Opel Insignia B

Najnowsza Insignia imponuje rozmiarami i objętością wnętrza. A jak z jej awaryjnością i kosztami utrzymania? Oto opinie o używanym Oplu Insignia B.

W 2008 r. Opel Insignia zastąpił popularną u nas Vectrę. Zmiana nazwy wyszła Oplowi klasy średniej na dobre, bo poniekąd zwiastowała nowy rozdział w kontekście obecności producenta w tym segmencie. Insignia A wniosła wtedy sporo świeżości zarówno od strony wizualnej, jak i technologicznej. Klienci to docenili i szturmem udali się do salonów po nowe Ople. W 2017 r. światło dzienne ujrzała druga generacja Insignii. Zwróciła uwagę masywną sylwetką i na zdjęciach sprawiała wrażenie naprawdę wielkiego samochodu, wręcz pozycjonowanego w klasie wyższej. Tak też było w rzeczywistości, bowiem auto miało ponad 4,9 m długości, a odmianę kombi (Sports Tourer) od bariery 5 metrów dzielił zaledwie 1 cm! Nie zdecydowano się na nadzwyczajne zwiększenie szerokości Insignii B (o niecały centymetr), lecz istotnie wydłużono rozstaw osi, bo do 283 cm (9 cm więcej niż w poprzedniczce). W efekcie auto pozytywnie zaskakiwało przestrzenią w środku. Producent kontynuował proces tworzenia usportowionych odmian, z tym że nazywały się one GSi, a do ich napędu nie zaprzęgnięto już silników V6. Wszystkie jednostki, poza bazowym turbodieslem, to już downsizingowe konstrukcje z 4 cylindrami i turbodoładowaniem. Ofertę uzupełniało podwyższone kombi (Contry Tourer).

Opel Insignia B
Wielowahaczowy układ tylnego zawieszenia i optymalnie zestrojony układ kierowniczy zapewniają bezpieczne prowadzenie tego ciężkiego auta (1,4-1,8 t) w zakrętach.

W momencie pisania artykułu używane Insignie B dostępne były już za kwotę 55-60 tys. zł. Ile najlepiej wydać na ten samochód, by z młodym wiekiem nie ponosić dodatkowych wydatków na naprawy? Co się psuje w Oplach Insignia B? Przeanalizujmy opinie użytkowników o tym samochodzie.

Opel Insignia (2021) – opis wersji i cennik

Opel Insignia B (2)
Lifting z 2020 r. delikatnie odświeżył pas przedni Insignii i dodał kilka opcji wyposażenia. Nie doszło jednak do spektakularnych zmian w gamie silników. Insignia nigdy nie występowała choćby z napędem elektrycznym albo hybrydowym.

Używany Opel Insignia II (B) – wnętrze

Kokpit Insignii B łączy czytelność (częściowo) analogowych wskaźników z dotykową obsługą wyświetlacza środkowego. Nie uświadczymy w nim przeładowanej konsoli środkowej z poprzedniczki: zamiast tego postawiono na minimalistyczne panele obsługi radia i klimatyzacji. Mięsista kierownica przyjemnie leży w dłoniach i zawsze ma przyciski sterowania wybranymi funkcjami samochodu. Do wyposażenia standardowego zaliczają się też elektryczne sterowane szyby (przód/tył), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, tempomat, elektryczny hamulec ręczny czy funkcje Android Auto/Apple CarPlay i wybrani asystenci kierowcy (m.in. pasa ruchu). W bogatszych można liczyć na podgrzewaną kierownicę, reflektory matrycowe, nawigację i wyświetlacz head-up. Niestety, Opel poskromił trochę na materiałach wykończeniowych, wyglądających na wzięte z tańszego modelu. Po kilku latach jazdy potrafią wydawać niepożądane odgłosy.

Insignia B to naprawdę przestronny samochód: nie oferuje co prawda tyle miejsca na nogi co Skoda Superb, ale i tak pod tym względem wypada doskonale. Kanapę wyprofilowano pod dwie osoby. Nieprzypadkowo, bo trzem będzie zbyt ciasno w obrębie łokci. Przydałaby się większa swoboda na stopy podróżnych. Z przodu natomiast trudno o powody do narzekać, szczególnie że fotele są bardzo wygodne, a odpowiedniki AGR wręcz rozpieszczają komfortem jazdy (mają rozsuwaną część siedziska i rozbudowany system regulacji). Bagażnik liftbacka (Insignii B nie oferowano jako sedana) mieści 490 l, czyli mniej niż w poprzedniku. Dostęp odbywa się poprzez wielki otwór załadunkowy, ale kształt jest daleki od ustawnego. Co innego kombi, które dysponuje pakownym i użytecznym bagażnikiem o pojemności 560-1665 l. Wykorzystanie przestrzeni ułatwiają opcjonalne szyny mocujące bagaż i haki na torby z zakupami.

Używany Opel Insignia II (B) – silniki

Wszystkie benzynowe silniki Insignii B to konstrukcje 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Bazowe 1.5 Turbo generują 140/165 KM, z kolei 1.6 Turbo – 200 KM. Na szczycie gamy znalazł się 2.0 Turbo w kilku odmianach: 170/200 KM oraz 230/260 KM w Insigniach GSi. Turbodiesle to z kolei jednostki znane z Insignii A1.6 CTDI (110/136 KM) oraz 2.0 CDTI/170 KM. Po liftingu ustąpiły one miejsca nowym konstrukcjom o pojemności 1995 cm³ (wcześniej: 1956 cm³) rozwijającymi 174 KM lub 210 KM w odmianie biturbo. Rola bazowego diesla przypadła z kolei pierwszemu i jedynemu silnikowy 3-cylindrowemu w Insignii – 1.5 Turbo D/122 KM. Insignie B zestawiano z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi albo automatycznymi o 6, 8 lub 9 przełożeniach. Wersje 2.0 Turbo 230/260 KM i 2.0 Turbo D 170/210 KM opcjonalnie otrzymywały napęd na wszystkie koła.

OPEL Insignia II Grand Sport Elite 1.5T 165KM 6AT WE024SY 11-2018
Już najsłabszy 1.5 Turbo żwawo rozpędza ciężką Insignię i, na tle większych jednostek, zużywa optymalne ilości paliwa.
Opel Insignia B silnik (2)
Turbodiesle do liftingu (2020 r.) były konstrukcjami znanymi z poprzedniczki. Irytują uciążliwym „klekotaniem”, ale są dosyć niezawodne.

Używany Opel Insignia II (B) – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo wygodny samochód. Nie mam najlepszych foteli w Insignii, a i tak trudno na nie narzekać”

„Dobre własności jezdne i bezpieczne zachowanie w zakrętach. Reflektory skutecznie je doświetlają”

„Moja Insignia 1.6 CDTI pokonuje nawet 1100 km na jednym zbiorniku. W mieście: 800-900 km”

„Polecam wybór automatu. Zmienia biegi praktycznie niezauważalnie i nie psuje się”

 Wady 

„Marne materiały wykończeniowe, obejmujące głównie twarde tworzywa. Skrzypią od nowości”

„Auto ma słabe wygłuszenie nadkoli. Szum opon słychać już od 100 km/h”

„Przez 100 tys. km miałem sporo awarii, w tym wysprzeglik i rozrząd. Moim zdaniem zbyt wcześnie”

„Biegi wchodzą luźno i nieprecyzyjnie. Odradzam skrzynię ręczną w Insignii”

Używany Opel Insignia II (B) – awaryjność, typowe usterki

Część użytkowników nie jest zadowolona z ogólnej jakości nowszych Insignii. Choć auta mają zaledwie kilka lat i nie mają za sobą nadzwyczajnych przebiegów, znane są przypadki awarii rozrządu, wysprzęglików i układów AdBlue (głównie 2.0 CDTI/170 KM). Użytkownicy skarżą się też na bardzo częste procedury wypalania filtrów DPF, choć na dłuższą metę z pewnością wydłuży to ich żywotność (o ile nie będzie ona przerywana przez kierowcę). Najwięcej skarg płynie jednak w kierunku skrzyń biegów – zarówno ręcznych (o wyjątkowo nieprecyzyjnym działaniu), jak i automatycznych (szarpiących na wybranych biegach i utrzymujących silnik na nadmiernie niskich/wysokich obrotach). Poza tym elektronika pokładowa szybko „pochłania” energię z akumulatora: czasami uruchomienie auta jest niemożliwe już po kilku dniach. Zastrzeżenia budzi też jakość wykonania wnętrza, ze stukającymi plastikami i wycierającą się kierownicą na czele.

Opel Insignia B skrzynia biegów
Niewłaściwe zestopniowanie i słaba precyzja wybierania biegów to tylko niektóre z „grzechów” ręcznych skrzyń Opla. Użytkownicy mają słuszne obawy co do trwałości tych przekładni. Zweryfikują ją większe przebiegi aut.

Używany Opel Insignia II (B) – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito pośrodku przegrody czołowej. Znajduje się też w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony.

Opel Insignia B numer VIN

Używany Opel Insignia II (B) – sytuacja rynkowa

Budżet na Insignię B otwiera kwota 55-60 tys. zł za auta z roczników 2017, które przejechały 150-200 tys. km. O optymalnej kwocie można mówić dopiero w okolicach 70-80 tys. zł: tyle kosztują Insignie z roczników 2018-2019, niekiedy z 2-litrowymi dieslami. 90-100 tys. zł powinno wystarczyć na równie młodego Opla, ale ze skromnym przebiegiem (kilkadziesiąt tys. km). Powyżej 100 tys. kosztują warianty GSi lub auta fabrycznie nowe.

Używany Opel Insignia II (B) – podsumowanie

Drugie wcielenie Insignii stanowi klasową czołówkę w dziedzinie przestronności, ale doniesienia o problemach jakościowych tych aut niepokoją. Pozostaje mieć nadzieję, że producent przy okazji liftingu wyeliminował większość chorób wieku dziecięcego. Poza tym to godny rozpatrzenia samochód: bezpieczny w prowadzeniu, bogato wyposażony intuicyjny w obsłudze.

Polecamy uwadze nasze materiały na temat innych używanych Oplach:

Używany Opel Insignia I (A; 2008-2017) – opinie użytkowników

Używany Opel Astra V (K; od 2015 r.) – opinie użytkowników

Opel Insignia B 06

Opel Insignia II (B) – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.490-499/186-187/146-153 cm
Rozstaw osi283 cm
Pojemność bagażnikaltb 490-1450 l, kmb 560-1665 l
Opel Insignia II (B) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.5 Turbo1.5 Turbo1.6 Turbo2.0 Turbo2.0 Turbo2.0 Turbo
Pojemność1490 cm³1490 cm³1598 cm³1998 cm³1998 cm³1998 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo
Maks. moc140 KM165 KM200 KM170 KM230 KM260 KM
Maks. moment250 Nm250 Nm280 Nm350 Nm350 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s8,9 s7,7 s8,7 s7,4 s7,3 s
Prędkość maks.210 km/h222 km/h235 km/h228 km/h237 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km6,0 l/100 km6,3 l/100 km6,6 l/100 km6,9 l/100 km8,6 l/100 km
Opel Insignia II (B) – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.5 Turbo D1.6 Turbo D1.6 Turbo D2.0 Turbo D2.0 Turbo D2.0 Turbo D
Pojemność1496 cm³1598 cm³1598 cm³1995 cm³1995 cm³1956 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodieseldiesel biturbo
Maks. moc122 KM110 KM136 KM170 KM174 KM210 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm320 Nm400 Nm380 Nm480 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,4 s11,6 s10,5 s8,7 s8,0 s7,9 s
Prędkość maks.205 km/h201 km/h211 km/h226 km/h228 km/h233 km/h
Śr. zużycie paliwa4,0 l/100 km4,2 l/100 km4,8 l/100 km5,5 l/100 km4,3 l/100 km7,1 l/100 km

Używany Opel Insignia B – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here