm³999 cm³1197 cm³1197 cm³1395 cm³1395 cm³1498 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc85 KM115 KM85 KM110 KM125 KM140 KM130 KM
Maks. moment175 Nm200 Nm160 Nm175 Nm200 Nm250 Nm200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s9,8 s11,9 s9,2 s9,1 s8,4 s9,1 s
Prędkość maks.180 km/h198 km/h179 km/h195 km/h204 km/h212 km/h210 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km5,4 l/100 km4,9 l/100 km4,9 l/100 km5,2 l/100 km5,2 l/100 km4,8 l/100 km
Volkswagen Golf VII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benz. od 150 KM)
Silnik1.4 TSI1.4 TSI (GTE)1.5 TSI1.8 TSI2.0 TSI (GTI)2.0 TSI (GTI Perf.)2.0 TSI (R)
Pojemność1395 cm³1395 cm³1498 cm³1798 cm³1984 cm³1984 cm³1984 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbo + elektr.benz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc150 KM204 KM*150 KM180 KM220 KM245 KM300 KM
Maks. moment250 Nm350 Nm*250 Nm280 Nm350 Nm370 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,2 s7,6 s8,3 s7,8 s6,5 s6,2 s4,9 s
Prędkość maks.216 km/h217 km/h216 km/h217 km/h246 km/h250 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,2 l/100 km1,8 l/100 km5,0 l/100 km6,6 l/100 km6,4 l/100 km6,6 l/100 km7,1 l/100 km

* wartości łącznie

Volkswagen Golf VII – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla i elektryczne)
Silnik1.6 TDI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI (GTD)e-Golfe-Golf
Pojemność1598 cm³1598 cm³1968 cm³1968 cm³24,2 kWh**35,8 kWh**
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselelektrycznyelektryczny
Maks. moc90 KM110 KM150 KM184 KM115 KM136 KM
Maks. moment230 Nm250 Nm340 Nm380 Nm270 Nm290 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s10,5 s8,6 s7,5 s10,4 s9,6 s
Prędkość maks.185 km/h200 km/h216 km/h230 km/h140 km/h150 km/h
Śr. zużycie paliwa3,8 l/100 km3,9 l/100 km4,7 l/100 km4,5 l/100 km12,7 kWh/100 km***12,7 kWh/100 km***

** pojemność baterii
*** zużycie energii

Używany Volkswagen Golf VII – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj