Opel Corsa C - przód

Proste i oszczędne auto za kilka tysięcy złotych. Czy to recepta na szalejące ceny samochodów? Być może Opel Corsa C będzie rozwiązaniem dla tych, którzy szukają niedrogiego samochodu. Jakie są opinie o tym aucie?

Opel Corsa C zadebiutował w 2000 roku, wprowadzając powiew stylistycznej świeżości do oferty niemieckiego producenta. Co prawda popularny przedstawiciel segmentu B wyglądał podobnie jak poprzednik, ale łagodne linie i odświeżone charakterystyczne elementy tego modelu jak np. przeciągnięta nad zderzak linia tylnego nadkola, z jednej strony przyciągały stałych i lubiących Corsę kierowców, jak również kusiły tych nowych, głównie młodych odbiorców. Zresztą Corsa od zawsze była chętnie wybierana przez tych, którzy dopiero zaczynali swoją przygodę z motoryzacją lub szukali prostego, niedrogiego auta do miasta np. do dojazdów do pracy lub na uczelnię. Nic dziwnego – to zgrabnie wyglądający samochód o wdzięcznych proporcjach i charakterystycznym wyglądzie, szczególnie w przypadku generacji B i C. Ale o ile B już jest autem przestarzałym i coraz trudniej znaleźć egzemplarz w akceptowalnym stanie, tak C wciąż nieźle się trzyma i jest niedroga.

Opel Corsa C - tył
Miasto – to naturalne środowisko Corsy C. Wyjazdy w trasę również nie stanowią problemu, pod warunkiem że pod maską nie pracuje bazowa jednostka napędowa.

Na karoserii dominują krągłości, ale przy zachowaniu dynamicznej sylwetki. Zawarto na niej sporo elementów wykonanych z tworzyw sztucznych. Do tego zwarty tył z dużą, prostokątną klapą i pionowo poprowadzone klosze lamp. Opel Corsa C to wciąż ładne auto, które z zewnątrz wygląda dobrze i można pokusić się o stwierdzenie, że bardzo ładnie się zestarzało. Do tego generacja ta wciąż była dostępna w popularnym wówczas 3-drzwiowym nadwoziu, w sam raz dla wspomnianych młodych kierowców, którzy jeszcze nie myśleli o rodzinie i między innymi w ten sposób afiszowali swoją niezależność. Auto mierzy 3839 mm długości, 1646 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Rozstaw osi to 2491 mm.

Opel Corsa C - przód
Corsa w kolorze miętowym? Większość modeli na rynku to kolor srebrny lub czarny, ale warto poszukać takie ciekawe wersje.

Używany Opel Corsa C – wnętrze, bagażnik

O ile z zewnątrz Opel Corsa C jest ładna i po prostu „jakaś”, tak w środku nie doszukujmy się finezji. Jest poprawnie, w miarę estetycznie i do bólu prosto. Ergonomia i wygoda obsługi? Jak najbardziej, zresztą nie ma tu zbyt wielu skomplikowanych elementów wyposażenia. Styl, komfort i designerskie dodatki? Zdecydowanie nie ten adres. Sytuację poprawiają z pewnością wersje z kolorową tapicerką np. niebieską lub pomarańczową. Odpowiednio zadbane egzemplarze wyglądają całkiem nieźle, ale wystarczą lata zaniedbań, aby we wnętrzu, nawet z kolorową tapicerką, zrobiło się ponuro. Z pewnością ładnie prezentują się klasyczne zegary – podwójne, główne, połączone ze sobą, oraz dwa mniejsze wskaźniki temperatury i poziomu paliwa. Szczególnie te po liftingu, otoczone srebrną ramką, wyglądają przyjemnie.

W Corsie C jest dość ciasno. Owszem, to samochód z segmentu B, dodatkowo sprzed ponad 20 lat, więc nie powinniśmy oczekiwać cudów, ale Corsa od zawsze była małym, prawdziwie miejskim autem. Jeśli ktoś nie ma ambicji podróżnika i nie będzie korzystał z auta jak z rodzinnego autobusu, tylko zgodnie z przeznaczeniem, będzie poruszał się głównie na krótkich dystansach, ten z pewnością doceni tę cechę. Fotele są proste, dość miękkie i praktycznie bez trzymania bocznego, o podłokietniku wtedy raczej nikt nie słyszał (w tym segmencie), a z tyłu środkowy pasażer mógł wytrzymać co najwyżej krótką podróż z dość sporym tunelem pomiędzy stopami. Co ciekawe, bagażnik ma zaskakująco dużą pojemność. Owszem, nie jest ustawny, ale producent postarał się wygospodarować maksymalnie dużo przestrzeni. Miłym dodatkiem jest dzielone w proporcjach 60:40 oparcie kanapy. Nie tworzy ono oczywiście płaskiej podłogi po złożeniu, ale przestrzeni nie brakuje. Bagażnik w standardowym ułożeniu oparć oferuje 260 litrów, a po ich złożeniu przyzwoite 1060 litrów. Całkiem nieźle, jak na ten segment.

Używany Opel Corsa C – silniki

Jednostek napędowych pod maską Opla Corsy C nie brakowało i każdy mógł wybrać coś dla siebie, nawet spragnieni sportowych emocji. Podstawą był silnik 1.0 ECOTEC o mocy 58 KM (w latach 2000-2003). Od 2003 roku silnik ten nosił nazwę 1.0 TwinPort ECOTEC i generował 60 KM. Auto z taką jednostką było dość ospałe – 16 sekund do „setki”, ale do spokojnej jazdy po mieście, taka moc była wystarczająca. Alternatywą był silnik 1.2 ECOTEC (potem TwinPort ECOTEC) o mocy 75 lub 80 KM. Złotym środkiem był motor 1.4 ECOTEC (po 2003 – TwinPort ECOTEC) generujący przyzwoite 90 KM. W bardzo lekkiej Corsie C wystarczyło to do przyśpieszenia od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i osiągnięcia 179 km/h. Jeszcze więcej oferowała wersja GSi z silnikiem 1.8 ECOTEC o mocy 125 KM. To był wstęp do sportowych emocji, bowiem sprint do setki zajmował całkiem niezłe 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekraczała 200 km/h.

Opel Corsa C - silnik
Silnik benzynowy 1.4 to najrozsądniejsze rozwiązanie do Corsy C, które zapewnia zadowalającą dynamikę.

Dla oszczędnych oraz tych, którzy planowali dalsze wycieczki, przygotowano jednostki wysokoprężne CDTI ECOTEC. Podstawą był silnik 1.3 CDTI o mocy 70 KM (po 2003 roku) lub 1.7 DI ECOTEC o mocy 65 KM (do 2003 roku). Przyjemną dynamikę i niskie spalanie (poniżej 5 l/100 km) oferowała 100-konna wersja z momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, która rozpędzała Corsę C od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy.

Opel Corsa C - silnik
Na dojazdy w warunkach podmiejskich, idealnie sprawdzi się mało dynamiczny, ale oszczędny i prosty silnik 1.3 CDTI.

Używany Opel Corsa C – opinie użytkowników

 Zalety 

„Mimo upływu lat, wciąż przyjemna dla oka stylistyka zewnętrzna”..

„Bardzo proste, odrobinę nudne, ale łatwe w utrzymaniu wnętrze”.

„Jak na segment B, bardzo przyzwoita pojemność bagażnika”.

„Wiele wersji do wyboru, w tym topowa OPC, oferująca świetną dynamikę”.

 Wady 

„Wiele aut jest zaniedbanych, niektóre atakuje również rdza”.

„Wnętrze jest dość nudne i jeśli ktoś nie dbał o nie, trudno je będzie odnowić”.

„Rywale w tym segmencie i z podobnych lat oferowali więcej przestrzeni i lepsze wyposażenie”.

„Sporo drobnych usterek, ale można je usunąć za niewielkie pieniądze”.

Używany Opel Corsa C – awaryjność, typowe usterki

Opel Corsa C to już dość wiekowe auto, które co prawda nie posiada dyskwalifikujących go usterek, ale ze względu na wiek i niekiedy przeciętną jakość materiałów i wykończenia, wymaga odpowiedniej troski i sprawdzenia. Podczas jazdy próbnej warto zweryfikować układ kierowniczy, czy nie ma nadmiernych luzów, wibracji i czy kierownica jest prosto podczas jazdy. Podczas uruchamiania silnika należy sprawdzić, czy rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków i czy sprawnie uruchamia jednostkę napędową. Co jeszcze? Elektryka – Corsa C ma z nią sporo problemów i mówimy tu o problemach z radiem, lusterkami, klimatyzacją itp. Należy również dokładnie sprawdzić progi i wewnętrzną stronę drzwi, gdzie zbiera się woda i auto może tam być mocno zaatakowane rdzą. Ideału raczej nie znajdziemy, ale nie ma sensu decydować się na przegniły egzemplarz. Lepiej omijać modele z trzycylindrowymi silnikami, bowiem są one co prawda dość oszczędne, ale nie cechują się wytrzymałością. W jednostce 1.2 16V z kolei pojawiają się problemy z pękającymi wałkami rozrządu, a w jednostce 1.4 problemy sprawia pompa wodna. W skrajnym przypadku może doprowadzić do poluzowania paska rozrządu i uszkodzenia jednostki.

Opel Corsa C - deska rozdzielcza
Przed zakupem warto sprawdzić działanie m.in. klimatyzacji. Corsa C ma sporo problemów z elektryką.

Używany Opel Corsa C – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Oplu Corsie C znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na słupku B po prawej stronie, pod drzwiami na naklejce znamionowej. Poza tym tabliczka z numerem VIN znajduje się na wzmocnieniu bocznym prawym w pobliżu osadzenia gniazda prawego amortyzatora.

Opel Corsa C - numer VIN

Używany Opel Corsa C – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 180 ogłoszeń dotyczących Opla Corsy C. W większości przykładów ceny oscylują w okolicach 5-6 tysięcy złotych. Przykładowo model z 2002 roku z przebiegiem 177 000 kilometrów, w odmianie Comfort z klimatyzacją, z silnikiem 1.2 16V to koszt 6 200 złotych. Za około 8 000 złotych z kolei znajdziemy egzemplarz z 2005 roku, z przebiegiem około 150 000 kilometrów. Lepiej unikać modeli po „tuningu” z dużą ilością spojlerów i nakładek. Takie auto może być zmęczone i pełne usterek, a pod dodatkami może skrywać się rdza.

Używany Opel Corsa C – podsumowanie

Opel Corsa C to świetna propozycja dla tych, którzy szukają prostego, taniego w utrzymaniu i naprawie auta do miasta, które nie musi mieć najnowszych gadżetów, aby cieszyło podczas jazdy na krótkich dystansach. Zwinne, dość pojemne i wygodne, a do tego w rozsądnej cenie, o co niestety coraz trudniej na dość nieprzyjaznym rynku wtórnym.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Oplach:

Używany Opel Corsa D (2006-2014) – opinie użytkowników

Używany Opel Meriva A (2003-2010) – opinie użytkowników

Opel Corsa C - bok

Opel Corsa C – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.383/164/144 cm
Rozstaw osi249 cm
Pojemność bagażnika260-1060 l
Opel Corsa C – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik1.0 ECOTEC1.2 ECOTEC1.4 ECOTEC1.8 ECOTEC (GSi)1.3 CDTI1.7 CDTI
Pojemność998 cm³1229 cm³1364 cm³1796 cm³1248 cm³1686 cm³
Paliwobenzynowybenzynowybenzynowybenzynowyturbodieselturbodiesel
Maks. moc60 KM80 KM90 KM125 KM70 KM100 KM
Maks. moment88 Nm110 Nm125 Nm165 Nm170 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h16 s12,5 s11,5 s8,9 s14,5 s11,5 s
Prędkość maks.156 km/h175 km/h179 km/h202 km/h165 km/h188 km/h
Śr. zużycie paliwa5,3 l/100 km5,8 l/100 km5,9 l/100 km7,1 l/100 km4,5 l/100 km4,8 l/100 km

Używany Opel Corsa C – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj