UżywaneOpinieUżywany Nissan Micra K14 (2017-2022) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Nissan Micra K14 (2017-2022) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Nissan Micra K14 zmienił oblicze tego modelu, budowane przez wiele lat i kilka generacji. Wcześniej był to raczej prosty, miejski samochód o legendarnej wręcz wytrzymałości. Jakie są opinie o ostatniej generacji?

Nissan Micra od zawsze uchodził za samochód prosty, łatwy w prowadzeniu, niezawodny i bardzo wytrzymały. Kiedyś właśnie na modelu Micra K12 stawiałem swoje pierwsze kroki, jako kierowca, więc wytrzymałość została potwierdzona podczas surowego traktowania przez kursantów. Czy ostatnia i nadal obowiązująca generacja K14 jest tak samo solidna? Z tym bywa już różnie, bowiem auto stało się nieco bardziej skomplikowane. Pojawiły się liczne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, ulepszono wystrój wnętrza i postawiono na lepszej jakości materiały, rozszerzono również ofertę silnikową. Auto jest przy tym większe i bardziej atrakcyjne wizualnie, a w ofercie można znaleźć wiele możliwości konfiguracji i personalizacji. Kolorowe dodatki, kontrastujący dach, różne wzory felg do wyboru. Jest tego naprawdę sporo.

Nissan Micra K14 - tył
Niebieska, czerwona, pomarańczowa, a może czarna? Nissan Micra K14 w każdym kolorze może wyglądać dobrze.

Nissan Micra K14 prezentuje się bardzo dynamicznie i modnie. Przód zdominowały ogromne klosze lamp, które wyglądają imponująco w zestawieniu z dość niewielkim i zabudowanym grillem z chromowaną wstawką. Zderzak jest narysowany odważnie, posiada dwie „płetwy” po bokach, które mogą być w kontrastującym kolorze, podobnie jak obudowy lusterek, listwy boczne czy też wstawka w zderzaku tylnym. Ciekawie wyglądają klamki tylnych drzwi przeniesione wysoko, niemal pod sam dach (mało praktyczne, jeśli ktoś ma dzieci), jak również światło przeciwmgłowe w centralnej części na dole zderzaka, jak w samochodach wyścigowych. Micra K14, mimo niewielkich gabarytów, ma ładne nadwozie z wieloma ciekawymi dodatkami i dość muskularnymi przetłoczeniami. Samochód mierzy 3999 mm długości, 1743 mm szerokości, 1455 mm wysokości, a rozstaw osi to 2525 mm. Uwagę zwraca niewielka masa własna auta – zaledwie 1060 kilogramów.

Nissan Micra K14 - przód
Niektórzy uważają, że Micra K14 to ciekawy materiał na hot hatcha. Niestety tylko jeden silnik o mocy niewiele przekraczającej 100 KM nieco psuje ten pomysł.

Używany Nissan Micra K14 – wnętrze, bagażnik

Nissan Micra K14 dość zdecydowanie zerwał z wizerunkiem łagodnego auta miejskiego o krągłych kształtach. Widać to na zewnątrz, ale i w środku. W poprzedniej generacji było mnóstwo okrągłych elementów wystroju tj. panel sterowania klimatyzacją, nawiewy, kształt klamek drzwi itp. Następca jest zdecydowanie inny, wydaje się poważniejszy i bardziej nacechowany sportem. Okrągłych i „uroczych” elementów jest jak na lekarstwo, dominują za to tradycyjne rozwiązania. Panel klimatyzacji ma tradycyjny układ, wyżej jest ekran systemu info-rozrywki ze sporą ilością przycisków, jest także odtwarzacz płyt CD i slot na kartę SD. Kierownica ma przyjemny, dość gruby i spłaszczony na dole wieniec, zegary są tradycyjne, czytelne, ale również mają w sobie nutkę sportu. Poprawiła się jakość materiałów i podobnie jak w ostatniej generacji Nissana Juke, tak samo tutaj znajdziemy wiele miękkich paneli w kontrastujących kolorach. Możemy również trafić na wariant z pomarańczowymi elementami wystroju wnętrza!

Przestrzeni, jak na segment B, jest wystarczająco dużo, ale brakuje ergonomicznych rozwiązań. Bagażnik po złożeniu oparć kanapy nie tworzy z nią płaskiej podłogi. Próg jest bardzo wysoki, w bagażniku nie znajdziemy również praktycznie żadnych praktycznych dodatków. Podłoga jest miękka i nie możemy jej regulować. Szukający funkcjonalności będą rozczarowani. Pojemność bagażnika to 300 litrów w standardowym układzie lub 1004 litry po złożeniu oparć. Dość przeciętnie. Nie uświadczymy również podłokietnika, nawet z przodu, co w dzisiejszych czasach nawet w tym segmencie staje się standardem. Z tyłu miejsca na nogi jest raczej niewiele, nieco lepiej jest nad głową, ale podróż dorosłych, maksymalnie dwojga, nie powinna trwać zbyt długo, dla ich dobrego samopoczucia. Reasumując, wnętrze jest ładne, estetyczne i wykonane z niezłych materiałów, można się w nim poczuć przyjemnie, ale brakuje mu funkcjonalnych dodatków i trochę przestrzeni.

Używany Nissan Micra K14 – silniki

Przed liftingiem oferta silnikowa Nissana Micry K14 była dość zróżnicowana i obejmowała kilka wersji benzynowych oraz jedną wysokoprężną. Silnik Diesla oferowany był do 2019 roku i był to motor 1.5 dCi o mocy 90 KM i momencie obrotowym 220 Nm. Zapewniał zadowalającą dynamikę z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy oraz niskie spalanie – średnio 4,6 l/100 km. Na początku ofertę silników benzynowych otwierała jednostka 0.9 IG-T o mocy 90 KM oraz wolnossące 1.0 o mocy 73 KM i momencie obrotowym 95 Nm. Ten słabszy oferował dość mierne osiągi, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ponad 15 sekund, nawet w miejskim ruchu, sprawiało problemy ze żwawym przemieszczaniem się. Później silnik ten oferował jeszcze niższą moc – 71 KM oraz 95 Nm – a osiągi jeszcze bardziej dziwiły – prawie 16,5 sekundy do setki.

Nissan Micra K14 - silnik
Silnik 0.9 IG-T to dość rozsądne rozwiązanie. Na pewno warto omijać najsłabsze jednostki 1.0 IG, które mają bardzo słabą dynamikę.

Tuż przed liftingiem w ofercie pojawił się również silnik 1.0 DIG-T o mocy 117 KM i momencie obrotowym 180 Nm. Ta jednostka była w ofercie Nissana przez rok i jeśli ktoś szuka świetnej dynamiki, powinien się za nią rozejrzeć. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy to wynik naprawdę zadowalający. Prędkość maksymalna to 195 km/h a średnie spalanie według producenta – 5,9 l/100 km. Obecnie w ofercie jest tylko jedna jednostka napędowa, mianowicie 1.0 DIG-T o mocy 92 KM i momencie obrotowym 160 Nm. W połączeniu z opcjonalną, bezstopniową skrzynią automatyczną Xtronic, która co prawda nie każdemu przypadnie do gustu, ale jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem, niż 5-biegowy manual. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje przeciętne 14 sekund, ale spalanie na poziomie 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym oraz komfort jazdy wynagradza braki w dynamice. Sprint do setki w wersji ze skrzynią manualną skraca się do niecałych 12 sekund, a spalanie spada do 5,7 l/100 km.

Nissan Micra K14 - silnik
Oferowany przez „chwilę” silnik 1.0 DIG-T o mocy 117 KM ma niezłą dynamikę i pasuje do Micry K14. Szkoda, że trudno go znaleźć na rynku wtórnym.

Używany Nissan Micra K14 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ciekawa, dynamiczna stylistyka zewnętrzna o sportowym charakterze”.

„Bardzo dobrze wykończone wnętrze z dobrej jakości materiałami”.

„Jak to w Nissanie Micra – prowadzi się lekko, prosto i przyjemnie”.

„Najmocniejszy silnik benzynowy zapewnia przyzwoitą dynamikę i niezłe spalanie”.

 Wady 

„Odrobinę za sztywne zawieszenie, które jest zbędne przy tej dynamice”.

„Silniki mogłyby być bardziej ekonomiczne, nawet ten wysokoprężny”.

„Skromny wybór silników, a ten najsłabszy oferuje tragiczną dynamikę”.

„Brakuje ergonomicznych i praktycznych dodatków we wnętrzu”.

Używany Nissan Micra K14 – awaryjność, typowe usterki

Nissan Micra ma fantastyczną opinię o niezawodności, chociaż trzeba przyznać, że ta świetna reputacja została wykuta w latach dziewięćdziesiątych i na początku XXI wieku, kiedy Micra była bardzo prostym tworem inżynierii. Chociaż niezawodny status japońskiego mieszczucha przetrwał do dnia dzisiejszego, prawda jest taka, że najnowsza Micra K14 posiada praktycznie tyle samo wyrafinowanych funkcji bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, co każdy inny samochód. W związku z tym niektóre elementy czasami się psują i sprawiają problemy, ale nie są to przypadki, które całkowicie uziemiają auto. Konkretne problemy? Raczej nie, choć wersje z silnikiem wysokoprężnym mogą być nieco zagadkowe. Takie auta większość czasu spędzają w miastach, a tam filtr DPF szybko się zapycha. Inne potencjalne problemy z DPF pojawiają się, gdy proces wypalania został przerwany. Wtedy rezultatem jest zanieczyszczenie układu olejowego paliwem, co prowadzi do stopniowego wzrostu poziomu oleju. W skrajnych przypadkach może to spowodować uszkodzenie silnika, dlatego warto dokładnie sprawdzić poziom oleju. W 2019 roku Nissan Micra przechodził także akcję serwisową wymiany wadliwych poduszek powietrznych, jak również z błędnymi informacjami na naklejkach znamionowych z numerami VIN.

Nissan Micra K14 - skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów nie poprawia dynamiki, ale jest praktycznie bezproblemowa i długowieczna.

Używany Nissan Micra K14 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Nissanie Micra K14 znajdziemy między innymi w bagażniku, na stalowym elemencie pod podłogą, tuż obok koła zapasowego, jak również pod szybą, w lewym dolnym roku, widoczny z zewnątrz.

Nissan Micra K14 - VIN

Używany Nissan Micra K14 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 90 ogłoszeń dotyczących Nissana Micra K14. Przykładowy model z 2017 roku z silnikiem 1.0 o mocy 71 KM, przebiegiem około 65 000 kilometrów, to koszt 49 000 złotych. W podobnej cenie dostaniemy wersję z silnikiem 0.9 IG-T ze skromnym przebiegiem 30 000 kilometrów. Wersje z 2021 roku z mniejszymi przebiegami i 92-konnym silnikiem 1.0 DIG-T to koszt około 65 000 złotych.

Używany Nissan Micra K14 – podsumowanie

Jeszcze dziesięć lat temu prawdopodobnie to Micra była najbardziej znanym modelem Nissana. Teraz prawdopodobnie byłby to SUV Nissana – Qashqai, ale często pomijana Micra jest nadal przyzwoitym samochodem miejskim o ugruntowanej pozycji, dobrej reputacji, a w ostatnim wcieleniu, z bardzo przyjemną dla oka stylistyką.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Nissanach:

Używany Nissan Micra K13 (2010-2017) – opinie użytkowników

Używany Nissan Juke I (2010-2019) – opinie użytkowników

Nissan Micra K14 - bok

Nissan Micra K14 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 399/174/145 cm
Rozstaw osi 253 cm
Pojemność bagażnika 300-1004 l
Nissan Micra K14 – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 0.9 IG-T 1.0 IG 1.0 1.0 IG-T 1.0 DIG-T 1.5 dCi
Pojemność 898 cm³ 998 cm³ 998 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 1461 cm³
Paliwo benz., turbo benzynowy benzynowy benz., turbo benz., turbo turbodiesel
Maks. moc 90 KM 71 KM 73 KM 92 KM 117 KM 90 KM
Maks. moment 140 Nm 95 Nm 95 Nm 160 Nm 180 Nm 220 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 16,4 s 15,1 s 11,8 s 9,9 s 11,9 s
Prędkość maks. 175 km/h 158 km/h 161 km/h 178 km/h 195 km/h 179 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 5,3 l/100 km 4,6 l/100 km 5,7 l/100 km 5,9 l/100 km 4,6 l/100 km

Używany Nissan Micra K14 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji