UżywaneUżywany Opel Insignia A. Którą wersję wybrać: kombi, liftbacka czy sedana?

Używany Opel Insignia A. Którą wersję wybrać: kombi, liftbacka czy sedana?

Insignię A produkowano w trzech wersjach nadwoziowych. Którą wybrać – kombi, liftbacka czy sedana? Oto porównanie wymiarów i bagażników wszystkich wariantów używanego Opla Insignii A.

Minęło już dużo czasu, odkąd Insignia zastąpiła nieco przestarzałą Vectrę. Była od niej zdecydowanie atrakcyjniejszym wizualnie autem, choć trochę zmagającym się z „nadwagą”: topowe odmiany ważyły bowiem ponad 1800 kg, podczas gdy Vectry – raptem niecałe 1650 kg. Nie uszło to uwadze użytkowników, którzy narzekają na osiągi Opla Insignii A nawet w stosunkowo mocnych wersjach silnikowych (a było ich sporo, w tym benzynowe V6 i 2-litrowy diesel biturbo). Spora masa szybko rozprawia się tym samym z klockami i tarczami hamulcowymi, a także oponami. Pod względem korozji na razie jest nieźle, choć niektórzy wychwycili już rdzawe punkty np. na drzwiach.

Opel Insignia A
Deska rozdzielcza Insignii niestety nie ujmuje jakością wykonania. Ogrom przycisków sprawia złe pierwsze wrażenie, ale po rozeznaniu się w nich sterowanie funkcjami jest intuicyjne.
Opel Insignia A
Fotele to mocny punkt Insignii. Bazowe są po prostu wygodne, natomiast w wyższych wersjach montowano „kapitańskie” odpowiedniki, które dosłownie rozpieszczają komfortem.

Opel oferował Insignię A jako sedana, kombi i liftbacka. Którego wybrać z drugiej ręki? W podjęciu decyzji z pewnością pomoże nasze porównanie wszystkich wersji nadwoziowych tego auta. Która spodoba się rodzinom i zabierze najwięcej bagaży? A którą lepiej wybrać, gdy preferujemy elegancką linię i nieprzesadzone rozmiary karoserii? Oto przegląd odmian nadwoziowych Opla Insignii A.

Używany Opel Insignia A sedan – wymiary, wnętrze, pojemność bagażnika

Insignia A debiutowała w 2008 roku jako sedan i liftback. Obydwie wersje są na tyle podobne, że można je rozróżnić jedynie po obecności tylnej wycieraczki (nie ma jej w sedanie) i wyraźnej granicy klapy ponad tylną szybą (w liftbacku). Nie różnią się też wymiarami, mierząc 483 cm na długość, 186 cm na szerokość i 150 cm na wysokość. Odległość między osiami wynosi 274 cm.

Opel Insignia A sedan

Wnętrze Insignii sedan wcale nie rozpieszcza królewskimi warunkami. Dość ciężko nawet zająć w nim miejsce z uwagi na wąskie drzwi i gwałtownie opadającą ku tyłowi linię dachu. Kanapę wyprofilowano pod dwie osoby, stąd pasażer pośrodku siedzi nieco wyżej i okrakiem, mając między stopami tunel środkowy. Widoczność do tyłu jest co najwyżej przeciętna: gruby ostatni słupek zabiera sporo cennych centymetrów, za którymi może „schować się” np. rowerzysta. Do bagażnika wejdzie rozsądne 500 l z możliwością powiększenia poprzez złożenie oparć kanapy (Opel nie podaje pojemności uzyskanej w ten sposób powierzchni). Cechą charakterystyczną sedana pozostaje niewielki otwór załadunkowy, natomiast regularność bagażnika, jak na tą wersję, jest całkiem niezła – w ulokowaniu pakunków przeszkadza jedynie schodek bezpośrednio za kanapą. Plus za schowanie zawiasów klapy i porządne wykończenie przestrzeni bagażowej.

Opel Insignia A sedan
Insignia z pewnością nie należy do liderów przestronności w klasie średniej.

Używany Opel Insignia A liftback – wymiary, wnętrze, pojemność bagażnika

Jednoczesna produkcja niemal identycznych wersji nadwoziowych budzi zdziwienie w czasach, gdy nierentowne warianty są bez żadnych sentymentów usuwane z gam modelowych (dotknęło to głównie 3-drzwiowe hatchbacki, choć oczywiście nie w Insignii). Produkcja sedana i liftbacka trwała jednak w najlepsze. W obydwu przypadkach mamy zatem do czynienia z samochodem z nieco ociężałym przodem i zgrabnie narysowaną tylną częścią nadwozia, której linie wyraźnie sugerują, że priorytetem była tu estetyka aniżeli walory praktyczne. Pod tym względem w liftbacku nie jest jednak tak źle – do tego stopnia, że wybór sedana stoi pod znakiem zapytania.

Opel Insignia A liftback

Oczywiście wszystko dzięki klapie bagażnika, otwieranej wraz z tylną szybą. Sięga ona stosunkowo daleko „w dach” i po otwarciu daje dostęp do bagażnika przez spory otwór załadunkowy, choć i tak dość przeciętny biorą pod uwagę klasowych rywali. Istnieje tym samym szansa na przewiezienie w liftbacku wyższych przedmiotów. Dzięki temu rozwiązaniu udało się nieco zwiększyć pojemność bagażnika względem sedana, bo tu wynosi 530 l z możliwością powiększenia do 1470 l. Niestety, nie pójdzie to w parze z wytworzeniem przestrzeni o równej powierzchni (przeszkadza schodek za kanapą), chyba że uda się znaleźć egzemplarz z podwójną podłogą. Bagażniki Insignii nie ujmują też nagromadzeniem pomysłowych rozwiązań pozwalających efektywniej wykorzystać dostępne miejsce.

Opel Insignia A liftback
Pod względem ilości miejsca z tyłu liftback prezentuje taki samo poziom jak sedan.

Używany Opel Insignia A kombi (ST) – wymiary, wnętrze, pojemność bagażnika

Insignia w wersji kombi (zwana Insignią ST, czyli Sports Tourer) cieszy się zdecydowanie największą popularnością i niesłabnącym zainteresowaniem odbiorców. Nie ma się co dziwić, bo można w niej już liczyć na lepsze właściwości transportowe. Poza „pakownym” typem nadwozia nie bez znaczenia pozostaje jego zwiększona długość (do 492 cm) i wysokość (do 152 cm), z czego w ofercie widniała jeszcze odmiana Country Tourer z podwyższonym o 2 cm prześwitem. Kombi zachowało jednak rozstaw osi z sedana i liftbacka, co nie czyni go autem o wiele przestronniejszym w środku.

Opel Insignia A kombi (ST)

Dla pasażerów z tyłu przewaga kombi objawia się w większym otworze wejściowym po otwarciu drzwi. Mają też więcej miejsca na głowy. Różnicy nie czuć natomiast w obrębie nóg i ramion. Ta wersja punktuje przede wszystkim bagażnikiem, który zmieści najwięcej z wszystkich odmian – zarówno przed złożeniem kanapy (540 l), jak i po zrobieniu tego (1530 l). Ponadto bagażnik Insignii ST może się pochwalić bardzo ustawnym kształtem i podwójną podłogą pozwalającą wygospodarować, w konfiguracji 2-osobowej, równą powierzchnię. Pod nią znalazł się jeszcze duży schowek, do którego zmieścimy choćby narzędzia i inne używane na co dzień akcesoria. Wadą kombi, jak i pozostałych wersji nadwoziowych Insignii, pozostaje wysoko poprowadzony próg załadunkowy.

Opel Insignia A kombi (ST)
Kombi punktuje przede wszystkim większą swobodą w okolicach głów podróżujących Insignią.
Opel Insignia A – wymiary, pojemność bagażnika (wszystkie wersje nadwoziowe)
Opel Insignia A liftback Opel Insignia A sedan Opel Insignia A kombi (ST)
Lata produkcji 2008-2017 2008-2017 2009-2017
Długość 483 cm 483 cm 492 cm
Szerokość 186 cm 186 cm 186 cm
Wysokość 150 cm 150 cm 152 cm
Rozstaw osi 274 cm 274 cm 274 cm
Pojemność bagażnika 530-1470 l 500 l 540-1530 l

Używany Opel Insignia A. Którą wersję wybrać – sedana, liftbacka czy kombi?

Jeśli zależy nam na bagażniku, oczywistym wyborem jest kombi. Manewrowanie tą wersją niektórym może jednak sprawić kłopoty, dlatego optymalnym wyborem do miasta będzie liftback – tym bardziej, że i on zabierze na pokład sporo pakunków. Na jego tle kupno prawie identycznego sedana z mniejszym i gorzej dostępnym bagażnikiem nie ma większego sensu. Byłby, gdyby Opel pokusił się w nim np. o powiększenie rozstawu osi i zwiększenie tym samym przestronności z tyłu, ale tak niestety nie jest.

Polecamy także inne artykuły na temat używanego Opla Insignia A:

Używany Opel Insignia A (2008-2017) – opinie użytkowników

Używany Opel Insignia A (2008-2017) – który silnik wybrać?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji