Przepis na Nissana Note jest dość prosty. Nissan wziął Micrę, rozciągnął ją zarówno na wysokość, jak i na długość, i przekształcił ją w Note – bardziej praktyczny, choć wciąż niewielki samochód rodzinny. Jakie są opinie o Nissanie Note II?
Nissan Note konkuruje z takimi modelami jak Honda Jazz, Toyota Yaris i Skoda Fabia na wiecznie zatłoczonym rynku małych samochodów. Jeden model oferuje więcej przestrzeni nad głową, inny pojemniejszy bagażnik – w tym segmencie kompromisy są konieczne. W przypadku Nissana Note zadowoleni będą przede wszystkim pasażerowie, bowiem miejsca nad głową nie brakuje nawet dla wysokich pasażerów. Na części rynków Note drugiej generacji został wprowadzony jako następca modeli Tilda (Japonia), Versa (USA) oraz Livina (Chiny). Note II zbudowano na płycie podłogowej Nissan V-platform, którą dzieli m.in. z ówczesnymi modelami Juke i Micra. Co ciekawe, druga generacja Note’a nie posiada odpowiednika w Renault – model Modus został wycofany ze sprzedaży w 2012 roku.
Używany Nissan Note II – wymiary, nadwozie
Pod względem wizualnym Note II nawiązuje do wspomnianej Micry, więc jeśli ktoś bardzo chciał mieć więcej przestrzeni we wnętrzu, ale niespecjalnie podobają mu się tradycyjne minivany, japońska propozycja jest pewną receptą, aby pogodzić te dwie skrajne potrzeby. Zresztą nie jest to brzydkie auto. Przód zdominowany jest przez ciekawie narysowane światła, w które „wciska się” wąski i smukły grill z chromowaną listwą w dolnej części. Zderzak jest prosty i łagodny, posiada dwa okrągłe światła przeciwmgielne z chromowanymi ramkami oraz bardzo szeroką elastyczną listwę w dolnej części, dzięki której atakowanie nawet wysokich krawężników nie skończy się połamaniem plastików.
Ciekawie prezentuje się profil auta. Dach jest delikatnie podwyższony i zamiast opadać ku tyłowi, delikatnie wznosi się od słupka C. Skorzystają na tym pasażerowie oraz pojemność bagażnika. Bardzo ładnie wygląda wyraźne przetłoczenie nad tylnym nadkolem, tył zaś to przede wszystkim ciekawe klosze lamp oraz spora klapa bagażnika. Auto mierzy 4100 mm długości, 1695 mm szerokości i 1530 mm wysokości. Rozstaw osi to 2600 mm.
Używany Nissan Note II – wnętrze, bagażnik
Wnętrze Nissana Note II jest raczej zachowawcze, jeśli chodzi o stylistykę. Dużo pustych, plastikowych powierzchni, raczej przeciętna kolorystyka i jakość materiałów, choć nie można narzekać na ergonomię. Dość specyficzny okrągły panel sterowania klimatyzacją koresponduje z okrągłymi nawiewami o dość staroświeckim sterowaniu z podwójnymi klapkami. Ekran, który wkomponowano w centralną część konsoli środkowej otoczono sporą ilością przycisków, które nie pasują do wspomnianego panelu. Do tego na kierownicy są dwa panele z kolejną porcją przycisków, również w zupełnie innym stylu. Wszystkim steruje się dość wygodnie, ale jeśli ktoś preferuje ładniejszą stylistykę, w Nissanie Note II nie poczuje się najlepiej.
Plusem są z pewnością zegary – podzielone na trzy wyspy, są czytelne i prezentują się bardzo ciekawie oraz nowocześnie. Nie można również narzekać na brak miejsca, zarówno z przodu, jak i na kanapie. Jest niewielki podłokietnik, nad głową jest sporo przestrzeni, również z tyłu nie można narzekać. Plusem jest również niewielki tunel w środkowej części, więc na kanapie wygodnie zasiądą nawet trzy osoby. Nie będą miały wiele miejsca na szerokość, ale do dachu zostanie jeszcze sporo miejsca. Warto szukać nieco wyższych wersji wyposażenia z regulowaną podłogą bagażnika i przesuwaną kanapą, co zdecydowanie poprawia ergonomię, funkcjonalność i możliwości aranżacji przestrzeni bagażowej. Co prawda boczki bagażnika są wykończone plastikiem, który zapewne będzie porysowany, nie ma też regularnych kształtów, ale pojemność 325/1495 litrów w tym segmencie to powód do zadowolenia.
Używany Nissan Note II – silniki
Nissan nigdy nie rozpieszczał szerokim wyborem jednostek napędowych i podobnie jest z modelem Note II. W palecie silników benzynowych jest 1.2 o mocy 80 lub 98 KM (w wersji DIG-S z kompresorem). To trzycylindrowy silnik, który w mocniejszej wersji dysponuje sporą wartością momentu obrotowego (147 Nm) i trzeba przyznać, że to optymalne rozwiązanie dla tego auta. Jeśli ktoś ma w planach podróże z rodziną, dodatkowe kilkanaście koni mechanicznych może być na wagę złota. Mimo to, z bezstopniową skrzynią CVT przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje aż 12,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 173 km/h. Oczywiście o ile ktoś odważy się rozpędzić do takich wartości, bowiem Nissan Note II nie słynie z jakości prowadzenia i stabilności. Na plus można zaliczyć spalanie – średnio nieco ponad 5 l/100 km.
Ciekawą alternatywą jest silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 90 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Osiągi z 5-biegową skrzynią manualną są nieco lepsze – 11,9 sekundy do setki – a spalanie to imponujące 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym.
Używany Nissan Note II – opinie użytkowników
Zalety
„Bardzo oszczędne jednostki napędowe”.
„Sporo przestrzeni we wnętrzu i rozsądne wyposażenie”.
„Duży komfort podróżowania. Auto nadaje się w trasę”.
„Zadowalająca niezawodność i niskie koszty eksploatacji”.
Wady
„Przeciętne, raczej mocno komfortowe i łagodne prowadzenie”.
„Raczej średnia dynamika, nawet najmocniejszej wersji silnikowej”.
„Problematyczna wymiana świec zapłonowych”.
„Stylistyka i wykonanie wnętrza dość przeciętne”.
Używany Nissan Note II – awaryjność, typowe usterki
Niektóre elementy plastikowe na drzwiach, desce rozdzielczej i w bagażniku nie znoszą zbyt dobrze upływu czasu i intensywnej eksploatacji – to dość niepokojące w samochodzie typowo rodzinnym. Jako samochód o dość kompaktowych gabarytach, Nissan Note II większość swojego motoryzacyjnego życia spędza w mieście, dlatego też należy uważać na wgniecenia parkingowe lub zadrapania na zderzakach. Należy również sprawdzić felgi aluminiowe pod kątem uszkodzeń krawężników – nie tylko dlatego, że ich naprawa jest kosztowna, ale także dlatego, że poważnie uszkodzone felgi mogą być wskazówką dotyczącą przyszłych problemów z zawieszeniem i potencjalnego nierównomiernego zużycia opon, jeśli zbieżność kół jest nieprawidłowa. Należy się również upewnić, że klimatyzacja działa. Sprzedawca może zasugerować, że wymaga tylko ponownego nabicia, ale ponieważ Nissan przeszedł na bardziej przyjazny dla środowiska gaz chłodniczy, jest to dość kosztowna inwestycja. Było kilka akcji serwisowych dla Note’a II, jedna z nich dotyczy samochodów wyprodukowanych między lipcem 2013 a majem 2014 roku, w których występuje potencjalna awaria rozrusznika, który pozostaje aktywny po uruchomieniu pojazdu, zamiast wyłączać się tuż po włączeniu silnika.
Używany Nissan Note II – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Nissan Note znajduje się na przegrodzie czołowej, pod maską po prawej stronie, jak również na słupku B pod drzwiami kierowcy na naklejce.
Używany Nissan Note II – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie około 60 ogłoszeń dotyczących Nissana Note II. Przykładowo egzemplarz z przebiegiem 120 000 kilometrów z 2014 roku, z silnikiem 1.5 dCi to koszt około 31 000 złotych. Za około 39 000 złotych znajdziemy model z 2015 roku z przebiegiem 100 000 kilometrów i silnikiem 1.2 z przekładnią CVT.
Używany Nissan Note II – podsumowanie
Jeśli ktoś szuka niewielkiego auta miejskiego, które pomieści rodzinę, zapewni wystarczająco miejsca w środku i będzie w stanie zabrać wszystkich na wakacje, Nissan Note II może być odpowiednią propozycją. Ofert na rynku wtórnym jest niewiele, ale mimo to można znaleźć coś ciekawego w rozsądnej cenie.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Nissanach:
Używany Nissan Micra K14 (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Używany Nissan Leaf I (2010-2017) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 410/169/153 cm |
Rozstaw osi | 260 cm |
Pojemność bagażnika | 325-1495 l |
Silnik | 1.2 | 1.2 DIG-S | 1.5 dCi |
---|---|---|---|
Pojemność | 1198 cm³ | 1198 cm³ | 1461 cm³ |
Paliwo | benzynowy | benz., kompr. | turbodiesel |
Maks. moc | 80 KM | 98 KM | 90 KM |
Maks. moment | 110 Nm | 147 Nm | 200 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,7 s | 11,7 s | 11,9 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 181 km/h | 179 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,7 l/100 km | 4,3 l/100 km | 3,6 l/100 km |