Za Peugeotem 508 przemawiają udane diesle 2.0 HDi. A czy zwolennicy jednostek benzynowych też znajdą coś dla siebie? Który silnik wybrać w używanym Peugeocie 508 I?
Pierwsza generacja Peugeota 508 od strony wizualnej jest raczej stonowanym samochodem, w którym skupiono się głównie na walorach funkcjonalnych. W efekcie powstał samochód o nieprzesadzonych rozmiarach (ok. 4,8 m długości, czyli wcale nie tak dużo jak na segment D), z całkiem nieźle przeszkloną karoserią i dobrze wykonanym wnętrzem. W odróżnieniu od poprzednika, Peugeota 407, skrócono przedni zderzak i umieszczono go wyżej, dzięki czemu już nie połamiemy go na każdym krawężniku. Oprócz sedana i kombi (SW) oferowano podwyższone kombi o nazwie RXH z napędem hybrydowym bazującym na turbodieslu. Później ten napęd przeniesiono do innych wersji nadwoziowych jako HYbrid4.
Realia rynkowe skłaniają do zakupu wysokoprężnego Peugeota 508 I, lecz w tym modelu montowano też silniki benzynowe. Które są lepsze? Przyjrzyjmy się wszystkim jednostkom napędowym w używanym Peugeocie 508 I.
Używany Peugeot 508 I – silniki benzynowe
Peugeot trochę po macoszemu potraktował gamę wersji benzynowych Peugeota 508, proponując tylko jeden silnik w łącznie trzech wariantach mocy. To 4-cylindrowy 1.6 z rodziny Prince, opracowanej wspólnie z BMW. Występował w odmianie wolnossącej z wielopunktowym wtryskiem paliwa (1.6 VTi/120 KM) i w dwóch wersjach turbodoładowanych, w których wtrysk zmieniono na bezpośredni (1.6 THP 156/165 KM). Zabrakło chociażby ok. 200-konnej specyfikacji benzynowej, nie mówiąc o silnikach V6, które jeszcze gościły pod maskami Peugeotów 407.
Niestety, w przypadku obydwu odmian nie można mówić o znikomej awaryjności. Zarówno 1.6 VTi, jak i 1.6 THP miewają swoje (czasami wspólne) przypadłości. Wersje 120-konne słyną z nietrwałych głowic, natomiast w układach dolotowych 1.6 THP lubi zbierać się nagar. Ponadto w obydwu odmianach często zdarzają się awarie napinaczy łańcuchów rozrządu. Poniekąd wynikają one z permanentnej jazdy na niskim poziomie oleju silnikowego, który ubywa poprzez wycieki albo spalanie go przez jednostkę napędową. Kolejne bolączki 1.6 THP? Turbosprężarki i usterkowa elektronika sterująca. Do tego dochodzą kłopoty z zautomatyzowaną skrzynią biegów, montowaną do odmian 1.6 VTi. Benzynowe 508 nigdy przy tym nie doczekały się napędu 4×4. Nic dziwnego, że nie brylują w ogłoszeniach.
Silnik | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 THP |
---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ |
Paliwo | benz. | benz., turbo | benz., turbo |
Maks. moc | 120 KM | 156 KM | 165 KM |
Maks. moment | 156 Nm | 240 Nm | 240 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s | 8,6 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 224 km/h | 210 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,3 l/100 km | 7,1 l/100 km | 5,8 l/100 km |

Używany Peugeot 508 I – silniki Diesla
Zdecydowanie większym wzięciem cieszyły się (i nadal cieszą) Peugeoty 508 z dieslami. Paletę otwiera autorski 1.6 HDi w trzech wersjach mocy: 112, 114 lub 120 KM. Jest w miarę niezawodny (i to pomimo obligatoryjnego konfigurowania z filtrem DPF), ale nie zapewnia w tym aucie dobrych osiągów: radzi sobie najwyżej po mieście. Odmiany 112/114 KM łączyły się (opcjonalnie) ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, która jeszcze dodatkowo pogarsza dynamikę auta. Dopiero wariant 120-konny otrzymał klasyczną skrzynię automatyczną firmy Aisin: ona już tylko nieznacznie wpływa na parametry przyspieszenia.
Dalej stosowano najpopularniejsze silniki w Peugeocie 508 I, czyli 2.0 HDi. Na przestrzeni lat doczekały się czterech wariantów mocy: 140, 150, 163, 180 KM. W zasadzie już najsłabsza ma niezłe osiągi, okraszone umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. Te silniki w zasadzie nie mają wad wrodzonych: usterki wynikają przeważnie z zużycia eksploatacyjnego po przekroczeniu 200-250 tys. km. Wtedy może zajść konieczność wymiany koła dwumasowego lub zregenerowania filtra cząstek stałych, zdarzają się też awarie zaworów EGR, przepływomierzy i systemu SBC z nowszych odmian BlueHDi (od 2014 r.). 163-konny 2.0 HDi mógł łączyć się z automatyczną skrzynią biegów, natomiast do wersji 180-konnej montowano ją seryjnie. Na bazie tego silnika (a konkretnie wariantu 163 KM) Peugeot opracował hybrydę. Układ HYbrid4 łącznie generował 200 KM (po dodaniu 37 KM z silnika elektrycznego) i początkowo trafił pod maski uterenowionych 508 RXH, z kolei później montowano go w pozostałych odmianach nadwoziowych. Była to jedyna możliwość zestawienia w Peugeocie 508 I napędu 4×4. W tej wersji tylne koła wprawia w ruchu silnik elektryczny.
W latach 2010-2015 dostępny był jeszcze jeden turbodiesel: 2.2 HDi o mocy 204 KM. Jego niezawodność plasuje się na podobnym poziomie jak w 1.6/2.0 HDi, niemniej trzeba się liczyć z gorszą dostępnością części zamiennych, wyższymi cenami serwisowania i mniejszym obeznaniem wśród mechaników.
Silnik | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|
Pojemność | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 112 KM | 114 KM | 120 KM |
Maks. moment | 240 Nm | 240 Nm | 300 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,3 s | 11,3 s | 11,0 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 190 km/h | 202 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,8 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,2 l/100 km |
Silnik | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi | 2.0 HDi (HYbrid4) | 2.2 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 2179 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbod. + elektr. | turbodiesel |
Maks. moc | 140 KM | 150 KM | 163 KM | 180 KM | 163 + 37 KM | 204 KM |
Maks. moment | 320 Nm | 370 Nm | 340 Nm | 400 Nm | 300 Nm | 450 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s | 8,9 s | 8,6 s | 8,5 s | 9,3 s | 8,2 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 210 km/h | 226 km/h | 230 km/h | 210 km/h | 234 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,8 l/100 km | 4,2 l/100 km | 5,0 l/100 km | 4,6 l/100 km | 3,6 l/100 km | 5,9 l/100 km |

Używany Peugeot 508 I – który silnik wybrać?
Polecamy najtrwalszy i jednocześnie najczęściej spotykany silnik w tym modelu, czyli 2.0 HDi (wariant mocy: bez znaczenia). Jeśli się trafą zadbane 2.2 HDi lub 1.6 HDi, też można je rozważyć. Jednostki benzynowe zaliczają się do konstrukcji wysokiego ryzyka, dlatego lepiej nie zaprzątać sobie nimi głowy. Z dystansem należy też podchodzić do rzadkich hybryd.
filtr cząstek stałych jaki zastosowano w HDi to FAP nie DPF, a to różnica. Ogólnie chyba jeden z lepszych diesli. Nie brać hybryd ( w okolicach 200tys km pojawiają się częste problemy z napędem elektrycznym, a to spory wydatek).
Z daleka od diesla 180KM kupiłem nowiutkiego peugeota 508 wersja GT z 2016roku przy przebiegu 46tys, km wyrwało 12 zębów w pasku rozwalił się cały rozrząd remont 5tys zł. przy przebiegu 86tys ta sama sytuacja powyrywane żeby w pasy przestawiony rozrząd i remont 6 tys. Peugeot Polska umywa ręce nie chce powiedzieć co jest nie tak w serwisach słyszę że te jednostki sa przeciążone i pasek nie wytrzymuje takiego momentu 400Nm.
nie polecam Peugeota 508 w wersji GT z silnikiem 180 koni diesel dwa razy już remont rozrządu robiłem aktualnie przebieg 86 000 od nowości. auto jest beznadziejne
W życiu nie kupujcie Peugeot. Zwłaszcza leasing lub najem długoterminowy. Zanim zdecydujecie o wspolpracy z ta firma w Polsce- zobaczcie ranking banku PSA ktory to ich obsluguje. Poza tym slow serwis i troska o klienta w tej firmie nikt cyyba na szkoleniu personolu nie slyszal.