UżywaneUżywany Opel Astra J (2009-2016) - który silnik wybrać?

Używany Opel Astra J (2009-2016) – który silnik wybrać?

Opel stworzył dla Astry wyjątkowo obszerną paletę silnikową. Która jednostka napędowa najlepiej pasuje do dynamicznie stylizowanej Astry J?

Opel Astra to prawdziwy motoryzacyjny hit, cieszący się ogromnym zainteresowaniem zarówno w salonach, jak i na rynku wtórnym – w tegorocznym raporcie strony Otomoto.pl została najczęściej wyszukiwanym Oplem w ogłoszeniach, a rok temu w tym samym zestawieniu zmieściła się w gronie 10 najczęściej wyszukiwanych aut w ogóle. Czwarta, prezentowana w tym wpisie generacja jest szczególnie rozchwytywana za sprawą wciąż atrakcyjnego wyglądu, kompletnej gamy wersji nadwoziowych (hatchback 3d/5d, kombi, sedan, kabriolet Cascada), solidnej budowy i trafiającej w każde gusta palety silnikowej. Opel zaproponował cały przekrój jednostek napędowych, diametralnie różniących się osprzętem i uzyskiwanymi parametrami. Które z nich najlepiej połączą oszczędny charakter z dynamiką i niezawodnością?

Używany Opel Astra IV (J) – silniki benzynowe

W stosunkowo młodej Astrze J znalazło się miejsce na wolnossące silniki benzynowe. Mają pojemność 1.4 (87 i 100 KM) oraz 1.6 (115 KM). Łatwo je poznać po obecności 5-biegowej skrzyni manualnej. 6-biegowa trafiła do turbodoładowanych Astr o takich samych pojemnościach. 1.4 Turbo generuje 120 lub 140 KM, 1.6 Turbo – 170-200 KM. Co ciekawe, wszystkie do tej pory opisane silniki nie posiadają bezpośredniego wtrysku paliwa (poza 1.6 T 170 KM i 200 KM; trafił on także do silnika z Astry OPC, czyli 280-konnego 2.0 T). Oznacza to brak przeciwwskazań do montażu instalacji gazowej. Do LPG najlepiej nadaje się… 1.4 Turbo: ten silnik Opel sprzedawał nawet w wersji z fabrycznym „gazem”.

Opel Astra IV
1.4 Turbo to jeden z najlepszych współczesnych silników benzynowych: nie tylko dynamiczny i dobry do LPG, ale i zaskakująco odporny na trudy eksploatacyjne.
Opel Astra IV
Astrę z 1.6 Turbo trudno znaleźć, a jeśli już – będzie sporo droższa. Przyspieszenie rzędu 8-9 s do 100 km/h to nie wszystko, na co stać Astrę: Opel przygotował także wersję OPC, która potrzebuje do tego zaledwie 6 s.

Używany Opel Astra J – silniki Diesla

W kwestii silników wysokoprężnych panuje równie szeroki wybór. Najsłabsze i najmocniejsze jednostki, czyli 1.3 CDTI oraz 2.0 CDTI Opel „pożyczał” od Fiata (tam nazywają się MultiJet), pośrednie 1.7 CDTI natomiast od Isuzu. 1.3 CDTI jest nieco za słaby i ma niezbyt trwały łańcuch rozrządu. 1.7 CDTI to już wystarczająco dynamiczna (i najpopularniejsza) propozycja, wycofana w 2014 r. na rzecz nowego turbodiesla 1.6 CDTI (również udanego). My rekomendujemy jednak flagową odmianę 2.0 CDTI, która występowała nawet w odmianie… biturbo (195 KM, z jedną turbosprężarką 160/165 KM). Dlaczego? Świetnie sprawdza się w trasie (mało pali i żwawo wyprzedza), nie psuje się i okazuje się przystępna pod względem kosztów serwisowania.

Opel Astra IV
1.7 CDTI to optimum dla Astry J. Co ciekawe, produkowano go w Polsce. Najsłabszy punkt: wtryskiwacze, ale można je zregenerować (ok. 400 zł od sztuki).
Opel Astra IV
Jeśli kogoś stać, warto poszukać Astry 2.0 CDTI. Dobra opinia o tej jednostce napędowej buduje jej wartość na rynku wtórnym: trzeba za nią dopłacić kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Używany Opel Astra IV (J) – jaki silnik wybrać?

Zwolennicy odmian benzynowych powinni rozważyć Astrę 1.4 Turbo w obojętnie której wersji, nawet jeśli ma już założoną instalację gazową. Wolnossące odmiany przy niej palą nieadekwatnie dużo do mocy. Z Diesli polecamy w zasadzie każdego poza ospałym 1.3 CDTI: ponad 100 KM w zupełności wystarczy do Astry. Ogólnie w kompaktowym Oplu bardziej od awarii silników należy się spodziewać usterek manualnych skrzyń biegów M32.

Szczegółowe informacje na temat używanego Opla Astry IV (J) znajdziesz w poniższym wpisie:

Używany Opel Astra IV (2009-2016) – opinie

Opel Astra IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe wolnossące)
Silnik 1.4 1.4 1.6
Pojemność 1398 cm³ 1398 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz. benz. benz.
Maks. moc 87 KM 100 KM 115 KM
Maks. moment 130 Nm 130 Nm 155 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,1 s 13,9 s 11,7 s
Prędkość maks. 168 km/h 174 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,5 l/100 km 5,5 l/100 km 6,3 l/100 km
Opel Astra IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe turbodoładowane)
Silnik 1.4 T 1.4 T 1.6 T 1.6 T 2.0 T (OPC)
Pojemność 1364 cm³ 1364 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 120 KM 140 KM 170 KM 180 KM 280 KM
Maks. moment 200 Nm 200 Nm 280 Nm 230 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s 9,9 s 8,7 s 8,5 s 6,0 s
Prędkość maks. 192 km/h 202 km/h 220 km/h 221 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km 6,8 l/100 km 8,1 l/100 km
Opel Astra IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki wysokoprężne)
Silnik 1.3 CDTI 1.6 CDTI 1.7 CDTI 1.7 CDTI 2.0 CDTI
Pojemność 1248 cm³ 1598 cm³ 1686 cm³ 1686 cm³ 1956 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 95 KM 136 KM 110 KM 125 KM 160 KM
Maks. moment 190 Nm 320 Nm 260 Nm 280 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s 10,3 s 12,6 s 11,5 s 9,0 s
Prędkość maks. 170 km/h 200 km/h 181 km/h 195 km/h 215 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,2 l/100 km 3,9 l/100 km 4,7 l/100 km 4,7 l/100 km 4,8 l/100 km

Opel Astra IV

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji