UżywaneOpinieUżywany Mercedes klasy C W205 (2014-2021) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Mercedes klasy C W205 (2014-2021) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Dla wielu Klasa C to prawdziwy wstęp do klasy premium Mercedesa. Można co prawda wybrać Klasę A, CLA, B itp., ale to Klasa C od zawsze była pierwszym, pełnoprawnym stopniem w tej marce. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto kupić używaną generację W205?

Teoretycznie pierwsza generacja Mercedesa Klasy C pojawiła się w 1993 roku, ale jej poprzednikiem był model 190, który dla wielu miłośników marki jest kamieniem milowym i niemal filarem ówczesnych czasów. Niewielki, kompaktowy i występujący w wielu wersjach model pozwolił wejść do świata Mercedesa tym, którzy nie mogli sobie pozwolić na „prawdziwe” modele z wyższych półek. Od tego czasu na rynku pojawiło się kilka generacji, mniej lub bardziej udanych, ale każda miała do zaoferowania imponującą ilość najróżniejszych wariacji – od bardzo oszczędnych kombi, idealnych w trasę, po niezwykle szybkie i agresywne wersje AMG, również z nadwoziem coupe czy kabrio. Jaka jest czwarta generacja W205, która zadebiutowała w 2014 roku i już doczekała się następcy?

Mercedes Klasy C W205 - tył
Klasyczny sedan, ale… nie do końca. Płynna linia nadwozia, podkreślona przez rozciągnięte lampy przypomina nieco nadwozie typu coupe.

Używany Mercedes klasy C W205 – wymiary, nadwozie

Mercedes Klasy C W205 dostępny jest w kilku wersjach nadwoziowych, ale to kombi i sedan jest najczęściej spotykanym i poszukiwanym wariantem, dlatego skupimy się na tych dwóch wersjach nadwoziowych. Jak one się prezentują? Nie da się ukryć, że to klasyka gatunku w nowoczesnym wydaniu. O ile kombi ma zupełnie klasyczne, choć bardzo eleganckie, płynne linie z dużą dozą dynamicznych dodatków w odmianie z pakietem AMG, tak sedan (nazywany przez Mercedesa – Limousine) charakteryzuje się bardzo łagodną linią dachu, która co prawda zaznacza obecność bagażnika typowego dla tego typu nadwozia, ale odcięcie jest bardzo łagodne i niektórzy upatrują tu podobieństw do modelu CLS. Potęgują to również przetłoczenia na bokach nadwozia, które podkreślają kształt klina. W zależności od wersji, możemy tu znaleźć dużo elementów chromowanych, lakierowanych na czarno, zderzaki mogą być łagodne lub agresywne etc. Szukający sportowych cech wybiorą wersję z pakietem AMG i nie ma znaczenia, czy pod maską jest mocna benzyna, czy też oszczędny silnik Diesla. Możliwości połączeń jest mnóstwo. Jeśli chodzi o wymiary, nadwozie sedan mierzy 4686 mm długości, 1810 mm szerokości i 1442 mm wysokości przy 2840 mm rozstawu osi. Wersja kombi z kolei mierzy 4702 mm długości, 1810 mm szerokości i 1457 mm wysokości. Rozstaw osi jest taki sam.

Mercedes Klasy C W205 - przód
Nadwozie kombi musi być nudne? W przypadku klasy C W205 z dodatkami AMG takie stwierdzenie kompletnie się nie sprawdza.

Używany Mercedes klasy C W205 – wnętrze, bagażnik

Podobnie jak większe i droższe modele Klasy E lub Klasy S, również Klasa C ma bardzo atrakcyjnie wyglądające wnętrze. Ładne faktury, kształty, nowoczesne rozwiązania, szeroka konsola środkowa, stosunkowo niewielki ekran, ale z ładnym graficznie systemem etc. Jednak po bliższym przyjrzeniu się użytym materiałom można z łatwością stwierdzić, gdzie dokonano cięcia kosztów. Nie jest oczywiście źle, ale jeśli ktoś oczekuje solidności i niemal wykucia w skale, jakie oferują np. BMW Serii 3 czy Audi A4, może poczuć pewne rozczarowanie. Forma – owszem, imponuje i jest zdecydowanie ciekawsza niż np. we wspomnianym Audi A4, ale jakość materiałów i spasowania pozostawia nieco do życzenia. Pod mocniejszym naciskiem niektóre elementy wydają niechciane dźwięki, choć na szczęście podczas jazdy nic nie powinno trzeszczeć.

Mimo małych braków w jakości wykończenia, nikt z przodu nie powinien narzekać, ponieważ jest dużo miejsca, sporo schowków i bardzo szeroki zakres regulacji foteli i kierownicy, dzięki czemu każdy powinien znaleźć wygodną pozycję nawet na długie podróże. Z tyłu miejsca jest nieco mniej, ale segment D w markach premium jest z reguły skromniejszy pod względem przestrzeni, niż odpowiedniki marek popularnych. W Skodzie Superb można poczuć się jak w Klasie E pod względem ilości miejsca na nogi. Mimo to nawet dwójka nieco wyższych pasażerów nie powinna narzekać, również pod kątem miejsca nad głową. Dość wysoka linia dachu Klasy C pod tym względem daje jej sporą przewagę. Tego samego nie można powiedzieć o bagażniku, który jest mniejszy niż u rywali, ma ciasny otwór załadunkowy w wersji sedan i dość dziwny kształt, przez co pakowanie się w podróż jest dość trudne. Pojemność bagażnika to 480 litrów. Złożenie oparć kanapy niewiele daje ze względu na wąski otwór oraz nieregularne kształty. Zresztą producent nie chwali się maksymalną pojemnością bagażnika. Dla porównania, wersja kombi oferuje 490/1510 litrów pojemności. Wciąż bez rewelacji, ale ergonomia jest o niebo lepsza.

Używany Mercedes klasy C W205 – silniki

Oferta silnikowa jest gigantyczna i obejmuje kilka propozycji benzynowych, wysokoprężnych, jak również hybrydy – także PHEV. Wszystko zaczyna się od wersji C 160 z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 129 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Nawet ten z pozoru przeciętny wybór daje odpowiednią dynamikę do miasta i w trasę – sprint do setki w 9,6 sekundy i 216 km/h prędkości maksymalnej. Oczywiście o wiele lepiej zdecydować się na wersję 180 lub chyba najpopularniejszą, tj. C 200. Tutaj za napęd odpowiada już 2-litrowa jednostka o mocy 184 KM i momencie obrotowym 300 Nm, która świetnie sprawdza się w tym aucie bez względu na wersję nadwoziową. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 237 km/h. Potem mamy wersje 250, 300, a pewnym wstępem do świata AMG jest C 400 z 3-litrowym turbodoładowanym V6 o mocy 333 KM i momencie obrotowym 480 Nm. W połączeniu z napędem na cztery koła i 9-biegowym automatem, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Mercedes Klasy C W205 - silnik
Jednostka benzynowa o pojemności 2.0 to zdecydowanie najczęstszy widok na portalach aukcyjnych. Mocniejsze odmiany oferują naprawdę dobrą dynamikę.

Zanim przejdziemy do wersji AMG, coś dla spokojniejszych i dalekobieżnych kierowców. Wszystko zaczyna się od wersji C 200d (albo BlueTEC) z silnikiem 1.6 o mocy 136 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Tutaj osiągi niemal identyczne, jak w bazowej wersji benzynowej – czyli całkiem niezłe. O wiele ciekawszym wyborem będzie wersja C 220d BlueTEC z jednostką 2.1 o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, 234 km/h prędkości maksymalnej i 4,2 l/100 km średniego spalania. Nie bez przyczyny ta jednostka przez wielu uznawana jest za jedną z najlepszych w historii, jeśli chodzi o silniki wysokoprężne. Jeśli ktoś pogodzi się z nieco wyższym spalaniem (ok. 4,6 l/100 km), może poszukać wersji C 250d o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Osiągi niemal sportowe – w 6,6 sekundy do setki i 247 km/h prędkości maksymalnej. Po liftingu pojawiła się jeszcze wersja C 300d o mocy 245 KM z jeszcze lepszymi osiągami.

Mercedes Klasy C W205 - silnik
Jeśli ktoś szuka oszczędnego auta do pokonywania długich dystansów, wersja z silnikiem wysokoprężnym 2.1 będzie świetnym wyborem.

Mercedes Klasy C W205 to również alternatywne wersje, w tym AMG oraz hybrydy wszelkiej maści. Jeśli chodzi o AMG, to wersji było kilka. Podstawą jest C 450 AMG (lub AMG C 43) z silnikiem 3.0 V6 o mocy 367 KM. To wstęp do tego świata i propozycja dla tych, którzy chcą szybkie, ale nie aż tak radykalne auto. Dla wymagających jest wisienka na torcie, czyli AMG C 63 i C 63 S. Ten topowy wariant to prawdziwy potwór z 4-litrowym V8 o mocy 510 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 4 sekundy, a prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jeśli chodzi o wersje hybrydowe, w ofercie były dwie miękkie hybrydy MHEV, tj. C 200 i C 300, które niespecjalnie różniły się od wersji standardowych (pomijający układ miękkiej hybrydy). O wiele ciekawiej prezentują się wersje C 300 de oraz C 300 e. Ta jedna literka w nazwie robi sporą różnicę, bowiem odmiana „de” to hybryda plug-in z silnikiem wysokoprężnym 2.0. Moc systemowa układu to 306 KM, moment obrotowy to 700 Nm, a średnie spalanie (realne) może być nawet poniżej 4 l/100 km.

Używany Mercedes klasy C W205 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Elegancka, ale bardzo dynamiczna linia nadwozia w każdej wersji”.

„Mnóstwo odmian i wariantów wyposażenia – od eleganckich po sportowe”.

„Bardzo dobre prowadzenie nawet bazowych wersji”.

„Świetne wyposażenie i mnóstwo gadżetów”.

 Wady 

„Niewielki bagażnik, szczególnie ubogi w wersji sedan”.

„Dość kiepska jakość materiałów i wykończenia wnętrza”.

„Słabe wyciszenie, szczególnie przy wyższych prędkościach”.

„Jednostki 1.6 niespecjalnie pasują do tego auta”.

Używany Mercedes klasy C W205 – awaryjność, typowe usterki

Wizerunek prestiżowej marki nie zawsze jest wskaźnikiem najwyższej jakości, dlatego też do oględzin upatrzonego egzemplarza warto podejść krytycznie i bez przekonania, że skoro to Mercedes, to wszystko jest idealnie. Na początek warto sprawdzić, czy wszystkie elektryczne dodatki i gadżety działają, czy system i nawigacja uruchamia się i działa prawidłowo, warto również upewnić się, że klimatyzacja wieje zimnym powietrzem i nie wydziela dziwnych zapachów. Podczas jazdy próbnej należy zwracać uwagę na grzechotanie we wnętrzu, na pracę skrzyni biegów oraz działanie zawieszenia, tj. czy nie ma nieprzyjemnych stuków i trzasków na nierównościach. Oprócz tego szereg modeli C 200d wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.6 od Renault i wyprodukowanych w okresie od 1 sierpnia 2014 do 31 maja 2018 roku może wymagać aktualizacji oprogramowania przez dealera Mercedesa w celu poprawy emisji spalin oraz dodania dodatkowej broszury wraz z instrukcją obsługi. Był również problem z mocowaniem osi w topowych modelach AMG wyprodukowanych między 1 czerwca 2014 a 31 maja 2016 roku. W niektórych modelach mocowanie tylnej osi mogło pęknąć w ekstremalnych warunkach, takich jak pełne przyspieszenie na mokrej nawierzchni lub wielokrotne zrywanie przyczepności tylnych kół. Jeśli problem dotyczy danego egzemplarza, dealer Mercedesa będzie musiał wprowadzić pewne aktualizacje oprogramowania do ESP i elektronicznych jednostek sterujących podwoziem, aby ograniczyć wydajność. Warto przed oględzinami dokładnie sprawdzić model, czy nie kwalifikuje się on do jednej z wielu akcji serwisowych.

Mercedes Klasy C W205 - sterowanie fotelami
W wyższych wersjach wyposażenia znajdziemy mnóstwo dodatków – warto sprawdzić, czy wszystko na pewno działa.

Używany Mercedes klasy C W205 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Mercedesie Klasy C W205 znajduje się między innymi pod fotelem pasażera, pod wykładziną na elemencie stałym płyty podłogowej. Oprócz tego VIN znajdziemy na naklejce umieszczonej na słupku B po prawej stronie pod drzwiami pasażera oraz na podszybiu w lewym dolnym rogu.

Mercedes Klasy C W205 numer VIN

Używany Mercedes klasy C W205 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było ponad 650 ogłoszeń dotyczących używanego Mercedesa Klasy C W205. Przykładowo model z 2016 roku w wersji C 200 z napędem 4MATIC i 7-biegowym automatem oraz przebiegiem 220 000 kilometrów to koszt około 50 000 złotych. Za około 80 000 złotych można znaleźć model z 2019 roku w wersji C 220d 4MATIC i przebiegiem 280 000 kilometrów.

Używany Mercedes klasy C W205 – podsumowanie

Ogromna oferta na rynku wtórnym, mnogość wersji i konfiguracji, najróżniejsze wersje wyposażenia oraz zróżnicowane ceny – każdy powinien znaleźć wymarzoną wersję Klasy C W205. To bardzo ciekawe, świetnie wyglądające i wyposażone auto, które co prawda ma średnie opinie jeśli chodzi o awaryjność i trwałość, ale niewygórowane ceny, oszczędne silniki wysokoprężne i ładna stylistyka kuszą nawet jeśli istnieje ryzyko kosztownych napraw.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Mercedesach:

Używany Mercedes klasy C W204 (2007-2014) – opinie użytkowników

Używany Mercedes klasy A W176 (2012-2018) – opinie użytkowników

Mercedes Klasy C W205 - bok

Mercedes Klasa C W205 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 468-470/181/144-145 cm
Rozstaw osi 284 cm
Pojemność bagażnika sed 480-b.d. l, kmb 490-1510 l
Mercedes Klasy C W205 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe)
Silnik 1.6 (C 160) 1.6 (C 180) 2.0 (C 200) 2.0 (C 250) 2.0 (C 250) 3.0 (C 400) 4.0 (AMG C 63 S)
Pojemność 1595 cm³ 1595 cm³ 1991 cm³ 1991 cm³ 1991 cm³ 2996 cm³ 3982 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., biturbo benz., biturbo
Maks. moc 129 KM 156 KM 184 KM 211 KM 211 KM 333 KM 510 KM
Maks. moment 210 Nm 250 Nm 300 Nm 350 Nm 320 Nm 480 Nm 700 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 8,2 s 7,5 s 6,6 s 6,5 s 4,9 s 4,0 s
Prędkość maks. 216 km/h 225 km/h 237 km/h 250 km/h 240 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km 5,6 l/100 km 6,7 l/100 km 8,0 l/100 km 8,4 l/100 km
Mercedes Klasy A W176 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki Diesla i hybrydy)
Silnik 1.6 (C 180 d) 1.6 (C 200 d) 2.0 (C 220 d) 2.0 (C 300 d) 2.0 (C 300 de) 2.0 (C 300 e)
Pojemność 1598 cm³ 1598 cm³ 1950 cm³ 1950 cm³ 1950 cm³ 1991 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel diesel biturbo turbodiesel + elektr. benz., turbo + elektr.
Maks. moc 122 KM 160 KM 194 KM 245 KM 306 KM 320 KM
Maks. moment 300 Nm 360 Nm 400 Nm 500 Nm 700 Nm 700 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s 8,0 s 7 s 5,7 s 5,6 s 5,4 s
Prędkość maks. 207 km/h 226 km/h 233 km/h 250 km/h 250 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,0 l/100 km 4,5 l/100 km 4,9 l/100 km 5,3 l/100 km 1,6 l/100 km (WLTP) 2,3 l/100 km (WLTP)

Używany Mercedes klasy C W205 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji