UżywaneOpinieUżywany Opel Astra III (H; 2004-2014) – OPINIE

Używany Opel Astra III (H; 2004-2014) – OPINIE

Tylko wyjątkowo nudna stylizacja nadwozia i wnętrza jest w stanie odwieść od zakupu używanej Astry. To bardzo dopracowany model z wieloma wersjami nadwoziowymi i silnikowymi. Oto opinie o trzeciej generacji Astry, zebrane w programie Wybór Kierowców.

Opel Astra III (H) pojawił się na rynku w 2004 roku, początkowo jako 3- i 5-drzwiowy hatchback i kombi z dłuższym rozstawem osi. Później do oferty dołączyło coupe-cabrio (TwinTop ze sztywnym dachem), a na końcu produkowana w gliwickiej fabryce wersja sedan, jednak obie stanowią rynkową niszę. Podobnie jak poprzednie generacje Astry, również tą produkowano jednocześnie z nowszym wcieleniem pod nazwą Classic (z wyjątkiem 3-drzwiowego hatchbacka, którego wycofano w 2010 roku). Producent dał klientom szeroki wybór nie tylko w zakresie wersji nadwoziowych. Astrę oferowano z pokaźną gamą silników benzynowych i wysokoprężnych i w wielu specyfikacjach wyposażenia, które różnią się również użytymi w środku materiałami. Zwieńczeniem gamy została bogato wyposażona, sportowa odmiana OPC z 240-konnym silnikiem turbo.

Opel Astra III - dynamiczne
W kombi rozstaw osi zwiększono o 8 cm (do 270 cm).
Opel Astra III - dynamiczne
Astry ze słabszymi silnikami oferowano w pakiecie stylistycznym OPC Line. Wyróżniają go nakładki na progi i większe zderzaki.

Z zewnątrz auto nie wygląda porywająco w żadnej wersji nadwoziowej – ładną linię ma jedynie TwinTop, jednak jego przód przejęto już w całości z pozostałych odmian. Najłatwiej „trafić” pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi: obie zachowują rodzinny charakter i oferują przystępne bagażniki. Ma on przyzwoitą pojemność również w sedanie (490 l), a do tego zawiasy klapy nie wnikają do jego wnętrza. Niezależnie od wersji we wnętrzu Astry jest tyle miejsca, ile powinno być w kompaktowym samochodzie, czyli wystarczająco. Kokpit jest poprawny do bólu. Jego wykończenie zależy od wersji wyposażenia. W większości aut górę deski wykończono miękkim materiałem, w najbogatszych można liczyć na drewnopodobne wykończenie (Elegance) lub srebrne wstawki (Sport). Występowały aż cztery rodzaje wyświetlacza nad konsolą centralną: podstawowy bez wskazań komputera, bursztynowy ze wskazaniami komputera, inny wyświetlający grafiki i kolorowy z nawigacją. Wyposażenie Astr najczęściej konfigurowano indywidualnie. Jedynie w autach poflotowych czasami nie ma takich oczywistych rzeczy jak klimatyzacja lub komputer pokładowy.

Opel Astra III - deska rozdzielcza
Malutki, bursztynowy ekranik wyświetla m.in. wartości z komputera pokładowego. Bogatsze wersje mają większy wyświetlacz z nawigacją.
Opel Astra III Kombi - bagażnik
Najobszerniejszy bagażnik ma Astra kombi. Po złożeniu kanapy jego pojemność sięga 1600 l.

Opel Astra III – silniki benzynowe

Producent zadbał o to, by każdy zainteresowany nową Astrą znalazł optymalny silnik dla siebie. Po upływie wielu lat spośród bogatej gamy jednostek napędowych trudno jednocześnie wskazać te, których nie można polecić. Wszystko zależy od preferencji właściciela, tj. czy oczekuje osiągów, czy chce zamontować LPG. Nadają się do tego silniki wyprodukowane przed przełomem 2007/2008 roku, kiedy Opel zrezygnował ze stosowania hydrauliki zaworowej. Niektóre z nich (1.4, 1.6) były nawet fabrycznie zasilane gazem. By dowiedzieć się, jaki silnik jest w naszej Astrze, konieczna jest weryfikacja w ASO na podstawie numeru VIN. Samochód jest na tyle popularny, że mechanicy znają go na wylot i na tyle dopracowany, że sporadycznie będziemy nim udawać się do warsztatu. W jednostkach 1.8 warto regularnie kontrolować poziom oleju. W 2.0 T trzeba się liczyć z bardzo wysokim zużyciem paliwa.

Opel Astra III TwinTop
Silniki turbo (1.6 i 2.0) montowano m.in. w Astrach TwinTop i OPC.

Opel Astra III – silniki Diesla

Ze względu na mierne osiągi i podwyższone zużycie oleju odradzamy bazowego diesla 1.3 CDTI (niski poziom oleju nie służy trwałości napinacza łańcucha rozrządu). Dalej mamy 1.7 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą i osprzętem, np. 80-konna odmiana nie ma dwumasowego koła zamachowego, a 125-konna może mieć filtr DPF. O jego obecności informuje tabliczka umieszczona na słupku drzwi pasażera: wartość 0,5 w ostatnim rzędzie oznacza, że filtr jest, powyżej 1,2 – jego brak. Warto wziąć to pod uwagę, bo ten element przysparza problemów użytkownikom Opli. Topowy 1.9 CDTI to, podobnie jak 1.3 CDTI, konstrukcja Fiata z paskiem rozrządu. Stanowi optymalny napęd dla Astry, tj. dynamiczny i oszczędny. Do jego bolączek należy usterkowy system klapek wirowych w kolektorze ssącym i awarie zaworu EGR (również w pozostałych dieslach). Mimo wszystko to najczęściej poszukiwany wariant silnikowy do Astry III.

Opel Astra III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Silniki Astry niewiele palą i da się je stosunkowo tanio naprawić – nie boi się ich żaden mechanik.”

„Dobra jakość lakieru. Po 14 latach rdza pojawiła się tylko przy nadkolach.”

„Silnik 1.8 EcoTec dobrze współpracuje z LPG, trzeba tylko pamiętać w nim o regulacji luzu zaworowego.”

„Zawieszenie dobrze wyważone i bardzo przyjemne. Auto świetnie czuje się w zakrętach.”

 Wady 

„Ogrzewanie i klimatyzacja nie są w stanie wystarczająco nagrzać/schłodzić samochodu w krótkim czasie.”

„Brakuje uchwytów na napoje, schowków i skrytek. Jakość plastików i ich spasowanie woła o pomstę do nieba.”

„Powyżej 100 km/h dają się we znaki oszczędności w wyciszeniu auta.”

„Szkoda, że Astra ma tak dużą średnicę zawracania – w mieście jeździ się nią jak większym autem.”

Opel Astra III – wersje nadwoziowe

Opel Astra III – awaryjność i koszty eksploatacji

We wszystkich Astrach kłopoty sprawia moduł CIM, czyli moduł sterujący kolumny kierownicy. W wyniku jego usterki przestają działać m.in. wycieraczki lub kierunkowskazy. Standardowe Astry mają trwałe, tradycyjne zawieszenie (McPherson + belka) z wymiennymi sworzniami wahaczy i tanimi komponentami. W najmocniejszych Astrach zastosowano z kolej zawieszenie IDS+, w skład którego wchodzą systemy poprawiające trakcję i drogie amortyzatory z regulowaną sztywnością tłumienia (kilka firm w Polsce zajmuje się ich regeneracją). Ocynkowane nadwozie Astry rdzewieje na razie tylko w mało istotnych miejscach, np. przy listwie ozdobnej na tylnej klapie. Ceny podstawowych części reprezentują poziom typowy dla aut kompaktowych. Nie ma żadnych problemów z dostaniem ich od ręki.

Opel Astra III 2.0 T
Mocniejsze Astry mają zawieszenie IDS+. Dzięki niemu lepiej się prowadzą, ale i są droższe w serwisowaniu.

Opel Astra III – podsumowanie

Prawdziwy zalew ofert, podobna ilość aut z silnikami benzynowymi i dieslami. Najtańsze sprowadzone Astry o wątpliwym stanie technicznym kupimy za mniej niż 10 tys. zł. Ok. 15 tys. zł wystarczy na zadbaną sztukę z mniej dynamicznym silnikiem, a jeśli dołożymy dodatkowe kilka tys., można już zapolować na 1.9 CDTI. W górnych granicach (25-30 tys. zł) wystawiane są Astry z małym przebiegiem lub coupe-cabrio. Powyżej tej kwoty kupimy już kolejną generację kompaktowego Opla.

Opel Astra III – dane techniczne

Opel Astra III – wymiary

Dł./szer./wys. 425-451/175/142-150 cm
Rozstaw osi 262-270 cm
Pojemność bagażnika 380-1300 l (htb), 500-1590 l ( kmb), 490 l (sedan), 205-440 l (cc)

Opel Astra III – silniki benzynowe

Silnik 1.4 1.6 1.6 T 1.8 2.0 T
Pojemność 1364 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1796 cm³ 1998 cm³
Paliwo benz. benz. turbo benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 90 KM 105 KM 180 KM 140 KM 200 KM
Maks. moment 125 Nm 150 Nm 230 Nm 175 Nm 262 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,7 s 13,3 s 8,3 s 10,2 s 8,2 s
Prędkość maks. 178 km/h 185 km/h 221 km/h 208 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 6,6 l/100 km 7,7 l/100 km 7,5 l/100 km 9,3 l/100 km

Opel Astra III – silniki Diesla

Silnik 1.3 CDTI 1.7 CDTI 1.9 CDTI 1.9 CDTI
Pojemność 1248 cm³ 1686 cm³ 1910 cm³ 1910 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 90 KM 80 KM 120 KM 150 KM
Maks. moment 200 Nm 170 Nm 280 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,7 s 15,0 s 10,5 s 8,9 s
Prędkość maks. 172 km/h 168 km/h 194 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,1 l/100 km 4,9 l/100 km 6,0 l/100 km 5,9 l/100 km

Opel Astra III – oceny użytkowników

Opel Astra III – ocena samochodu

[yasr_multiset setid=0] 

Opel Astra III – ocena eksploatacji

[yasr_multiset setid=1] 

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

6 KOMENTARZE

  1. „Tylko wyjątkowo nudna stylizacja nadwozia i wnętrza jest w stanie odwieść od zakupu używanej Astry.”

    – wszystko jest kwestią gustu. Mnie się stylistyka nadwozia w Astrze H, a w szczególności w wersji GTC, bardzo podoba. W porównaniu do poprzedniej generacji jest zupełnie odmieniona. Dałabym ją na plus, ale to oczywiście moja subiektywna opinia:)

  2. Spalanie Astry 1.8 140km benzyna: Miasto 12-14l/100km. Trasa 8-9l/100km. Jak widzę info ze spalaniem 7,5l/100km to mnie zalewa…..

  3. Astry są bardzo awaryjne,drogie są w utrzymaniu,drogie częsci.Skarbonka bez dna.Są bardzo paliwożerne. Lepiej kupcie diesla innego albo coś z innej marki w benzynie i sugerujcie się opinią.
    Wiem i doświadczyłem tych kosztów moge rachunki pokazać.

  4. Jak ktoś sądzi, że Astra III H jest awaryjna i są do niej drogie części to żyje na Marsie i nie umie jeździć, mam Astrę Kombi, jest mało awaryjna, a części są bardzo tanie, także opinie o tm samochodzie są trafne a tylko jednostki narzekają

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji